Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvan het begin, tot het stoppen...

van het begin, tot het stoppen...

525 antwoorden
71 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eend moet toch even oprecht zijn. Het is een vertoning van ongezond gedrag, lurking op een drugsforum terwijl je clean bent. Wanneer Eend dit ook eindelijk doorheeft, zal hij dit forum (ook) uiteindelijk verlaten. En waarschijnlijk zonder kaartje..
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#2
speeseend zei:
Eend moet toch even oprecht zijn. Het is een vertoning van ongezond gedrag, lurking op een drugsforum terwijl je clean bent. Wanneer Eend dit ook eindelijk doorheeft, zal hij dit forum (ook) uiteindelijk verlaten. En waarschijnlijk zonder kaartje..
Klik om te vergroten...

Ben ik toch helemaal niet met je eens hoor, Eend. Ik ben nu bijna 8 maanden clean, maar ik heb toch veel aan dit forum. Alleen hier ken ik mensen die ook een verleden vol verslaving achter de rug hebben. Na clean worden begint het pas: kunnen afrekenen met schuldgevoelens, omgaan met trek, omgaan met allerlei kloterige situaties waarbij je in het verleden drugs als oplossing had.

Mijn vrienden en kennissen gebruiken niets. Ik praat met sommigen wel over mijn verleden, maar de echte herkenning (en soms dus ook erkenning) vind ik dan toch hier...

Opiaten hebben invloed op je hele gestel en het clean worden en weer beter worden, heeft dan dus automatisch ook hiermee te maken.

Ik denk dat als ik echt heb kunnen afrekenen met mijn verleden en mijn schuldgevoelens, gevoelens van spijt, schaamte etc., ik dan idd hier weinig meer te zoeken heb.

Maar vooralsnog is de herkenning gewoon erg fijn :wink:

p.s. Ik had alles ook veel bondiger kunnen formuleren: mijn topic "Clean blijven" past juist daarom zo goed bij het opiaten-forum. Ik zou niet weten in op welke andere site ik hem beter had kunnen plaatsen dan hier :)
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ook ik heb voorlopig nog veel aan dit forum maar ben het toch eens met eend!!!
:wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#4
speeseend zei:
Maar bij een clean leven hoort geen forum zoals deze, uiteindelijk.
Klik om te vergroten...

Haha... zijn we het toch eens met elkaar; inderdaad: uiteindelijk niet.

Maar voor ik bij "uiteindelijk" ben, dat duurt nog wel even. Zal blij zijn als ik oprecht kan roepen: "Kijk allemaal, kijk mezelf: met zonder handen!" :wink:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lieve Ra,
Eerst leren fietsen met wieletjes, dan zonder en dan zonder handen!
En dan hebben we "idd we" misschien geen nood meer aan een stok achter de fiets!!

Liefs,
Nina
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#6
r@r@ zei:
.. "Kijk allemaal, kijk mezelf: met zonder handen!" :wink:
Klik om te vergroten...

-proest- -Eend verslikt zich in een stukje flap-

Wat zal het worden? Mét - of zonder handen?
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#7
He eend eerst met en dan zonder he!!

Ik hoop dat je niet gaat stikken en verslikken he!!
Liefs, :wave:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maar toch even serieus, ik kan me echt voorstellen dat als het echt gedaan is dan is het ook gedaan! Dus nog es, maar nu serieus, ik sluit me aan bij de eend, ben nu o,5 en als dat dan weer achter de rug is kan ik me goed voorstellen dat ik verdwijn zonder een kaartje achter te laten!!
Heb heeeel veel aan jullie gehad maar la passeé est la passeé (ik moet hier tegenwoordig al een bril opzetten om kleine letters te zien!)
Ik zeg nog niet adieu, ik kom nog terug (hey 'tis nog nie gedaan me mij he!) maar ik kan daar toch inkomen.

