Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Demerol bestaat alleen in Yankeeland (de vs). In de rest van de hele wereld heet het Pethidine. Het is een sterke pijnstiller, vergelijkbaar met morfine, alleen is het wel een stuk minder potent (er is 10x meer nodig van Pethidine dan Morfine om een vergelijkbaar effect te krijgen. En Pethidine heeft stimulerende bij-effecten terwijl Morfine juist sederende bij-effecten heeft, compleet het tegenovergestelde. Ook kan Pethidine convulsies veroorzaken in hoge doseringen en bij mensen die er gevoelig voor zijn, en het het gevaarlijke "Serotonine syndroom" veroorzaken in combinatie met sommige drugs en medicijnen. Maar voor de rest is het best wel lekker spul schijnt, het is in Nederland alleen verkrijgbaar als ampullen voor injectie, zeker wel het proberen waard als je weinig of geen opioïden tolerantie hebt"
"In reactie op Kermit: Oxycontin is geen morfinepillen, het is een verlengde afgifte tablet met als actieve stof Oxycodon, wat een morfineachtige stof is, ook wel morfinomimetica in medisch jargon genoemd (een stof die een op morfine lijkende uitwerking heeft, oftewel een sterke opioïde pijnstiller, Heroïne en Methadon horen ook in deze klasse) En ik zou een heel stuk liever Oxycodon shotten in een goeie dosis dan een vergelijkbare dosis Hero, Oxycodon is een stuk euforischer in mijn mening (en die van vele andere die ze beide hebben gebruikt). Helaas heeft het voor mij toch geen nut, door m'n hoge dosis meet komt het toch niet heen, ik heb een half jaartje geleden nog 14 tabletten a 40mg Oxycontin gekregen en geprobeerd te shotten, maar zelfs in absurd hoge dosissen kwam het nauwelijks door de meet heen (verdomme!!!) Ik voelde alleen even een half minuutje een warm vlaagje, nog vrij subtiel ook, en dat was 't. Aan de dosis kan het niet gelegen hebben aangezien ik het tot aan 400mg intraveneus had geprobeerd (dat is zo'n 40x de dodelijk dosis voor een non-tolerant persoon, zegt wel wat over zowel m'n tolerantie als over wat die klote Methadon deed ) Zodra ik afgebouwd ben tot een lage dosis Meet ben ik overigens zeker van plan weer wat Oxycodon te halen en het weer eens IV te proberen, want het is toch oh zo lekker spul ..."
"rubberduck zei: valt mij op de vele onwetendheden over symoron? symoron oftewel methadon is er in veel soorten hedendaags en niet al1 de bekende 5 mg tabletten bij brijders stichtigs en verslavingzorg worden tevens gebruik gemaakt van de gele tabletten 20 mg en de groene van 40 mg mede door dit t om t sikken van de vele 5 mg symoronpillen te vergemakkelijken en tegen doorverkoop ook zij er vele soorten vloeibare methadon de groene,roze,troebel witte en doorzichtige variant. het verkrijgen van wie nou wat voor soort krijgt is bij elke methadonverstrekkingspost verschillend elke verslavingszorg is hiein anders toch is mijzelf opgevallen dat er nu steeds meer gebruik word gemaakt van de 20 en 40 mg tabletten en lijkt de vloeibare variant een beetje te verdwijnen dit wilde ik even melden aan degene voor die dit nog niet wisten :P met groetjes van mij! Klik om te vergroten... Ik neem aan dat je de gele 10 en groene 20 mg tabletten bedoelt bij Brijder ipv 20 en 40 mg? Ik zit ook bij Brijder, en al sinds begin december krijg ik deze tabletten, ik denk dus dat je een foutje in de dosis maakt En ze hebben trouwens bij Brijder ook nog andere tabletten dan 10 en 20mg, namelijk 5 en zelfs 2 mg. En de Methadonsiroop lijkt inderdaad vrijwel volledig of zelfs compleet uit de handel te zijn in Nederland, in ieder geval bij de grote verslavingsinstellingen zoals Bouwman, de GGD, Brijder etc. Ow, en bij Bouwman hebben ze trouwens weer andere tabletten, namelijk 5, 10, 20, 40 en zelfs 60mg! tabletten. Vooral de 40 en 60mg tabletten vind ik erg relaxt, ik koopte ze vroeger vaak via een bekende voor spotprijzen en shotte ze graag (ik ben van de illegale naar legale verslaving gegaan, spuiten inbegrepen, al doe ik dat nou maar af en toe, eens per 1 a 2 weken)."
