Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvan het begin, tot het stoppen...

van het begin, tot het stoppen...

525 antwoorden
70 weergaven
18-5-2026
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Yoro zei:
omg :openmouth: Ra met de matteklopper achter me aan :grin:
Klik om te vergroten...

Be careful what you wish for... :grin:
S
SAMBALBIJLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sterkte yoro terugval hoort erbij :rock:

Groet sambalbij
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Weten jullie nog dat ik zei: God zal al het mogelijke voor mijn voeten gooien om het me zo moeilijk mogelijk te maken... nou hier komt ie dan hoor.

Gisterenavond rond 18.00 uur heftig auto ongeluk gehad.
Uit de bocht gevlogen, over een sloot in het weiland.
los grind op de weg en een onverwacht haakse bocht...
Anderhalve keer zijwaarts over de kop, en kwam uiteindelijk op mijn rechterzijkant tot stilstand op het akker van een boer. Midden in de polder, geen kip te bekennen, lag ik daar op mijn zijkant in mijn auto gefrommeld vast in de modder...



Na wat moeite losgekomen, en geprobeerd uit de auto te komen.
De ene deur zat tegen de grond, dus dat ging niet.
De andere deur was zo opgevouwen dat die met geen mogelijkheid openging.
Gelukkig kreeg ik mijn electrisch raam aan de praat en ging die langzaam sputterend open.
Langs het raam naar buiten geklommen en daar zat ik dan in de modder naast mijn auto van nog geen jaar oud, zucht. mijn broer gebeld en de takelwagen...
Met 5 man de auto terug op zijn 4 wielen geduwd.
Toen toch even een foto gemaakt.



Auto helemaal total loss. helemaal in elkaar, as van wiel afgebroken spiegels eraf, dak in elkaar beide zijkanten van voor tot achter helemaal verrot.



Wonder boven wonder ben ik er zelf met een kleine bult op mijn voorhoofd, en kleine schrammen vanaf gekomen. Uiteraard gepaard met een ongekende spierpijn over mijn hele lijf.
Maar dat is dan ook alles. Gelukkig ook goed verzekerd.
Vandaag al een vervangende auto opgehaald en maandag komt de verzekerings schade-expert vaststellen dat de auto daadwerkelijk total loss is. Maar daar zal geen twijfel over zijn...
Als het een beetje meezit over 2 weken een nieuwe auto.
En tegen die tijd is hopelijk die f*cking spierpijn ook ver over.

Zet je wel aan het denken.
De dingen weer meer relativerend.
Lekker belangrijk die vakantie, had ik ook op de IC door kunnen brengen, of zelfs gewoon helemaal niet. Had ik dit niet eens kunnen posten.... maar goed, ik ben er nog!

De afkick gaat gewoon door.
Laatste twee dagen waren zo heftig dat ik nog geen seconde de tijd heb gehad om me ziek te voelen van de afkick. Maandag gaat de afspraak om 11 uur dus gewoon door.
Nog twee dagen methadon en dan zoals gepland de overstap op bupe.

Betreft de vakantie, ik laat het even voor wat het is.
Eerst het allerbelangrijkste: clean worden, tot rust komen, mijn zaken regelen met de verzekering en zorgen dat alles geregeld is.

Ik heb in ieder geval 3 weken vakantie nu.
Even het weekend bijkomen van de knal, en dan verder knallen in de afkick.
Ik laat me er niet onder krijgen.
Al doet God nog zo zijn best, geen heroine meer voor deze jongen!
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Yoro zei:
.Nog een één na laatste update van het schema voordat ik deze woensdag volledig groen gekleurd nog een allerlaatste keer post :wink:
Klik om te vergroten...

Bedoel je allerlaatste keer bij dit topic of bij DF in algemeen?

