Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvan het begin, tot het stoppen...

van het begin, tot het stoppen...

525 antwoorden
72 weergaven
18-5-2026
f
fullerLid
01-01-2024, 00:00
#1
deze thread (zo heet dat toch he?) is zozeer een groepsgesprek tussen 4 geworden, dat ik haast niet durf te posten. ik doe het toch maar.

Alcohol is om twee redenen link. Het verlaagd je grenzen, zeker voor dingen die je hebt voorgenomen. Er zijn veel terugvallen geweest onder invloed van Alcohol. Je bent nou eenmaal kwetsbaarder als je dronken rondloopt om iets te doen wat je niet wilt doen.

Daarnaast heeft een afkickende, en zeker een afbouwende een grote kans op Cross-addiction. De ene drug gaat de andere vervangen, alcohol zou heel goed belangrijker voor je kunnen gaan worden. In zekere zin doet de drug iets soortsgelijks als Heroine: het maakt je bestand tegen gevoelens en invloeden waartegen je eigenlijk niet bestand bent. Het geeft je daarmee een vertrouwen in jezelf, een zekere mate van controle. Het is heel logisch, dat een Opiaat-afkicker graag naar de fles grijpt.

Ik ben in zekere zin "jaloers" op je, zou best zin hebben in een glas wijn. Maar ik doe het niet, eigenlijk al 6 maanden niet. Het was twee weken kut. afzien. Daarna vond ik het meevallen.

Join me, yoro. Do not drink :rock:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#2
nou, gisterennacht eindelijk toch weer wat uurtjes slaap te pakken gehad hoor :)
Was hard nodig en doet dan toch weer goed.
Ik ben uit de afterdip gekropen, en ben me bewust waar het verkeerd gegaan is.

De enige conclusie waar ik toe kan kan komen: niet drinken.
Dat valt bij mij in het zelfde straatje als alle andere drugs die ik zo veelvuldig gebruikt heb.
Zodra dat eerste lijntje, dat eerste pilletje, zelfs die eerste glas alcohol binnen is begint het.
Die onweerstaanbare drang om alles naar de klote te helpen en niet te kunnen stoppen tot ik er van achteruit ga lopen. Die drang kan ik niet winnen, dat heeft me deze laatste keer wel duidelijk gemaakt. even letterlijk met mijn neus in ... de feiten gedrukt :wink:
Het enige wat ik daar nu aan kan doen is zorgen dat het zo ver niet hoeft te komen.
De pillen, de wit, ghb, paddo's, maakt niet uit wat, die kan ik echt prima opzij zetten.
Kost me vrijwel geen moeite meer. Maar zodra er alcohol om de hoek komt kijken vervalt dat direct. Dan word die drempel direct een kuil die me naar al deze drugs toe trekt.

Het is dus niet eens dat ik bang ben alcoholist te worden, want drank op zich kan ik prima een paar weken in de kast laten staan, doet me helemaal niets.
Maar wanéér ik dan ga drinken, loopt het uit de hand.
Er zit dus niets anders op dan ook de drank vaarwel te zeggen: bye bye :wave:

Ik zie het dan ook maar (zoals jullie me allemaal moed inspreken) als een uitglijder.
Een laatste wijze les voordat ik op nul kom te staan.

Ik heb vandaag mijn laatste dosis methadon opgehaald. 12 pilletjes symoron van 5mg/st om precies te zijn. Met die van vanmorgen er al afgerekend heb ik er nog 11 te gaan :)

Op het werk is het flink aanpoten.
Ik heb na die drastische maandag vanmorgen meteen mijn leidinggevende even onder 4 ogen gesproken. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat er iets moest gebeuren als ik alles in goede orde over wil dragen aan mijn collega's voordat ik vrijdag mijn laatste werkdag heb voor de vakantie. Zoals eerder werd daar prima op gereageerd, en direct naar gehandeld.
Ik heb mijn telefoon tot aan de vakantie doorgeschakeld naar mijn collega.
Ik krijg hulp van 2 collega's op mijn afdeling, en ook nog eens van 2 collega's van een andere afdeling. Vandaag ben ik dan ook flink opgeschoten.
Wel is mijn collega die mijn telefoon overgenomen heeft aan het eind van de dag haast overspannen naar huis gegaan.
Mijn woorden waren: "welkom in mijn wereld" :grin:
Weten ze ook eens wat ik allemaal op een dag op me af krijg!
Met al deze hulp moet ik mijn laatste drie werkdagen deze week wel vol kunnen maken, en met een beter gevoel de vakantie in gaan. Dat lucht op.

