Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsChinezen, hoe?

Chinezen, hoe?

75 antwoorden
35 weergaven
18-5-2026
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drientje zei:
Vinden jullie het allemaal heel erg dat ik er gewoon niet eens over na denk om het te doen? Ik heb geleerd andere mensen als voorbeeld te nemen van hoe het wel en niet moet.

Er zit in de propaganda bijna altijd wel een kern van waarheid. En ik hou van mezelf, ik hou van het leven. Ik hoef niet te vluchten in een warme, zachte en pijnloze roes. Het leven mág af en toe kut zijn.

Ik denk dat ik heel dankbaar ben dat ik geenszins de behoefte voel om een keer heroïne te proberen.
Klik om te vergroten...
Nee,dat is niet erg.Dat is heel goed van je.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sublimo zei:
Drientje zei:
Waar the fuck is mijn post gebleven?

Had een heel verhaal, inclusief mooi quotes waar ik rete trots op was want nu kan ik het ook, is ie weg!.

Grrrmmmmbl.
Klik om te vergroten...

Dat is zwaar irritant... :(
Klik om te vergroten...
Ja en ik weet zeker dat ik hem gepost had. Grrr.

Of ik ben echt blind aan het worden. :sunglasses:

Anyway, wat ik nog zeggen wilde, in het verleden heb ik vaak genoeg andermans advies en raad in de wind geslagen. Ik heb ervan geleerd. Als iemand mij iets probeert duidelijk te maken ben ik niet meer zo koppig meteen in de 'ik weet het beter' modus. Het gaat me nog lang niet goed af maar het is al een stuk beter dan toen ik 10 jaar jonger was.

En ook al hou je van het leven, het kan zomaar raar lopen. Lees anders dit boek eens. Sinds ik dat gelezen heb denk ik niet meer dat overkomt mij niet. Want het zo zomaar kunnen. Mensen met een goede baan, eigen huis met flinke tuin en genoeg geld op de bank die nu in het bos in een tentje bivakkeren. De keuzes die we hier en nu maken galmen soms tot diep in de toekomst door.

Toen jij de hero nam wist je niet wat er ging gebeuren, en dat is waarom het een hele grote risicofactor is zich heeft. Voor hetzelfde geld was het lekkerder dan seks en zat je nu te bellen voor een nieuwe gram. Ook is heroïne niet zomaar een stof maar een stof die in je receptoren de sleutel en slot verbinding hebben. De moleculaire structuur van heroïne past zo goed op jouw receptoren dat is gewoon eng. Er zijn maar weinig stoffen die zo goed op een receptor passen als heroïne.

En ik heb vroeger veel gebitched op verslaafden die hier kwamen klagen over de afkick of de trek maar ze hebben me wel een ding geleerd, iedereen kan verslaafd raken. En vaak juist degenen die dachten 'dat overkomt mij niet'.

@ ikdoemijnbest, fijn! Weer een zieltje gered.... :P

Nee, ik kan me niets voorstellen van de aantrekkingskracht van heroïne. En dat is maar goed ook. Nu hebben jullie het voor mij getest en ben ik gevrijwaard. :wink:
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#3
Respect voor je hoe je het verwoord en neergezet hebt.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Sublimo zei:
Drientje zei:
Vinden jullie het allemaal heel erg dat ik er gewoon niet eens over na denk om het te doen? Ik heb geleerd andere mensen als voorbeeld te nemen van hoe het wel en niet moet.

Er zit in de propaganda bijna altijd wel een kern van waarheid. En ik hou van mezelf, ik hou van het leven. Ik hoef niet te vluchten in een warme, zachte en pijnloze roes. Het leven mág af en toe kut zijn.

Ik denk dat ik heel dankbaar ben dat ik geenszins de behoefte voel om een keer heroïne te proberen.
Klik om te vergroten...

Dat is persoonlijk, als je daar geen behoefte aan hebt moet je het zeker niet doen.

Jij hebt denk ik in het verleden ook vaak genoeg totaal niet op andere mensen hun voorbeelden gelet, dat is geen verwijt, maar om die reden vind ik het raar dat je zoiets zegt.

En ik hou ook van mezelf en van het lezen. Ik zie een keer proberen ook niet als vluchten naar een warme, zachte en pijnloze roes. Zoals jij het beschrijft, heb ik het zelfs niet ervaren. Dus ik vlucht absoluut niet voor het leven. Ik probeer juist zo veel mogelijk te leven.

