Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums40+ & XTC

40+ & XTC

62 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
S
SarabiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Verder ook enkele PBs ontvangen, maar (nog?) niet de mogelijkheid om te reageren, helaas...
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Denk dat je dan van het forum wordt geknikkerd :tearsofjoy:
S
SherlockLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zie genoeg mensen van die leeftijd op technofeestjes, niets raars aan ofzo.

Maar ook niets mis met een receptje MDMA! Wat voor psychologische problemen je daar wel niet mee weg kan helpen. Ik las laatst ergens dat Canada daar aan werkt.
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#4
hetzelfde probleem had ik hier maar ik ben der inmiddels achter hoe eraan te geraken, wat moeilijk is hoor als je niets hebt met trance (alhoewel die muziek wel leuk is als je een pilleke hebt geslikt) of swingen.
J
JoëlLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoe ouder hoe gekker... Nou gaat dat niet altijd en voor iedereen op. Maar ik heb toch een vraag over de beschikbaarheid van XTC. Mijn vriendin en ik zijn begin veertig. Wij experimenteren wat. Met de waterpijp; salvia; nep-exc uit de mindshop en een enkele keer een paddo. Vooral van dat laatste worden wij erg vrolijk gezelschap voor onszelf en elkaar :woeh:

Een jaar geleden kregen we van een neef (begin 20) een pilletje. Op vaderdag notabene. Dat hebben we gedeeld en dat deed niks bij ons. Een paar maanden later was het feest, want we mochten op herhaling en we hebben waanzinnig genoten. Het spacen duurde uren en we hebben dingen gezien en gezegd die we nooit meer zullen vergeten. Maar nu komt het. We gaan niet naar hardcorefeestjes en clubs. En we bezoeken kennelijk de verkeerde concerten. Er is domweg niet of nauwelijks aan te komen. Bij die neef aankloppen geeft gedoe in de familie dus dat doe je ook niet. Kortom, ik durf de volgende stelling te verdedigen: de wereld zou er een stuk vrolijker en vriendelijker uitzien als 40-plussers eenvoudiger aan XTC kunnen komen :mrgreen:

Ik lees graag de ervaring van anderen
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk dat dit niet alleen het geval is voor 40-plussers maar voor iedereen. Ik zit gelukkig midden in de partyscene dus dan is het niet zo moeilijk om aan te komen (ben zelf 22), maar ik weet bij andere soorten drugs die buiten mijn omgeving liggen dat het heel moeilijk is. Waar begin je in zo'n geval? Je bent geen crimineel, je wilt gewoon een leuk avondje beleven.

Ik sluit me absoluut aan bij je stelling. Niet alleen vanwege het gemak en omdat het gewoon moet kunnen af en toe, maar ook omdat de wereld er een stuk veiliger op zou worden. In plaats van criminaliseren en achter iedereen aanjagen kun je het ook gecontroleerd verkopen en zorgen dat de markt in ieder geval schoon is en de voorlichting duidelijk.

Je ziet momenteel weer heel duidelijk dat de huidige aanpak verkeerd is:
- Er worden acties gestart tegen BMK, de grondstof voor amfetamine.
- Producenten stappen over op 4-methylBMK om de acties te omzeilen
- Het gevolg is een vervuiling van de speedmarkt met 4-methylamfetamine
- De vervuiling leidt binnen Nederland tot 5 doden (binnen Europa zelfs 12!)
- De overheid verbiedt 4-methylamfetamine.

Hetzelfde is met XTC ook gebeurd een tijdje geleden.

Je moet dus om aan speed te komen heel veel moeite doen, vervolgens is de kans 20% dat je speed vervuild is met een stof die al aan 5 mensen het leven gekost heeft en je bent ook nog eens strafbaar terwijl je niemand kwaad doet.

Als je het omdraait: de overheid produceert gecontroleerd en verkoopt gecontroleerd. Er wordt veel voorlichting bij gegeven en desnoods een beperking op de hoeveelheid en frequentie die je mag kopen. Gegarandeerde kwaliteit en sowieso alweer 5 doden minder, het is zo makkelijk...
c
curiouscoupleLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bijna 40+...........en ik kan toch redelijk makkelijk aan mn/onze xtc komen.

Wij bezoeken dan ook nog wel diverse trance en thema feesten en ontmoeten daar veel leeftijdsgenoten. Tja....dan is de stap snel gezet en leg je makkelijk contact.

In de swing wereld is het ook nog redelijk eenvoudig, maar dat moet natuurlijk wel je ding zijn.......

Kortom: ja, het zou mooi zijn als je als oudere buiten de genoemde scene's ook makkelijk aan je spulletjes kan geraken, ik gun iedereen het heerlijke van een avondje X ( thuis of op een feest)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
In de trance scene en swingers scene is het geen probleem inderdaad. Is het niet een idee om gewoon eens een trance feestje te bezoeken. Één contact is genoeg, plus je hebt een leuk feestje! Ik bedoel natuurlijk niet op een feestje kopen maar contact leggen.

Je pikt ze er zo tussenuit...
l
ladidaaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn vriend is ook reeds in de 40 en hij heeft het contact. Ik zou zelf absoluut niet weten hoe ik eraan zou moeten komen, wat soms lastig is. Wij zijn geen mensen voor trance feestjes of swingers toestanden.
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#10
Joël zei:
Ik lees graag de ervaring van anderen
Klik om te vergroten...