5 daagjes methadon, waarvan 3 daagjes werken en dan eindelijk de overstap en bupe, en de laatste afbouw naar nul. :)

Ohja Ra, ik heb dat telnr van de dealer direct die nacht toen ik niet in slaap kon vallen uit mijn gsm gewist hoor, weg ermee!! na 1 keer bellen ken ik 'em ook niet uit mijn hoofd,
dus weg = weg

En Fuller, het lijkt inderdaad wel een vast groepgesprek hier, maar hoe meer zielen...
Het is een forum, dus hoe meer mensen hun ervaringen en hun meningen geven hoe beter.
Dus houd je niet in om te posten!
En wat je zegt slaat de spijker aardig op zijn kop hoor.
Dus ik stap idd over de streep, aan de niet-drinkers kant.

Maandag heb ik om 11 uur afspraak met de arts om m'n temgesics op te halen (en oxazepammetjes, alle uurtjes slaap zijn nu nog puur natuur)
Dan wil ik ook de nazorg gaan bespreken.
Niet alleen de lichamelijke dmv naltrexon tabletten, maar vooral de geestelijke nazorg.
word vervolgd dus...

Bedankt voor de steun allemaal :)
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#3
fuller zei:
deze thread (zo heet dat toch he?) is zozeer een groepsgesprek tussen 4 geworden, dat ik haast niet durf te posten. ik doe het toch maar.
Klik om te vergroten...

Hoi Fuller,

Goed dat je dat tóch hebt gedaan, daar is idd een forum voor. Hoe meer zielen, hoe meer ervaringen en daar komen we toch allemaal voor?

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, had ik in het begin ook hoor. Dan dacht ik: zij kennen elkaar kennelijk al zo goed, wie ben ik dan om daar doorheen te gaan lullen.

Maar gelukkig liet ik me, net als jij, toch niet weerhouden. Het doet mij enorm goed dit forum, en jou hopelijk ook.

Groetjes, R@ :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Yoro zei:
Ik ben uit de afterdip gekropen, en ben me bewust waar het verkeerd gegaan is.
De enige conclusie waar ik toe kan kan komen: niet drinken.
Klik om te vergroten...

Hé Yoro,

You go Yoro!!! (Nee, niet naar de dealer, maar overdrachtelijk bedoeld, uiteraard :wink: )

Niet meer drinken dus en nu op naar de Temgesic!

Slaap lekker! :wave:

p.s. Ik herken wel heel erg wat jij schreef. Als ik eenmaal na een tijd clean weer met bruin begon dacht ik: "Zie je wel, ik kan niet eens behoorlijk clean blijven, wel worden, maar niet blijven. Krijg ook allemaal de vinket*ring, blablabla..."
Dat laat ik niet meer gebeuren (en jij ook niet, anders kom ik je achterna met m'n mattenklopper :grin: ).
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#5
r@r@77 zei:
Bij mij waren goede beoordelingen in het verleden weleens een valkuil, want zo had ik een excuus zo van:"Ik slik 10 mg. Meet per dag, gebruik af en toe bruin en ik doen mijn werk goed, mét een goede beoordeling. Zie je wel, op deze manier houd ik het best vol!"
Over jezelf voor de gek houden gesproken! :wink:
Klik om te vergroten...

