Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums40+ & XTC

40+ & XTC

62 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
S
SomsGebruikenLid
01-01-2024, 00:00
#1
[Verwijderd]
t
tiepmiepLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit is zo herkenbaar.wil ook zo graag weer is een avondje genieten maar ben ook uit het stappen en weet ook niet waar ik moet zoeken.
t
tiepmiepLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oud_Bolleke zei:
Deze zaterdag naar A'dam :)
Om te vermijden dat ik geflikt wordt zou ik liefst een tester meenemen.
Kan je die in elke smartshop krijgen? En kan je dat gewoon vragen aan de snoepjesverkoper om te testen?
In ieder geval toch wel nerveus zo die eerste keer! Hopelijk wordt het een leuke ervaring :)
We kijken er in ieder geval naar uit!

PS waarom kan ik geen PB's sturen?
Klik om te vergroten...


Ben trouwens erg benieuwd hoe het bij jou afgelopen is.
m
maarten643Lid
01-01-2024, 00:00
#4
leuke, herkenbare topic.
wij beide 47 en al weer een paar jaar er achter dat het samen erg lekker en ontspannend is om zo nu en dan met een pilletje thuis te genieten.

we gaan te weinig naar feestjes of concerten (toevallig vrijdag naar armin only) maar gebruik buitenshuis moet je mijns inziens nog beter in de gaten houden dan in de veilige omgeving van je huis.
de effecten van een pil, al dan niet in combinatie met iets anders zijn zo afhankelijk van factoren zoals vermoeidheid,wat je gegeten hebt enz dat je die niet altijd kunt voorspellen en een tegenvallertje liever thuis dan onderweg.

vwb beschikbaarheid vind ik: met je bmw ga je naar de dealer en kijk eens rustig rond in je vriendenkring . het via-via cirquit is naar mijn gevoel betrouwbaarder omdat je bij gebruiker koopt en niet bij een dealer. de verkoper gebruikt het zelf dus minder kans op rommel.

veel plezier allemaal oudjes! haha. ik las ergens in dit topic de opmerking dat de wereld veel beter zou zijn met mdma en dat geloof ik ook wel.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#5
maarten643 zei:
ik las ergens in dit topic de opmerking dat de wereld veel beter zou zijn met mdma en dat geloof ik ook wel.
Klik om te vergroten...

Net zoals met LSD :hearteyes:
S
SarabiLid
01-01-2024, 00:00
#6
I know, oud topic. Maar wel de eerste hit op google :wink: (vandaar ook nieuwe account/eerste post enzo).

Ik kan me helemaal in het verhaal van TS vinden. Ik ben dan nog wel geen 40 (net de dertig gepaaseerd zelfs), maar ook hier zijn de bronnen allemaal wel opgedroogd.

'Vroeger' (man, wat klink ik nu oud) had ik genoeg mensen in mijn vrienden- en kennissenkring waar ik wat bij kon bietsen/regelen. Maar ik heb een jaar of 10 geleden dat wereldje een beetje achter me gelaten en daarbij die mensen dus ook (mis of meer resoluut) de rug toe gekeerd.
Nu ik een mooi stabiel leven heb (huisje, boompje, beestje, man, goede baan etc., etc.) begint het toch wel weer een beetje te kriebelen. Mijn man is nog behoorlijk bleu op het gebied van drugs, maar door mijn verhalen over 'vroeger' is hij wel steeds nieuwsgieriger geworden. Dus wij zouden graag eens samen beleven wat ik destijds alleen (of met anderen dan hem) beleefde.

Maarja, dan wordt je er toch wel hard mee geconfronteerd dat de mensen die in het verleden dichtbij stonden allemaal een andere kant op zijn gegaan. Al zou ik ze kunnen vinden zou ik ze nog steeds niet om een gunst/adres/helpende hand vragen, maar dat terzijde.
En daar sta je dan: het kriebelt, maar je kunt er niets mee omdat je geen leverancier kunt vinden. De swingerswereld is echt totaaaaaal niets voor ons (we hebben onze handen al flink vol aan elkaar zeg maar) en de dancescene is ook een al lang geleden gepasseerd station.

