Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe XTC na effecten

De XTC na effecten

34 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
A
AgeOfLoveLid
01-01-2024, 00:00
#1
Uiteraard bestaat die dip. De dagen na je gebruik heb je simpelweg tekort aan serotine in je hersenen. De ene mens zal er al gevoeliger voor zijn dan de andere of zal het sneller aanmaken.

Veel mensen beseffen gewoonweg niet dat ze een dipje hebben. Bij bepaalde vrienden heb ik ze er zelf op gewezen: wat moe zijn, uitvliegen, beetje depri gedachten hebben etc...

Ik verteer het dipje altijd het best door gezond te eten, tryptofaan te nemen ( placebo who knows?) en mezelf te dwingen om contact te zoeken met mensen. Het meeste last heb ik echt met concentreren op een gesprek.
D
DarkGateLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jup die zijn er zeker wel

De Dag erna als je maar even heb geslapen.
Als ik met vrienden ben iedereen is dan brak (ik slaap nooit want ik weet dat ik altijd maar even slaap) Het huis is dan een bende en niemand heeft zin om schoon te maken, Ik vind het niet erg, dus dan ga ik lekker schoonmaken :grin:

Ik ben een keer een heel weekend bezig geweest,
Vrijdag Kraantje pappie in een discotheek: 2,5 Rode Defqon en 130Mg MDMA Crystal.
Zaterdag Gewoon met een vriend verdergaan: 1,5 Rode Defqon.
Zondag 500Mg MDMA Crystal
Zondag was de zwaarste dag ik ging wel lekker maar het optimale gevoel was er niet.
Mijn maat daarintegen (het was moederdag en zijn moeder is overleden) Ging bijna de bad kant op Hij werd emotioneel. hij heeft even gehuild een Memorial op FB gezet.
Eind van de avond begon hij beestjes te voelen onder zijn huid.
Hij was moe en ging slapen... in zijn slaap nogsteeds krabben tot hij daarmee klaar was ging ik slapen.

Maandag (schooldag Blehg) Kom op school damn wat voel ik me kut.
Klasgenoot was zo hinderlijk met alles wat hij zij dat ik m bijna op zn bek had geslagen.
alles was klote niets zat mee, bij elk ding was het zuchten.
Ik wou naar huis.
12:00 deed ik mijn laptop open en bam ik was er weer helemaal vrolijk dat vond ik echt vaag
weet nog steeds niet hoe het kan. Maar ja je voelt je heel erg down.
n
nitrowkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb na gebruik altijd heel veel last van bijwerkingen :(
Ik slaap na gebruik altijd zowiezo goed.
Zondags voel ik me behoorlijk depri , nergens zin in , als ik me niet inhoud kan ik wel huilen zonder reden , ik verplicht mezelf een paar appels en bananen te eten en savonds een goede warme maaltijd ( anders ben ik maandag nog steeds depri ).

De nacht van zondag op maandag ( dit is niet altijd ) gebeurt het dat ik ENORM realistisch droom.Soms zijn het ook nachtmerries , en die zijn echt pure horror ... ( heb dat dromen gelukkig niet elke keer weer )

Maandag zelf voel ik me meestal weer behoorlijk goed in m'n vel , eten smaakt weer goed , humeur is normaal .
Vanaf dinsdag begin ik "schokken" door m'n hele lichaam te voelen. En de eerste 24u zijn deze echt immens hard. Ik kan er amper van in slaap geraken , als je probeert te slapen en je krijgt net zo'n schok hoor ik soms nog een geluid bij ook .
Deze schokken worden minder en minder en meestal ben ik er tegen komende zaterdag vanaf.

Meestal duurt het dus een volledige week voor ik me helemaal weer in orde voel na xtc.