Had jouw alcoholgebruik van afgelopen weekend (en wit als gevolg daarvan) iets met je goede beoordeling te maken? Of dronk je om die goede beoordeling te vieren ("Nu heb ik wel een beloning verdiend"?).
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hé Yoro,

Kan het niet allebei? Dus naar Zuid- Frankrijk (alles heel goedkoop houden) én elke maand in elk geval een beetje sparen? Want dan heb je toch het gevoel dat je met elke euro die je spaart, hoe weinig dan ook, iets meer het huis verlaat...
Of dan maar niet naar Frankrijk en de vakantie iets dichterbij huis zoeken?
En bij die halfgare (sorry) tante zitten lijkt me nu voor jou niet echt ontspannen.
Ik zou zeggen: beslis nu nog niet, eerst maar kijken hoe lang die afkick duurt en hoe heftig het wordt.

Ik snap dat je graag bij verjaardagen van neefjes etc. wil zijn, maar ga gewoon, kijk hoe het gaat en gaat het niet, dan ga je gewoon.
Je bent echt ziek. Ziek zijn is niet hetzelfde als zielig doen of geen verantwoordelijkheid nemen.
Neem jezelf in acht, je hoeft niets te bewijzen, behalve dat je je consequent moet blijven houden aan je belofte aan jezelf omtrent gebruik.
Al het andere is nu ondergeschikt.
Ik snap dat je met je familie wilt zijn. Juist ook nu je op de goede weg bent en juist nu wil je zó graag alle verloren tijd inhalen.

Weet je wat een goede vriend tegen mij zei toen ik in 2004 naar de Emilie Hoeve moest en niet wilde vanwege mijn kinderen (die ik toen nog helft van de week en helft vakanties zag) die ik dan nog maar 2x 1 uur p.w. zou gaan zien? Dat ik dan maar moest denken aan dat praatje wat stewardessen in een vliegtuig houden. Als je zuurstofmaskers moet gebruiken: eerst jezelf, dan pas je kinderen.

Dat geldt ook nu: word eerst maar eens clean. Ga naar die verjaardag, maar als het niet gaat, ga je naar huis. Je zegt clean te blijven, en ik geloof je, dus dan heb je nog zoveel verjaardagen met familie voor de boeg.

Probeer te focussen op jouw herstel en maak al het andere (tijdelijk) ondergeschikt. Des te sneller kan je weer helemaal ome Yoro zijn.

Dikke zoen,
R@ :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#7
r@r@77 zei:
Hé Yoro,
Kan het niet allebei? Dus naar Zuid- Frankrijk (alles heel goedkoop houden) én elke maand in elk geval een beetje sparen? Want dan heb je toch het gevoel dat je met elke euro die je spaart, hoe weinig dan ook, iets meer het huis verlaat...
Of dan maar niet naar Frankrijk en de vakantie iets dichterbij huis zoeken?
En bij die halfgare (sorry) tante zitten lijkt me nu voor jou niet echt ontspannen.
Ik zou zeggen: beslis nu nog niet, eerst maar kijken hoe lang die afkick duurt en hoe heftig het wordt.
Klik om te vergroten...

Dat was ook mijn idee, mijn neef in Parijs oppikken, dan met zijn 2en doorrijden naar zuidfrankrijk en de vervoerskosten delen.
Ik heb net eens wat op de routeplanner aan het rommelen geweest.
Als we tolweg vermijden duurt het zo'n 8 uur om vanuit Parijs naar het zuiden te gaan.
totaal met mijn reis naar Parijs is het zo'n 200 euro gedeeld door twee man is zo'n €100 p/p

Verblijfskosten hebben we dan niet want we kunnen voor nop daar in haar huis blijven.
Overdag lekker op het strand kost ook geen drol, alleen daar op het terras wat drinken en het eten. Een verblijf van een week zijn dan de enige kosten, maa hoeven ook niet veel te zijn.
Zeg dat we de man zo'n €300 kwijt zijn alles inbegrepen.
Op zich toch nog wel te overzien dus.
Ik zal mijn neef wel eens mailen of hij het wel ziet zitten om mee te gaan.
Hij heeft namelijk maar 1 week vakantie.
Al zou ik alleen gaan vermaak ik me nog prima hoor, maar dan kan ik de vervoerskosten niet delen wat het dan toch weer wat duurder maakt.
En met zijn tweeën is toch ook wel leuker.

