Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMagnesium

Magnesium

20 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
B
Betty#86Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Sorry voor de late reactie, maar ik zit eigenlijk nooit meer op het forum :wink:

Nou ik moet jullie helaas teleurstellen! Ik merkte er vrij weinig tot niets van.. :(
De kaakjes bleven klapperen!

Maaaaaaaaaar, ik heb een andere oplossing gevonden:
GEEN FUCKING KAUWGOM NEMEN!!!!!

Juist als je een kauwgom neemt ga je als een malle kauwen, zonder kauwgom heb ik veel minder dat kauw effect. Uiteraard nog wel smakken, je lippen likken je kaken op elkaar drukken enz. :tongueout:

But face it, het hoort er gewoon bij. We weten wat de gevolgen zijn, dus ik leg me er ook een beetje bij neer. Lekker is het toch wel haha :hearteyes:
M
MisterJLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het zal heel persoonlijk liggen. Ik had zelf op de X geen last van kauwen, maar hij sloeg ook vrij slecht in bij mij. Vrienden van mij nemen wel magnesium tabletten en die klappertanden daardoor een stuk minder.
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
MisterJ zei:
Het zal heel persoonlijk liggen. Ik had zelf op de X geen last van kauwen, maar hij sloeg ook vrij slecht in bij mij. Vrienden van mij nemen wel magnesium tabletten en die klappertanden daardoor een stuk minder.
Klik om te vergroten...

Ik had juist op het begin heel erg dat ik mijn kaken niet onder bedwang kon houden, maar naarmate ik mezelf er meer op betrapte, probeerde ik het te stoppen op dat moment en dat lukte ook aardig en hoe meer je er op gaat letten, hoe minder last je na een tijdje hebt. Magnesium werkt ook aardig maar je moet wel die voor sporters hebben die zijn namelijk wat meer mg zo (rond de 400 mg), maar mischien dat het ook wel een beetje placebo is..

O ja! Voor tijdens wilde lollys en zuigsnoepjes ook wel helpen! In de bovenstaande reacties staat al genoemd dat je niet aan kauwgom moet beginnen, want dat is inderdaad provoceren tot kauwen :mrgreen:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dus die magnesiumtabletten kun je gewoon in de winkel kopen en dan.. vlak voor het feestje innemen is het beste?

Ik vind zuigsnoepjes echt niet relaxt, die maken heel m'n mond aan de binnenkant stuk :P Maar dat je je er bewust van bent dat je kaken bezig gaan helpt wel, ik heb vaak dat mijn mondhoeken omlaag gaan wat er echt superstom uit ziet. Maar de laatste keer heb ik er gewoon telkens heel erg op gelet en toen had ik er nauwelijks last van, ook niet van klapperende kaken.
R
RacespaceLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waat ook heel goed werkt is je kaken gewoon een stukje van elkaar afhouden. Je krijgt er een beetje een rare kop van (Je merkt dat je ze aan het begin wel erg ver van elkaar houdt!), maar werkt erg goed! :)
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
ZERO- zei:
Maar dat je je er bewust van bent dat je kaken bezig gaan helpt wel, ik heb vaak dat mijn mondhoeken omlaag gaan wat er echt superstom uit ziet. Maar de laatste keer heb ik er gewoon telkens heel erg op gelet en toen had ik er nauwelijks last van, ook niet van klapperende kaken.
Klik om te vergroten...

Het is inderdaad ook een kwestie van afleren, ijsjes ipv keelsnoepjes vind ik dan ook altijd wel een goeie :grin:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Jaaaa ijsjes lekker! Trouwens, als ik wat later op de avond wel kauwgom neem dan helpt dat bij mij wel tegen het klapperen. Want dan ga ik suuuuperlangzaam kauwen dus dan zie je er niks meer van. Alleen ik duw dan in principe heel hard m'n kaken op elkaar dus heb volgende dag soms wel een beetje pijn haha.
l
lespaulLid
01-01-2024, 00:00
#8
Magnesium helpt alleen tegen het verzuren van de spieren als je aan het dansen bent.
Als ik een feestje heb waar veel gedanst word neem ik altijd een paar van die pillen mee. Kun je wat lekkerder door dansen zonder dat je spieren gaan verzuren.
B
Betty#86Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ijsjes vind ik zelf ook het fijnst!
Ik wil er juist liever niet op letten want dan ben ik meer bezig met m'n kaken in bedwang houden dan met genieten.

Een vriendin van me neemt wel magnesium en bij haar werkt het wel degelijk!
Ze neemt dan wel 5 tabletten geloof ik.. en een heel groot nadeel: het werkt laxerend!
Dus op een feest rent ze soms met een noodgang naar de wc haha
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zeg je eerlijk, wat super makkelijk is te doen in een club en voor mij het beste helpt en tevens één zieke chille space geeft is: ijsklontjes kauwen.
Weet je wel gewoon colatje halen en de ijsklontjes bewaren tot het eind om heerlijk op te zuigen en je koelt ook lekker af dan.
Facking relaxd
r
rockstar12Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Kauwgom werkt bij mij altijd prima. Wel spierpijn in mn kaken de dag erna.

