Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Vind dit toch wel een klein beetje overtrokken. Meestal komen dit soort geluiden ook uit de hoek van de wat meer "oudere stempel" waar het vroeger altijd beter was. Voor het whatsapp tijdperk was er het sms-tijdperk, vlak daarvoor het mobiele telefoon-tijdperk, voorafgegaan door het msn en chat tijdperk. De manier waarop we informatie binnenkrijgen is inderdaad de afgelopen jaren veranderd, maar dat doe het al heel lang. De veranderingen volgen elkaar alleen sneller op dan dat zij dit voorheen deden. Het is ieders vrije keuze daar aan mee te doen, danwel zich daar voor af te sluiten, maar om de ontwikkelingen op dit vlak direct als "ziekte" af te doen omdat je er zelf geen deel van wenst uit te maken is naar mijn mening toch net even te kort door de bocht. Dat je zusje zich verveelde hoeft ook niet direct verband te houden met de aanwezigheid van digitale communicatiemiddelen. Misschien was te vakantie te lang? is ze avontuurlijker ingesteld dan jij en had ze misschien wat anders gedaan dan weer aan het zwembad te hangen? Je zegt te denken dat je weet waarom je zusje zich verveelde op die dag, en dat haar opmerking je aan het denken heeft gezet. Wat was er mis geweest met de vraat "Waarom verveel jij je dan?" Dat had je een hoop speculeren kunnen besparen (dus meer tijd om te genieten), was een toevoeging geweest aan het persoonlijk contact voor zowel jou als voor haar(dubbel genieten), en mocht je aanname correct zijn, had je er met haar over kunnen discussieren wat haar vervelings probleem direct zou hebben verholpen. Gemiste kans !! Maar goed. Dit is en blijft het drugsforum, dus om even de link te leggen: Whatsapp is eigenlijk net als drugs. Op het moment dat je het gebruik niet in de hand houdt kan het vervelende gevolgen hebben. Die vlieger gaat trouwens op voor een heleboel dingen in het leven."
"Hier het topic van Blauw Konijn, die een paar weekjes op je voorloopt: viewtopic.php?f=41&t=43043 Succes!!"
"En, hoe vergaat het u inmiddels op dag 10?"
"Ja, ik herken dit zeker. maar dan met speed. Ik kan de hele dag zweven tussen wel doen/niet doen. En meestal doe ik het dan ook niet want wordt ik s'avonds moe en ga ik gewoon slapen. Ik ben er dan ook niet verslaafd aan, kan het ook prima laten staan als het in huis is. Maar als ik mezelf heb overgehaald en eerste snuifje zit erin is het hek van de dam en blijft het gaan. Nog een puntje, nog een puntje, pushing the limit. Ik moet dan echt heel hard voor mezelf zijn om savonds optijd eraf te blijven om toch nog uurtjes te kunnen slapen. Ik zeg dan heel duidelijk tegen mezelf: Nee!!!, nu is het klaar, als je doorgaat maak je dingen kapot man, doe ff normaal nu. Half uurtje later is het probleem weg. Het is dus even een ruk aan het stuur geven om zo het zijstraatje in te slaan, want die brede rechte weg is zo verleidelijk om te blijven volgen he!"
"Vaak is het beter om als je er echt vanaf wil om het helemaal te stoppen. dus niet allen het blowen, maar ook de andere dingen even te laten voor wat het is totdat je de wiet helemaal kunt laten staan zonder daar constant de cravings naar te hebben. Het probleem is namelijk dat je gemakkelijk het ene gat dan kan opvullen met het andere, en voor je het weet loop je met bv een pepverslaving rond en ben je nog verder van huis. Ook kan de veranderde gemoedstoestand van de andere drugs er voor zorgen dat je je nieuwe normen even aan de kant schuift, en dat zou zonde zijn. Ik heb bijvoorbeeld bij MDMA heel sterk dat ik er bij wil roken. als jij gewent bent om daar een blowtje bij te hebben is het snel gedaan, want in het lekkere gevoel van een pilletje kan een wietje geen kwaat....toch? Daarme kom ik dan ook direct op mijn volgende tip: Doorbreek gewoonten en vervang ze door nieuwe gewoontes. Vrienden waar je veel mee blowt op afstand houden of vragen het niet aan te bieden cq. het even niet in jouw buurt te doen. Echte vrienden zullen dat verzoek begrijpen. Rookte bij een kop koffie smorgens? Laat die koffie staan en drink wat anders, of eet er een klein stukje chocola bij. Rookte je na het eten? Probeer eens een douche ipv die sigaret na je avondeten. Beste tip die ik je kan geven: Ga sporten. Sporten help echt heel erg goed, zo ben ik ook eens van het roken af gekomen. Stel je zelf een doel. zoiets als: in de zomer wil ik halve maraton doen, eind mei wil ik x kilo zijn afgevallen om er goed uit te zien in bikini, ik wil x kilo kunnen liften op die en die datum. Werk hier iedere dag aan. Door te sporten ga je je beter en actiever voelen en merk je echt het verschil dat je gestopt bent met roken. Je komt niet of nauwelijks aan (Ik verloor 7 kilo toen ik stopte en ging sporten) Kom je 's avonds thuis na het sporten heb je automatisch veel minder zin in een sigaret of een wietje. IPV roken richt je je dan op het maken van een goede maaltijd zodat je morgen weer optimaal in vorm bent om weer te kunnen sporten. Na een half jaar heb je een lijf, conditie en zelfvertrouwen waar je iedereen jaloers mee maakt. En wat willem zegt: zorg dat je er achter staat. Er is er maar een die jou kan veranderen, en dat is niet Kentron maar dat ben je zelf. Je geeft al aan dat je er 100% voor wil gaan. houd dat ten alle tijden aan de horizon als richting. En als laatste: Pas op met alcohol. Laat het liever even helemaal staan. Door alcohol gaan je grenzen verwateren waarschijnlijk associeer je het door het lange roken met een sigaret. Heel veel succes in de zware tijd die er aankomt. Je bent echt niet de eerste die het gedaan heeft en vele hebben het met succes gered. Het kan dus echt. En voel je je af en toe ff klote kom je gewoon naar dit topic om ff te schelden op alles wat je dwars zit. Laat verder je verleden achter je en blijf je focussen op de toekomst. Het gaat er niet om hoe hard gevallen bent....Hoe je weer opstaat maakt wie je bent."