Ergens in Nederland op vakantie is dus de minste optie, als je voor het zelfde geld in het zonnige zuidfrankrijk kan zitten aan het mooie strand van Valras-Plage....
Dan heb ik wel het maximale vakantiegevoel, omringd door mooie vrouwen, strand zee, en last but not least: rust!

Hoe langer ik er over bezig ben hoe aanlokkelijker het klinkt!

r@r@77 zei:
Ik snap dat je graag bij verjaardagen van neefjes etc. wil zijn, maar ga gewoon, kijk hoe het gaat en gaat het niet, dan ga je gewoon.
Je bent echt ziek. Ziek zijn is niet hetzelfde als zielig doen of geen verantwoordelijkheid nemen.
Neem jezelf in acht, je hoeft niets te bewijzen, behalve dat je je consequent moet blijven houden aan je belofte aan jezelf omtrent gebruik.
Al het andere is nu ondergeschikt.

Ik snap dat je met je familie wilt zijn. Juist ook nu je op de goede weg bent en juist nu wil je zó graag alle verloren tijd inhalen.Probeer te focussen op jouw herstel en maak al het andere (tijdelijk) ondergeschikt. Des te sneller kan je weer helemaal ome Yoro zijn.

Dikke zoen,
R@ :wave:
Klik om te vergroten...

Zo ga ik het doen, ik ga, en probeer het gewoon.
En gaat het niet, dan ga ik weg.
Ze zullen het zelf dan ook wel zien als ik ziek ben.
En ze kennen me nu goed genoeg om te weten dat ik er maar wat graag bij ben.
En als ik dan ziek naar huis ga dat dit dan niet zonder goede reden is.

thx Ra, alles weer wat beter in perspectief :)

r@r@77 zei:
En bij die halfgare (sorry) tante zitten lijkt me nu voor jou niet echt ontspannen.
Klik om te vergroten...

Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, het is de simpele waarheid.
Het mens spoort niet, en zou hier in Nederland allang ergens opgenomen zijn.
In Frankrijk werkt dat helaas niet helemaal hetzelfde en gaat dat daar allemaal niet soepel.
Toen ik hoorde dat zij daar heel mijn vakantie op ons lip zou gaan zitten, én dan ook nog eens mijn moeder en partner... da's vragen om problemen.
En dat kan ik dan gewoon écht niet hebben.
dat gaat 'em dus echt niet worden.

Ik zal eerst eens eea overleggen met Neef en Tante uit Zuidfrankrijk.
Ik heb weer wat hoop :)
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Yoro zei:
Ik heb weer wat hoop :)
Klik om te vergroten...

Mooi Yoro!

En over 4 nachtjes kan je het héle Meet-tijdperk vaarwel zeggen! :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Yoro zei:
omg :openmouth: Ra met de matteklopper achter me aan :grin:
Klik om te vergroten...

Be careful what you wish for... :grin:
S
SAMBALBIJLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sterkte yoro terugval hoort erbij :rock:

Groet sambalbij
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Weten jullie nog dat ik zei: God zal al het mogelijke voor mijn voeten gooien om het me zo moeilijk mogelijk te maken... nou hier komt ie dan hoor.

Gisterenavond rond 18.00 uur heftig auto ongeluk gehad.
Uit de bocht gevlogen, over een sloot in het weiland.
los grind op de weg en een onverwacht haakse bocht...
Anderhalve keer zijwaarts over de kop, en kwam uiteindelijk op mijn rechterzijkant tot stilstand op het akker van een boer. Midden in de polder, geen kip te bekennen, lag ik daar op mijn zijkant in mijn auto gefrommeld vast in de modder...