:wave:
A
AricanaryLid
01-01-2024, 00:00
#9
kweet niet eigenlijk eendjuh

ik ben hier toch vaak gekomen in de waan dat ik clean was, nee in de overtuiging dat ik clean was en zou blijven en uiteindelijk bleek/blijkt ( vooral voor mezelf) dat ik niet clean kon blijven ... al had ik dat overduidelijk wel graag gewild, wist ik zelfs zeker dat ik dat zou blijven ...

ik weet zeker dat als ik hiero niet eerder had gekomen en al die zgn 'wijze' praat niet had geuit, ik de laatste terugval niet zo 'makkelijk' te boven heb kunnen komen( majah het was ook niet de eerste) ... maar daarbij blijft toch dat ik WEER een terugval te boven moest komen...

ik denk eigenlijk dat je hier prima als cleanert zijnde kunt komen, daarentegen laat het hier komen eigenlijk nog wel je verbinding zien met dope .... de vraag is alleen : is die verbinding er eentje van bah nooit meer, laat anderen zien hoe rot die zooi is .. of is het er eentje van bah nooit meer, maar het was toch wel lekkert :wink:

in beide gevallen vind ik dat je je ervaringen hier zou moeten melden, gewoon omdat er hier een hele berg mensen zijn die hetzelfde of zelfs erger door moeten maken... majah de onderliggende gedachte bij beide idealen... die kan toch enorm verschillen...

ik blijf eigenlijk denken, vooral nadat ik hier gelezen heb en nadat ik dit gepost heb, dat je als 'ex' verslaafde een forum als dit juist zou moeten blijven bezoeken.

In het leven van een drugsverslaafde kan uiteindelijk, als je een happy end wil, geen dope meer voorkomen, maar het vermelden van de waanzin, de vernedering, de ranzigheid en de intense gemeenheid die hard-drugsgebruik met zich meebrengt, dat is iets dat in mijn ogen bij geen 'ex' verslaafde onthouden mag worden .. ervaring leert tenslotte

want al die wannabee hero/opia*** gebruikers hiero die blijken elke keer maar gewoon over de berichten van een paar EX verslaafden als eendjuh, silver en R@raarrrrrr :tongueout: fuller en weet ik het maar wie. heen te lezen :)

dus blijkbaar zijn er niet genoeg berichten :) :wink:

AkA
:wave:
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#10
Yoro heeft al wel erg lang niets laten weten ..
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#11
In het leven van een drugsverslaafde kan uiteindelijk, als je een happy end wil, geen dope meer voorkomen, maar het vermelden van de waanzin, de vernedering, de ranzigheid en de intense gemeenheid die hard-drugsgebruik met zich meebrengt, dat is iets dat in mijn ogen bij geen 'ex' verslaafde onthouden mag worden .. ervaring leert tenslotte
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens, Arie!

... R@raarrrrrr :tongueout:
Klik om te vergroten...

Je snapt mijn ijzersterke humor en buitengewoon interessante persoonlijkheid gewoon niet, Arie, maar ja, wat kan je anders verwachten van een trek- :P vogel als jij :P :P
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ninanina zei:
... ben nu o,5 en als dat dan weer achter de rug is kan ik me goed voorstellen dat ik verdwijn zonder een kaartje achter te laten!! :wave:
Klik om te vergroten...

Hé Nina, hoe gaat het nu? Nog steeds op 0,5? En ben je de Kerstdagen goed doorgekomen?

Enne, Nonna, hoe gaat het met jou?

Ben ook meer dan benieuwd naar bijv. Sarori, Arie, Yoro, Silverfish en anderen, maar ja, om ze nou allemaal te gaan noemen... Jullie snappen wel wat ik bedoel :)

Hier alles goed, heerlijke Kerst gehad. Oudste 2 kinderen zijn nu bij hun vader, dus mijn man en ik vieren lekker vakantie met de jongste van 2,5 jaar. Hij geniet van de rust en ik eigenlijk wat minder, ik mis de oudste 2 kids erg!, maar ben toch wel happy ja, zal blij zijn als het 2010 is!

Ik weet het, een datum is maar een nummer, maar toch; een nieuw jaar, een nieuw begin, zo voelt het toch :wink:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hey Ra,

Nu 5 dagen 0 Ik zeg niet dat het makkelijk is, vooral nu net de kids vakantie hebben!
Maar het is n
iet erger dan 0,5! Wel ja, geeuwen, niezen, buikkrampen..
Maar in vergelijking met de rest draaglijk!! Wel nog steeds weinig energie, maar daar zal ik nog wat geduld voor moeten hebben waarschijnlijk!
Der zijn Chinese kruiden die me enorm geholpen hebben, maar dat kan je beter aan nonna vragen!
Verder zien we wel weer he!!

