Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk sta op het punt om het op te geven

Ik sta op het punt om het op te geven

154 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Subutex heb ik heel snel afgebouwd en 2 dagen later heb ik alweer heroïne in m'n aders gespoten. Ik heb het zwaar verkloot bij veel mensen die me dierbaar zijn. 'k Zit weer in een fucked up situatie. Voor de zoveelste keer... M'n vechtlust is op. Ik leg me er bij neer, ik ben een zwakkeling. 'k Heb er echt genoeg van. Altijd maar proberen (en er echt in geloven!) en toch telkens weer hervallen.

Iedereen bedankt voor de steun en het medeleven maar het heeft geen zin meer...

Heroin, it's my wife and it's my life
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jou "klaagzang" doet me toch wel iets. Je zegt het precies zoals het is. Ik voel me begrepen. Daarom heb ik zoveel aan dit forum omdat hier mensen zijn die hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben. Daarnet had ik nog een gesprek met iemand en heel de tijd had ik het gevoel dat ze me niet begrijpt. Voor haar lijkt het allemaal zo makkelijk. Het is ook simpel gezegd: gewoon doen. Was het maar zo simpel. Ik ben serieus aan het twijfelen om me te laten opnemen in een afkickcentrum en eens het hele programma van anderhalf jaar uit te doen. Maar ik zie er eigenlijk tegenop en dan ben ik nog niet zeker dat ik erna nooit meer zal hervallen. Ik heb ook schrik voor de toekomst. Zal het me ooit wel lukken? 'k Ben een beetje pessimistisch ingesteld laatste dagen. Maar m'n laatste terugval met (persoonlijke) zware gevolgen hebben me geen deugd gedaan. M'n zelfvertrouwen staat op een laag pitje. Ik weet nog niet wat ik zal doen, misschien wacht ik toch gewoon m'n moment af. We zien wel.
p
privateLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, ik weet dat ik een oude topic kick. Maar ik was erg benieuwd naar hoet het met je nu eigenlijk gaat.

Kan je dat aub laten weten?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eend hier, over!

Alles goed. Nog steeds clean. Ik kan me niet meer herinneren hoe het allemaal was met drugs. Eigenlijk heb ik nu een heel doorsnee leven, enkel met een 'achterstand' die ik nu probeer in te lopen.

Alcohol lust ik nog steeds graag. Maar enkel 's avonds of anders in het weekend. Maar geen buitensporige akties meer.

Hoe gaat het met jou Ra? Ik lees eigenlijk heel weinig van je.

Groet,

Eend
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
heb een tijd geleden ook eens alle berichten hier gelezen, en was dan ook benieuwt naar hoe het je verging. het zal wel even duren eer we weer van je horen want vandaag word je dus weer opgenomen om opnieuw af te kicken!

over dat van je naam en emailadres te veranderen, ben helaas te kort moderator om je daarin bij te staan. beste is waarschijnlijk dat wanneer je weer terug bent je even contact opneemt met bijvoorbeeld Svali, die kan je zeker verder hiermee helpen.

heel veel succes en hopenlijk dis dit de laatste strijdt die je hoeft te voeren tegen de dope, heb zelf die strijd nog steeds niet gewonnen, moet toegeven dat ik daartoe ook niet echt pogingen onderneem.

hopenlijk horen we weer van je wanneer je weer helemaal een clean ventje bent!!
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#6
inderdaad, een pb (persoonlijk bericht) is dan de juiste optie.
hij krijgt dan een mailtje dat m waarschuwt dat er een pb hier op hem wacht.
maar, zit hij in een opname dan kan het nog wel eens een tijdje duren daar in de meeste clinieken het gebruik van internet en telefoon niet is toegestaan, althans niet in de eerste weken. en daarna vaak enkel onder toezicht.
(uiteraard naar gelang welke instelling men zit).

maar, schrijven kan je altijd, en dan maar zien of hij reageert.
succes
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Packjam zei:
Hallo, 3 dagen afkicken? Ik wou dat ik dat had bij mij duurt het minstens 4 weken, hoe krijg je dat voor elkaar?
Klik om te vergroten...
Zegtie toch dan krijgt ie subutex (buprenorfine) dat kun je pas na een tijdje innemen gaat niet samen met dope of meta's

