Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBelgische wetgeving over XTC

Belgische wetgeving over XTC

21 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Normaal moet dat geen probleem zijn op Bassleader. Althans vorig jaar niet.
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#2
stop het gewoon in je aars, daar zoeken ze toch echt niet
V
Vince_Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb niet zo enorm veel ervaring met mega-evenementen, maar op de Carat-night in Illusion was er controle aan de deur. Geen politie of honden, gewoon buitenwippers. Maar er werd goed gecontroleerd, een vriend heeft alles kunnen afgeven, het zat gewoon in z'n zakken. Een goeie plaats is volgens mij onder je voet, in je kous..
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#4
neem je dope allemaal voor je binnengaat???
en moet je maar paar sealtjes coke/speed in je kous stoppen onder de rug van je lap waar je schoenvetersoverheen gaan...
Alles is eig makkelijk binnen te smokkelen voor eigen gebruik...
N
NexxtGenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Okay thx allemaal en het komt allemaal denk ik wel goed, ik stop het gewoon onderaan in me sok.
G
GoanautLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik duw het ook vaker in m'n schoen / sok (vraag me nu af of hier veel agenten wel eens meelezen? :P moet je dalijk je schoenen enzo laten zien lol). Naja er zijn ook wel een paar andere plekken, en als niks mag helpen moet je hopen dat ze je door laten met een paar pilletjes.. zoveel kwaad doe je er niet mee! Zolang je er maar geen 10 of 20 bij je hebt.
N
NexxtGenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Op het entreekaartje staat 'Zero Torerance To Drugs' hahah, dus of er veel gedoogd gaat worden is zeer twijfelachtig :mrgreen:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#8
gewoon goed genoeg verstoppen, dan lukt da wel

of idd, opvoorhand innemen
G
GiowLid
01-01-2024, 00:00
#9
i.v.m. met politie, in Belgie is de politie wel veel stenger dan in Nederland.
Mijn grotere broer had eens een zakje wiet in auto, nog ong. 1 gram, voor 1 toekie, en het werd afgepakt. Ze doen er niet veel aan, maar ze nemen het in beslag. Met een pil is dit ook zo, 1 pil zal niet veel doen, maar als je er meer dan 3 hebt kan je een nachtje blijven op het bureau denk ik.

Met Speed en Coke etc. als je maar 1 gram bijhebt doen ze ook niet zoveel.
Als je onder de 18 bent natuurlijk wel. maar kijk gewoon zeker uit.
N
NexxtGenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ga naar een feest in België (Bassleader) en ik kan nergens op Internet duidelijk vinden wat de wetgeving zegt over het gebruik en bezit. In Nederland is het zo dat je wel gebruikt mag hebben zeg maar en dan kunnen ze je niets maken, zolang je maar nix bij hebt. Maar kan je dus in België gearresteerd worden als je grote pupillen hebt of zo? Ik hoor gerugten van mensen dat je dan meteen naar de gevangenis moet voor een paar pillen en van andere mensen dat ze maar 4 euro per pil moeten betalen als ze gepakt worden.

Hoe uitgebreider, hoe beter het antwoord. :hearteyes: :wave:
R
RazarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Van de wetgeving weet ik niet precies, maar ik heb eens gehoord van een vriend dat ze in Oostende (Hangar ) op een technofeestje ( project geloof ik ) gewoon in de zaal binnenkwamen ( de politie dus ) en iedereen gewoon meenamen die een beetje gek deed of er raar uitzag.
Lijkt me niet zo aangenaam als je net aan het spacen bent.
Ze kunnen dus iemand meenemen als ze je nog maar "verdenken" van drugsgebruik of bezit. Dan krijg je een nachtje cel, maar meer dan dat ook niet ( administratieve aanhouding). tenzij ze verzwarende dingen vinden natuurlijk ( dat je zelf dealde of zo ).
Natuurlijk was dat wel een anti-technofeestjes houding van politie en gemeentebestuur.
Ik weet niet hoe dat zit bij bassleader.
B
BooYaLid
01-01-2024, 00:00
#12
ze zullen wss wel geen razzia houden bij bassleader
zo razzia's moeten goed geplant worden en kost veel tijd, geld en mankracht
ook zullen ze enkel en alleen maar binnenvallen als ze weten dat er grote dealers en grote hoeveelheden drugs te vinden zullen zijn :)
moest ge iets bij ebben smijt et gwn op de grond
en als ge grote pupillen ebt zegt dage last hebt van u lenzen/ogen en dage druppels in u ogen ebt gedaan :)
natuurlijk voor mij is zoiets makkelijker om te zeggen aangezien ik echt lenzen draag dus als ze kijken in mn ogen zullen ze mn lenzen ook zien :)
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
NexxtGen zei:
In Nederland is het zo dat je wel gebruikt mag hebben zeg maar en dan kunnen ze je niets maken, zolang je maar nix bij hebt.
Klik om te vergroten...

