Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA: Doen of niet?

MDMA: Doen of niet?

32 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Wacky zei:
Maar eigenlijk vind ik stiekem dat we in onze cultuur er een gebruik van moeten maken dat iedereen op zijn 18e verjaardag MDMA gebruikt :tongueout:
Klik om te vergroten...

+1 :mrgreen:

Wacky zei:
(ik heb zelf overigens veel minder last van een mdma kater dan van de speed kater, maar misschien ben ik ook een uitzondering daar. De alcohol kater blijft overigens met stip nr 1)
Klik om te vergroten...

Dat is heel verschillend per persoon, ik heb net zoals Exceptional Insight weinig last van een speedkater, en mijn MDMA-katers zijn echt hel. Alcohol weinig last van katers. Moedigt mij ook aan het rustig aan te doen met MDMA, wat me erg goed lukt. Speed wat moeilijker, maar dat valt ook wel weer mee. Ik heb de indruk dat speed uiteindelijk toch niet zo verslavend is, maar het is wel verslavender dan MDMA. MDMA is daarnaast ook de enigste drugs die echt een openbaring was voor mij, maar als ik in die kut kater zit besef ik weer waarom ik voornamelijk speed neem. Maar ik vind speed gewoon leuker, praktischer en minder uitputtend. Ook handiger om goed op te feesten, bij MDMA is de lol na 6-8 uur ver te zoeken. Maar eens op zijn tijd, lekker lekker. :grin:

MDMA kan jammer genoeg wel een stepping stone zijn naar andere drugs, zoals speed. Ik vind het raar dat veel mensen het als eerste harddrug gebruiken, gezien de intensiteit van de ervaring. Ik was aardig verrast nadat ik de meeste dingen al gehad had.
P
PimLid
01-01-2024, 00:00
#2
afhankelijk van de sterkte van de pil, zou ik niet een halfje nemen, maar een hele. Eerste keer is een onvergetelijk moment, dat je echt niet half wilt gaan mee maken. Maar ja dat zou ik dan weer doen.
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#3
bweh ik kan een heel verstandig geneuzel op gaan hangen, maar dat doe ik neit ik zeg alleen.
Doen doen doen, (en dan verder weer rustig aan voordat je het een 2e keer doet)

~yxes
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#4
W.F.L. zei:
Wacky zei:
Maar eigenlijk vind ik stiekem dat we in onze cultuur er een gebruik van moeten maken dat iedereen op zijn 18e verjaardag MDMA gebruikt :tongueout:
Klik om te vergroten...

+1 :mrgreen:

Wacky zei:
(ik heb zelf overigens veel minder last van een mdma kater dan van de speed kater, maar misschien ben ik ook een uitzondering daar. De alcohol kater blijft overigens met stip nr 1)
Klik om te vergroten...

Dat is heel verschillend per persoon, ik heb net zoals Exceptional Insight weinig last van een speedkater, en mijn MDMA-katers zijn echt hel. Alcohol weinig last van katers. Moedigt mij ook aan het rustig aan te doen met MDMA, wat me erg goed lukt. Speed wat moeilijker, maar dat valt ook wel weer mee. Ik heb de indruk dat speed uiteindelijk toch niet zo verslavend is, maar het is wel verslavender dan MDMA. MDMA is daarnaast ook de enigste drugs die echt een openbaring was voor mij, maar als ik in die kut kater zit besef ik weer waarom ik voornamelijk speed neem. Maar ik vind speed gewoon leuker, praktischer en minder uitputtend. Ook handiger om goed op te feesten, bij MDMA is de lol na 6-8 uur ver te zoeken. Maar eens op zijn tijd, lekker lekker. :grin:

MDMA kan jammer genoeg wel een stepping stone zijn naar andere drugs, zoals speed. Ik vind het raar dat veel mensen het als eerste harddrug gebruiken, gezien de intensiteit van de ervaring. Ik was aardig verrast nadat ik de meeste dingen al gehad had.
Klik om te vergroten...

Ja daar zeg je zoiets, ik was ook best wel overdonderd... Man wat zou ik toch nog eens graag een keertje MDMA kristalletjes kopen.
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zeg heel kort en bondig DOEN , als je er achter staat en goed ingelezen hebt
B
BeeebLid
01-01-2024, 00:00
#6
Onder het motto je moet alles in je leven een keer geprobeerd hebben, zeg ik doen!

Van te voren goed inlezen. En genieten maar. :hearteyes:

En dat gezever over alleen natuurlijke drugs dat slaat natuurlijk nergens op. Heroine wordt ook van een plantje gemaakt.
H
HarderstylesLid
01-01-2024, 00:00
#7
soldiermoney zei:
Gewoon doen. Wacht er daarna 2 weken mee om het gebruik onder controle te houden. En beginnen met 1 hele pil is echt een aanrader. Neem kauwgom en drinken mee en het komt helemaal goed :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Zeker een aanrader, kauwgom! Zelf altijd de binnenkant van mijn mond openliggen.

Ik zou zeggen; doen! Ik heb 2 maanden geleden ook zo'n twijfelmoment gehad, gewoon gedaan en ik had spijt.

Spijt dat ik het niet eerder heb gedaan! Het is geweldig, maar dat merk je zelf binnenkort ook wel :wink:


:wave:
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#8
MDMA is heerlijk, maar jah, dat is Heroine waarschijnlijk ook. En dat doe je ook niet, tenminste ik niet.. Het is aan jou de keus! Als ik mijn leven over had kunnen doen, had ik het waarschijnlijk weer gedaan.
m
melissamelissaLid
01-01-2024, 00:00
#9
mdma is wel erg chill
lekker vaag zijn heerlijk
alleen hadden we dit weekend puur cristal mdma nou we hebben die 1 gram op gemaakt en me vriend heb er niks van gevoelt vet raar weet iemand waarom ???
we waren wel vrijdag op zaterdag door van een feest aan speed en zaterdag mdma puur 1 gram gehaald.
weet dat je serotinine op raakt dat het daardoor kan komen dat hij niks gevoelt heb maar toch raar ik had niet veel ervan en voelde wel aarig wat maar hij niks en had zeker de helft in ze 1tje op in glas drinken!

hoop graag reactie te krijgen
:wave:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik zou het niet doen man
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Tripper zei:
MDMA is heerlijk, maar jah, dat is Heroine waarschijnlijk ook. En dat doe je ook niet, tenminste ik niet.. Het is aan jou de keus! Als ik mijn leven over had kunnen doen, had ik het waarschijnlijk weer gedaan.
Klik om te vergroten...

Wat een vergelijking, de risico's ivm verslaving enz zijn niet echt te vergelijken met MDMA wat volgens mij de minst verslavende upper is.
T
The Space CowboyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ghehe, heb hier ff een complete discussie op gang gezet. Het ging niet door, m'n nichtje was ziek.
Deze meivakantie alsnog :grin:
Bedankt voor alle reacties.
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zeg, gewoon doen! :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."