Daarom doe ik het ook maximum 2x per jaar , maar die 6 uur pure hemel zijn me die week kut voelen wel waart :)
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#4
wow! ik sta te kijken van alle "naschokken" en bijwerkingen die iedereen heeft. :openmouth:

Als ik al ergens last van heb, dan komt dat vaak op dinsdag bovendrijven (dan heb ik het de zaterdag gebruikt). Goed afgelopen zaterdag gebruikt, zondag nergens last van, flinke schoonmaakbeurt thuis gehouden. Maandag vrolijk op het werk. dinsdag vrije dag, opperbest humeur, alleen geen zin in socialisen (heb ik wel vaker niet).

Dit kan er mee te maken hebben dat ik echt super gezond eet. Tijdens gebruik gaan er vaak al wat appels, bananen en meloen naar binnen. Bij thuiskomst salade. En eigenlijk eet ik altijd alleen maar fruit en groente, af en toe wat vis en aardappels.
R
RoygbivLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zelf nu ook last van een dip! Het hangt bij mij zeker af van de hoeveelheid gebruik en hoe hard ik gefeest heb, uren slaap, gezond eten, etcetera.

Meestal als ik zaterdag gebruikt heb voel ik me zondag, maandag en dinsdag behoorlijk duf en lusteloos, geen zin in moeilijke dingen, lastig om me te concentreren. Een echte 'dinsdagdip' met een zwaar depressief gevoel heb ik niet echt. Het beste om te doen is, zoals veel genoemd, uitrusten, groente/fruit/vitamientjes en niet teveel prikkels opzoeken. Ik vind het wel fijn om even een stukje te wandelen of met een klein groepje vrienden af te spreken, maar bijvoorbeeld school en drukke omgevingen vind ik dan vreselijk.

Nu ben ik net terug van Lowlands, en daar had ik twee dagen achter elkaar mdma gebruikt (geen schokkend hoge dosissen, maar toch), zeer weinig geslapen en ik merk nu ook dat de dip zwaarder is. Gisteren ging het nog redelijk goed, ik was ook vooral bezig met dingen, tent afbreken, reis naar huis, opruimen enzo, maar nu voel ik me echt totaal leeggezogen. Ik heb echt enorm veel geslapen maar voel me nog steeds duf.
w
wieweetwaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dit weekend voor het eerst gebruikt en nergens last van :wave: Laten we maar hopen dat ik het nooit mee mag maken.... Aan de reacties te lezen misschien toch iets voor de veelgebruiker? Vrienden ook nooit ergens last van gehad (gebruiken elke 2/6 maanden).
A
AlbinoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Afgelopen zaterdag met mysteryland 3,5 weggetikt en heb toch nergens last van, denk de kater/dip eruit gelopen op de terugweg naar de bus :P
z
zornaxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb me dip altijd op donderdag pas.... Heb hem 1x op dinsdag gehad maar toen had ik er voor het eerst alcohol bij op... :confused:
L
LitafethewawsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Meer bepaald gebeurt niet
x
xasturLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vind/vond de na effecten juist fijn lekker warm relax gevoel.toch best.veel.zweten en nog.steeds een vrij zeverig gevoel. De echte dips heb ik met.xtc.niet.meegemaakt met speed weer wel. En eten heb ik nooit gekund en nooit gewilt gewoon alles lekker op zijn verloop laten.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb ook nooit last van een nadip of depressie. Ben de dagen na gebruik juist altijd nog vrolijk, omdat ik terugkijk op een heerlijke ervaring. :) Heb de dagen erna wel andere klachten, namelijk me lichamelijk echt ziek voelen, geen energie hebben, en in het donker hallucineren en veel ruis zien. Maar dat neem ik graag voor lief. Blijkbaar zijn er mensen die mazzel hebben en geen last krijgen van dipjes na gebruik.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#12
NiandraLades zei:
Ik heb ook nooit last van een nadip of depressie. Ben de dagen na gebruik juist altijd nog vrolijk, omdat ik terugkijk op een heerlijke ervaring. :) Heb de dagen erna wel andere klachten, namelijk me lichamelijk echt ziek voelen, geen energie hebben, en in het donker hallucineren en veel ruis zien. Maar dat neem ik graag voor lief. Blijkbaar zijn er mensen die mazzel hebben en geen last krijgen van dipjes na gebruik.
Klik om te vergroten...
Zoiets noem ik toch een soort dip...
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ligt eraan wat je onder dip verstaat, naar mijn idee zijn dips meer geestelijk, dus je somber/verdrietig/depressief voelen, en de dagen na XTC ben ik juist super vrolijk ondanks lichamelijke klachten. :)
z
zornaxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik kan er bijna me klok op zetten. Als ik op zaterdag op een festival overdag XTC gebruik komt me dip woensdagmiddag/avond. Donderdag ben ik helemaal niks waard en vrijdagmiddag begin ik beetje normaal te worden. Soms zelfs op zaterdag nog niet helemaal fit.