Na wat moeite losgekomen, en geprobeerd uit de auto te komen.
De ene deur zat tegen de grond, dus dat ging niet.
De andere deur was zo opgevouwen dat die met geen mogelijkheid openging.
Gelukkig kreeg ik mijn electrisch raam aan de praat en ging die langzaam sputterend open.
Langs het raam naar buiten geklommen en daar zat ik dan in de modder naast mijn auto van nog geen jaar oud, zucht. mijn broer gebeld en de takelwagen...
Met 5 man de auto terug op zijn 4 wielen geduwd.
Toen toch even een foto gemaakt.



Auto helemaal total loss. helemaal in elkaar, as van wiel afgebroken spiegels eraf, dak in elkaar beide zijkanten van voor tot achter helemaal verrot.



Wonder boven wonder ben ik er zelf met een kleine bult op mijn voorhoofd, en kleine schrammen vanaf gekomen. Uiteraard gepaard met een ongekende spierpijn over mijn hele lijf.
Maar dat is dan ook alles. Gelukkig ook goed verzekerd.
Vandaag al een vervangende auto opgehaald en maandag komt de verzekerings schade-expert vaststellen dat de auto daadwerkelijk total loss is. Maar daar zal geen twijfel over zijn...
Als het een beetje meezit over 2 weken een nieuwe auto.
En tegen die tijd is hopelijk die f*cking spierpijn ook ver over.

Zet je wel aan het denken.
De dingen weer meer relativerend.
Lekker belangrijk die vakantie, had ik ook op de IC door kunnen brengen, of zelfs gewoon helemaal niet. Had ik dit niet eens kunnen posten.... maar goed, ik ben er nog!

De afkick gaat gewoon door.
Laatste twee dagen waren zo heftig dat ik nog geen seconde de tijd heb gehad om me ziek te voelen van de afkick. Maandag gaat de afspraak om 11 uur dus gewoon door.
Nog twee dagen methadon en dan zoals gepland de overstap op bupe.

Betreft de vakantie, ik laat het even voor wat het is.
Eerst het allerbelangrijkste: clean worden, tot rust komen, mijn zaken regelen met de verzekering en zorgen dat alles geregeld is.

Ik heb in ieder geval 3 weken vakantie nu.
Even het weekend bijkomen van de knal, en dan verder knallen in de afkick.
Ik laat me er niet onder krijgen.
Al doet God nog zo zijn best, geen heroine meer voor deze jongen!
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#12
p.s. dat van God bedoel ik natuurlijk niet letterlijk hé.
T'is niet zo dat ik een oude man met een grijze baard de schuld geef van dit alles hoor :wink:
Ik bedoel alleen te zeggen dat ik wel erg veel tegenslagen te verwerken krijg tijdens deze toch al zo moeilijke periode.
Uiteraard zat ik zelf achter het stuur, dus kan ik bij een éénzijdig ongeval niemand anders de schuld geven. :wink:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#13
That's the spirit! Maakte me al beetje zorgen, maar gelukkig is alles goed met je.

Die auto mag dan total loss zijn, jij hebt alles goed op een rijtje!

Slaapse!

R@r@ :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Thx Ra, iig geen terugval betreft gebruik :)
Morgen mijn laatste dag Methadon, yoehoeeee!! :grin:
My body hurts like hell, but hé, je kunt niet alles hebben!
Ook de onrust is weer terug, kon natuurlijk niet uitblijven...

Betreft mijn vakantieplannen heb ik goed en slecht nieuws gehad.
Eerst het goede:

Mijn broer gaat eind augustus voor 2 weken lang naar zuid-frankrijk.
Vanmorgen heeft hij me laten weten een extra studio geboekt te hebben zodat ik ook een week daar kan komen. Eindelijk eens lekker met normale mensen een week op vakantie.
Zon zee strand, samen met neefje en nichtjes. Heerlijk. Kan nu al niet wachten!
En tegen die tijd ben ik al meer dan een maand clean, dus kan ik met een goed gevoel de vakantie in!!