Waarom ik het dan toch wil proberen ? Nieuwsgierigheid, ik heb er best veel van geleerd en twijfel ook absoluut niet meer aan het feit dat heroïne gevaarlijk en verslavend is.

Uiteindelijk ben ik blij dat ik het eens geprobeerd heb, heb er dan ook absoluut geen spijt van.

Ga ik het ooit nog een tweede keer doen ? Nee.

Ik raadt het iedereen af, zelfs om het keer te proberen. Wat hierboven staat is mijn persoonlijke ervaring. Dat ik er zo mee om kan gaan wil niet zeggen dat iemand anders dat ook na. Het is absoluut niet de bedoeling om dit te beschouwen als een ervaring die heroïne minder gevaarlijk doet lijken.

Het is zeer gevaarlijk, dus probeer het liever niet.
Klik om te vergroten...

Amen, het verwoord precies wat ik wilde posten.

:wink:
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Drientje zei:
Ja en ik weet zeker dat ik hem gepost had. Grrr.

Of ik ben echt blind aan het worden. :sunglasses:

Anyway, wat ik nog zeggen wilde, in het verleden heb ik vaak genoeg andermans advies en raad in de wind geslagen. Ik heb ervan geleerd. Als iemand mij iets probeert duidelijk te maken ben ik niet meer zo koppig meteen in de 'ik weet het beter' modus. Het gaat me nog lang niet goed af maar het is al een stuk beter dan toen ik 10 jaar jonger was.

En ook al hou je van het leven, het kan zomaar raar lopen. Lees anders dit boek eens. Sinds ik dat gelezen heb denk ik niet meer dat overkomt mij niet. Want het zo zomaar kunnen. Mensen met een goede baan, eigen huis met flinke tuin en genoeg geld op de bank die nu in het bos in een tentje bivakkeren. De keuzes die we hier en nu maken galmen soms tot diep in de toekomst door.

Toen jij de hero nam wist je niet wat er ging gebeuren, en dat is waarom het een hele grote risicofactor is zich heeft. Voor hetzelfde geld was het lekkerder dan seks en zat je nu te bellen voor een nieuwe gram. Ook is heroïne niet zomaar een stof maar een stof die in je receptoren de sleutel en slot verbinding hebben. De moleculaire structuur van heroïne past zo goed op jouw receptoren dat is gewoon eng. Er zijn maar weinig stoffen die zo goed op een receptor passen als heroïne.

En ik heb vroeger veel gebitched op verslaafden die hier kwamen klagen over de afkick of de trek maar ze hebben me wel een ding geleerd, iedereen kan verslaafd raken. En vaak juist degenen die dachten 'dat overkomt mij niet'.

@ ikdoemijnbest, fijn! Weer een zieltje gered.... :P

Nee, ik kan me niets voorstellen van de aantrekkingskracht van heroïne. En dat is maar goed ook. Nu hebben jullie het voor mij getest en ben ik gevrijwaard. :wink:
Klik om te vergroten...

Tuurlijk weet je van te voren nooit wat er gebeurd. En alles kan iedereen overkomen. Maar daarom maak je wel altijd zelf de keuze.

Ik heb er geen spijt van en ben blij met de keuze die ik gemaakt hebt.

Als je geen fouten maakt dan leef je niet.

Maar zal ik het iemand aanraden? Nee zeker niet.

:)
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fishhead0707 zei:
Als je geen fouten maakt dan leef je niet.
Klik om te vergroten...

Daarom ga je zelf de fouten maar opzoeken? We zien wel waar het schip strandt mentaliteit? Je komt er met heel veel dingen mee weg in dit leven maar ik geloof heilig dat er middelen zijn die je niet meer laten gaan. Sommige drugs zijn vergevingsgezind, ik geloof dat heroïne niet in dat tabelletje zit.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Drientje zei:
Fishhead0707 zei:
Als je geen fouten maakt dan leef je niet.
Klik om te vergroten...

Daarom ga je zelf de fouten maar opzoeken? We zien wel waar het schip strandt mentaliteit? Je komt er met heel veel dingen mee weg in dit leven maar ik geloof heilig dat er middelen zijn die je niet meer laten gaan. Sommige drugs zijn vergevingsgezind, ik geloof dat heroïne niet in dat tabelletje zit.
Klik om te vergroten...

Met dat citaat doelde ik op het leven in het algemeen. Niet zozeer drugs.

Ik zoek helemaal de fouten niet op. Ik zoek nieuwe dingen op.

Heroïne is zeker niet vergevingsgezind.