Of begin je dan ook een topic "Van clean tot volledig hersteld"? :wink:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#5
kan een beetje verward overkomen maar ik heb na de meest helse nacht ooit van gisteren groffe maatregelen genomen. Ik heb gistesteren letterlijk geneen seconde geslapen, ongekend omnrustig zoals nooit tevoren, de minuten tikten wel zóó langaaam weg.
Om 8 uur vanmorgen heb ik heel even licht gepit tot 9 uur waarna ik weer klaarwakker was.
met de daarop verder volgende onrust. ik werd gewoon helemaal gek van mezelf.

in overleg met arts heeft hij me vanmoddag 3 temazepam 20mg tablet als inslalper voor geschreven. (vloebaar in pilletje)
Mocht er maar 1 maar p/dag heb er net toch 2 genomen. daarnaast 4 oxazpam van 10mg, een halve clonidine van 0.15mg en een hele rovotril die ik van mijn moeders medicijnvoorraad geplukt heb.
samen met het laatste 0.2mg temgesic tabletje moet ditwel een megacoctail zijn om te slapen.

misschien een overdreven reactie, maar de afgelopen nacht was zo'n onvoorstelbare hel...
simpelweg tot wanhoop gedreven om deze nacht te kunnen slapen.
als afsluiter van het opiatentijdperk, op naar mijn eerste dag opiaatclean morgen.

lets go out with a bang, hopelijk word ik morgen pas laat en uitgerust wakker, zal me goed doen.

Trusten allemaal
wish me luck!
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Lieve Yoro,

Dat snap ik heel goed; die wanhoop.Ik schreef al dat ik na een paar nachten zonder slaap zo wanhopig werd (en praktisch suïcidaal door slaaptekort en afkick) in 1 keer 10 x 10 mg. Oxazepam heb genomen. Ik sliep toen iets van 4 uur en voelde me erna wat beter.

Je voelt je alsof je je haren uit je hoofd wil trekken, tegen de muren opkruipen, rusteloos...

Nog even een paar dagen volhouden en dan zul je merken dat het minder wordt. Maar nu zegt jou dat niks, dat begrijp ik.

Met Oxazepam krijg je niet zo snel een OD (of je moet het wel heel bont maken...).

Je doet het zó goed, houd vol, het einde is in zicht, nog een paar dagen!

Ik stop nu, heb een bijzonde spannende dag gehad (sollicitatie...) en blijft spannend... :wave:
p
paddosoftyLid
01-01-2024, 00:00
#7
hoi yoro,

vandaag is het 22 juli en las dat je dan clean zou moeten zijn :grin: . wat goed van je is het gelukt?
heb je verhaal gevolgt en vind het echt heel goed van je. dat langzaam afbouwen vind ik nog moeilijker dan in 1x stoppen. goed van je en nu volhouden maarzoals ik lees gaat je dat helemaal lukken sterkte paddosofty :grin: :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#8
van het begin, tot het stoppen... gestopt!



m'n eerste dag CLEAN :rock:

Het is me gelukt :)

Enkel de ware blijschap, voldoening en opluchting zal nog even op zich moeten laten wachten.
Ik heb het een hele lange tijd volgehouden, maar nu is het de moeilijkste periode.
De afgelopen dagen/nachten waren echt erg heftig.
Uit wanhoop om een paar uur te slapen en dus éven rust te hebben heb ik een coctail met pillen geslikt, oxazepam, temazepam, clonidine, rivitril, alles bij elkaar.
Helaas zonder het gewenst effect. ben gewoon te f*cking tolerant voor die shit.
Ik ben om 0.30 gaan slapen, werd om 2 uur wakker, uit bed gegaan om te pissen, om 4 uur terug in slaap gevallen, en om 6 uur weer klaarwakker. weer uit bed gegaan voor bakje koffie en oxazepammetjes. om 8 uur terug in slaap gevallen en om 9.30 weer wakker.
Toen heb ik het opgegeven. de rest van de dag was niet veel beter.
Het voor mij de allerergste van de onthoudingssymptomen: ONRUST.
Dit moet je zelf meegemaakt hebben om te begrijpen, die lichamelijke onrust....