In Nederland mag je op LEGAAL 5 gram soft-drugs en 1 XTC-PIL op zak hebben!!!!!!!!!!!!!!!!!! ook mag je er natuurlijk 1 in je maag hebben dus: 2 stuks :wink:
P
Pietje010Lid
01-01-2024, 00:00
#14
..........
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#15
-spaceman- zei:
NexxtGen zei:
In Nederland is het zo dat je wel gebruikt mag hebben zeg maar en dan kunnen ze je niets maken, zolang je maar nix bij hebt.
Klik om te vergroten...

In Nederland mag je op LEGAAL 5 gram soft-drugs en 1 XTC-PIL op zak hebben!!!!!!!!!!!!!!!!!! ook mag je er natuurlijk 1 in je maag hebben dus: 2 stuks :wink:
Klik om te vergroten...

Hmm.
Bij ons was zo politie wijfie op school.
Ik vroeg zo ; Je mag toch altijd legaal 1 pil op zak hebben ?

Zei ; Nee, je mag nooit hard-drugs op zak hebben.
Ik zei dat ik het gelezen / gehoord had dat het mocht.

En ze zei dat het echt niet mocht dus ik weet het niet zo zeker hoor :rolleyes:
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Japi-10 zei:
-spaceman- zei:
NexxtGen zei:
In Nederland is het zo dat je wel gebruikt mag hebben zeg maar en dan kunnen ze je niets maken, zolang je maar nix bij hebt.
Klik om te vergroten...

In Nederland mag je op LEGAAL 5 gram soft-drugs en 1 XTC-PIL op zak hebben!!!!!!!!!!!!!!!!!! ook mag je er natuurlijk 1 in je maag hebben dus: 2 stuks :wink:
Klik om te vergroten...

Hmm.
Bij ons was zo politie wijfie op school.
Ik vroeg zo ; Je mag toch altijd legaal 1 pil op zak hebben ?

Zei ; Nee, je mag nooit hard-drugs op zak hebben.
Ik zei dat ik het gelezen / gehoord had dat het mocht.

En ze zei dat het echt niet mocht dus ik weet het niet zo zeker hoor :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Je mag het ook niet op zak hebben. Softdrugs is ook niet legaal, harddrugs ook niet. Softdrugs wordt gedoogd (is iets anders dan legaal!) en harddrugs wordt niet eens gedoogd. Een gebruikershoeveelheid wordt gedoogd in de zin dat je niet vervolgd wordt. Ik geloof dat de gebruikershoeveelheid inderdaad op 5 pillen lag.
E
EternalParanoidLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je bepaalt zelf welke wet het best bij jezelf past
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
EternalParanoid zei:
Je bepaalt zelf welke wet het best bij jezelf past
Klik om te vergroten...

Jij moet nog heel veel leren........ :rolleyes:
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#19
het is niet legaal om xtc op zak te hebben. maar aan gebruikers hoeveelheden (2 a 3 pillen) doen ze niet zo veel. ze nemen het hoogstens in.
maar dit kan per agent verschillen, als ze je niet mogen of je stront vervelend bent hebben ze wel aanleiding om je ff een nachtje cel te bezorgen.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#20
als ze je niet gaan zien slikken of bijhebben, dan doen ze niets hoor..

maar kzou nu wel geen pillen beginne pakken nog voor je bine bent ofzo, je moet er ook nie om vragen :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."