Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Aha, een gezwel in je hoofd, dat verklaart een hoop. Vertel anders nog even hoeveel je bij de apotheek kan ophalen, ik ben het even vergeten..."
"Ik kan alleen maar zeggen: Wees gewaarschuwd! Neem maar eens een kijkje op www.paxilprogress.org. Dat is een wereldwijd forum van SSRI gebruikers die er niet meer (of heeeel moeilijk) vanaf komen. Zoek maar eens op Zoloft, dat is hetzelfde als Serlain. Ik zou het alleen nemen als je het echt nodig acht voor jezelf en ik zou het zeker niet langer dan een half jaar/ heel jaar slikken. Vraagt je arts om de duur van je gebruik goed te monitoren. Veel mensen beginnen eraan en blijven het slikken omdat ze denken dat het geen kwaad kan en de arts grijpt niet in. Na jaren gebruik blijkt dan ineens dat het bijna onmogelijk is om ervan af te komen en dan begint de ellende..."
"Ik snap er helemaal niets van. Vorig jaar had ik een Oxycontin 5mg in capsulevorm waaruit ik het poeder heb gehaald en met water heb ingenomen. Na ca 45 minuten kreeg ik daar een aardige opiaten roes van. Het was niet heftig en duurde ook vrij kort maar voor zo'n kleine hoeveelheid toch lekker. Nu heb ik onlangs met veel pijn en moeite een paar pillen gekocht, 5/10mg en later ook 40mg. Ik heb 3 pogingen gedaan verdeeld over een paar weken waarbij ik ze crushte tot fijn poeder om de time release werking op te heffen en ze snoof, opdronk of rectaal innam. En wat denk je, geen van die keren deed het wat ik ervan verwachtte. Geen roes, geen buzz, niets. De laatste keer nam ik 30mg ineens met warm water op een lege maak en ook toen geen merkbaar effect. In de pillen zit wel werkzame stof omdat ik na een tijd wel kleinere pupillen kreeg, jeuk kreeg en me licht verdoofd voelde. Ik heb navraag gedaan en de pillen komen van een NL fabrikant (Mundipharma) dus het lijkt me dat het daar niet aan kan liggen.Of is er wellicht toch verschil in de kwaliteit tussen de fabrikanten ? Of wat kan het anders zijn, namaakpillen (?)...iemand hier bekend mee??"
"Alle 10 de pillen oplossen in warm water en innemen op een lege maag, is safe en als je geluk hebt krijg je er een lekkere buzz van.."
"Oud topic maar ik heb nog een leuke bijdrage. Je belt een willekeurige dierenarts bij je in de buurt. Je zegt dat er naast je huis een verbouwing plaats vindt en dat je 8 jaar oude kater zich al een paar dagen onder de tafel heeft verstopt. Hij eet nauwelijks, speelt niet en komt erg gespannen over. Je hebt hem al wat valeriaan gegeven in zijn drinkwater maar dat mocht niet baten. 'Dokter, heef u misschien een effectief kalmeringsmiddel voor mijn kater?' Wat zijn de mogelijkheden, de verbouwing duur nog ca. een week en ik kan het niet langer aanzien' . Geheid dat je direct mag langskomen voor een strip Valium. En, hoe zwaarder je kat hoe meer je mee krijgt."