:)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Volgens mij is dat soort heroine niet geschikt om te chinezen, maar enkel om te snuiven of te spuiten.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik had ook geen behoefte om heroïne te proberen, was weer een typisch coke + alcohol idee toen er wat op tafel viel en ik dacht van, fuck it, heb nu toch al alles gehad, dat kan ook nog :tearsofjoy: Tja gokken, maar ik vermijd het zowiezo. Kut opiaten zijn ook nog nooit goed gevallen bij mij :grin:

Drientje zei:
Sommige drugs zijn vergevingsgezind, ik geloof dat heroïne niet in dat tabelletje zit.
Klik om te vergroten...

Van de verslaafd na 1x theorie weten we dat dat gewoon bullshit is. Dat is zoals al die lulverhalen over crack. Maar je neemt wel een grote gok als je het doet natuurlijk.

Drientje zei:
Je komt er met heel veel dingen mee weg in dit leven maar ik geloof heilig dat er middelen zijn die je niet meer laten gaan
Klik om te vergroten...

Onzin. Niet na 1x. Ook niet bij heroïne. Er zijn genoeg ooitgebruikers die niet verslaafd zijn geworden.

Ik wil trouwens niet beweren dat ik er nooit aan verslaafd zou worden voor er 1 of andere smartass dat gaat suggereren, want zo zijn er ook veel die hun woorden moeten terugnemen. Ik ken mezelf niet goed genoeg en ik ben geen fucking profeet en helderziende ofzo. Ik weet ook niet waar ik over 10 jaar ben. Maar de beslissingen die je erna neemt zijn het belangerijkst. Maar dat is de gok die je neemt als je het doet :) Pech als het misloopt. Eigen schuld zeg maar. Ook als je het niet ziet aankomen :P Wat volgens mij min of meer het punt is van een verslaving. Die toont zich echt niet na een keer. Maar daar moet je je wel van bewust zijn.

Drientje zei:
Daarom ga je zelf de fouten maar opzoeken? We zien wel waar het schip strandt mentaliteit?
Klik om te vergroten...

Nou als ik echt heel eerlijk moet zijn kan het me niet schelen. Ik heb het ook genomen toen ik coke + alcohol + xanax genomen had. Teveel ook. Dat dit geen gezonde instelling is geloof ik dan weer vrij. Ik ben allang blij dat ik nog leef :)

Drientje zei:
Ook is heroïne niet zomaar een stof maar een stof die in je receptoren de sleutel en slot verbinding hebben. De moleculaire structuur van heroïne past zo goed op jouw receptoren dat is gewoon eng. Er zijn maar weinig stoffen die zo goed op een receptor passen als heroïne.
Klik om te vergroten...

Ja je voelt je nep gelukkig. Eng he :P Dat het niet zo eng, bijzonder of wat dan ook is juist het gevaar, denk ik? Naast het feit dat het net als coke en nicotine een middel is dat je achterlaat met een trek waar andere drugs niet toe in staat zijn. Past coke ook zo goed op je receptoren ofzo? :grin:

Drientje zei:
Voor hetzelfde geld was het lekkerder dan seks en zat je nu te bellen voor een nieuwe gram.
Klik om te vergroten...

Goeie reden om het roken ervan te vermijden. Dope snuiven of roken is echt iets heel anders vind ik. Methamfetamine en cocaïne zijn ook niet te vergelijken als je ze rookt/snuift.

Drientje zei:
Anyway, wat ik nog zeggen wilde, in het verleden heb ik vaak genoeg andermans advies en raad in de wind geslagen.
Klik om te vergroten...

Ik ook. :grin: Verder vind ik het proberen van cocaïne, heroïne of basecoke ook waardeloos. Je hebt er niks aan om te weten hoe het voelt. Je neemt enkel risico's en je brengt je toekomst/leven in gevaar. Ik vraag me toch altijd af wat mensen bezielt als ze denken aan dit soort dope proberen. Issues met je nieuwsgierigheid. Bij mij is het eerder het-kan-me-geen-moer-schelen-mentaliteit. Zeker als ik coke genomen heb kan het me wel vaker geen moer schelen allemaal :openmouth: Dat is ook de reden dat ik het neem. Bah, ik ben nog nooit zo eerlijk geweest als hier :grin:

Drientje zei:
En ook al hou je van het leven
Klik om te vergroten...

