Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[XTC] Wat is de max?

[XTC] Wat is de max?

58 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
T
TelpevaLid
01-01-2024, 00:00
#1
k00k zei:
Heb nu overigens al sinds 21 augustus niet meer gebruikt :) Ik pak pas weer wat op 18 december JOEHOE. :) :hearteyes: Bijna 4 maanden tussen :rock:
Klik om te vergroten...

*Schouderklopje*
*Kijkt k00k aan met respect reflecterend in zijn ogen*

Goed bezig!
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#2
Telpeva zei:
k00k zei:
Heb nu overigens al sinds 21 augustus niet meer gebruikt :) Ik pak pas weer wat op 18 december JOEHOE. :) :hearteyes: Bijna 4 maanden tussen :rock:
Klik om te vergroten...

*Schouderklopje*
*Kijkt k00k aan met respect reflecterend in zijn ogen*

Goed bezig!
Klik om te vergroten...

Woehoeeeeee (H) :hearteyes:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#3
riflexz zei:
Ik ben van belgie, spijtig genoeg kan ik nooit m'n pillen testen.
Je moet gewoon geluk hebben.
Lange tijd geleden heb ik eens 6 blauwe dolfijnen gepakt op hardstyle feestje, man, was gewoon zalig.

En van andere pillen, ik probeer altijd een max van 5 pillen te doen. Eerst beginnen met 1tje, kijken wat het heeft, uurtje later zelf innemen of verkopen.

Ik combineerde in die tijd eigenlijk altijd xtc met 1gr speed, en constant bier

Hoe meer je het doet, hoe kutter je zal voelen tijdens de week, vooral de dinsdag!
Klik om te vergroten...

Wel als je het in die hoeveelheden en in die combinatie doet ja. :rolleyes:
t
tune*itLid
01-01-2024, 00:00
#4
k00k zei:
tune*it zei:
Beste wat ik tot nu toe heb ervaren:
Voor je binnengaat een halfje, binnen gaan, voorraadje water halen,mooi plaatsje zoeken om te dansen,volledige bijnemen en dan na uurtje of 3 nog een halfje erbij.
Zo kan IK hard gaan maar toch niet slecht gaan
Klik om te vergroten...

Daar ben ik altijd zo op tegen he, al voordat je gaat feesten een halve je mik in gooien. Ik wacht toch echt altijd zo lang mogelijk. Als het feestje om 10 uur begint, tot 7 uur. Dan begin ik pas om 2-3-4 uur eerlijk gezegd. Zo neem je ook niet veel, meestal heb ik aan 1 á 1,5 genoeg :)

Heb nu overigens al sinds 21 augustus niet meer gebruikt :) Ik pak pas weer wat op 18 december JOEHOE. :) :hearteyes: Bijna 4 maanden tussen :rock:
Klik om te vergroten...
1st en vooral natuurlijk ieder zijn ding :)
En het ging hier toch wel over hard gaan + ik ga meestal pas binnen om 12u en heb het gehad om 5u dus dan moet het allemaal wat sneller gaan natuurlijk wil je hard gaan :P
Als ik ergens langer zit dan ook liever 1st een paar uur rustig aan doen hoor.
Eigenlijk idd beter gewoon altijd rustig aan doen, dat hard gaan is zo overrated en gewoon slecht voor je.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#5
trippelh zei:
ik weeg 78 kilo en neem altijd over een avond/nacht 2,5 tot 3 pillen en ik ga als een speer :xtc:
Klik om te vergroten...

Same here! :grin: :hearteyes:
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#6
tune*it zei:
k00k zei:
tune*it zei:
Beste wat ik tot nu toe heb ervaren:
Voor je binnengaat een halfje, binnen gaan, voorraadje water halen,mooi plaatsje zoeken om te dansen,volledige bijnemen en dan na uurtje of 3 nog een halfje erbij.
Zo kan IK hard gaan maar toch niet slecht gaan
Klik om te vergroten...

Daar ben ik altijd zo op tegen he, al voordat je gaat feesten een halve je mik in gooien. Ik wacht toch echt altijd zo lang mogelijk. Als het feestje om 10 uur begint, tot 7 uur. Dan begin ik pas om 2-3-4 uur eerlijk gezegd. Zo neem je ook niet veel, meestal heb ik aan 1 á 1,5 genoeg :)

Heb nu overigens al sinds 21 augustus niet meer gebruikt :) Ik pak pas weer wat op 18 december JOEHOE. :) :hearteyes: Bijna 4 maanden tussen :rock:
Klik om te vergroten...
1st en vooral natuurlijk ieder zijn ding :)
En het ging hier toch wel over hard gaan + ik ga meestal pas binnen om 12u en heb het gehad om 5u dus dan moet het allemaal wat sneller gaan natuurlijk wil je hard gaan :P
Als ik ergens langer zit dan ook liever 1st een paar uur rustig aan doen hoor.
Eigenlijk idd beter gewoon altijd rustig aan doen, dat hard gaan is zo overrated en gewoon slecht voor je.
Klik om te vergroten...