"Nee Willem, dan begrijp je me toch echt verkeerd, ik zeg juist dat het daardoor zo moeilijk is. De meeste dingen kun je doen of laten omdat je daar met je verstand achter staat, je maakt keuzes en die volg je op. Mijn ervaring met heroïne e.d. is (en dat is inmiddels meer dan 20 jaar met alles erop en eraan en vele pogingen tot afkicken) dat je er geen verweer tegen kan bieden ondanks dat je met geheel je verstand tegen het gebruik ervan bent. Op de achtergrond speelt dus een nog sterker mechanisme mee dat ervoor zorgt dat je tegen beter weten in gaat gebruiken. Ik vraag me dan af wat voor een mechanisme dat is en doe een poging tot analyse. Dat iemand uiteindelijk toch zijn wil tot afkicken kan vervullen is naar mijn mening meestal niet een keuze vanuit het verstand maar een gedwongen beslissing omdat de noodzaak tot afkicken de verslaving overstijgt. Men kiest niet uit vrije wil maar wordt vanuit een andere hoek min of meer gedwongen te stoppen waardoor er een zgn. keuze tot stoppen ontstaat. In mijn geval was het zo dat ik geen opties meer had omdat ik op het punt stond alles en iedereen kwijt te raken, toen pas kreeg ik het voor elkaar ermee te stoppen. Dit terwijl ik al die jaren ervoor er net zo van overtuigd was dat ik moest afkicken. En wat mij het meest boeit is dat ondanks alle ellende die ik heb meegemaakt de gedachte aan mijn gebruikers tijd positief is. Ook als ik aan dope denk geeft dat een positieve beleving, terwijl ik weet dat er niets positiefs aan is. Gedachten eraan zijn blijkbaar niet te vertrouwen. Vandaar mijn opmerking dat je beter je verstand kan uitzetten en de dope zo ver mogelijk buiten de deur moet houden. Verder gaat dit forum over drugs, over gebruik, de effecten, de bijwerkingen, de verslaving, de hele rambam..."
"Nou ja, mijn verhaal kan blijkbaar op heel verschillende manieren worden gelezen en zorgt voor verwarring. Is echt heel anders bedoeld dan nu wordt gezien, dat zal aan mij liggen. Misschien is mijn boodschap ook puur persoonlijk en lastig te vatten door middel van een tekst. Die toch echt met de beste intenties is ingetikt zonder ook maar de gedachte te hebben dat ik er iemand mee te kort zou doen of mee zou beledigen. Ik wil alleen maar zeggen dat een verslaving nogal tricky met je gevoelens en gedachten omgaat en dat je ze daarom niet kan vertrouwen. Ik noem dat dan verstand maar dat is niet de goede woordkeuze. Uiteindelijk neemt natuurlijk iedereen vanuit zijn verstand de beslissing om te stoppen, zo ook ik. Maar mijn verhaal gaat meer over de manier waarop je beloningssysteem de rest van je vermogens kan beïnvloeden. Wellicht een te moeilijk onderwerp om zo even op tafel te gooien. En Rudolf, ja ik ken jouw verhaal maar ik zie even niet het verband tussen mijn boodschap en jouw historie. Verder maak ik ook niemand voor leugenaar uit of wat dan en ik wil al helemaal niemand beledigen. Mijn boodschap was een hele andere dan er blijkbaar uit wordt gehaald. Cheers!"
"Ja, ik wil hier even inhaken. Ik ben huurmoordenaar en heb een cavia van 4 maanden. Zit ik goed of fout? Een dealer die zegt wat en hoe lang hij dealt, wat hij ermee verdient, hoe hij het naar zijn klanten verstuurd, die zegt dat hij een dochtertje van 5 heeft...en ook nog eens gevoelig is voor de mening van anderen? Dan kan toch niet waar zijn?"
"Drugs Infolijn zei: Wat goed dat je bent gestopt! En wat fijn dat je relatief weinig last hebt van ontwenningsverschijnselen. het is niet erg waarschijnlijk dat je deze alsnog gaat krijgen. Klik om te vergroten... Dat kan ik me bijna niet voorstellen na zo'n langdurig gebruik, ben erg benieuwd hoe het is gelopen..hoe is het nu?"
"Ik heb je topic wel eens gelezen en op dezelfde vraag gereageerd. Je gaf toen aan dat je goed op de hoogte was over de techniek van het spuiten maar dat het probleem was dat je geen aderen kunt vinden. Klopt dat? Zo ja, stel je vraag dan op een andere manier. Zo nee, wat is dan wel precies het probleem ( graag niet verwijzen naar je topic)?"