Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsik stop!

ik stop!

79 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
F
Flashing MomentsLid
01-01-2024, 00:00
#1
ben sins oud en nieuw gestopt :)
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo mensen!

Vanaf begin 2005 kreeg ik te maken met xtc, er werd gevraagd of ik kleine hoeveelheden wilde verkopen, dat aanbod sloeg ik niet af.
Eerst was ik niet van plan dit zelf ook te gaan gebruiken, maar als je iets verkoopt vind ik dat je zelf moeten weten wat je verkoopt, dus ben ik gaan testen voor de leverancier.

Dat waren mooie maanden voor mij, eerst had ik er echt geen behoefte aan om te weten hoe het is om pillen te slikken, maar na de 1ste keer was die gedachte larie.
Vanaf pil nr 1, heb ik al mijn ''trip'' ervaringen opgeschreven, van wat ik heb gedaan tot de naam en inhoud van de pil.
Heel leuk om te lezen achteraf.
Maar goed, 1 keer in de maand, werd 1 keer in de week, want het verkopen en testen ging door.
Het ging van dolfijntjes naar mitsubitchi's , van 75 mg naar 250 mg.
In het begin was het wel leuk, maar al snel trok ik de conclusie dat het eigenlijk een partydrug is, en niet een oppeppertje voor de avond o.i.d.

Het gewenste gevoel was er niet meer, dus ik maakte bommetjes, of ik hield de pil letterlijk in mijn mond om sneller het gevoel op te laten komen, op een gegeven moment had ik het wel gezien, het was het niet waard om 3 uurtjes lichtelijk te spacen, en om de dag erna helemaal kapot te zijn, 12 uur in bed te liggen.

Na een heleboel xtc ervaringen, besloot ik te stoppen, dit schreef ik dan ook op in mijn ''report book''.
Mijn vriend was een aantal jaar geleden gestopt, maar tegelijk met mij weer begonnen, en hij was nog niet van plan te stoppen, dus een week later in het weekend, had hij alweer pillen gehaald (ik was inmiddels gestopt met verkopen).
Dus ik deed weer gezellig mee, en had mijn belofte tegen mezelf verbroken, ik dacht nog : beginnende klote junk!
Stom van mij dat ik dat nog tegen mezelf zeg, en er dan nog mee door ga, ik begon allang te merken dat mijn lichaam zich hevig probeerde te herstellen maar dat de xtc daar overheen raasde, na 3 weekenden achter elkaar pillen te hebben geslikt, verschillende soorten, schreef ik weer op in mijn boek dat ik ging stoppen, weer tevergeefs, weer mijn belofte verbroken, ik dacht bij mijzelf ; jezus mens wees nou eens eerlijk tegen jezelf!

Ik werd erg bang, bang om verslaafd te raken, xtc werd taboe, ik liet anderen denken dat ik ermee was gestopt, nog een aantal weekenden achter elkaar geslikt, totdat ik vreselijk ging kotsen, heel erg veel, het weekend erna weer, en het weekend daarna weer, van maar 1 pil.
Godver L, waarom doe je dit, gewoon doorgaan terwijl je weet dat je lichaam daar naar de tering van gaat!

Afgelopen weekend was het weer raak, 1 TP pil genomen, de hele nacht ging het goed tot ik naar buiten de kou in liep, ik had die avond best veel gegeten, alles , alles kwam eruit, het was alsof ik stierf gatverdamme,
ik zei tegen mijn vriend, ik raak nooit geen pillen meer aan!
Die avond heb ik niet kunnen slapen, voor het eerst sinds mijn gebruik, ik voelde me zwak en rot, alsof ik mijn controle over mezelf had verloren, en dat had ik ook nu ik er over nadenk.

Deze keer meen ik het echt, ik ga er aan kapot, het is nog geen verslaving, maar dat word het wel als ik zo doorga, en als je dat al weet ben je dom als je doorgaat. Xtc is niks voor mij, het is het niet waard, ik zeg eerlijk, het is tof , gezellig leuk als je onder de mensen bent, maar gebruik het dan op een feest zoals ik al zei


Mensen!! Vanaf vorig weekend ben ik gestopt met de pillen!
En daar ben ik blij om!!

