Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBijpakken

Bijpakken

27 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
g
gerrit2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
eM De Ma Aa zei:
Ik heb alle berichten hier gelezen maar bij mij werken die dingen niet. Bij mij gaat het puur om het eerste gevoel alles wat ik daarna bij pak heeft eigenlijk geen nut (toch pak ik altijd bij want ik wil gewoon meer)

Ik lees hier dingen als ''om 22:00 neem ik een hele en om 1:00 neem ik weer wat bij'' als ik om 22:00 een hele neem en die kickt om laten we zeggen 22:45 in dan ben ik rond 1:00 mijn love gevoel al weer kwijt :confused:, en het is ook niet dat ik vaak in een korte tijd gebruik en het is ook niet zo dat ik al overdreven veel gebruikt heb in het verleden. Ik baal hier enorm van mijn love gevoel duurt echt extreem kort, het enige wat dan overblijft is vaagheid.

Als ik dus echt hard wil gaan dan moet ik voordat de 1e begint al bijgepakt hebben of met 2 hele pillen beginnen ofzo (in het verleden wel eens gedaan en dan weet ik zeker dat ik knoer hard ga, mits de pillen wel goed zijn natuurlijk)

Herkennen mensen dit of ben ik de enige?
Klik om te vergroten...

Nee hoor ik heb precies het zelfde.
Maar het kan niet eeuwig duuren he. Ik begin altijd met 2 anders kom ik er niet in.(130 mg p/st)
Maar ik ben wel tegen de 100 kg. Tja En dan moet je niet te vaak achter elkaar.Altijd makkelijk gezegd dan gedaan met die buiten feesjes achter elkaar
j
jolandamarcoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Begin meestal met capsule 165mg , uur voor ik wil zijn, dan na uur halve p bijpakken tot het gezellig is en blijft anders slapen.....
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Naar mijn ervaring kan ik echt maximaal een krappe 6 uur echt lekker gaan op xtc, als ik langer bij ga nemen word ik alleen maar vager.

60 mg, 120 mg en als ik gek wil doen nog een keer 60

De 120 neem ik als het eerste halfje al een goed uur aan het werk is, anderhalf als ie erg heftig valt. Daarmee heb ik eigenlijk de max van het echte love gevoel wel gehad, het laatste halfje is om me gewoon nog vaag te houden en dat ik lekker kan doordansen/gek doen.
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik neem elk uur een unit, voor een periode van 4 uur.

Mijn ervaring is dat alles wat je daarna neemt niet meer zorgt voor zo'n rush.
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat is een unit ?
Elk uur een volle dosis ? Das wel ziek veel en logisch dat er daarna niets meer werkt.


De tip om bij te pakken met 1/3e dosis komt van shulgin trouwens. google maar shulgin en Pikhal als je dat niet kent.
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik pak een lage begindosis zodat het niet keihard inslaat, 60mg bijvoorbeeld. Door elk uur bij te pakken schroef ik de dosis langzaam op en heb ik cumulatief evenveel binnen als 2 sterke pillen.

Dat had ik wel beter uit kunnen leggen nu ik het zo teruglees.

Verder is dit de methode die ik prettig vind, en die methode verschilt natuurlijk per persoon.

Ik heb veel uit pikhal gelezen, maar dat wist ik niet. Zal die methode volgende keer eens uitproberen, al is mijn ervaring dat ik best veel moeite kan hebben met een hoge begindosis
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hmm ik ben weer de uitzondering lees ik al ik begin meestal met een halfje en neem dan elk uur een halfje bij tot er 4 beurten zijn geweest en dan neem ik een hele van 100 tot 120 mg en daar doe ik zeker 10 tot 12 uur mee .
Wel moet ik zeggen dat doen we in een thuissituatie en alles en vooral het love gevoel blijft enorm hangen
:mrgreen:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#8
verpest al dat gereken voor jullie niet een klein beetje het feest?
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dreuge zei:
verpest al dat gereken voor jullie niet een klein beetje het feest?
Klik om te vergroten...