Dagen daarvoor is er niks aan de hand, heb alleen de bizarre dromen die je altijd krijgt na XTC.


Allemaal heel laat ja. Is met gebruik hetzelfde. Inslag is altijd later als bij vrienden en ik ga langer door.
H
HenkdetankLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb alltijd wel een behoorlijke dip.
Als ik zaterdag heb gebruikt voel ik me zondag nog beetje zweverig en die nacht slaap ik slecht.
Maandag komt de echte dip naar boven en voel ik me zo depri. Ik lees dat veel mensen gelijk veel fruit en gezond eten. Maar de dag na gebruik krijg ik nog steeds niks door me strot heen :rolleyes:

Na 4/5 dagen voel ik me wel weer de ouden. En dat neemt niks weg van de geweldige tijd die ik beleef tijdens gebruik :hearteyes:
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#16
Henkdetank zei:
. Ik lees dat veel mensen gelijk veel fruit en gezond eten. Maar de dag na gebruik krijg ik nog steeds niks door me strot heen :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ik ben zo'n persoon, gelijk eten. En nee ik krijg ook geen hap door me keel. Maar ik dwing mezelf :wink: En fruit gaat er bij mij het beste in. Vooral een sappige appel of een honing meloen :hearteyes:
Het is het waard, ik heb dan nooit last van een kater/depressie
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dit komt omdat xtc de stof serotine aanwekt, hierdoor krijg je dat lekker love & broederschapgevoel, maar die serotine kan uitgeput worden, daardoor voel je je soms de dagen erna wat down en heb je een rushachtig gevoel in je maag en hoofd, dit kan makkelijk worden verholpen door het nemen van voldoende vitaminen enzo ;p

Greets Herbalisme
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoewel het waar is dat L-tryptofaan alleen gehydroxyleerd kan worden tot 5-HTP als er genoeg vitamine B6 in het lichaam is, krijgt een persoon met een normaal voedingspatroon ruim genoeg vitamine B6 binnen om aan die vraag te voldoen. Als je problemen hebt met voedsel binnenkrijgen na xtc is dit echter wel een aanrader.

De neurotransmitter serotonine is inderdaad bij heel veel functies in het dagelijks leven aanwezig. Eetlust, slaappatroon en humeur kunnen allemaal een tijdje ontregeld zijn na mdma misbruik. Sommige mensen hebben echter bijna nooit een dip. Dit ligt onder andere aan dat iedereen zijn hersenen anders in elkaar zitten.

Peace,
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#19
hoofdpijn, knallende knallende hoofdpijn, zo erg dat ik voorlopig écht geen xtc meer hoef, ik dacht echt dat ik een tia kreeg.
F
FrozenToastLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb altijd de ochten erna nog een soort naschok, kan dan niet stil blijven liggen en mn benen beginnen helemaal raar te doen, daarna voel ik me langzaam aan inderdaad lusteloos en ongeïnteresseerd, en 't is goed mogelijk dat als je een zware had dat je nogal depri bent.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."