Het slechte nieuws komt van het Franse deel van de familie.
Is echt weer aan het uitlopen op een drama.
Oma is heel ziek en zou me verbazen als ze het einde van het jaar zou halen.
Daarom komt mijn frans nichtje van 17 jaar daar ook 2 weken met de vakantie.
Ik heb geloof ik wel eens over haar verteld hier.
Zij is het meisje dat al heel jong weeskind was. Haar vader (mijn oom dus) overleden aan een o.d. hero. en haar hiv besmette moeder een jaar later in een auto ongeluk.
Ze is dus grootgebracht door mijn oma, en die gestoorde tante van me waar ik het pas over had.
m'n nichtje is 3 jaar geleden na een enorme ruzie vertrokken uit Parijs, en bij haar half-zus gaan wonen in zuid-frankrijk. Ze zou niet meer te handhaven zijn, foute vrienden, etc.
Uiteindelijk heeft ze mijn tante beschuldigd van sexueel misbruik en is toen vertrokken.
Het word dus de eerste keer in 3 jaar dat ze terugkomt voor haar oma.
Dat word dus een gespannen sfeertje.
'Tot overmaat van ramp wil mijn moeder met haar partner, én mijn zus die zelfde periode naar mijn oma toe gaan. Allemaal in die week dat ik ook zou gaan...
Da's echt vragen om problemen. Toch zeker omdat mijn oma nu erg zwak is.
Ze ligt in een ziekenhuisbed in de woonkamer, kan zichzelf niet meer wassen, of zelf meer eten.
Nu is er dus een ruzie ontstaan tussen mijn moeder en mijn tante.
Mijn moeder wil per sé komen, en denkt mijn oma er een allerlaatste plezier mee te doen door met de hele familie met haar bij elkaar te zijn.
Mijn tant en haar zoon (mijn neef dus) willen absoluut niet dat mijn moeder komt.
Dat zou te vermoeiend zijn voor mijn oma omdat er dan toch altijd heftige discussies volgen.(ook al is 9 van de 10 keer zijzelf die de aanstichter is, maar goed)

En wie zit er weer tussenin... je raad het al: ikke.
Aangezien ik de enige in de familie ben die normaal logisch nadenkt, en waar je mee kunt praten zonder elkaar in de haren te vliegen, ben ik dus: "the negotiator"

Het lijkt echt hoe langer hoe meer dat iedereen er een sport van maakt om me het juist nu zo moeilijk mogelijk te maken. en dan zelf ook nog met de auto over de kop rijden helpt er dan ook niet aan :wink:

Gelukkig heb ik nog steeds mijn doel helder voor ogen, en daar laat ik niemand me van af brengen, al doen ze nog zo hun best.
Een jaar geleden had ik nu allang stikkestoned mezelf van de wereld gerookt voor een paar dagen, en als er dan nog geen vooruitgang was, dan gewoon nog eens een paar dagen er achterop. Ik ben dus gelukkig een heel stuk veranderd de afgelopen tijd.
Nog steeds geen seconde getwijfeld om een keertje heroine te gebruiken.
Dat alleen al is voor mij een grote overwinning.
Als ik over 2 weken dan ook nog eens volledig opiaatvrij ben...!!!! :)
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#15
Soms zit het mee, soms zit het tegen Yoro. Dat is op jou nu wel van toepassing.
Gelukkig ben je er zonder kleerscheuren vanaf gekomen en is je auto goed verzekerd. Wel balen natuurlijk, maar het is niet anders. Een auto is gelukkig maar blik en vervangbaar.

Tof dat je toch nog een (rustige) vakantie hebt kunnen regelen in Zuid-Frankrijk. Dat heb je dadelijk dubbel en dwars verdiend.
Als ik jou was zou ik mij wel nog even achter de oren krabben over die week bij je oma met al die spanningen. Kun je je bezoekje aan je oma niet combineren met je vakantie in Zuid-Frankrijk? Is iedereen weer weg en heb jij tenminste je rust, zonder familieleden die elkaar de tent uitvechten. Daar wordt niemand vrolijk van en daar is ook niemand mee gebaat.