Doe ik niet :grin: Niet nu. Maar wel genoeg om niet iedere dag coke te snuiven, ook al zou ik wel willen en zou ik het wel kunnen. En ook genoeg om dit te vermijden. Al is daar niet zoveel wilskracht voor nodig. Nu nog niet allesinds. Een sterke wil heb je pas nodig als je te kampen krijgt met het verslavende ervan. Níet de high. Ik heb ook nog een tijd heroïne gehad en ik heb het niet genomen. Uiteindelijk wel iemand blij mee gemaakt (?!) die wel te kampen heeft met een gewoonte. Ik geloof niet zo in het door de plee spoelen van shit, dat bewijst dat je jezelf niet vertrouwt. :grin:


Drientje zei:
Nee, ik kan me niets voorstellen van de aantrekkingskracht van heroïne
Klik om te vergroten...

Ik ook niet. Dat maakt me bang. Cocaïne kon ik me ook niet veel voorstellen van de aantrekkingskracht aanvankelijk. Nu jammer genoeg wel. Maar daar was ik ook een stuk naïever. En niet bang. Bij crack wel. Nou. Crack maakt je wel bang na 1x vind ik :P Of ja, niet na 1x, maar als je de flash voelt en als je ziet hoe snel het gaat haha. En dat stelt dan nog volgens mij geen bal voor bij de mensen die het basen wel verkiezen boven het snuiven. Methamfetamine maakt me niet bang. Heb ik ook heel erg onderschat. Ik maak er ook geen geheim van dat ik het allang iedere dag zou roken mocht het hier te vinden zijn :grin:
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#10
ik doe mijn best zei:
Normaal zag je bepaalde mensen hier niet bij opiaten.En nu wel,..pas er mee op.Denk goed na of je dit eigenlijk wel wil. :wave:
Klik om te vergroten...

Ik voel me aangesproken, vandaar onderstaande reactie.

NorthernLightBE zei:
Pleur die shit echt weg, heb je het verhaal van Berbatov gelezen? Heb je je HEEL goed verdiept in opiaten? Zelfs dan nog is de kans veel groter dat het fout gaat dan niet. Ookal ben ik jonger, ik zou je gewoon op je bek moeten slaan. Dan heb ik het tenminste gePROBEERT je te helpen. Ik was dit aan het typen in PM, maar neen, ik ga het op het forum zetten. Ik snap erg dat je benieuwd bent naar Hero roes en drugs, maar dat is ook de reden waarom bijna elke gebruiker voor de bijl gaat toch. Ik heb nog NOOIT gehoord iemand gehoord die positief is over heroine. Gooi het gewoon weg man, het is het risico niet waard..ik wil je ook gewoon niet zien afglijden om dna ergens in de nacht een hulp forum te zien verschijnen dat je radeloos verslaafd bent aan bruin. Recreatief gebruik? Pfff...niemand start met het gedachte dat hij verslaafd gaat worden, allemaal denken ze dat ze boven de "junks' staan aan het centraal. Maargoed, doe het niet en gooi het nu weg, of is het al te laat?

Vooral naar Fishead bedoelt, want voor TS is het waarschijnlijk al te laat
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je bezorgdheid. Ik hoor van meerdere mensen dat ik "gek" ben om heroïne te willen gebruiken. Ik zie zelf ook wel in dat dit niet iets is wat je niet zomaar even doet. Ik heb het idee dan ook al meer dan 4 jaar in mijn hoofd zitten. En ben nu voor het eerst in staat om het überhaupt te kunnen gebruiken(omdat ik het heb weten te bemachtigen).

Het is zeker goed om mensen te waarschuwen tegen heroïne, omdat het zeer verslavend zou zijn(dit ontken ik ook zeker niet). Ik ga hier dan ook niet prediken dat ik niet verslaving gevoelig ben, of dat ik het wel even 1 keer doe en verder niets aan over hou. Nee dat zou hypocriet zijn en waarschijnlijk niet realistisch.

Maar wat ik wil wel zeggen is het volgende: Elke drugs kan voor ieder persoon verslavend zijn. En of je gek bent om heroïne te willen gebruiken? Ja waarschijnlijk wel! Maar ben je niet net zo gek als je überhaupt drugs gebruikt? In zo'n grote mate dat het niet onder "recreatief" gebruik valt?

Ik heb genoeg ervaring met drugs. Ik weet hoe mijn lichaam & geest reageert op drugs. Het is niet dat ik voor het eerst drugs gebruik en meteen naar de heroïne grijp.

Maar goed het feit blijft, dat je waarschuwing volkomen terecht is.