Ik ben inmiddels al zo lang aan het zoeken (zonder me te hoeven wenden tot online verkoopplaatsen met aparte software, bitcoin en al die poepelegein, daar heb ik gewoon geen zin in) dat we ons steeds meer gaan beseffen dat de kriebel waarschijnlijk niet gestild gaat worden. :cry:
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, lastig Sarabi.
Dat van de swingerswereld kan ik goed begrijpen, oude vrienden nee liever niet. Zomaar een random persoon op een dancefeest, liever niet.

De meest voor de hand liggende oplossing is helaas online... en anders zul je versteld staan van dat neefje, nichtje, collega. Een beetje de ogen open houden en de juiste interesse tonen.

Ik hoop voor jullie dat je een betrouwbare bron kunt vinden.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wordt het echt te lastig of vind je het te eng om op een paar deuren te kloppen ivm wat eventueel bekenden kunnen denken wat ik goed kan snappen. Dan heb je altijd nog de RC wereld. Bestellen en laten bezorgen. Niks komt zo dicht bij MDMA dan MDMA maar ook 6-APB lijkt goed in de buurt te komen. Maar als ik jou was zou ik gewoon rustig afwachten.

Bij mij werkt het zo dat als ik iets nieuws wil het moeilijk te krijgen is. Maar door heel af en toe een beetje informatie af te geven bij iemand waarvan je denkt dat het kan. Komt het toch snel op mijn pad. Dit had ik bij LSD bijvoorbeeld. Ik had alleen maar pillen en speed dealers. Die hadden geen LSD en ook geen zin om het te regelen. Het leek haast wel of de LSD mij vond 2 weken later.

Houd je ogen en oren een beetje open dan komt het je kant wel op heb ik het idee.
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#9
tja, zal ik dan maar es dé tip geven?
of word ik dan van het forum geknikkerd?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
PB's versturen kan als je minimaal 5 posts geplaatst hebt. Onthoudt wel dat je bij handel via het forum direct kunt wieberen :wink:
S
SarabiLid
01-01-2024, 00:00
#11
SmartieAndMe zei:
PB's versturen kan als je minimaal 5 posts geplaatst hebt. Onthoudt wel dat je bij handel via het forum direct kunt wieberen :wink:
Klik om te vergroten...
Ik was ook niet van plan te handelen ofzo. Wilde de mensen die PB hadden gestuurd alleen even persoonlijk bedanken :)
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik koop ook mijn volgende X gewoon groter in. Punt 1 krijg ze wel weg bij vrienden maar die moeten wel per 10 overnemen ik ga niet lopen kutten met een pilletje. Te lui voor.
S
SherlockLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zie genoeg mensen van die leeftijd op technofeestjes, niets raars aan ofzo.

Maar ook niets mis met een receptje MDMA! Wat voor psychologische problemen je daar wel niet mee weg kan helpen. Ik las laatst ergens dat Canada daar aan werkt.
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#14
hetzelfde probleem had ik hier maar ik ben der inmiddels achter hoe eraan te geraken, wat moeilijk is hoor als je niets hebt met trance (alhoewel die muziek wel leuk is als je een pilleke hebt geslikt) of swingen.
J
JoëlLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoe ouder hoe gekker... Nou gaat dat niet altijd en voor iedereen op. Maar ik heb toch een vraag over de beschikbaarheid van XTC. Mijn vriendin en ik zijn begin veertig. Wij experimenteren wat. Met de waterpijp; salvia; nep-exc uit de mindshop en een enkele keer een paddo. Vooral van dat laatste worden wij erg vrolijk gezelschap voor onszelf en elkaar :woeh:

Een jaar geleden kregen we van een neef (begin 20) een pilletje. Op vaderdag notabene. Dat hebben we gedeeld en dat deed niks bij ons. Een paar maanden later was het feest, want we mochten op herhaling en we hebben waanzinnig genoten. Het spacen duurde uren en we hebben dingen gezien en gezegd die we nooit meer zullen vergeten. Maar nu komt het. We gaan niet naar hardcorefeestjes en clubs. En we bezoeken kennelijk de verkeerde concerten. Er is domweg niet of nauwelijks aan te komen. Bij die neef aankloppen geeft gedoe in de familie dus dat doe je ook niet. Kortom, ik durf de volgende stelling te verdedigen: de wereld zou er een stuk vrolijker en vriendelijker uitzien als 40-plussers eenvoudiger aan XTC kunnen komen :mrgreen:

Ik lees graag de ervaring van anderen
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik denk dat dit niet alleen het geval is voor 40-plussers maar voor iedereen. Ik zit gelukkig midden in de partyscene dus dan is het niet zo moeilijk om aan te komen (ben zelf 22), maar ik weet bij andere soorten drugs die buiten mijn omgeving liggen dat het heel moeilijk is. Waar begin je in zo'n geval? Je bent geen crimineel, je wilt gewoon een leuk avondje beleven.