Nee, het zorgt eerder voor een geslaagde avond. :sunglasses: En daarbij, zoiets doe je toch niet op het feest zelf? :tearsofjoy:
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dreuge zei:
verpest al dat gereken voor jullie niet een klein beetje het feest?
Klik om te vergroten...

Het is als poker. Rekenen doe je wanneer je de theorie bedenkt, aan tafel gaat alles op gevoel.
K
KruidenkoningLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bedankt voor de reacties, ik het binnenkort maar eens proberen om elk uur bij te pakken.
T
TelpevaLid
01-01-2024, 00:00
#12
En, nog succes gehad :)?

Het is heel simpel, het love gevoel komt doordat MDMA ervoor zorgt dat er serotoninen in je hersenen worden vrijgegeven, (specifiek de 5ht1 neurotransmitter als ik me niet vergis, die de stemming beinvloed), en dat geeft het love gevoel. Maar serotonine wordt niet heel erg snel door je lichaam aangemaakt, en op een gegeven moment is stopt de afgifte, en bij regelmatig gebruik is de serotonine voorraad letterlijk op!

Dit zorgt er praktisch gezien voor (naar mijn ervaring) dat het op een gegeven moment gewoon gedaan is met de pret. De stimulerende werking qua energie (door noradrenaline en dopamine opname te verhinderen) is er nog wel, dus dat zorgt er misschien voor dat je je nog wel prima voelt, maar die echte love buz 12 uur lang vasthouden? Ik denk dat dat onmogelijk is!
W
WappieWappieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wackie zei:
Dreuge zei:
verpest al dat gereken voor jullie niet een klein beetje het feest?
Klik om te vergroten...

Het is als poker. Rekenen doe je wanneer je de theorie bedenkt, aan tafel gaat alles op gevoel.
Klik om te vergroten...
En zo is het maar net. Je gaat echt niet op een feest lopen rekenen hoeveel milligram je gaat nemen. Ik neem altijd wat capsules mee, en gewoon op gevoel besluit ik hoeveel ik bijpak, en dan gemiddeld 1x per uur. Dat is dan meestal een derde van een capsule, soms meer en soms minder, ligt eraan hoe hard ik ga. Puur gevoel dus.
D
DarkBeatzLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zelf heb een lage tolerantie (om niet te zeggen geen tolerantie). Ik beperk mijn gebruik dan ook absoluut tot de echt dikke feestjes, maximaal om de 2 maanden maar vaak ook pas na 3 maanden of langer. Laatste keer voor mij was op de Q-Dance Feestfabriek. Daar heb ik toch optimaal genoten met 3 dosissen. Nr 1 bij binnenkomst om 22u, nr 2 om 1u en nr 3 om 4u. Op deze manier gezellig wappie geweest van 22u45 tot 7u zonder eigenlijk last gehad te hebben van dipjes er tussen. Als ik sneller zou bijpakken word ik alleen maar waziger en kan ik minder lang genieten van het feest of zou ik meer moeten gebruiken wat ik toch zowiezo niet wil. Wanneer ik toch soms mij even wat minder voel er tussen in kan ik nog gaan rusten maar dit was laatst alvast niet het geval. Hoop dat ik het zo kan houden :grin:
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#15
als ik bijpak doe ik meestal 50mg in een bommetje
de eerste dosis is dan meestal 100mg
dat lijkt weinig maar ik heb daar meer dan genoeg plezier aan, ik heb namelijk niet veel drugs nodig om aardig van de kaart te zijn (ook lichamelijk kan heb ik niet veel nodig)
ik weet wel dat ik zeker meer aankan maar doe liever voorzichtig.


WappieWappie zei:
Wackie zei:
Dreuge zei:
verpest al dat gereken voor jullie niet een klein beetje het feest?
Klik om te vergroten...

