Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Heel herkenbaar! Denk dat we vaak het mentale stuk onderschatten. Dat wat ons jarenlang de dag door "hielp"is weggevallen en dat geeft vaak een enorme leegte. Het dopaminegehalte is vaak een tijdlang te laag en daardoor heb je geen plezier in de dingen, het kan wel 1 a 2 jaar duren voordat het weer wat stabieler is. Het is zo jammer want eigenlijk zou het leven zonder dope vooral fijner moeten zijn, zo voelt het vaak niet de eerste tijd. Denk wel dat het idd goed is om je bloed na te laten kijken om bep. dingen uit te sluiten en misschien bep. medicatie om je wat prettiger te voelen zoals hierboven al gezegd is. Heb wel respect voor je dat je het al zo lang volhoudt! Er is vast wel een manier om je hieruit te krijgen. Zoek professionele hulp. De reguliere verslavingszorg vind ik vaak erg slap . Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Hoop dat je een betrokken persoon vindt die jou weer op weg wil helpen. Ik vind het wel goed van je dat je zo eerlijk bent over dat je op dit moment niks leuk vindt. Chemische disbalans in de hersenen, gebrek aan zelfvertrouwen, laag zelfbeeld etc etc. Je krijgt het allemaal op je bordje. Ik heb het dan even over mezelf want ik kan natuurlijk niet voor jou spreken. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en hou vol!"
"Ik ga binnenkort op de suboxone, vanaf de methadon. Al die artikelen van de werking van buprenorfine heb ik al wel gelezen, het receptoren verhaal , en dat het werkt tegen trek, etc. Maar ik ben vooral geinteresseerd naar de persoonlijke ervaringen van de mensen. Is het idd milder qua afkick dan methadon? Als ik Yoro's verhaal lees dan twijfel ik daar aan. Hoe ervaren mensen de overstap. Zijn de eventuele ontwenningsverschijnselen te doen of is het erg onaangenaam? Zoals bijv. met Naltrexon? Hoop dat iemand daar wat over wil vertellen."
"Thanx meiden! Had ik net effe nodig. Tja, zoals jullie wel zullen weten kan je het soms erg groot maken in je kop. Met de meest vreselijke scenario's. De meest ernstige natuurlijk. Kan nu ook gaan denken dat het goed te doen is, en volgens de arts kan het helpen bij het depressieve gevoel wat ik blijf houden. Ben zelfs iets omhoog gegaan met de meet omdat ik dacht dat het daar mee te maken had, dat de dosis te laag zou zijn. Maar het blijft. De arts zei ook dat in sommige gevallen methadon(vooral langdurig lage dosering) een deprimerend effect kan hebben. Ik ken 1 verhaal van iemand die depressief werd van de methadon. Alles kan, niets hoeft.Je weet van te voren nooit wat het effect is, iedereen reageert weer anders. Maar er komt natuurlijk ook een flink mentaal stuk bij kijken waar ik zeker wat mee moet gaan doen. Maar ik ga aan de suboxone!"
"Ik denk dat iets nooit stil kan staan. Het wordt onderdrukt en dus is er minder aandacht voor.(genieten we daarom zo van de hero)? Als alles energie is dan staat het nooit stil, de stroom gaat toch wel door, op wat voor manier dan ook. Met of zonder dope."
"Mijn droom over bruin gaat bijna altijd over het buitenland. Dat ik lekker met het vliegtuig naar een verre bestemming reis en ja hoor, de douane!! Ze vinden bruin!! Hoe kan dat nou? Ik ben dus altijd de lul, zonder dat ik dope wilde meenemen. De diepe angst om gepakt te worden en dan ook nog cold turkey in een buitenlandse cel te zitten. Brrrr, moet er niet aan denken."