Liefs Nina

Oh ja, toch nog een vraagje, hoeveel dagen 0 alvorens je terug wat energie krijgt?
A
AricanaryLid
01-01-2024, 00:00
#14
een lekker rustige kerst gehad met familie en vrienden.
Veel gegeten veel gedronken veel lol gehad :)

bij mij zijn de krampen en niezen alweer een tijdje over, alleen het slechte slapen is er nog, maar daar werkt vadertje thc op zn tijd prima tegen. in vergelijking met een jaar terug blow ik wel meer, majah daarentegen staat dat ik bijna geen sigaretten meer rook en vanaf vannacht helemaal niet meer :)

nina : bij mij duurde het een weekje of twee drie voordat de echte klachten over waren nadat ik op nul stond. sommige dingen zullen waarschijnlijk wel lang blijven als slapeloosheid, of rusteloze benen bij tijd en wijle. dat moeie, ziekerige en kramperige is opeens een keer helemaal weg en dan voel je je zo lekker opeens :)
Denk dat dat ook verschilt per keer, wanneer dat punt komt, want heb het meegemaakt dat ik totaal nergens last van had nadat ik op nul kwam vanaf 2.5 mg en ik heb ook gehad dat ik wekenlang echt steeds last had van nogal wat afkickverschijnselen nadat ik van 1 mg naar 0 ging...

rara : fijn te lezen dat het zo goed met je gaat :) ennuh beter een trekvogel dan een wc eend hoor :mrgreen:

:wave:
AkA
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#15
nina : bij mij duurde het een weekje of twee drie voordat de echte klachten over waren nadat ik op nul stond.
Klik om te vergroten...
Bij mij ook! Lichamelijke afkick (koud, niezen en met name die verschrikkelijke spier- en gewrichtspijn) duurden 3 weken. Slaapproblemen duurden helaas wat langer... (zie topic slaapproblemen na opiaatafkick met goede tips van anderen!)
Dus als het bij jou ook zo lang duurt; nog ff volhouden, meid! Geweldig dat het je is gelukt, je kan vol trots 2010 verwelkomen! :rock:
Van mij krijg je een dikke knuffel, goed van je hoor! Châpeau!

rara : fijn te lezen dat het zo goed met je gaat :) ennuh beter een trekvogel dan een wc eend hoor :mrgreen:
Klik om te vergroten...
Thanx, Arie. En ook jij: wees trots op jezelf, want weer clean blijven na een terugval die je zelf niet had verwacht is zó ontzettend moeilijk, ik weet er alles van (1x na 3 jaar, 1x na een jaar en vele keren kortere periodes :flushed: ). Châpeau!
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#16
joolie,.
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#17
zinnen verzetten
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#18
ik doe mijn best zei:
joolie,..de sport school,dat vind ik nu nou niks aan,ieder zijn eigen,maar wat ik wel wil,..tja,als je al zolang dagelijks op zoek gaat naar dope,en je wilt dat veranderen,..ik vind het heel moeilijk,ik wil eigenlijk ook niet meer gebruiken,en dat gaat redelijk,maar ik zet er ook niks voor in de plaats,omdat ik t gewoon niet weet wat ik wel leuk vind,..snap je het een beetje.
Klik om te vergroten...

Waar word jij blij van? Schrijf het op, maak een volgorde; kijk wat haalbaar is...


Suc6! :wave:
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#19
rara,
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#20
beste f
iedere x als ik iets van je lees weet ik niet wat ik er mee aan moet.
ik denk dan 2 dingen
1: depressie, als dat zo is, zoek een goede psychotherapeut dat heeft mij enorm geholpen
2:doe je je naam geen eer aan dus i p v, ik DOE mijn best, ik VIND het best.
welke het is weet jij zelf, je zal aan je WILLEN moeten werken!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1617181920...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."