Plus dit topic komt uit de ijstijd verwacht geen reacties meer...
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoe gaat t nu met je? :)
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#9
@ EternalParanoid: zo te lezen heb jij ook een verslaving en problemen achter de rug. Ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee maar ik wens jou ook sterkte en wijsheid. Dood gaan we allemaal een keer, dus geniet er nu van denk ik dan.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Continue verbazing is voor mensen die graag worden vermaakt.
Vermaking is een uitnodiging voor een aangenaamde roes.
Een roes heeft zijn positieve en zijn negatieve kanten.
Respect voor het positieve moet er wel wezen he :stoned:
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dag medeforumers. Het is lang geleden dat ik hier nog eens gekomen ben. Ik heb een hele tijd samengewoond met m'n vriendin. We hadden besloten met heel het drugsmilieu te kappen. We hebben beide al onze (drug)"vrienden" laten vallen. Dat is ons goed gelukt. We zijn beide beginnen werken maar leefden erg geïsoleerd. Bijna geen sociale contacten, enkel op het werk. Opstaan, werken, thuis, slapen, etc. Saai maar we hadden elkaar en we waren clean. Schulden werden afbetaald en ik was trots dat het ons lukte. We hadden mooie toekomstplannen en voor het eerst in m'n leven zag ik het zitten om iets van m'n leven te maken. 'k Heb in die periode veel en snel afgebouwd met methadon. Momenteel sta ik nog maar op 20mg. Ik voelde me zo goed, Ik was echt gelukkig. Ik zei nog tegen m'n vriendin dat het de 1ste keer was in meer dan 10 jaar dat ik zo weinig behoefte had naar een roes. Liefde was m'n drugs.

Maar die relatie is nu gedaan. Vriendin is hervallen, overdosis gehad, opname, depressie, zelfmoordpoging, opname, etc... En nu sta ik er dus helemaal alleen voor. 'k Ben m'n werk kwijt en nog allerlei andere problemen. En nu is de drang om m'n oude vrienden terug op te zoeken en terug te gebruiken heel erg sterk. Ik zit er al een hele week tegen te vechten. 'k Voel me zo alleen en down. Ik ben het zo beu om te vechten tegen die drang. Ik sta op het punt om het op te geven...

Ik moest dit even kwijt en toen dacht ik aan dit forum waar ik vroeger geregeld kwam. Ik wil geen medelijden ofzo. Ik wil hier gewoon praten met mensen die weten hoe moeilijk het is om met een opiatenverslaving te leven. Ik wil niet hervallen maar ik voel me gewoon radeloos...
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sow...

Was mn dagelijkse scroll door het forum aan het doen toen ik zomaar opeens bij deze post uitkwam en ik moet wel zeggen dat ik het er ff koud van kreeg...

Ik zit denk ik nog niet lang genoeg op het forum om je "van vroeger" te kennen, maar heb geloof ik wel vaker posts enzo van je gelezen. Ik weet zelf niet hoe een opiaten verslaving is, en ik hoop er nooit achter te komen, maar het enige wat ik je aan kan raden is gewoon doorzetten, ook als het moeilijk is. Ik ben dan niet verslaafd geweest aan opiaten maar heb wel een coke en benzodiazepine verslaving overwonnen, en vooral de coke vrienden heb ik bijna allemaal moeten laten vallen. Benzo's ligt anders, dat had bij niets met mijn vrienden te maken. Maar ik zou er hoe dan ook voor kiezen om niet terug te vallen, want hoe moeilijk het nu ook is, later heb je er altijd meer profijt van. Als je nu terug valt ben je strax wéér je geld, lichaam, en tijd aan het verdoen aan die rotzooi !

Je bent zo ver gekomen, klinkt misschien hard, maar kijk dan naar je vriendin ! Als jij terugvalt lig je er over een week misschien net zo bij ! Doe het gewoon niet, wees sterk en zet door.

