Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA: Doen of niet?

MDMA: Doen of niet?

32 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
The Space CowboyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen,
Ik heb relatief nog niet zo veel drugs ervaring (wiet, alcohol, truffels, paddo's en salvia), blow nu zo'n 2 jaar en ben toch vaak behoorlijk stoned geweest, maar ben nog nooit bad gegaan op een drug en heb nog nooit ergens van hoeven te kotsen. Heb me altijd vreselijk vermaakt met deze drugs (zie signature).
En nu het geval: ik heb opeens door mijn nichtje aangeboden gekregen om deze vrijdag mee MDMA te gaan doen. Maar nu heb ik geen idee wat ik moet verwachten, maar had mezelf voorgenomen voorlopig maar alleen bij de natuurlijke drugs te blijven, maar wordt nu toch wel nieuwsgierig. Wat lijkt jullie verstandig?

:grin:
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#2
MDMA is een hele leuke drug, als het wel binnen de perken blijft, dit betekent dus niet teveel gebruiken, maar in jouw geval wil je het vast gewoon uitproberen. MDMA is een veel gekozen optie als eerste hard-drug. Uiteindelijk ligt de keus bij jou. Natuurlijk zoals altijd, lees je gewoon goed in over de effecten en wat wel en niet te doen nadat het over is. Bijv. je vitamientjes nemen de volgende dag. Ik wens je in ieder geval heel veel plezier! :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat hele voornemen om alleen natuurlijke drugs te gebruiken is natuurlijk larie van de bovenste plank! Daarom neig ik half naar ja. Maar ik vind het wel dubieus dat je aan ons moet vragen of je het moet doen.. daarom neigt de andere helft naar nee. Maar bij twijfel zeg ik: Doen. Dus ja. Doen.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#4
...het is wel harddrugs maar niet zoiets als lsd of mescaline....er staat genoeg info hier op het forum...ik zou het gewoon rustig aan doen en niet te hard van stapel lopen, gewoon een halfje ofzo..
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fuck die principes omtrent natuurlijke drugs. Zodra die mdma inslaat zal je snappen dat je een juiste keus gemaakt hebt. :grin:

Olle
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dopezilla zei:
Fuck die principes omtrent natuurlijke drugs. Zodra die mdma inslaat zal je snappen dat je een juiste keus gemaakt hebt. :grin:

Olle
Klik om te vergroten...

eigenlijk wilde ik dat ook zeggen :grin: ,maar ik dacht laat ik het maar rustig houden :P
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dr Gonzo zei:
...het is wel harddrugs maar niet zoiets als lsd of mescaline....
Klik om te vergroten...
En niet zoals speed, cocaine, 2c's, ketamine, lachgas, ghb... Wat is je punt eigenlijk?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zie het ook niet zo in hoor van die natuurlijke drugs. Alsof de natuur allemaal goede dingen maakt en onze chemici slechte. De natuur maakt chemicaliën juist met het doel zo slecht mogelijk te zijn omdat dat het verdedigingsmechanisme van die plantjes is.

Ik probeer om mensen niet aan te raden hard drugs te gebruiken. Maar eigenlijk vind ik stiekem dat we in onze cultuur er een gebruik van moeten maken dat iedereen op zijn 18e verjaardag MDMA gebruikt :tongueout:

MDMA omdat:
-Je er niet bad op gaat
-Er weinig echt verslavings risico is. (wel kans dat je het overdrijft, maar niet je leven verneukt zoals met coke, pep, opiaten)
-Het een ultieme ervaring is die je leven verrijkt.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wacky zei:
maar niet je leven verneukt zoals met coke, pep, opiaten
Klik om te vergroten...
Ik heb met MDMA meer verneukt dan met speed.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik weet niet wat jij verneukt heb, uitzonderingen zijn er altijd, maar als ik om me heen kijk zie ik niemand die dagelijks mdma gebruikt en daardoor zijn school, werk, relaties en eigen lichaam om zeep helpt, of mensen die 5 dagen op rij wakker zijn van de mdma en dan een psychose krijgen, en zie ik hoopjes mensen die dat wel met speed doen.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nou ik denk dat het dipje dat je na dagelijks gebruikt in komt toch echt niet prettig is... met pep ben je misschien helemaal brak en moe maar dat betekent nog niet helemaal depressief.