Dit is mijn eerste dag clean, dat er nog vele mogen volgen :)
En dat ik me ZSM weer een beetje "mens" mag voelen!!!

er zijn nog wat andere dingen die ik te vertellen heb maar kan het nu even niet opbrengen.
combi van een flink slaaptekort met de afkickziek, en de energiewegzuiging van de pammetjes etc kom ik er even niet aan toe.
wordt vervolgd dus :wink:

Take care everybody :wave:
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is je gelukt man! Gefeliciteerd!

Ik bewonder je echt om je doorzettingsvermogen omdat je het af en toe verdomde moeilijk hebt gehad.

Ik hoop dat je ook snel weer een beetje "mens" mag zijn, de onrust je lijf mag verlaten en je de slaap weer kunt vatten. Je zit nu in de laatste weeën en die zijn zwaar. Maar je bent wel clean!!!

Ik wens je heel veel beterschap de komende dagen!

:wave: Sarori
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Lieve Yoro,

Gefeliciteerd! :rockband: :rock:

Dit is het begin van een nieuw tijdperk.
Jeetje, wat knap zeg! Al die tijd langzaam afbouwen geeft al aan dat je je toen al echt had onttrokken aan verslavingsgedrag, want jeetje; wat heb jij een geduld gehad! :rock:

Over een paar dagen ga je merken dat de onrust minder wordt. Is bij jou de spierpijn niet het ergste? Zo zie je dat het bij iedereen toch iets anders kan gaan.

Je bent medisch door de berg stront heen, want je staat op nul. Nu nog wat verdwaalde remsporen in de vorm van afkick en je bent er! :wink:

Hoe zit het met de nazorg? Zodra je je beter voelt over een x aantal dagen hoor ik graag wat je van plan bent.

Ik ben supertrots op je, echt waar!

Groetjes en een dikke zoen op je zweetlijf :wink: ,
R@ :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Een hele goedemorgen, lieve Yo,

Hoe heb je geslapen? Ik hoop goed; een goede nachtrust zorgt voor een sneller herstel! :wave:
p
paddosoftyLid
01-01-2024, 00:00
#12
hoi yoro,

wat knap an e dat je zo goed volhou echt heel goed van je man volhouden je kan trots zijn op je zelf en dat vervelende gevoel dat je tegen de muren op wil lopen zal niet zo lang aanhouden. zelf had ik er een week last van. sucses verder
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Hé lieve Yoro,

Hier weer een liedje, omdat ik hoop dat dit nummer mischien iets moois zal losmaken temidden van al die afkickellende...

Ik draaide het tijdens mijn afkick en ik stelde me dan voor dat ik ook lang in de gevangenis had gezeten; de gevangenis die verslaving heet.

Dikke zoen,
R@ :wave:

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/n-i9CUAAHN0&hl=nl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/n-i9CUAAHN0&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>][/youtube]
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#14
thx voor de PMetjes en alle support :)
Doet me echt goed. Mensen die wél begrijpen wat ik doorga...
Betreft het slapen is het nog steeds k*t met de hoofdletter K.
Nog steeds 1 tot 2 uur slaap per nacht max. is nu al 4 nachten zo, zucht.
Ik ben helemaal opgebrand, het kost me echt enorm veel energie om uberhaupt op m'n benen te blijven staan, laat staan lopen, of erger nog de trap oplopen.
F*ckin mission impossible. benen begeven het dan gewoon, doen pijn, helemaal verzwakt.
Al die simpele alledaagse vanzelfsprekende dingen zijn stuk voor stuk een uitputtende uitdaging geworden. Aankleden, veters strikken, koffie zetten, naar de wc lopen, etc.etc.

Ondanks alles toch nog weer een berg veplichtingen moeten doen.
meerdere keren naar de arts, naar de apotheek, en vandaag m'n nieuwe auto opgehaald.

