Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums40+ & XTC

40+ & XTC

62 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
b
biytcLid
01-01-2024, 00:00
#1
vaak lastig genoeg om als +/- 40'er op een feest naar iemand (+/- 25-er) toe te stappen en naar pillen te vragen. Krijg je meteen wantrouwen (politie,...). Scheelt natuurlijk als je als iets genomen hebt en dat meteen opvalt :P
K
KessieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voor ons is het ook heel moeilijk om aan snoepjes te komen. Vorige keer uiteindelijk via via via via via iets kunnen regelen. Maar helaas is eind vorig jaar de dealer hier in de buurt opgepakt. En sindsdien is het niet meer gelukt.
Wij zijn net als de topic starter wat ouder en zitten helemaal niet in de "scene".
Zullen ons feestje moeten uitstellen :cry:
S
SarabiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Verder ook enkele PBs ontvangen, maar (nog?) niet de mogelijkheid om te reageren, helaas...
S
SherlockLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zie genoeg mensen van die leeftijd op technofeestjes, niets raars aan ofzo.

Maar ook niets mis met een receptje MDMA! Wat voor psychologische problemen je daar wel niet mee weg kan helpen. Ik las laatst ergens dat Canada daar aan werkt.
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ook ik ben 40+ en heb een klein netwerkje maar ik altijd naar toe kan gaan maar sinds 2 jaar heb ik een vast adresje en krijg goed spul .Wij gaan nooit naar die feestjes en zijn voornamelijk thuisgebruikers.
Heerlijk 1 keer in de zoveel tijd de boel de boel laten en je helemaal op elkaar focussen
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Zijn ook hele leuke ptjes :). Ik zou het gewoon halen als je het geld hebt, geloof me je komt ze echt wel kwijt.. Er zijn altijd mensen die op zoek zijn :P
J
JoëlLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoe ouder hoe gekker... Nou gaat dat niet altijd en voor iedereen op. Maar ik heb toch een vraag over de beschikbaarheid van XTC. Mijn vriendin en ik zijn begin veertig. Wij experimenteren wat. Met de waterpijp; salvia; nep-exc uit de mindshop en een enkele keer een paddo. Vooral van dat laatste worden wij erg vrolijk gezelschap voor onszelf en elkaar :woeh:

Een jaar geleden kregen we van een neef (begin 20) een pilletje. Op vaderdag notabene. Dat hebben we gedeeld en dat deed niks bij ons. Een paar maanden later was het feest, want we mochten op herhaling en we hebben waanzinnig genoten. Het spacen duurde uren en we hebben dingen gezien en gezegd die we nooit meer zullen vergeten. Maar nu komt het. We gaan niet naar hardcorefeestjes en clubs. En we bezoeken kennelijk de verkeerde concerten. Er is domweg niet of nauwelijks aan te komen. Bij die neef aankloppen geeft gedoe in de familie dus dat doe je ook niet. Kortom, ik durf de volgende stelling te verdedigen: de wereld zou er een stuk vrolijker en vriendelijker uitzien als 40-plussers eenvoudiger aan XTC kunnen komen :mrgreen:

Ik lees graag de ervaring van anderen
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat dit niet alleen het geval is voor 40-plussers maar voor iedereen. Ik zit gelukkig midden in de partyscene dus dan is het niet zo moeilijk om aan te komen (ben zelf 22), maar ik weet bij andere soorten drugs die buiten mijn omgeving liggen dat het heel moeilijk is. Waar begin je in zo'n geval? Je bent geen crimineel, je wilt gewoon een leuk avondje beleven.

Ik sluit me absoluut aan bij je stelling. Niet alleen vanwege het gemak en omdat het gewoon moet kunnen af en toe, maar ook omdat de wereld er een stuk veiliger op zou worden. In plaats van criminaliseren en achter iedereen aanjagen kun je het ook gecontroleerd verkopen en zorgen dat de markt in ieder geval schoon is en de voorlichting duidelijk.

Je ziet momenteel weer heel duidelijk dat de huidige aanpak verkeerd is:
- Er worden acties gestart tegen BMK, de grondstof voor amfetamine.
- Producenten stappen over op 4-methylBMK om de acties te omzeilen
- Het gevolg is een vervuiling van de speedmarkt met 4-methylamfetamine
- De vervuiling leidt binnen Nederland tot 5 doden (binnen Europa zelfs 12!)
- De overheid verbiedt 4-methylamfetamine.

Hetzelfde is met XTC ook gebeurd een tijdje geleden.

Je moet dus om aan speed te komen heel veel moeite doen, vervolgens is de kans 20% dat je speed vervuild is met een stof die al aan 5 mensen het leven gekost heeft en je bent ook nog eens strafbaar terwijl je niemand kwaad doet.

Als je het omdraait: de overheid produceert gecontroleerd en verkoopt gecontroleerd. Er wordt veel voorlichting bij gegeven en desnoods een beperking op de hoeveelheid en frequentie die je mag kopen. Gegarandeerde kwaliteit en sowieso alweer 5 doden minder, het is zo makkelijk...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
In de trance scene en swingers scene is het geen probleem inderdaad. Is het niet een idee om gewoon eens een trance feestje te bezoeken. Één contact is genoeg, plus je hebt een leuk feestje! Ik bedoel natuurlijk niet op een feestje kopen maar contact leggen.