"Ik verbaasde me er ook over dat er zo weinig bekendheid aan wordt gegeven. Waarschijnlijk juist door de anonimiteit. Toen ik in 2002 helemaal clean was, ook van de meet, had ik juist heel veel behoefte om met mensen in kontakt te komen die in hetzelfde schuitje zaten. Mensen die ook clean zijn geworden en hun verhaal over het gevecht om weer "normaal"te leven. Centrum Maliebaan had niks te bieden op dat gebied en blijkbaar wisten ze ook niet van het bestaan van de NA. Later vond ik het drugsforum en dat gaf al veel herkenning. Totdat ik een paar maanden geleden ook in kontakt kwam met de NA. De eerste keer vond ik het erg leuk, leuke lui, en vooral veel herkenning. Heb er een paar leuke kontakten aan. Maar soms vond ik het ook weer minder en dacht; wat doe ik hier. Ik geef het wel een kans en ga nog zeker een aantal keren. De ene groep is leuker dan de andere. In Zwolle zit zeker een NA. Ik geloof wel in de verbondenheid die kracht kan geven. Verslaving is volgens hun de ziekte van het isolement. En het is volgens mij juist zo belangrijk ,als je niet meer gebruikt, om je weer verbonden te voelen met de mensen om je heen. De steun krijgen van mensen die precies weten wat je doormaakt. Het werken aan de 12-stappen om jezelf weer te leren kennen en te werken aan een positief leven. Want ik denk ook dat vooral het mentale proces het meest zware is, wat veel verslaafden toch onderschatten denk ik. Teveel gericht op het lichamelijke deel , maar het stuk daarna, al die onderliggende denk/gedragsprocessen maken het vaak dat mensen weer terugvallen en wat het leven zonder dope ook moeilijk maakt. Voor sommige mensen kan het programma van de NA een hulp zijn. Je kunt allicht een keer gaan kijken, je bent als verslaafde erg welkom."
"Re: CLEAN BLIJVEN,NET ALS DE REIZIGER Hai Reiziger, Ik wilde niet voor dat je ging afkicken mijn ervaring vertellen, anders raakte je misschien wat minder gemotiveerd. Ik heb ook de snelle detox gedaan zonder narcose en vond het hell. Ik kon niet meer op m'n benen staan en werd in een rolstoel rondgereden. Zat onder de clonidine en valium en werd een keer wakker in m'n eigen kots. Nu pas besef ik dat ik uitgedroogd was toen naar huis ging. Het enige voordeel vond ik inderdaad dat je geen onrust hebt, je bent gewoon uitgeput! Zo zeer zelfs dat het slapen ook best nog wel ging. Ik kon gewoon niet meer. Helaas bleef die slepende moeheid heel lang voordtduren en werd depri en toen ging ik weer gebruiken. (Nu gebruik ik niet meer). Zorg dat je veel water drinkt(deed ik namelijk niet) en misschien lekker om naar de sauna te gaan. De toxines moeten eruit!! Ik wens je veel sterkte en hoop dat je clean blijft, het moet kunnen."
"Als je ergens niet bang voor hoeft te zijn is het wel om uitgelachen te worden. Echt niet, iedereen is verslaafd dus als ze jou uitlachen lachen zich zichzelf uit. En wat je allemaal gebruikt hebt daar gaat het helemaal niet over, het gaat over herstel. Je hoeft helemaal niks te zeggen als je dat niet wilt. Sommige mensen hebben er heel veel steun aan, je krijgt een boekje met de tel.nrs. van de mensen die daar zijn en je kunt elkaar altijd bellen. Maar sommige mensen vinden het niks. Maar dat kun je alleen voor jezelf uitmaken als je gaat. Je zult je zeker niet onwelkom voelen."