Morgen is mijn derde cleane dag, en volgens de arts zijn gemiddeld de erste 3 de ergste.

Aangezien ik morgen met mijn zus,moeder en haar partner naar frankrijk gaan heb ik nu voor 5 dagen mee gekregen. ik neem de laptop mee dus laat ik daar nog wel weten hoe het gaat.

Ik moet zeggen dat de afkickverschijnselen overdag al iets minder zijn,
Vooral de nachten moeten nu hopelijk vlug beter gaan,
Ik heb iig een aarug voorraadje aan pilletjes meegekregen, dus zou foed moeten komen.

Betreft nazorg:gesprek heb ik gehad.
Enige wat ze me te bieden has was een groepscurcus: terugvalpreventie.
Niets individueels, tenzij met haarzelf.
Maar ik mag en vertrouw haar niet zo.
Aangezien ik best mensenkennis heb ben ik niet op haar aanbod ingegaan.
Ik moet nu dus zelf via het riagg op zoek naar zieleknijper.
Staat op mijn to do list zodra ik weer wat "mens" voel.
Ook thuis met m'n moeder ist gewoon ff klote. ze maakt het me niet makkelijk, maar goed.
Daar breid ik nu even niet verder over uit.
\\Wat er nu bovenaan staat is ZSM lichamelijk bekomen.
Dan pas de rest aanpakken.

Vast trusten allemaal, hopelijk weer tot snel :wink:
M
MarsterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hai Yoro


Netjes hoor , dat je nu van de dope afbent.

En geloof me , het wordt alleen maar beter ( dit integenstelling met mensen die in het ziekehuis liggen voor bijvoorbeeld kanker , hun vooruitzicht is vaak dat het alleen maar slechter gaat)

Ik praat in verband tot afkicken van opiaten als kanker ( mijn geval botkanker) uit ervaring.
( r@r@ 77 kent mij in het echie , en kent mijn story)

Ik heb tot oktober vorig jaar , een periode gehad van bijna 7 jaar dat ik CLEAN was.
En vaak zeg ik (opvoorlichtingen voor D&S en P.R.A.T. bijvoorbeeld) , dat mijn slechtste dag clean altijd nog beter was dan mijn beste dag gebruik.
( tja toch weer op mijn bek gegaan :kots: )

grtz Mars
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Yoro zei:
Aangezien ik morgen met mijn zus,moeder en haar partner naar frankrijk gaan...
Klik om te vergroten...

Ik wens je een hele fijne vakantie, zonder al te veel pijn en onrust!
Probeer alle onrust in jouw familie van je af te zetten, probeer er niet zo in mee te gaan dat jij hun emoties over gaat nemen.
Je hebt alle energie echt voor jezelf nodig nu.
Als je te veel geeft, weet je van jezelf dat je op een gegeven moment voelt dat jij veel geeft en zelf weinig terug krijgt.
Dat is een terugvalrisico voor jou, toch? (Die wit van een aantal weken geleden na de goede beoordeling op je werk).)
Zo van: "Maar nu mag ik mezelf eens lekker verwennen, dat heb ik wel verdiend..."

Dat moet je echt proberen voor te zijn:

GEVEN IS ALTIJD GOED, MAAR NIET ALS HET TEN KOSTE GAAT VAN JEZELF...

Dikke kus,
R@ :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hé lieve Yoro,

Zoals beloofd weer even een berichtje van mij.

Shit zeg, dat je niet zoveel medicatie hebt, maar gelukkig kan je terug als het echt niet gaat. Ik denk dat dat sowieso geestelijk al wat verschil maakt en automatisch ook wat minder pijn/onrust geeft.

Hoop wel dat je eindelijk wat kan slapen!

Nou, ik ga slapen nu. Heb net Harry Potter gezien in bios, was wel leuk (alleen boeken zijn zoveel beter dat het nu toch wat tegenviel).

Truste!