"Hee Blauw Konijn, Goed van je dat je het echt doorzet man. Nu doorpakken he!! Probeer je niet te veel te laten opjutten door de dingen die je denkt te moeten doen. Eerst nu het fundament gieten waar je strakt op door kunt bouwen. Doe de dingetjes die je kunt, wil en leuk vindt. Als je straks wat meer energie hebt pak je de drotere dingen op. Als je nu gaat stressen over de dingen die je nog moet doen, kosten deze dingen al enorm veel energie al voordat je er aan toe bent gekomen. Dat is zonde. Heel veel succes. Je bent al een knappe periode gevorderd, dus ik twijfel er niet aan dat je het kunt volhouden."
"Dat is vervelend. Maar geef jezelf een schop onder je kont nu he. Bedenk iets wat je nog nooit hebt gedaan en ga het doen. Gewoon het eerste wat in je opkomt. Al is het de grijze afvalcontainer uitlaten, met een zwitsers zakmes in het bos een forse boom omzagen, bedrading van je auto omleggen dat de toeter op de remschakelaar werkt, of koop in de bouwmarkt de goedkoopste badkuip en een plank hout en ga daar een paar kilometer mee roeien in een sloot in de buurt. Niet te veel kniezen.....Leef!"
"Mocht je er aan kunnen komen, probeer dan eens combinatie DMT en N2O.... Ik heb altijd het idee dat ik tijdens een n2o space alle puzzelstukjes in elkaar krijg. Je overziet ineens het geheel. Dit kunnnen allerlei dingen zijn uit je eigen leven. Of een geluid dat je hoort, een boodschap die je krijgt.....Je weet eindelijk wat die boodschap betekend.....waar die waarschuwing voor is die je in je space hoort.....het wordt je ineens duidelijk DIT IS ALLEMAAL ONZIN!!!! Er is niets in een ballonnetje dat je een boodschap gaat geven of je ergens voor waarschuwt. Het laat je niet in de toekomst kijken, Jouw bewustzijn bevindt zich in een virtuele omgeving waarin waarheden waarheden kunnen zijn welke in de echte wereld geen waarheden kunnen zijn. Op dat moment voelt dat alleen zo. Het bevredigende gevoel van het eindelijk snappen is ook maar een gevoel, een dosis vrijgemaakte chemisch processen in je hoofd. De dingen die je daar ervaart passen niet op de realiteit. Aan het einde ben je het allemaal weer vergeten. Ik heb de gekste dingen gedaan om me te kunnen herinneren wat er in een trip gebeurt, maar niets helpt. (staand ballonetje nemen, proberen op te schrijven tijdens een trip, trippen terwijl je op een stoel staat-> BOEM...wakker....kut, weer vergeten...auw...wtf?) De grootste fout die je met n2o kunt maken is willen begrijpen wat er in de trip gebeurde. Je zult het nooit in kaart krijgen, ook al lijk je er iedere trip dichterbij te komen. Geniet van je tripje zoals het komt, en doe het met mate. Voor degene die bij blijven tijdens trip: Je moet er in een keer hard in. Dus niet treuzelen met die ballon. Net zo lang doorademen met die ballon aan je mond totdat je weg bent. Grote teugen. merk je dat geluid gaat echoen en je wegzakt neem een supergrote hijs en houd die vast zo lang als je kunt.... gebruik die reuzeballonnen van de AH, 50 cm, en blaas die vol met 5 patronen. Hierdoor blijft concentratie n2o tijdens in en uitblazen hoog genoeg........Fijne vlucht! . . . . . Oogjes gaan open.......--> halfvolle balon ineens nergens te bekennen.......--> trip geslaagd!"
"Als je een goede stalen fles hebt (kosten zo rond de 80 euro) dan kan dat wel ja. Ik draai er soms wel 5 tegelijk in. nooit problemen mee gehad. probeer sowieso niet de deksel naar je hoofd te richten. meestal doe ik er 3 tegelijk, want naarmate er meer inzitten verlies ik bij het openschoeven van de patroonhouder. Bij 3 heb ik daar geen last van. daarna draai ik de laatste 2 erin terwijl ik de ballon op de bus houd met andere hand. Ik zou het niet bij zo'n blokker ding durven proberen"
"En probeer eens met de dokter te praten. Misschien is dexamfetamine of iets soortgelijks op recept wel iets voor je. Hoef je er ook niet meer over te liegen. Dokter mag er niet met anderen over praten dus je probleem is daar veilig. Er over praten help sowieso al."