Ik sluit me absoluut aan bij je stelling. Niet alleen vanwege het gemak en omdat het gewoon moet kunnen af en toe, maar ook omdat de wereld er een stuk veiliger op zou worden. In plaats van criminaliseren en achter iedereen aanjagen kun je het ook gecontroleerd verkopen en zorgen dat de markt in ieder geval schoon is en de voorlichting duidelijk.

Je ziet momenteel weer heel duidelijk dat de huidige aanpak verkeerd is:
- Er worden acties gestart tegen BMK, de grondstof voor amfetamine.
- Producenten stappen over op 4-methylBMK om de acties te omzeilen
- Het gevolg is een vervuiling van de speedmarkt met 4-methylamfetamine
- De vervuiling leidt binnen Nederland tot 5 doden (binnen Europa zelfs 12!)
- De overheid verbiedt 4-methylamfetamine.

Hetzelfde is met XTC ook gebeurd een tijdje geleden.

Je moet dus om aan speed te komen heel veel moeite doen, vervolgens is de kans 20% dat je speed vervuild is met een stof die al aan 5 mensen het leven gekost heeft en je bent ook nog eens strafbaar terwijl je niemand kwaad doet.

Als je het omdraait: de overheid produceert gecontroleerd en verkoopt gecontroleerd. Er wordt veel voorlichting bij gegeven en desnoods een beperking op de hoeveelheid en frequentie die je mag kopen. Gegarandeerde kwaliteit en sowieso alweer 5 doden minder, het is zo makkelijk...
c
curiouscoupleLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bijna 40+...........en ik kan toch redelijk makkelijk aan mn/onze xtc komen.

Wij bezoeken dan ook nog wel diverse trance en thema feesten en ontmoeten daar veel leeftijdsgenoten. Tja....dan is de stap snel gezet en leg je makkelijk contact.

In de swing wereld is het ook nog redelijk eenvoudig, maar dat moet natuurlijk wel je ding zijn.......

Kortom: ja, het zou mooi zijn als je als oudere buiten de genoemde scene's ook makkelijk aan je spulletjes kan geraken, ik gun iedereen het heerlijke van een avondje X ( thuis of op een feest)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#18
In de trance scene en swingers scene is het geen probleem inderdaad. Is het niet een idee om gewoon eens een trance feestje te bezoeken. Één contact is genoeg, plus je hebt een leuk feestje! Ik bedoel natuurlijk niet op een feestje kopen maar contact leggen.

Je pikt ze er zo tussenuit...
l
ladidaaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn vriend is ook reeds in de 40 en hij heeft het contact. Ik zou zelf absoluut niet weten hoe ik eraan zou moeten komen, wat soms lastig is. Wij zijn geen mensen voor trance feestjes of swingers toestanden.
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#20
Joël zei:
Ik lees graag de ervaring van anderen
Klik om te vergroten...

Het is niet makkelijk als ouder persoon (boven 40) aan andere genotsmiddelen dan alcohol te komen. Dat kan ik onderschrijven. Te weinig feesten, teveel werk en andere beslommeringen. De doelgroep is er niet naar. Als ik al iemand benader (op onbekend terrein) dan word ik in het beste geval aangezien voor een of andere onderzoeker of weirdo en in het slechtste geval als de sterke arm, dus eigenlijk altijd met (veel) achterdocht. De respons is niet goed. Jong is hier in het voordeel. Wel raar die generatiekloof, maar ja ik dacht op mijn 20ste ook dat iedereen boven de 30 oud en oninteressant was. :flushed:

Ik heb je een bericht gestuurd met wat meer info.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."