Mocht ik inderdaad verslaafd raken, dan ben ik de grootste eikel aller tijden. Maar als ik de kracht & discipline in me heb om het gewoon één keer te proberen. Het effect te bekijken. Vervolgens bij een negatief effect, het door de wc te spoelen(of weg te geven).

Dan te gaan prediken tegen iedereen die het zelfde "gekke" idee in zijn hoofd heeft, en hopen dat deze drugs nooit meer gebruikt gaat worden.

Of als het effect bevalt dat ik het nog een tweede keer zal doen, dan de rest zal weggeven/weg gooien. De ervaring ga koesteren en er nooit meer naar om ga kijken.

Hoe dan ook bedankt voor je waarschuwing, ik hoop dat deze uiteindelijk niet voor mij van toepassing zal zijn!

Noem me hypocriet, gek of naïef. Maar dit is hoe ik het zie, op basis van wat ik weet over mezelf en drugs.

:)
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik doe mijn best,maar iemand moet het zelf gaan ondervinden wat het is.Hij is toch alvast besloten het te doen.Dat praat je toch moelijk uit iemand zijn hoofd.Ik hoop gewoon dat het hem niet bevalt.
D
DecayMasterLid
01-01-2024, 00:00
#12
M'n eerste post hier, dus eerst en vooral : hoi iedereen :)

Door een rare loop van omstandigheden vandaag heb ik hier nu een gram heroine liggen.
Hoewel 27 jaar oud en het nooit aangeraakt te hebben ben ik nu eigenlijk toch wel nieuwsgierig ernaar en heb ik na overleg met mezelf besloten het een keertje te proberen.

IV is zowiezo out of the question (panische angst voor naalden en gewoon een kwestie van gezond verstand) en snuiven eveneens wegens een totally fucked up neus en dus wou ik het chinezen. Alleen weet ik niet hoe. Ik heb wat rondgezocht op internet en van wat ik begrijp is het krek hetzelfde als coke (meer dan genoeg ervaring mee) basen. Maar om zeker te zijn had ik toch graag van mensen met wat meer ervaring gehoord hoe dat chinezen nu echt werkt.

Moet ik de heroine prepareren op de één of andere manier zoals bij coke het geval is? Ik heb van dat lichtbruine poeder.
Is roken in een pijpje (als ik al base doe ik het met een pijpje) doenbaar of moet het toch echt met een stukje zilverpapier?
Hoe voelt het? Ik heb echt nog nooit van m'n leven niet eens een enkele korrel H aangeraakt, laat staan in m'n bloedbaan gejaagd, niet omdat ik er zo immens bang van ben ofzo, ik ben er gewoon nooit mee in aanraking gekomen.
Andere dingen waar ik moet op letten/mee rekening houden?

Alvast bedankt :)
d
daniel3927Lid
01-01-2024, 00:00
#13
een gram is in ieder geval veel te veel.
D
DecayMasterLid
01-01-2024, 00:00
#14
daniel3927 zei:
een gram is in ieder geval veel te veel.
Klik om te vergroten...

[sarcasm]Bedankt, daar heb ik wat aan.[/sarcasm]
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#15
leg 1.5 streep apart, flikker de rest weg.

van die 1.5 streep (0.15gr.) maak je kleine streepjes. rook het met rust en probeer naar je gevoel te luisteren, dit werkte bij mij in ieder geval.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Knap dat je het weggegooid hebt :grin:
L
LADdLid
01-01-2024, 00:00
#17
je hebt je drugs weggegooit? :cry: :(
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeker knap dat je de drugs kan weggooien voordat je wist of je het gevoel wel of niet leuk zou vinden.

Ik ben zelf nog nooit in aanraking met heroine gekomen maar er veel over gehoord, gezien en gelezen en het klinkt heel erg interessant. maar er zitten zoveel nadelen aan.

Ik wil wel een keer Heroine snuiven om het effect mee te maken. Maar chinezen zou ook kunnen natuurlijk.

Als ik het tegenkom zal ik het proberen, ik za niet actief gaan zoeke ernaar.

iemand anders wel goede ervaringen met chinezen?

:)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#19
LADd zei:
je hebt je drugs weggegooit? :cry: :(
Klik om te vergroten...

Zoals je leest .... knap als je denkt dat heroine niet voor jou is!
Heroine is de eerste keren altijd heel vies heb ike ens vernomen, maar toch prima dat je het weg gedaan hebt
M
Mikey DLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben op zoek naar een adresje, blijkbaar zit ik hier wel goed?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."