Dit wilde ik heel graag kwijt :wave:
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#3
proficiat, ik hoop dat je kan doorzetten!
ik weet niet wanneer mijn "stop" moment er zal komen
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#4
veel geluk kerel,stoppen met pîllen zal nie zo moeilijk zijn...ik pak al jaren pillen en mdma,en daar heb ik echt geen bang voor om mee te kunnen stoppen!!!wiet daarentegen....
moet IETS hé :P :)
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pillen is idd niet zo moeilijk ik besloot te stoppen na elk weekend 1 of 2 x keer flink wat rommel naar binnen te gooien. En besloot toen max 1x in de maand te doen doe dat nu ook alleen nu in de vakantie al 2x gedaan :rolleyes: Maar dat is carneval :P
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Skippy zei:
Deze keer meen ik het echt, ik ga er aan kapot, het is nog geen verslaving, maar dat word het wel als ik zo doorga, en als je dat al weet ben je dom als je doorgaat. Xtc is niks voor mij, het is het niet waard, ik zeg eerlijk, het is tof , gezellig leuk als je onder de mensen bent, maar gebruik het dan op een feest zoals ik al zei
Klik om te vergroten...

Hm maar als het niet door verslaving kwam, wat was dan de reden dat je nog een paar keer (als het ware) jezelf verraadde?

Goed dat je er een punt achter zet in ieder geval :) . Hoe zit het eigenlijk met je vriend?

Succes verder!!!
A
Audio ScumLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sucses ja.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#8
succes, het zal je goed doen want het is een vuile drugs
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Tja denk als je echt wil stoppen dat je echt de omgevingen waar je altijd hebt geslikt moet afzweren. Zolang je kort in de buurt van drugs komt zul je toch altijd weer ja zeggen. Tuurlijk ben ook jij weekendverslaafd, net als zoveel andere. Dat kotsen heb ik ook gehad. Echt lang, zeker een jaar lang, totdat ik +- een half jaar gestopt was. Je hebt gewoon je hele maag naar de tering geslikt en het zal echt voorlopig altijd zou zijn. Probeer iig voorlopig te stoppen met gebruiken, zodat je inziet dat ook je ook zonder veel plezier kan hebben. Als je dan weer wat wil pakken zul je waarschijnlijk ook jezelf wat beter onder controle kunnen houden, omdat je weet hoe het is als je te veel pakt in een te korte periode. Ook zul je op die manier pillen weer opnieuw weten te waarderen, maar feit blijft dat het altijd beter is om helemaal niks meer te gebruiken, maar dit zie ik niet snel gebeuren en dat is niks persoonlijks, maar ik ken echt niemand die 100% gestopt is.

Hoe het ook zij:
GOOD LUCK :sunglasses:
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#10
wat kut voor je dat het uit is met je vriend en wat goed dat je van die pillen af bent maar ik twijfel eraan of LSD nou de beste oplossing is..
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik weet hoe het is, ik heb ongeveer hetzelfde gedaan toen ik ermee begon, 1x proberen werd al elk weekend. En ja, i mmoest ook steeds vaker kotsen van pillen, maar daar heb ik nu geen last meer van. Sterkte man, ik weet hoe het is, weekenden zijn niet hetzelfde zonder.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#12
kvind anders dat je met weed en alcohol je even veel of meer kan amuseren.. XTc is wel leuk maar het geluksgevoel enzo is ene beetje te kunstmatig imo
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Denk dat het voor veel mensen aan de situatie ligt. Ik kan me prima vermaken met zuipen als ik gewoon in een kroeg op stap ben, maar op party's met alleen maar house muziek is het wel erg lekker om een pilletje te pakken. En je zult echt wel weer opnieuw moeten leren om lol te hebben zonder XTC, maar dat heeft wat tijd en doorzettingsvermogen nodig, maar als je eenmaal zover bent is het echt zoveel beter.
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sweet_Shadow zei:
Skippy zei:
Deze keer meen ik het echt, ik ga er aan kapot, het is nog geen verslaving, maar dat word het wel als ik zo doorga, en als je dat al weet ben je dom als je doorgaat. Xtc is niks voor mij, het is het niet waard, ik zeg eerlijk, het is tof , gezellig leuk als je onder de mensen bent, maar gebruik het dan op een feest zoals ik al zei
Klik om te vergroten...

Hm maar als het niet door verslaving kwam, wat was dan de reden dat je nog een paar keer (als het ware) jezelf verraadde?

Goed dat je er een punt achter zet in ieder geval :) . Hoe zit het eigenlijk met je vriend?