Je pikt ze er zo tussenuit...
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#10
Joël zei:
Ik lees graag de ervaring van anderen
Klik om te vergroten...

Het is niet makkelijk als ouder persoon (boven 40) aan andere genotsmiddelen dan alcohol te komen. Dat kan ik onderschrijven. Te weinig feesten, teveel werk en andere beslommeringen. De doelgroep is er niet naar. Als ik al iemand benader (op onbekend terrein) dan word ik in het beste geval aangezien voor een of andere onderzoeker of weirdo en in het slechtste geval als de sterke arm, dus eigenlijk altijd met (veel) achterdocht. De respons is niet goed. Jong is hier in het voordeel. Wel raar die generatiekloof, maar ja ik dacht op mijn 20ste ook dat iedereen boven de 30 oud en oninteressant was. :flushed:

Ik heb je een bericht gestuurd met wat meer info.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mike B zei:
Pcies, een pilletje relaxed op de bank met lekker muziekje is lekkerder dan wat ik vroeger deed, halve fles bacardi met cola achterover werken en volgende dag dikke kater op diezelfde bank. Dan ook een pilletje maar dan in de vorm van asperines.. :grin: Na een paar uur is het pilletje uitgewerkt en ben je weer op aarde..enneuhhh.. Geen kater! Dusideaal! :)
Klik om te vergroten...

Dat werd me van de week maar weer heel erg duidelijk. Sinds een tijdje rust weer eens een avondje veel gedronken, kwam me duur te staan volgende ochtend. :grin:
o
onlypillsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Volgens mij heeft het allemaal weinig met de leeftijd te maken. Het enige wat van belang is, is dat je een \\aanknopingspunt hebt met een bepaalde groep gebruikers. Ben zelf nog lang geen 40+, maar vind het zelf ook lastig om er aan te komen, nu mijn vaste adres foetsie is. Heb gelukkig nog wel beperkte aanvoer van een vriend die ver weg woont, maar zou hier in Utrecht ook niet weten hoe ik aan een nieuw verkooppunt zou moeten komen.
Misschien moet ik toch gewoon maar een keer naar een trance feest gaan , aangezien swingen nog minder mijn ding is :).
L
Lion1973Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Fresh zei:
Lion1973 zei:
trippelh zei:
Ook ik ben 40+ en heb een klein netwerkje maar ik altijd naar toe kan gaan maar sinds 2 jaar heb ik een vast adresje en krijg goed spul .Wij gaan nooit naar die feestjes en zijn voornamelijk thuisgebruikers.
Heerlijk 1 keer in de zoveel tijd de boel de boel laten en je helemaal op elkaar focussen
Klik om te vergroten...


ben bijna 40 maar die laatste zin zegt het allemaal.
Klik om te vergroten...

Hij bedoeld denk ik dat hij samen met iemand of vrienden een pilletje neemt, en gewoon even alles laat gaan in de flow en zich nergens druk om maakt. Lekker genieten etc. etc. weg van de dagelijkse sleur en bezigheden.
Klik om te vergroten...


ja, dat weet ik. :)
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Die komen wel op, vrienden willen altijd wel wat of mensen die je kent willen er wat. Zo ben je ook stukken goedkoper uit trouwens.
D
DjoegoeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ben 31 en heb redelijk wat gebruikt toen ik een jaar of 20 was, nu al jaren niks geslikt of gesnoven. Woon nu in Gelderland (voorheen Limburg) en wil eens met mn vriendin een xtc pilletje achterover slaan :) Zal voor haar de eerste keer worden dus koop je liever niet van een wildvreemde, blijft toch lastig als je niet meer in die scene zit.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Koop jij ze wel eens per 1 dan? :wink:
Hier moet je er minimaal 8 tot 10 per keer kopen, omdat het anders voor de dealer niet echt de moeite waard is.

Mijn eerdere opmerking dat het spul makkelijker te krijgen is dan men denkt neem ik trouwens terug :P het blijkt maar weer dat als je niet in het wereldje zit, en je vaste persoon is weggevallen, dat je geen idee hebt waar je moet zoeken. :(
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Tja tis maar net wat je wil :P. En ach voor die paar keer wat maakt die 2 euro dat je meer betaalt per pil nou uit.. zal je zoals je zegt een keer 100 euro over een paar jaar besparen.
G
GotchaLid
01-01-2024, 00:00
#18
harry123 zei:
Tja tis maar net wat je wil :P. En ach voor die paar keer wat maakt die 2 euro dat je meer betaalt per pil nou uit.. zal je zoals je zegt een keer 100 euro over een paar jaar besparen.
Klik om te vergroten...
Probleem niet zozeer die 2€ maar maar dat je nooit zeker bent van de volgende kwaliteit :(

Yep, newbie van Antwerpen hier :wave: :rock:
p
pinnesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben 40+ maar ik heb het omgekeerde probleem; ik moet de dealers wegsturen van mijn huis en ze blijven maar komen ik krijg er al ruzie over met mijn vriendin.
p
pinnesLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik schreef ook dat ik ze altijd wegstuur remember? Maar ze ruiken gewoon waar de gebruikers wonen. En ik heb ook niet altijd zin om buiten de deur af te spreken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."