Waarom denk je dat ik zeg: "Daar ben ik zo op tegen he." dus ja, ieder zijn eigen ding :)
2
2C-EmLid
01-01-2024, 00:00
#7
Metabolisme, piekconcentraties, verdelingsvolume, vetpercentage..

Farmacokinetiek, farmacodynamiek..het is allemaal wat.

Vlak het niet uit.
D
DDeeJayLid
01-01-2024, 00:00
#8
dus, ik weet momenteel 85kg

ik gebruik gemiddeld 6-7x per jaar X en al 2 jaar lang

heb net blauwe boompjes tepakken gekregen en heb nog nooit its boven de 117 gehad

ga naar een 10 uur durend feestje zouw ik dan met halfjes nemen of met helen?

EDIT: heb nu 2.5 maan gewacht
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#9
DDeeJay zei:
dus, ik weet momenteel 85kg

ik gebruik gemiddeld 6-7x per jaar X en al 2 jaar lang

heb net blauwe boompjes tepakken gekregen en heb nog nooit its boven de 117 gehad

ga naar een 10 uur durend feestje zouw ik dan met halfjes nemen of met helen?

EDIT: heb nu 2.5 maan gewacht
Klik om te vergroten...

Hoogstwaarschijnlijk zijn die blauwe boompjes van jou +/- 179mg p.st. (als jij dezelfde batch als ik heb..) Als je normaal nooit meer dan 117mg pakt zou je een hele kunnen nemen, maar ga er dan maar wel vanuit dat je piek erg hoog zal zijn :tongueout: Misschien zelfs even schrikken(?)
Neem lekker een halfje, en als die goed inslaat en je er lekker bij voelt neemt je nog een halfje :) :hearteyes:
D
DDeeJayLid
01-01-2024, 00:00
#10
jah ik zouw graag hard gaan maar ben altijd bang dat ik weer aandacht trek met te kotsen

dus denk dat ik een halfje pak en mish 30 min later nog een halfje

en later mischien (2-3 uur) een heele droppen?
a
alex0303Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ik heb dit weekeind ook een goeie gepakt.....180 mg dat is een hoge dosis voor mij want ik weeg maar 49.5 heb eerst een halve en naar 1 uur de andere helft en oen ging ik goed hard :openmouth:
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#12
KoxBox zei:
Als er nu maar 70-80mg in die pillen zit, zijn 2,5-3 pillen niet zo overdreven vind ik.
Klik om te vergroten...
Daar gaat het niet om.

Hij zegt: ik neem ALTIJD 2.5 tot 3 pillen.

Zoiets kun je niet zeggen en zoiets heeft 0 nut om te zeggen in dit topic.

Als ik zeg dat ik er altijd 10 slik, wat heeft iemand daar dan aan? Niets, want je weet niet hoeveel erin zit.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
kiekert zei:
KoxBox zei:
Als er nu maar 70-80mg in die pillen zit, zijn 2,5-3 pillen niet zo overdreven vind ik.
Klik om te vergroten...
Daar gaat het niet om.

Hij zegt: ik neem ALTIJD 2.5 tot 3 pillen.

Zoiets kun je niet zeggen en zoiets heeft 0 nut om te zeggen in dit topic.

Als ik zeg dat ik er altijd 10 slik, wat heeft iemand daar dan aan? Niets, want je weet niet hoeveel erin zit.
Klik om te vergroten...
Ja ok, daar geef ik je gelijk in.
m
markotjuhhLid
01-01-2024, 00:00
#14
2 dagen geleden heb ik het voor het eerst gedaan. en ook heel onverwachts.
we zaten eerst met een groepje van 13 mensen bij het strand/bos bier te drinken. en jointjes roken. toen we beetje wous waren kwam het onderwerp Xtc te voorschijn. en iedereen had het al 1 of 2 x gebruikt maar ik nog nooit. toen kwamen we op het idee om het te doen met ze alle. dus wij die pillen geregeld. en ik vroeg om advies omdat ik het nog nooit gedaan had. en iedereen zei van ja je kan beter een halve eerst nemen. het waren btw Ed hardys(weet niet of je het zo schrijft:$) 180mg. maar ik dacht dat het dan niet leuk zou zijn. dus toch maar in een keer genomen. na een half uurtje voelde ik nog niks. en na 40 minute hoorde ik me stem in een keer anders. en toen nog 5 minute later..... Ging ik zwaar hard(H). lope hakke als een beest(H) was godse energie vol. rennen en fietsen is echt godse vet dan. en ik merkte ook dat iedereen veel sneller dingen zei die je normaal niet zo snel zou zeggen. wat ook echt leuk was. was dat iedereen 1x met elkaar een rondje ging lopen. en zo met elkaar praten in vertrouwen. ik weet nu ook 100% zeker dat dit echte goede vriende van mij zijn. zo werd mij verteld door veel mensen. dat ik het aardigste van de groep was. omdat ik altijd veel uitdeel en niet gierig ben bijvoorbeeld met sigaretten, wiet enz. en dat ik ook bijna altijd iedereen help die bijvoorbeeld een keer geen geld bij zich heeft dat ik het dan altijd voorschiet, kortom het is echt een beleving Xtc gebruiken. ook gingen we in een kring staan met ze alle en hadden we elkaars hand vast. en toen beloofde iedereen dat als we het weer een keer gaan doen. dat we het weer met die groep doen. en dan over 3 maanden weer. omdat niemand van elkaar wil dat je er verslaafd aan gaat worden en van naar de klote van gaat.