Ik zou je dit als ex-benzo verslaafde niet aan moeten raden, maar tijdens mijn coke afkick hebben benzo's ontzettend geholpen op de moeilijkste momenten. Als je ze niet al in huis hebt zal je ze denk ik met jou verhaal zonder al te veel moeite van een huisarts moeten kunnen krijgen.
E
EternalParanoidLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bartyo zei:
EternalParanoid zei:
Zonder verslaving is het nog moeilijker te leven want je hebt denkkracht en bent nuchter.
Uiteindelijk besef je dat de wereld waar je woont is de gruwelijke wereld waar iedereen doodgaat door de fout van de andere en waar alle levende wezens (mensen ook) vermoorden en opvreten elkaar.
That's what life is all about and nothing else. Very mean.
Deze wereld is je niet waard daarom zou ik voor euthanasia kit kiezen als die in supermarkt verscheen. :wave:
Klik om te vergroten...
Wat een idioot :smilingimp:
@ Needlefreak: accept the gift of life. Deze kans krijg je maar 1 keer. Ik weet dat je het kan, wij allemaal weten dat jij het kan. Jij weet ook dat je het kan, want je was er al mee bezig. Wij houden van je :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Bedankt,
ik ben er zeker van dat je nog nooit bijna dood of klinisch dood geweest ben anders zou je je mening veranderd hebben.
Dood is heerlijk en veel aangenamer dan heroine.
I know what i'm talking about.
De enige zorg die ik me maak is dat ik ooit in 1 van mijn volgende levens als mens op jou manier het leven zal waarnemen.

needlefreak, Ik wens je veel succes en het beste om vaarwel aan dit "leven" op je gemakske te zeggen want bij mij lukt het nog niet. :wave:
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bartyo zei:
EternalParanoid zei:
Zonder verslaving is het nog moeilijker te leven want je hebt denkkracht en bent nuchter.
Uiteindelijk besef je dat de wereld waar je woont is de gruwelijke wereld waar iedereen doodgaat door de fout van de andere en waar alle levende wezens (mensen ook) vermoorden en opvreten elkaar.
That's what life is all about and nothing else. Very mean.
Deze wereld is je niet waard daarom zou ik voor euthanasia kit kiezen als die in supermarkt verscheen. :wave:
Klik om te vergroten...
Wat een idioot :smilingimp:
@ Needlefreak: accept the gift of life. Deze kans krijg je maar 1 keer. Ik weet dat je het kan, wij allemaal weten dat jij het kan. Jij weet ook dat je het kan, want je was er al mee bezig. Wij houden van je :hearteyes:
Klik om te vergroten...

inderdaad, Kyk hoe ver je al bent gekomen
Ik heb geen ervaring met dit, dat je exvriendin opgeeft wil niet zeggen dat jij op moet geven, je moet juist laten zien dat jij het wel kan.
Ik heb geen verstand van dope e.d., dus meer kan ik niet zeggen behalve dat je echt niet moet terugvallen in je oude drugs leventje.

Sterkte ermee :wave:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#15
goedzo :) ! ik heb ook een tijdje oxazepams als snoepjes geslikt, alleen dan voorgeschreven en op 19 jarige leeftijd. Niet de mooiste tijd uit mijn leven, maar het is uiteindelijk allemaal (zo goed als) goed gekomen.

Ik hoop voor jou dat je ook doorzet en de drang naar heroine overwint !

Die pammetjes zijn toch wel handig in zo'n geval he :)
E
EternalParanoidLid
01-01-2024, 00:00
#16
Raar maar waar dat jullie allemaal voor het leven kiezen, misschien ligt het aan mij dat ik altijd suicidiaal was zowel voor ik aan de drugs begon als na.

Ik wens dat jullie de drang naar het :kots:leven uiteindelijk overwinnen. Success en heel veel sterkte!
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#17
^Vertel mij een hoe je zo snel en pijnloos mogelijk zelfmoord kan plegen zonder dat je een shotgun moet gaan aanschaffen?
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#18
"ik sta op het punt om het op te geven" begint op een zelfmoordtopic te lijken. Mss had ik beter een andere zin gekozen. :rolleyes:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#19
haha, wat je er al niet uit kan halen. Hoe gaat het, Needle?

Groet,

Eend
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja, ik ben de type die zelfmoord pleegt als de pleuris uitbreekt :sunglasses:
Stoer he..
Fucking bad..
A real junkie lady's and gentlemen :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."