"Labrador: zoiets heb ik inderdaad ook al een paar keer ondertussen gehoord, dat de meet bij de apotheek af te halen is. Bij Brijder zijn de groene 20mg tabletten de sterkste verkrijgbaar inderdaad. Maar de sterkste Methadon tabletten verkrijgbaar in Nederland zijn van de Bouwman, die hebben zelfs 40 en 60 mg tabletten."
"Als je de 5mg Symoron tabletten bedoelt, nee die kunnen niet geshot worden. Ze bevatten een of meerdere varianten van alkylcelluloses, stoffen die in gel veranderen als je in contact me water komen, en zo verhinderen dat er een injecteerbare extractie uit de pillen te halen is. Dit geld ook voor veel verlengde afgift morfine tabletten tegenwoordig. Het maakt alles onmogelijk, snuiven, spuiten en roken. D.m.v. een tolueen extractie is dit vervelende toevoegsel makkelijk te verwijderen, maar voor de chemische leek is het niet te doen, en tegenwoordig is het sowieso al moeilijk om Tolueen nog in handen te krijgen, helaas ... Ik krijg mijn Methadon zelf a 6x 20mg tabletten per dag, en deze tabletten zijn wel redelijk makkelijk injecteerbaar, al is het nog steeds aanzienlijk schadelijk in fysisch opzicht, een wielfilter zou dat veel minder schadelijk kunnen maken, maar helaas, ik heb daar nooit te tijd voor, of ander excusen, helaas..."
"Mensen gaan sowieso wel (heroïne) gebruiken, dat zit helaas in ons aard. Of het nou illegaal of legaal is, dat maakt ook weinig uit. Het liefst zouden alle drugs legaal worden gemaakt en bij door de overheid gerunde apotheken in voorverpakte doseringen verkrijgbaar zijn, zonder eventueele riskante verontreinigingen of kunstmatig hoog gehouden prijzen zoals het er nu toegaat via de illegale weg. In een perfecte wereld had je ex vriend (je zal vast toch niet meer reageren want ik zag dat dit topic errug oud is onderhand ...) zijn dope bij de apotheek op de hoek kunnen halen, voorgewogen, 100% zuiver en tegen de lage prijs die legaal geproduceerde heroïne namelijk kost. Maar in de plaats daarvan gaat hij niet naar de apotheek op de hoek, maar de dealer op de hoek. Neem je woede niet op die dealers af, het is niet hun schuld dat je vriend gebruikte, anders had hij het hoogstwaarschijnlijk ook wel gedaan. Verslaving is een ziekte en vaak nog genetisch bepaald ook, dat is dus niet iemands schuld, het is helaas gewoon zo. Mijn vroegere Hero dealer en twee Methadon dealers waren ook goeie mensen die echt het beste met me voor hadden, en me ook veel liever zagen stoppen, en me er zelfs bij hielpen. Maar als ik dan toch dope haalde deed ik dat in ieder geval veel liever bij m'n dope dealer omdat ie eerlijk was en heel goed, zuiver spul leverde, en zelfs meer dan een dealer voor zijn klanten was, maar vaak ook een vriend. Hetzelfde geld voor m'n methadon leveranciers. Het zijn niet allemaal sclechte mensen, echt niet. Er zit soms of heel soms een rotte appel tussen, maar echt niet altijd."