Het is niet makkelijk als ouder persoon (boven 40) aan andere genotsmiddelen dan alcohol te komen. Dat kan ik onderschrijven. Te weinig feesten, teveel werk en andere beslommeringen. De doelgroep is er niet naar. Als ik al iemand benader (op onbekend terrein) dan word ik in het beste geval aangezien voor een of andere onderzoeker of weirdo en in het slechtste geval als de sterke arm, dus eigenlijk altijd met (veel) achterdocht. De respons is niet goed. Jong is hier in het voordeel. Wel raar die generatiekloof, maar ja ik dacht op mijn 20ste ook dat iedereen boven de 30 oud en oninteressant was. :flushed:

Ik heb je een bericht gestuurd met wat meer info.
J
JoëlLid
01-01-2024, 00:00
#11
Liever geef ik een feestje, maar langs deze onpersoonlijke weg wil ik iedereen bedanken voor de reacties op ons bericht. Dankzij dit forum hebben we gevonden wat we zochten: betrouwbare contacten buiten de trance-, techno- & swingersscene. Thanks en iedereen een vrolijke, mooie zomer gewenst! :sunglasses:
K
KessieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Voor ons is het ook heel moeilijk om aan snoepjes te komen. Vorige keer uiteindelijk via via via via via iets kunnen regelen. Maar helaas is eind vorig jaar de dealer hier in de buurt opgepakt. En sindsdien is het niet meer gelukt.
Wij zijn net als de topic starter wat ouder en zitten helemaal niet in de "scene".
Zullen ons feestje moeten uitstellen :cry:
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ook ik ben 40+ en heb een klein netwerkje maar ik altijd naar toe kan gaan maar sinds 2 jaar heb ik een vast adresje en krijg goed spul .Wij gaan nooit naar die feestjes en zijn voornamelijk thuisgebruikers.
Heerlijk 1 keer in de zoveel tijd de boel de boel laten en je helemaal op elkaar focussen
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fijn dat het gelukt is! Mijn vriend is ook 40+ en wij zijn ook totaal niet thuis in de genoemde uitgaansscenes, maar onze ervaring is dat het het spul dichterbij is dan je denkt. :wink: Er is altijd wel iemand in je omgeving die bekend is met het spul.

Ben het er wel helemaal mee eens dat de wereld er beter op zou worden als XTC makkelijker beschikbaar zou zijn. Een geweldige zomer toegewenst. :wink:
M
Mike BLid
01-01-2024, 00:00
#15
Pcies, een pilletje relaxed op de bank met lekker muziekje is lekkerder dan wat ik vroeger deed, halve fles bacardi met cola achterover werken en volgende dag dikke kater op diezelfde bank. Dan ook een pilletje maar dan in de vorm van asperines.. :grin: Na een paar uur is het pilletje uitgewerkt en ben je weer op aarde..enneuhhh.. Geen kater! Dusideaal! :)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mike B zei:
Pcies, een pilletje relaxed op de bank met lekker muziekje is lekkerder dan wat ik vroeger deed, halve fles bacardi met cola achterover werken en volgende dag dikke kater op diezelfde bank. Dan ook een pilletje maar dan in de vorm van asperines.. :grin: Na een paar uur is het pilletje uitgewerkt en ben je weer op aarde..enneuhhh.. Geen kater! Dusideaal! :)
Klik om te vergroten...

Dat werd me van de week maar weer heel erg duidelijk. Sinds een tijdje rust weer eens een avondje veel gedronken, kwam me duur te staan volgende ochtend. :grin:
B
BoevekopLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ha Joel,
Ik ben het met je stelling eens! (ook wij zijn 40+)
Als je niet 'echt' in het wereldje zit is het lastig om aan spullen te komen.
Jarenlang heb ik een betrouwbare leverancier gehad maar hij is ermee gestopt!
Dus nu is het weer sappelen..... inmiddels helemaal zonder en dat is jammer natuurlijk!
L
Lion1973Lid
01-01-2024, 00:00
#18
trippelh zei:
Ook ik ben 40+ en heb een klein netwerkje maar ik altijd naar toe kan gaan maar sinds 2 jaar heb ik een vast adresje en krijg goed spul .Wij gaan nooit naar die feestjes en zijn voornamelijk thuisgebruikers.
Heerlijk 1 keer in de zoveel tijd de boel de boel laten en je helemaal op elkaar focussen
Klik om te vergroten...


ben bijna 40 maar die laatste zin zegt het allemaal.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Lion1973 zei:
trippelh zei:
Ook ik ben 40+ en heb een klein netwerkje maar ik altijd naar toe kan gaan maar sinds 2 jaar heb ik een vast adresje en krijg goed spul .Wij gaan nooit naar die feestjes en zijn voornamelijk thuisgebruikers.
Heerlijk 1 keer in de zoveel tijd de boel de boel laten en je helemaal op elkaar focussen
Klik om te vergroten...


ben bijna 40 maar die laatste zin zegt het allemaal.
Klik om te vergroten...

Hij bedoeld denk ik dat hij samen met iemand of vrienden een pilletje neemt, en gewoon even alles laat gaan in de flow en zich nergens druk om maakt. Lekker genieten etc. etc. weg van de dagelijkse sleur en bezigheden.
o
onlypillsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Volgens mij heeft het allemaal weinig met de leeftijd te maken. Het enige wat van belang is, is dat je een \\aanknopingspunt hebt met een bepaalde groep gebruikers. Ben zelf nog lang geen 40+, maar vind het zelf ook lastig om er aan te komen, nu mijn vaste adres foetsie is. Heb gelukkig nog wel beperkte aanvoer van een vriend die ver weg woont, maar zou hier in Utrecht ook niet weten hoe ik aan een nieuw verkooppunt zou moeten komen.
Misschien moet ik toch gewoon maar een keer naar een trance feest gaan , aangezien swingen nog minder mijn ding is :).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."