maar nu ik net dit forum geleest heb. zie ik dat het dus best slecht is om de 1e keer 180mg te nemen? de volgende dag beetje moe voor de rest niet. kortom: zwaar geslaagde avond!!
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#15
KoxBox zei:
kiekert zei:
KoxBox zei:
Als er nu maar 70-80mg in die pillen zit, zijn 2,5-3 pillen niet zo overdreven vind ik.
Klik om te vergroten...
Daar gaat het niet om.

Hij zegt: ik neem ALTIJD 2.5 tot 3 pillen.

Zoiets kun je niet zeggen en zoiets heeft 0 nut om te zeggen in dit topic.

Als ik zeg dat ik er altijd 10 slik, wat heeft iemand daar dan aan? Niets, want je weet niet hoeveel erin zit.
Klik om te vergroten...
Ja ok, daar geef ik je gelijk in.
Klik om te vergroten...

Mee eens maar gemiddeld tussen de 100 en 120 nooit lager .
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Rabbithole zei:
k00k zei:
Even tussendoor en offtopic: als je bijvoorbeeld 100 weegt en je pakt een pilletje van 90mg. Voel je hem dan wel voldoende?
Klik om te vergroten...

Nee.


En zal je dan gewoon goed hard knallen de hele avond door? :)
Klik om te vergroten...

Nee.
Klik om te vergroten...

Mensen je moet je niet blind staren op lichaams gewicht. Gewicht alleen zegt niet alles.

Ik zou altijd met 1 beginnen en je kan altijd later 1 of meer bijpakken. Als je al met 2 of meer pillen gaat beginnen dan heeft de rest daarna geen zin meer hoor.

Zeker een pil van 117 a 120 voor een persoon van 70 kilo geeft echt wel een goede trip hoor, je zou gek zijn als je er 2 neemt. Je kan beter wachten tot die in slaat en dan er 1 bijnemen.

Rustig aan mensen.

:)
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik weeg 60 kilo en ben 3 dagen goed waus geweest van VW pilletjes van 140MG, Zaterdag avond 1 pil, Zondag middag 2 pillen achter elkaar ingenomen, Maandag avond 1 pil. Maar ik merk geen schade hoor....
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#18
wat is de max?


je hebt lekker gaan, hard gaan en echt hard gaan.

dusja dat is voor iedereen verschillend
g
geemiesch-goedjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
De max. is imo de hoeveelheid MDMA in mg waarbij het punt wordt bereikt wanneer er niet meer serotonine vrijkomt in je lichaam. Na dit punt krijg je alleen nog de speedy-effecten van xtc en wordt de kater zwaarder en langer.
Dit punt is uiteraard voor iedereen verschillend omdat iedereen denk ik een verschillende serotonine voorraad heeft.
Ik heb wel een mening waar de grens zit en wat er over is.
Ik denk voor de meesten zit die grens op 150 mg.
Ik schat dat je boven de 200 mg geen love-effect meer hebt bij XTC.

De onderstaande link is ook handig vind ik om de dosering te bepalen:

http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_dose.shtml

Ik heb zelf ook wel eens een idiote hoeveelheid pillen en kristal naar binnen gewerkt van 700 mg. Toch denk ik dat het na 200 misschien iets meer maar niet veel echt ophoudt.
Dat van die 700 mg heb ik overigens de week erop geweten. Had steeds een soort van misselijkheids gevoel, of je moet overgeven maar dan net niet.
Volgens mij een indicatie van serotonine-syndroom of gewoon een kater van een week.
Doe ik dus never nooit meer jongens en meisjes :)
D
DeepPurpleLid
01-01-2024, 00:00
#20
Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van persoonlijke situatie. Twee pillen kan voor de iets ervarener gebruiker makkelijk. In mijn optiek is het zelfs leuker, omdat je het effect langer kan rekken. Gebruik je weinig, of in ieder geval de afgelopen twee maanden niet, dan kan je zelfs steeds halfjes nemen.

Wat mij betreft, als je bekend bent met de effecten en je eigen reactie er op, zit er aan elke pillengebruik een max - op een gegeven moment slaat het gewoon amper in, is de serotonine op en krijg je er alleen maar hitte/zweet-aanvallen van en word je minder sociaal.

Maar als je relatief weinig gebruikt, dan kan je met 2 gewoon lekker gaan en hoef je niet bang te zijn dat de 2e pil of het laatste halfje niet meer werkt.

edit: Lees nu bovenstaande post van geemiesch-goedje pas goed en ben het er helemaal mee eens. De max mijns inziens is als het m-gevoel niet meer werkt. Overigens, zeker voor iemand die relatief weinig gebruikt, zou ik die max eerder op 260mg leggen; op 2 lekkere pillen van 130mg kan je goed gaan, daarna wordt het minder.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."