Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchokjes in hoofd...?

Schokjes in hoofd...?

58 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik gebruik pas 3 maanden en heb al last van die schokken. Idd net voordat ik ga slapen, maar ook wel eens als ik gewoon op m'n werk ben, zit ik beetje te dromen en dan ineens zo'n pijnlijke stoot door je hoofd en je hoort een harde piep in je hoor. Dan knijp ik m'n ogen ff dicht en is het weer voorbij,
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gast, serieus das niet goed! Beter ga je naar de dokter de eerst volgende keer dat je er weer last van hebt tijdens de trip! :openmouth:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nick de Neger zei:
Gast, serieus das niet goed! Beter ga je naar de dokter de eerst volgende keer dat je er weer last van hebt tijdens de trip! :openmouth:
Klik om te vergroten...

of bel em wakker nu?
c
citrobacterLid
01-01-2024, 00:00
#4
misschien beter de elektricien van dienst bellen, want hier worden serieus wat kortsluitingen geregistreerd blijkbaar;..
B
BelgonXLid
01-01-2024, 00:00
#5
citrobacter zei:
misschien beter de elektricien van dienst bellen, want hier worden serieus wat kortsluitingen geregistreerd blijkbaar;..
Klik om te vergroten...
Geniaal :grin: :P

On topic: Het is een signaal van je lichaam, leer er naar luisteren of verkut de boel daarboven helemaal. Snap het toch niet hoor, ondanks dat ik zelf zo was, hoe je zoveel XTC kan slikken. Kap er gewoon tijdje mee is echt niet goed voor je kop hoor...
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb dit vroeger ook een tijdje gehad en een paar vrienden van me ook in dezelfde tijd. Ik dacht dat het toen kwam door de 2cb's die je toen nog gewoon in de smartshop kon kopen. Het is vanzelf weggegaan terwijl ik gewoon nog XTC's knalde. Maar de laatste tijd heb ik het soms ook als ik tegen het eind van mijn DMT hit zit, of als ik in een bepaalde vase van Ayahuasca zit. Ik gebruik nog maar 2x per jaar XTC dus daar kan het niet van komen. DMT doet ook geen serotonine uitputten, het doet het juist op pijl brengen. Ik denk dat het komt door dat in een soort van trance raakt en dan daar weer uit schiet, soort van meditatie ofzo. Met Ayahuasca zie ik mezelf dan iets terug uit de wereld schieten. Ik heb het niet meer als ik nuchter ben ofzo. Vroeger was het wel erger dan nu in een DMT trip. Het kan zijn dat er iets van 2cb's in jullie XTC zit, dat het daardoor komt.
o
oxidoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
die schokken baren mij ook zorgen , is echt raar..... overmatig gebruik van x kan ik alleen vaststellen..
t
thommetjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
haha volgens mij heeft elke regelmatige gebruiker (en vooral als jeh bijvoorbeeld in 2 dagen 16 pillen doorheenwerkt) last van schokjes in zun hoofd:tongueout:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Schokkende dingen hier... :wave:
h
htweeooLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bekijk het gewoon als kortsluiting die schokjes zijn overmatig gebruik = ff minderen. Ook heb ik als ik die schokjes heb een soort tintelingen.

Ik zit bv op een stoel en ineens trekt ene spier van mijn been weg.
Iemand die dit ook heeft.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wel eens een zenuw trekje gehad aan mijn ooglid. Dat ik mijn ooghoek voelde trillen maar dat had op mijn 6e al dus dat is geen effect van de drugs. Ik herken die schokken alleen van een vriend maar daar wil ik niet eens meer in de buurt komen omdat ik al high wordt als ik naar hem kijk. Die gozer gebruikt echt zooooooveel.

Iemand welk eens een black out gehad van 8 uur? Dat volgt namelijk als je de schokjes negeert en gewoon doorgaat met gebruiken, dan nemen je hersenen gewoon de controle over omdat ze het niet aankunnen...


X
h
htweeooLid
01-01-2024, 00:00
#12
Drientje zei:
Wel eens een zenuw trekje gehad aan mijn ooglid. Dat ik mijn ooghoek voelde trillen maar dat had op mijn 6e al dus dat is geen effect van de drugs. Ik herken die schokken alleen van een vriend maar daar wil ik niet eens meer in de buurt komen omdat ik al high wordt als ik naar hem kijk. Die gozer gebruikt echt zooooooveel.