edit: maar naar de OP luister niet naar dit hoor, als je het eens een keertje wilt doen je gaat het superleuk vinden & het is echt niet zo moeilijk om er vanaf te blijven.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Exceptional Insight zei:
Dr Gonzo zei:
...het is wel harddrugs maar niet zoiets als lsd of mescaline....
Klik om te vergroten...
En niet zoals speed, cocaine, 2c's, ketamine, lachgas, ghb... Wat is je punt eigenlijk?
Klik om te vergroten...

mijn punt is dat je volgens mij niet zo snel bad gaat op een half pilletje, ik dacht dat ze bang was om bad te gaan, en bij de drugs die ik noemde is de kans daarop groter,toch?
en de duur van een pil is een stuk korter dan bij dat soort middelen, dus vindt je het niks of ga je bad dan ben je er sneller van af....
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja, maar dat is toch niet zo een punt ?
Een slechte dag op mdma gaan mensen gewoonlijk niet oplossen door meer mdma te gebruiken, met speed gebeurd dat wel vaker.

Ik ben het gewoon eens met de onderzoekers die MDMA ongeveer onderaan de lijst hebben gehangen van gevaarlijke harddrugs. (En D66 die het daarom wil legaliseren)

(ik heb zelf overigens veel minder last van een mdma kater dan van de speed kater, maar misschien ben ik ook een uitzondering daar. De alcohol kater blijft overigens met stip nr 1)
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zeg, gewoon doen! :grin:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wacky zei:
[...] en zie ik hoopjes mensen die dat wel met speed doen.
Klik om te vergroten...
Ah ja, die zie ik dan weer niet.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Selectieve waarneming denk ik.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wacky zei:
Selectieve waarneming denk ik.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, ik baseer alles alleen op eigen ervaring. Ik heb niet van die verneukte mensen in mijn omgeving.

Wacky zei:
(ik heb zelf overigens veel minder last van een mdma kater dan van de speed kater, maar misschien ben ik ook een uitzondering daar.
Klik om te vergroten...
Ik heb van speed helemaal geen katers, ook na 3-4 dagen door niet.
T
The Space CowboyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wacky zei:
Ik probeer om mensen niet aan te raden hard drugs te gebruiken. Maar eigenlijk vind ik stiekem dat we in onze cultuur er een gebruik van moeten maken dat iedereen op zijn 18e verjaardag MDMA gebruikt :tongueout:

MDMA omdat:
-Je er niet bad op gaat
-Er weinig echt verslavings risico is. (wel kans dat je het overdrijft, maar niet je leven verneukt zoals met coke, pep, opiaten)
-Het een ultieme ervaring is die je leven verrijkt.
Klik om te vergroten...

Ik zit in Turkije met havo 5 buitelandse reizen als ik 18 word, dus ga er vrijdag aan denk ik. Bedankt voor alle snelle reacties, begin me er al op te verheugen.

Dopezilla zei:
Fuck die principes omtrent natuurlijke drugs. Zodra die mdma inslaat zal je snappen dat je een juiste keus gemaakt hebt. :grin:

Olle
Klik om te vergroten...


Dat was erg overtuigend :P Weet ook niet waarom ik dat mezelf had voorgenomen, maarja.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#19
als je het al aan ons vraagt, betekend het dat je er stiekum toch naar neigde en je alleen even bevestiging nodig had
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gewoon doen. Wacht er daarna 2 weken mee om het gebruik onder controle te houden. En beginnen met 1 hele pil is echt een aanrader. Neem kauwgom en drinken mee en het komt helemaal goed :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."