"Heei Ra, Goed om weer eens van je te horen! Tja, goeie vraag die je stelt....ik weet het ook niet. Het is ook iets wat me mateloos intrigeert. Ik heb ook altijd wel geweten dat het moeilijk zou zijn om clean te blijven en dacht , als je maar echt wilde, er zeker wel van af kunt blijven. Ik was tot 2,5 jaar geleden een notoire gebruiker die 1000 keer had besloten om te stoppen en 1000 keer weer besloot om wat te gebruiken. En waarom? Omdat ik wel af wilde van al die toestanden die dope met zich meebrengt(afhankelijkheid, veel geld, ziek zijn enz.) maar niet van het verzachtende gevoel wat het me gaf om me door het leven te slaan. Nu, 30 jaar later, geeft het me niet meer dat verzachtende gevoel(ja, even misschien) en voel ik me langer klote dan lekker. Dus dat wil ik echt niet meer. Alleen houdt het me nog heel erg bezig omdat ik nog steeds niet lekker in m;n vel zit. Dat valt me zo tegen en had nooit verwacht dat het zo lang zou duren en misschien zelfs nooit meer goed komt....zoals sommige beweren. Toch wil ik dat niet geloven en denk dat er zeker mogelijkheden zijn om je weer goed te voelen zonder dope, meet, bupe. Geloof zeker in de disbalans van bep. essentiele stoffen, alleen welke? Sommige hebben teveel dopamine en te weinig serotonine en anderen hebben weer alletwee tekort enz. En als je slechte stofwisseling hebt (poreuse darmen) dan neem je de stoffen niet goed op en kun je slikken wat je wilt. Nou, en ga zo nog maar even door! Kortom, men weet nog niet precies hoe en wat en bovendien zal het per individu verschillen, ook dat nog eens. Toch blijf ik doorzoeken naar informatie omdat het me ongelooflijk intrigeert waarom het toch zo'n verrekt moeilijke en zware weg is in veel gevallen. En ja, of clean zijn een keuze is? Aan een kant wel denk ik. Alleen spelen er zoveel factoren mee in je onderbewustzijn dat je soms inderdaad niet meer kunt spreken van een bewuste keuze. Soort van oerdrift, instinct ,dat je gewoon laat gaan. Als een hongerig dier dat moet eten. Zo heb ik "trek"weleens proberen uit te leggen aan mensen, een soort van primaire levensbehoefte net zo als eten. Als je lang niet hebt gegeten en echt honger hebt dan ga je heel ver om het te krijgen. Ik denk dat dope op een gegeven moment een primaire levensbehoefte is geworden waarvoor heel veel moet wijken. Je hebt "het nodig"om goed te functioneren. Erg belangrijk in het leven! In je onderbewuste zit dat nog steeds, die weet hoe belangrijk het voor je is. Alleen jij, het bewuste stuk, vind dat het niet mag en kan omdat.... Zoiets denk ik dat er ongeveer speelt, vergis je niet hoe complex onze hersenen werken. Maar vaak ook wel weer logisch. Interessante vraag in ieder geval!"
"Hai, Nou , die kruiden hebben niet een naam. Het is een individueel samengestelde formule die bestaat uit maar liefst 17 verschillende kruiden. Heb het vorig jaar van een Chinees kruiden/acupuncturist gehad. Ik vond dat ik er rustiger van werd en het slapen ging prima, alleen kreeg ik er een overgevoeligheidsreactie van. Volgens die Chinees kwam dat maar hoogst zelden voor, heb ik weer. Dus, als mensen zijn geinteresseerd in Chinese kruiden dan kunnen ze beter naar een specialist gaan. Wel eerlijk zeggen dat je afkickt(als dat zo is). Wel kun je op internet Suan zao ren bestellen. Dat zat ook in die formule en daar ga je beter van slapen. Je kunt het ook zo halen bij de Chinezen acupunctuur-centra. Meestal in de wat grotere steden. Qua slapen vond ik de chinese kruiden het meest effectief van alle alternatieve middeltjes. Het gaat ook zeker om de hoeveelheid. Bijv. Valeriaan bij de drogist is iets van 200 mg, terwijl wij wel 1000 mg nodig hebben om wat te merken. Deze formule was dan ook best hoog gedoseerd. En de combinatie van andere kruiden, speciaal op jouw klachten afgestemd, maakt het helemaal effectief. Ik weet alleen niet hoe het werkt als je net op 0 staat van de meet hoor. Zo ver ben ik nog niet. Het hielp bij mij goed tijdens de afbouw naar 15 mg meet."