Lollies zijn echt killing voor je mond, krijg daar allemaal wondjes van.
b
banaan070Lid
01-01-2024, 00:00
#12
heb ik geprobeerd, 2 dagen van te voren begonnen en vlak voor ik ze nam nog 2 magnesium pillen maar werkte niet, geen kauwgom en ijsklontjes is waarschijnlijk de beste tip.
d
d1g1tal1sLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik neem als ik het kan vinden ook altijd een lollie en kauw die in een keer door en spuug het uit. Waar het mij om gaat is het stokje. Die zet ik tussen mijn kaken en kan je aardig wat kracht op zetten waardoor je niet de hele tijd loopt te kaakschaatsen en je tanden minder beschadigen. Rubbertje van het dopje van een grolsch fles je is ook ideaal, alleen dan moet je wel goed opletten dat die niet in je luchtpijp schiet. Gelukkig heeft de fabrikant daar rekening mee gehouden en er een gat in het midden gemaakt zodat je niet stikt. Kauwgom kauw ik mij helemaal leip op en bijt er toch dwars doorheen. al helemaal die sportlife achtinge dingen. doordat je je kaken wezeloos loopt te malen schieten ze bij mij soms helemaal vast.. iets in mijn mond waar ik goed veel kracht op kan zetten zonder dat mijn tanden elkaar raken geeft voor mij dus het prettigste effect.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik had 2 pillen magnesium genomen voordat ik naar het feestje ging(ong. 1u voor inname XTC) en het hielp ontzettend goed. Geen pijn aan me kaken de dag daarna in ieder geval.
I
InzkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik klapper zelf ook wel redelijk. Paar weken geleden klapperde ik (al tijdens dat ik in de bus naar huis zat van een festival) tijdens het praten en beet daardoor echt heel hard op mijn tong. Daar heb ik wel echt een week last van gehad, daar baalde ik wel van. Voor de rest hoort het er natuurlijk wel een beetje bij, maar probeer zelf ook zo goed mogelijk het te voorkomen.

Soms eet ik eventjes kauwgom, maar nooit te lang. Alleen om even een frisse mond te krijgen. Ik ben me dan wel altijd bewust dat ik niet extra hard of vaak/snel moet gaan kauwen. Lekker wat drinken erbij of een ijsje is uiteindelijk nog het beste uiteraard.

Ciaoo
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als men dan toch magnesium wil gebruiken kun je het beste magnesiumolie kopen en op de huid aanbrengen. Zo wordt het niet onnodig afgebroken en heeft een veel beter en sneller effect. En zo wordt het maag-darmkanaal ook niet belast.
B
Betty#86Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb altijd enorm last van klapperkaken als ik gebruik. Na een tijdje krijg ik dan ook wondjes in m'n mond en doen m'n kaken enorm pijn (dit is dus nog tijdens het feest). Ik kauw wel altijd kauwgom en eet ijsjes en lolly's.

Ik heb hier en daar op internet wat gelezen over magnesium tabletten? Ik ga het wel een kans geven want achja niet geschoten is altijd mis (desnoods placebo effect). Ik vroeg me alleen af wanneer je precies die tabletten dan moet nemen? Vlak voor je gaat slikken of kan het ook gewoon in de ochtend al, als je 's middags gaat gebruiken?

Een tablet ervoor en een tablet erna heb ik vernomen?
s
supergabburLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dag Betty#86,

Ben je inmiddels al achter het antwoord op je vraag? Ik zou het zelf ook niet weten maar ben er wel erg benieuwd naar.

Groetjes,

SUPERGABBURRR!!!
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben helaas nog niet zeker van mijn antwoord :confused: , maar voor zover ik heb kunnen lezen. Magnesium wordt net zo als normale supplementen vrij snel in het bloed opgenomen, dat komt er dus op neer dat je het beste eentje vlak voor gebruik kan slikken en idd misschien eentje tijdens gebruik.

Sterkte met het discokaakprobleem :wave:
W
WawaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Pak zelf dagelijks 400mg om zowiezo me gehele zenuwstelsel te laten herstellen, en voor en na een feestje dubbele dosis. Werkt prima, vroeger had ik altijd spierpijn als een malle en nu niet meer en ik knauw aanzienlijk minder. Of me kaken zijn gewoon getrained geworden... :xtc:

Owja ben wel zeker dat als je NIET aan het knauwen je GEEN kauwgommpje pakt anders krijg je een reden om flink te keer te gaan met je kaken :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."