Succes verder!!!
Klik om te vergroten...



mijn vriend vind het een goede zet van mij dat ik stop, gelukkig blijft hij er nu ook van af, hij gebruikt alleen nog als ik ook wil.
De rede dat ik mezelf verraadde, ik weet het niet precies, ik dacht eigenlijk zo van , nou nog 1 keer en dan is het over, waar ik me niet aan hield.

Een tijdje was ik dus bang dat het een verslaving zou worden, maar nu is het weekend en ik mis het totaal niet.
Nu hou ik het lekker bij de jointjes en over een tijdje weer lsd, maar dan hou ik het weer lekker rustig.
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maar wat ik ook wilde vragen: de sterkte van je lichaam qua drugsgebruik, verschilt dat bij mannen en vrouwen?
Want mn vriend en ik gebruikten evenveel pillen, maar hij had nooit ergens last van maar ik wel.
bedankt voor jullie reacties
F
Flashing MomentsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Skippy zei:
Maar wat ik ook wilde vragen: de sterkte van je lichaam qua drugsgebruik, verschilt dat bij mannen en vrouwen?
Want mn vriend en ik gebruikten evenveel pillen, maar hij had nooit ergens last van maar ik wel.
bedankt voor jullie reacties
Klik om te vergroten...
vrouwen lopen idd eerder schade op aan drugsgebruik dan mannen
vooral bij xtc lopen vrouwen sneller hersenschade op(dat is ook uit onderzoek gebleken)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#17
volgens mij bedoelt ie dat niet.. hij wil gewoon zeggen dat hij slecht bezig is
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flashing Moments zei:
Skippy zei:
Maar wat ik ook wilde vragen: de sterkte van je lichaam qua drugsgebruik, verschilt dat bij mannen en vrouwen?
Want mn vriend en ik gebruikten evenveel pillen, maar hij had nooit ergens last van maar ik wel.
bedankt voor jullie reacties
Klik om te vergroten...
vrouwen lopen idd eerder schade op aan drugsgebruik dan mannen
vooral bij xtc lopen vrouwen sneller hersenschade op(dat is ook uit onderzoek gebleken)
Klik om te vergroten...
Bij een zelfde hoeveelheid klopt het ja. Omdat een vrouw gemiddeld lichter weegt. Maar als een man en een vrouw beide 2 mg gram per kilo lichaamsgewicht nemen maakt het niks uit. En heb je misschien een bron van dat onderzoek lijkt me namelijk onzin dat iemand daar onderzoek naar doet.
F
Flashing MomentsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bij een zelfde hoeveelheid klopt het ja. Omdat een vrouw gemiddeld lichter weegt. Maar als een man en een vrouw beide 2 mg gram per kilo lichaamsgewicht nemen maakt het niks uit. En heb je misschien een bron van dat onderzoek lijkt me namelijk onzin dat iemand daar onderzoek naar doet.
Klik om te vergroten...
Vrouwen mogelijk gevoeliger dan mannen

Nederlands onderzoek heeft laten zien dat vrouwen mogelijk gevoeliger zijn voor de schade die XTC aan de serotonine-axonen kan veroorzaken dan mannen. Bij mannelijke zware XTC-gebruikers die in hun leven meer dan 50 pillen hebben geslikt, is in dit onderzoek geen schade aangetoond. Bij vrouwen die evenveel XTC hebben gebruikt echter wel. Bij matig XTC-gebruik, dat wil zeggen minder dan 50 pillen in het hele leven, is zowel bij mannen als bij vrouwen geen schade aangetoond.


http://www.drugs-test.nl/Downloads/Drug ... elling.pps
http://www.drugsinfoteam.nl/Xtc.html

>Vrouwen zijn door hormonale invloeden gevoeliger voor de effecten van XTC dan mannen. Vrouwen lopen meer kans op schade aan de vertakkingen van de cellen. Het gevolg is een verminderd functioneren van de hersenen.
http://www.drugs-forum.co.uk/forum/show ... php?t=3872

Vrouwen gevoeliger voor de schadelijke effecten van XTC op 5-HT-neuronen
http://www.radiologen.nl/files/file/Mem ... eneman.pdf

daar wordt zeker wel veel onderzoek naar gedaan :wink:
maar t zou idd kunnen komen doordat vrouwen gemiddeld lichter zijn en minder bloed hebben dan mannen, maar t zou ook door verschillende hormonen kunnen komen.. das nogniet helemaal duidelijk
Als vrouw kun je iig beter niet je vriendje proberen bij te houden met pillen slikken
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#20
sterkte!!

ik hoop dat je het volhoud :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."