Het is als poker. Rekenen doe je wanneer je de theorie bedenkt, aan tafel gaat alles op gevoel.
Klik om te vergroten...
En zo is het maar net. Je gaat echt niet op een feest lopen rekenen hoeveel milligram je gaat nemen. Ik neem altijd wat capsules mee, en gewoon op gevoel besluit ik hoeveel ik bijpak, en dan gemiddeld 1x per uur. Dat is dan meestal een derde van een capsule, soms meer en soms minder, ligt eraan hoe hard ik ga. Puur gevoel dus.
Klik om te vergroten...
ik reken meestal op voorhand en verpak het ook op voorhand, ik heb hier altijd positief resultaat mee behaald (naar het eind van het feest is het MDMA gevoel al sterk minder , maar dan kan ik wel makkelijk in slaap komen als ik thuis ben)
S
SjupkeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Meestal neem ik gewoon 1tje om mee te beginnen +- 130mg.
daarna na 1-2 uur pak ik nog een halve/3kwart +- 65-90mg.
daarna pak ik meestal niks meer bij, vind de comedown ook altijd wat hebben haha. :openmouth:
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zorg sowieso altijd dat ik niet te vroeg begin, en dat ik de comedown krijg als ik op de terugweg naar huis ben. Zo kom je makkelijk in slaap en hoef je niet veel te pakken. Twee keer een halfje heb ik genoeg aan (paarse sterren 110 mg)
M
MindfuckLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik pak er gewoon 2, als die ingeknalt zijn en ik voel me vrijjjjjj (om het zo maar even te zeggen :tongueout:) en chill en ik wil niet harder gaan dan dat dan laat ik het daarbij en anders pak ik na een uurtje zoiets een 3e. Ik weet nooit hoeveel er in mijn pillen zit dus ik moet het zo op gevoel doen.
Op HardBass heb ik echter toch iets fout gedaan want van mijn laatste kreeg ik alleen nog maar knallende koppijn en een wazig gevoel in m'n kop. Weetje je moet gewoon accepteren als je love rush over is en lekker verder feesten in "normale" stand.. is toch prima dan.
T
TelpevaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindfuck zei:
Ik weet nooit hoeveel er in mijn pillen zit dus ik moet het zo op gevoel doen.
Klik om te vergroten...
Rest van je post klinkt allemaal prima, maar k heb nog een kleine tip als je uit wil vogelen wat er wel in je pil zit: www.pillreports.com --> Ff zoeken op logo en kleur (in het engels meestal, soms in het Nederlands ook) en in 80% van de gevallen heb je je pil binnen 5 minuten gevonden: top site!
W
WappieWappieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Telpeva zei:
Mindfuck zei:
Ik weet nooit hoeveel er in mijn pillen zit dus ik moet het zo op gevoel doen.
Klik om te vergroten...
Rest van je post klinkt allemaal prima, maar k heb nog een kleine tip als je uit wil vogelen wat er wel in je pil zit: http://www.pillreports.com --> Ff zoeken op logo en kleur (in het engels meestal, soms in het Nederlands ook) en in 80% van de gevallen heb je je pil binnen 5 minuten gevonden: top site!
Klik om te vergroten...
Pillreports is inderdaad een nuttige site. Maar ga nooit 100% uit van wat daar staat natuurlijk. Zeker niet als er maar één testuitslag bij staat, dat kan namelijk ook geplaatst zijn door een dealer die z'n pillen al dan niet onterecht de hemel in prijst. Wanneer er meerdere testuitslagen bekend zijn wordt het al wat betrouwbaarder. Maar dan nog geeft het geen garantie, want misschien heb jij wel een pilletje dat sprekend lijkt op eentje die op pillreports staat, maar is het toch een compleet andere.

Wat ik wil zeggen, ga nooit volledig af op wat je op internet vind, het beste is altijd om zelf je pillen te laten testen. En op gevoel is ook wel een aardige optie als je al wat ervaring met MDMA hebt. Begin met één pilletje en wacht tot die op z'n hoogtepunt is, dan kun je wel redelijk inschatten wat de hoeveelheid MDMA in de pil ongeveer is, en aan de hand daarvan kun je een keuze maken wat bijpakken betreft. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."