Knuffel,
R@ :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoi Ra,

Helaas nog steeds weinig vooruitgang.
Zo'n 2 uur slaap per nacht, en de afgelopen nacht zelfs nog geen seconde kunnen slapen.
En ik had nog wel zo m'n best gedaan.
3 flinke glazen wodka en een dikke joint.
(ja ik durf het wel aan nu ik 500km van de dealer zit, want waar ik nu in Frankrijk ben is het
moeilijk te krijgen, plus dat zou betekenen dat ik het m'n neef moet vertellen...)
Echt niet om van de kaart te raken, maar puur en alleen om te kunnen slapen.
Helaas dus totaal geen succes, geen oog dicht gedaan.

Héél onrustig in m'n hele lijf, maar vooral de benen.
Ik kan ze nog steeds niet stilhouden, overdag niet en 's nachts niet.
Ook nog flink aan de diarree.
Vooral doordat ik nu zo'n 2 weken maar zo weinig geslapen heb ben ik echt een wandelend wrak.
Elke, zelfs de kleinste beweging kost zo veel moeite.
Die temazepam inslapers van 20mg doen helemaal niets.
Oxazepam is ook zo goed als op, en deed voor m'n gevoel ook maar weinig.
Clonidine heeft me wel geholpen, maar daar word ik volgens mij ook zo moe van.
Is ook eigenlijk bedoeld om je bloeddruk naar beneden te krijgen, maar als die al normale waarde heeft zakt ie natuurlijk onder waar het zijn moet.
ook zit ik nog steeds aan de diarree.

Ik eet wel gewoon goed, ik drink veel water, eet zoute dingen, chocolade, warme douche, etc.
Nog maar ff uitzingen maar...
Echt het ziek zijn in de ochtend zoals van de methadon heb ik iig niet meer.
Niet meer die rillingen over m'n rug, niet meer zo koud van binnen.
Wel gloei ik al een paar dagen, ik weet niet of ik koorts heb, maar ik voel wel heel warm aan.
Maar voornamelijk ben ik gewoon erg onrustig en moe.

ik heb nog 3 pillen oxazepam, 3 clonidine en 2 temazepam.
Voor m'n gevoel moet dat genoeg zijn, ik wil toch zsm van de pillen.
Ik ga nu al minderen met de doseringen en de tussentijden.
Ik moet m'n tante nog strikken om ze me te geven, maar zij leidt aan insomnia en heeft al jaren de sterkste pillen die er zijn (zegt ze), ik had de naam nog niet gehoord, en ben 'em nu ook even kwijt.
Als ik nou wat beter zou slapen zou ik me al een heel stuk beter voelen.
Ik zie ze pas morgen weer, dus vanavond helaas nog niet.

sfeer hier is verder redelijk, kan beter, maar kan ook veel slechter.
Uiteraard zijn er al weer wat discussies geweest, en een flinke ruzie tussen m'n zus en m'n moeder, maar verder alles ok.

Ik laat nog wel weten hoe het allemaal afloopt deze week, wanneer ik weer even een momentje energie bij elkaar verzameld heb om de laptop erbij te pakken.

Gr, Yoro
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#19
Die onrust is echt een 'killer'. Ik weet precies wat je bedoelt. Af en toe dacht ik last te hebben van restless legs syndrome. Nu gaat alles wel okay op dat gebied. Wanneer ik een avondje flink heb gezopen, kan ik datzelfde kutgevoel krijgen. Idem dito met de Benzo's. De link heb ik voorheen waarschijnlijk verkeerd gelegd.

Veel succes, Yorrie-boy :wink:
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Yoro, ik volg nu al een tijdje je berchtjes, en heb je topic even vluchtig doorgelezen.
Enorm veel respect voor alles wat je tot nu toe hebt bereikt... toegeven is de makkelijkste optie, maar uiteindelijk.. uiteindelijk.. zal je je zonder die troep beter voelen dan ooit!

Heel veel sterkte nog daar in Frankrijk, en vooral ook als je terug bent in nederland!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1516171819...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."