Vandaag je laatste meet-dag. Een hele prestatie, want je meet-schema is nu helemal groen. Gefeliciteerd dat je het al zover hebt kunnen brengen!! En nu op naar de laatste loodjes met bupe. Laat je niet van de wijs brengen door al het gelazer om je heen en blijf je focussen op dat waarin je de laatste tijd zo goed bent geweest: volhouden en dóórgaan met een ijzersterke motivatie.

Heel veel succes!
:wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sarori zei:
En nu op naar de laatste loodjes met bupe. Laat je niet van de wijs brengen door al het gelazer om je heen en blijf je focussen op dat waarin je de laatste tijd zo goed bent geweest: volhouden en dóórgaan met een ijzersterke motivatie.

Heel veel succes!
:wave:
Klik om te vergroten...

Thx Sarori, dat is precies wat ik ga doen.
Alles en iedereen aan de kant.
De komende weken kan er maar één ding met stip bovenaan de prioriteitenlijst staan.
En dat is natuurlijk zorgen dat ik clean raak, hoe dan ook.
Ik probeer dan ook alles van me af te laten glijden wat daarin een belemmering kan zijn.
Op dit moment focus ik me dan ook alleen daar nog maar op.
Al het andere is bijzaak. verjaardagen, vakanties, familieperikelen, allemaal onbelangrijk nu.
Voor het eerst in héle lange tijd stel ik mezelf voorop nu.
Ik zal toch wel ziek worden dus is dat het ideale excuus om onder al dat andere nu uit te komen.
Ziek is ziek, dat kan ieder mens begrijpen.
Of dat nu afkickziek is of een flinke griep, als je ziek bent vervalt al het andere.
Als ik me dus niet bekwaam voel, of merk dat het gewoon beter is van niet:
Dan ga ik simpelweg niet naar de verjaardagen, en niet die week naar frankrijk.

Pas wanneer ik mezelf weer op orde heb kan ik pas aan andere dingen/mensen denken.
Zo'n koprol in de auto heeft me daarin alleen maar versterkt.
Wat als ik minder mazzel had gehad... in het ziekenhuis, of zelfs naar het hiernamaals...
Dan had het leven voor anderen ook gewoon doorgegaan zonder mij.
Voor hetzelfde geld had ik dan ook niet naar de verjaardagen gekunnen, of op familiebezoek naar Frankrijk. Dat is nu dus allemaal helder alleen maar bijzaak.

Er is nu maar één ding belangrijk: ikzelf.
De rest komt allemaal later wel.

Ik ben er helemaal klaar voor hoor.
Vanavond om 23 uur mijn aller aller aller-laatste pilletje methadon...
Daar heb ik 4 en een halve maand op moeten wachten, maar nu is het eindelijk zover!
Morgenochtend 11 uur de temgesic-kuur ophalen en door naar de laatste ronde!!
9 dagen verder EINDELIJK totally clean :)

Ter voorbereiding heb ik al een berg met series en films klaarliggen zodat ik me niet hoef te vervelen. Laptop binnen handbereik om hier lekker mijn gal te spuwen... bring it on!!!

p.s. nog ff for the record hieronder een update van m'n schema.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hé lieve Yoro!

Ik kijk even rechtsonder op m'n scherm... nog 4 uur en 25 minuten en dan (tatatatataaaaa...)

LAATSTE MEET ever! :rock: :rockband: :rockband: :rockband:

Ik kan er niks aan doen, maar ik leef erg met je mee, WOW, wat een prestatie. Zoals de Eend al zei: "De lange adem!"

Het zal komende week waarschijnlijk relatief meevallen allemaal, de onrust zal ook minder worden door de Bupe. Pas als je op nul zit, moet je weer even alle zeilen bijzetten, maar ook dát gaat je lukken!

Tip: de komende week kan je elke keer vlak na innemen van de Bupe wellicht al gaan nadenken over jouw nazorg. Is DF afdoende of wil je misschien één op één gesprekken? Kan je misschien met de arts bespreken? Want als je eenmaal op nul staat, heb je al je energie nodig voor het afkicken (zeker in combinatie met het werken, wat ook gewoon doorgaat, toch?).