"In een vroeg stadium van de zwangerschap is het belangrijk zo snel mogelijk als medisch verantwoord is, af te bouwen van je benzodiazepine verslaving, ivm met floppy infant syndroom (een afwijking bij de baby die een potentieel gevaarlijke spierslapte van de ademhalingspieren tijdens de ontwikkeling kan veroorzaken. Dit syndroom is gelukkig met medicijnen (steroïden in het bijzonder) te behandelen, maar voorkomen is beter dan behandelen). Overigens zit je op een erg hoge gecombineerde dosis van je benzo's, en cold turkey stoppen kan ook zeer riskant, eventueel zelfs levensbedreigend zijn. Je zal geleidelijk af moeten bouwen met langwerkende benzodiazepines door geleidelijk aan je huidige benzo's te vervangen en vervolgens de dosis van de langwerkende benzo's af te bouwen. Vooral Flurazepam is in mijn klinische ervaring zeer effectief gebleken vanwege zijn extreem lange halfwaardetijd en sterke werking. Ik raad je zeer sterk aan de bovenstaande dingen met je huidige voorschrijvende arts te bespreken, maar probeer niet cold turkey te stoppen, het risico is veels te groot, zowel voor jou als je baby. Mocht je de indruk krijgen dat je huidige arts niet genoeg bekwaam hiervoor is, schuw dan niet om naar een specialist te gaan, veel huisartsen hebben helaas te weinig kennis van benzodiazepines tegenwoordig (ik ben zelf ook een arts en weet waar ik het over heb). Ik wens je heel veel sterkte en als je vragen hebt kun je me altijd PM'en. Ik ben helaas niet dagelijks in staat m'n berichten te checken maar zal het in ieder geval proberen."
"Depronal is de merknaam voor een bepaalde pijnstiller met de actieve stof; dextro-propoxyfeen. Het is een matige pijnstiller, 65mg ervan staat gelijk aan 600mg aspirine. Overigens behoort het wel tot de Opioïden klasse, een groep stoffen die vrijwel uitsluitend (zwaar) pijnstillend is, en waar codeïne, morfine en heroïne ook bij hoort. Het is dus absoluut al wel euforisch, dat is duidelijk. Kijk overigens wel uit met de dosis, het is angiotoxies in hoger doses, het metaboliet (de stof waar dextro-propoxyfeen in het lichaam naar omgezegt wordt) is lokaal anesthetisch en kan daardoor in hoge dosissen de hartspier volledig lam leggen, een volledige hartstilstand dus."
"Deranged zei: Had je het maar niet moeten proberen. Klik om te vergroten... What the fuck is dat nou weer voor een antwoord! Verslaving is een ziekte, het is niet de schuld van diegene dat die gebruikt of verslaafd is of is geweest. Wilskracht en aanleg voor verslaving is genetisch bepaald. Een beetje meer sympathie naar anderen zou voor jou geen kwaad kunnen ..."
"Misschien een beetje late reactie, maar ik wil toch even wat dingen ophelderen.... Symoron is alleen verkrijgbaar als, witte, ronde 5mg tabletten. Welke verslavingskliniek deze verstrekken weet ik zo niet, maar het is in ieder geval wel een van de grotere verslavingsinstituten in de Randstad. Bij Brijder hebben ze 2, 5, 10 en 20mg tabletten, de 20mg tabletten zijn groen, de 10mg zijn geel en de overige 2 sterktes weet ik niet, ik heb ze nooit gehad. Deze tabletten zijn van generieke makelij en worden door een Nederlandse apotheek gemaakt. Bij Bouwman hebben ze 5, 10, 20, 40 en 60mg tabletten (en waarschijnlijk ook 2mg, maar dat weet ik niet zeker), deze zijn allemaal wit, maar wel in verschillende vormen en afmetingen. De 5mg tabletten zijn klein en ruitvormig, de 40mg zijn iets groter dan gemiddeld en zeshoekig en de 60mg zijn van normale grote en zijn rond. Hoe de 10 en 20mg er uit zien weet ik zelf niet, maar ze bestaan in elk geval wel. Ook deze tabletten van Bouwman zijn generiek en worden door een Nederlandse apotheek gemaakt."