Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums35-plussers

35-plussers

297 antwoorden
76 weergaven
18-5-2026
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#1
afhankelijk zijn is geen verslaving?
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wel een soort vorm van, maar ik kan hier niet van een echte verslaving spreken. Een verslaving kenmerkt zich ook door lichamelijke ontwenningsverschijnselen als je er mee stopt, dat zal hier niet het geval zijn.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je kan het problematisch gebruik kunnen noemen of een (weekend)verslaving. In ieder geval is ieder weekend xtc geen normaal gebruik meer. Lichamelijk zal de verslaving idd niet zijn, maar geestelijk des te meer.
M
MachineLid
01-01-2024, 00:00
#4
Was een tijdje geleden op een feest in Amsterdam, Ruigoord, misschien kennen jullie dat wel. Daar vind je vrij veel mensen van 35 jaar en ouder die lekker te lopen spacen op van alles en nog wat.. Die bewuste avond was ik daar met een stel vrienden en vriendinnen, leeftijd tussen de 20 en 24 jaar, en we zijn daar een stel tegen gekomen waarvan de dame al meer dan 40 jaartjes op onze planeet rondloopt. Naar eigen zeggen had zij even een 'lekkere lik van de grote M' gehad, en ze had een geweldige tijd.. Tijdje met haar rond een kampvuur gezeten en leuke (maar vooral trippy) gesprekken gevoerd.. En dan zie je maar dat het niet zoveel hoeft uit te maken of je een twintiger of een veertiger bent :)
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#5
darkbull zei:
ik ben getrouwd met een 50 jarige die verslaafd is aan de xtc.
dat geeft hij niet toe maar dat is hij wel.
een weekend zonder pil, is geen gezellig weekend.

zijn er meer mensen die getrouwd zijn met een xtc-verslaafde?
Klik om te vergroten...

Hmm verslaafd aan xtc? Je zal het wel anders bedoelen. Tenminste zo zie ik het, verslaafd zijn aan het middel kan praktisch niet...hij wil gewoon een bepaald soort weekend hebben. Waarom is het niet gezellig? Voor hem niet of voor jullie niet? Hoelang doet hij dat al? Dat hij dat merkt uberhaupt, iedere week...moet er niet aan denken. Ik vind het heel erg lekker, maar doe het maar een paar keer per jaar :wink:
m
mrflameLid
01-01-2024, 00:00
#6
wel cool dat er oudere mensen zijn die XTC gebruiken, heb het zelf al wel redelijk vaak gezien. Zo zie je maar dat het niet alleen maar een fase is in je jongere jaren :grin:
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik signaleer eerder afhankelijkheid bij 35plussers dan bij de jeugd hoor.

(met name de ghb gebruik!)
K
KokosnootLid
01-01-2024, 00:00
#8
Haha lijkt me wel leuk om op die leeftijd ook nog af en toe eens een pilletje te nemen :tongueout:
zie ik mezelf wel nog niet direct doen over 10-15 jaar, maar kom we zien wel wat de tijd brengt :grin:
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik denk dat de jeugd het gebruikt als middel om lekker door te dansen, de ouderen gebruiken het om onbeperkt te sexen.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
APK is gewoon methylone.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dit ging niet over een escort service?
G
GoanautLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jeller zei:
op goafeesten zie je nog regelmatig "oudere" mensen en der zitten er toch ook nog veel tussen die hd nemen :)

soms is het idd wel raar om te zien en als het er óver gaat van scheefheid dan lijkt het imo zieliger dan wanneer je iemand van 20 superstrak en scheef ziet.

maar ik vind het op zich totaal geen probleem en ik gun hen het plezier
(zolang je niet onder invloed bent terwijl je kinderen erbij zijn :tongueout:)
Klik om te vergroten...

Op goa sowieso wel ja.. De gemiddelde leeftijd op een psytrance feest is al 20-30 (gelukkig geen 15-20 zoals hier in de stad ofzo -_-), met genoeg uitschieters.. en ik denk niet dat je overdrijft als je zegt dat zeker 90 % wel op de (hard)drugs zit dus.
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Jongens, jongens, want ben ik blij met dit forum en deze discussie die nu wel in alle hevigheid is losgebarsten!!!!!!!

Vooral erg leuk voor een "ouwe" muts als ik om te lezen dat er veel meer "oudere"gebruikers zijn en daar volop van genieten!!! Ik geloof dat je er juist meer en intenser van geniet. We gaan er idd verstandig(ger) mee om en zien het als een soort verrijking van ons (party)leven.Blijf vooral reageren en mail me eens?????

Groetjes :wave:
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hartstikke te gek joh, 30plussers die er nog wat van kunnen. Daar zouden er veel meer van moeten zijn. Komt de sfeer ten goede.
Ben er zelf 24. Maar denk maar niet dat ik over 10 jaar al achter de gerrania ga zitten. Kan me ook niet voorstellen dat ik dat zou doen.

Ik ga veel om met 30plussers die nog volop meedoen en daar zit tenminste nog wat leven in.
De meeste van die leeftijd zijn van die dooien die alleen doen wat ze moeten doen. Hun pensioentje zeker stellen en de enige uitschieter is voor hen het maandelijkse etentje met een wijntje teveel. Ik zie ze dagelijks aan ´t schoolplein staan. Ieder het zijn, maar no thanks...
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb er geen problemen mee als anderen het doen maar ik zie mezelf niet tot mijn dood doorgaan met hard drugs gebruiken... Op den duur wil ik het wel achter me laten.
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja bijvoorbeeld zeker voor het toekomstige gezinsleven als je kiest voor die verantwoordelijkheid.
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#17
hier nog een ouwe muts van 34 :wave:

en ik neem het ervan of jullie het nou leuk vinden of niet :grin:
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben 36, tussen mijn 16e en 30e zeer veel speed gebruikt. Ook veel crack, horse en xtc en zo gebruikt.. Nu ben ik nog steeds verslaafd aan benzo's, maar af en toe gebruik ik nog wel xtc.

Toch wil ik dit niet maandelijks of zo blijven doen, omdat ik toch wel veel doden heb zien vallen tussen 40-50... Meestal niet door onverstandig gebruik, maar gewoon opgeleefd... Momenteel ben ik een kuur met testosteron icm dbol aan het doen, maar dat is éénmalig.
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Nou ik heb een gezinsleven. Ben getrouwd en heb 3!! kinderen en een eigen bedrijf, dus een hoop verantwoordelijkheden. Juist hierdoor weet je wat je doet denk ik. Af en toe eens een fijne avond op een pil (of 2) moet kunnen om daarna weer de goede,zorgzame,lieve en vooral verantwoordelijke moeder te kunnen zijn.

Ik zal altijd zorgen dat ik de drugs de baas blijf ipv. de drugs mij!!!!
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#20
geen probleem hoe oud je bent, maar je komt ook vaak mensen van 40 tegen totaal vandekaart en opzich moet dat kunnen maar als ze dat al 20 jaar lang constant doen zijn ze de weg vaak wel aardig kwijt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...15
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."