En nog een tip: als het na nul niet gaat op je werk, meld je dan ziek.
Zoals ik al zei: ziek zijn is niet hetzelfde als geen verantwoordelijkheid willen dragen, zeker in dit geval niet! Plus: je kan het je veroorloven, omdat je zo'n goeie beoordeling hebt gehad!

Plus: je moet voorkomen dat je zóveel van jezelf vergt, dat je denkt: "Nu heb ik wel weer een beloning verdiend" (drinken leidde tot coke etc.).

Neem jezelf alsjeblieft in acht, je hoeft niemand iets te bewijzen, enkel maar trouw aan jouw doelen blijven: clean worden én clean blijven.

Maak er een mooie verwenperiode voor jezelf van; met films, goede muziek, misschien elke keer na Bupe even bij je zus en neefje langsgaan om weer een energiekick te krijgen? Nou ja, je weet zelf wel heel goed wat voor jou werkt.

Ik hoop dat ik niet te betuttelend over kom, is goed bedoeld hoor!

Dikke zoen,
R@ :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#18
r@r@77 zei:
Ik hoop dat ik niet te betuttelend over kom, is goed bedoeld hoor!

Dikke zoen,
R@ :wave:
Klik om te vergroten...

Alles behalve dat hoor Ra. Niets dan de beste bedoelingen en goede tips!
wordt juist zeer gewaardeerd :)


Betreft de nazorg, ik den nog steeds dat één op één gesprekken geen overbodige luxe zouden zijn en me best op weg zou kunnen helpen om clean te blijven.
Dat ga ik dan ook morgen met m'n arts bespreken.
Uiteraard heb ik altijd nog het DF wat me de afgelopen maanden al zóveel heeft geholpen!

Ook je tip om niet teveel hooi op mijn vork te nemen, neem ik van harte.
Het gevaarlijke gevolg van het "belonen" van al dat harde werken in de vorm van drank en daarop volgend drugs is een valkuil die ik ten alle tijden moet zien te voorkomen.
I'll keep it in mind :wink:

Ook de tips om eens op het helderst moment van de dag (na inname bupe dus) gauw even langs familie te gaan, even naar mijn neefje en nichtjes vind ik een goed idee.
Had ik nog niet over nagedacht maar dat zou voor mij idd een energieboost geven.

En na de nul ben ik idd nog steeds niet direct helemaal fit.
Daar kan ik zeker in de eerste weken nog het meeste last van hebben.
Mocht het dan nodig zijn kan ik me idd ziek melden.
Wanneer ik weer begin zit ik de eerste 2 weken toch nog in de bouwvak.Dan is het in verhouding heel erg rustig en kan het dus ook niet veel kwaad om me ziek te melden.

Ik weet nu dat er maar één ding het allerbelangrijkst is, en dat alles en iedereen er op de lange termijn profijt van heeft als het me lukt. zowel thuis als op het werk.
Alles zal nu dus moeten wijken om mijn doel te behalen: clean worden én blijven!

Stap voor stap: eerst over een kleine 4 uurtjes mijn laatste meet slikken, dat is voor mij al een hele grote overwinning. Na zo'n 5 jaar dagelijks die zooi te slikken, vanaf morgen dus:
NIET meer!!! :rockband:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Zo, die laatste Symoron heb je achter je kiezen, gefeliciteerd! :rock:

Wat moet jij je nu ontzettend blij voelen, zeg! Ik wens je een héle fijne en opgeluchte nachtrust toe!

Nog een dikke zoen van mij, vanwege deze mijlpaal. Op naar de volgende over 9 dagen!

Hoi! :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Thx Ra :)

Daar ging tie dan, klokslag 23:00 uur de allerlaatste symoron-methadon tablet van 5 mg:



Hap, slik, weg!

Zoals je zegt, op naar het laatste temgesic-buprenorfine tablet van 0.2mg!
Over 9 dagen gaat het dan echt gebeuren, dan mag ik me clean noemen :)

:rockband: :rockband: :rockband:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1314151617...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."