Iemand welk eens een black out gehad van 8 uur? Dat volgt namelijk als je de schokjes negeert en gewoon doorgaat met gebruiken, dan nemen je hersenen gewoon de controle over omdat ze het niet aankunnen...


X
Klik om te vergroten...
Ik heb doorgebruikt :wink: wel 2 weken dagelijks en ik heb dit niet gehad.
y
yaaawLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb er zelf ook een tijdje last van gehad, maar nu ik zwaar heb gemindert met pillen heb ik het vrijwel nooit meer.
Ik had er altijd last van als ik in slaap viel...achteraf bleek het dus om slaapverlamming te gaan....check it http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
htweeoo zei:
Drientje zei:
Wel eens een zenuw trekje gehad aan mijn ooglid. Dat ik mijn ooghoek voelde trillen maar dat had op mijn 6e al dus dat is geen effect van de drugs. Ik herken die schokken alleen van een vriend maar daar wil ik niet eens meer in de buurt komen omdat ik al high wordt als ik naar hem kijk. Die gozer gebruikt echt zooooooveel.

Iemand welk eens een black out gehad van 8 uur? Dat volgt namelijk als je de schokjes negeert en gewoon doorgaat met gebruiken, dan nemen je hersenen gewoon de controle over omdat ze het niet aankunnen...


X
Klik om te vergroten...
Ik heb doorgebruikt :wink: wel 2 weken dagelijks en ik heb dit niet gehad.
Klik om te vergroten...

Tis ook niet zo dat iedereen het krijgt of heeft...Er zijn meerdere gevallen bekent van mensen, meestal gebruiekn die dan ewl elke dag combi's van medicijnen en drugs...

X
m
magicalLid
01-01-2024, 00:00
#15
De hypnagoge schok:

De hypnagoge schok of slaapstuip is een onwillekeurige stuiptrekking van de spieren welke zich vaak voordoet tijdens de overgang van waken naar slapen. Het wordt vaak beschreven als een vallend gevoel of een elektrische schok, dit veroorzaakt dan de hypnagoge schok. Hypnagoge schokken zijn heel normaal en de meeste mensen zijn dan ook bekend met het verschijnsel. De hypnagoge schok doet zich vooral voor wanneer mensen oververmoeid zijn of in een oncomfortabele positie liggen. De exacte oorzaak van de plotselinge stuiptrekkingen zijn onduidelijk maar er zijn hypotheses geformuleerd:



Het is een natuurlijk onderdeel van het slaapproces wat zich voordoet wanneer de ademhaling is vertraagd en de lichaamstemperatuur is gedaald.

De gevoelens die worden geassocieerd met ontspanning worden foutief geïnterpreteerd door de hersenen als vallen of omtuimelen, in een reflex duwt het lichaam de ledematen uit om rechtop te blijven staan.

Hypnagoge schokken worden gewoonlijk één of twee keer waargenomen tijdens de nacht. Regelmatiger doen zich stuiptrekking voor gedurende de normale slaap, echter deze zijn doorgaans veel minder dramatisch en blijven daardoor onopgemerkt. In extreme gevallen, wanneer de nachtrust ernstig wordt gestoord door de hypnagoge schokken, spreken we van een aandoening genaamd periodieke beenbewegingen of beter bekend onder de Engelse naam PLMD (Periodic Limb Movement Disorder).
Wanneer iemand verstoken blijft van slaap en tracht tegen de slaap te vechten, zal hij vaker hypnagoge schokken beleven; dit gebeurt meestal met mensen die van slaap verstoken blijven voor een periode langer dan 24 uur.

Bron: Wikipedia
P
PhreakingoutLid
01-01-2024, 00:00
#16
htweeoo zei:
Bekijk het gewoon als kortsluiting die schokjes zijn overmatig gebruik = ff minderen. Ook heb ik als ik die schokjes heb een soort tintelingen.

Ik zit bv op een stoel en ineens trekt ene spier van mijn been weg.
Iemand die dit ook heeft.
Klik om te vergroten...

Dat laatste is je Dopamine systeem, heb je meer last van als je aan de Speed gezeten hebt.

Die schokjes heb ik trouwens nog nooit gehad eigenlijk, omdat ik ook nooit meer als drie pillen op een avond geslikt heb, en ook te veel in een korte periode.
2
200466Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Het zogenaamde schokken gebeurt als je je ogen ineens van links naar rechts en viseversa draait. Dat het ook in je slaap voorkomt is logisch.. Het gebeurt in je R.E.M. slaap, het begin van je slaap. R.E.M. staat voor Rapid Eye Movement. Simpel hè...
s
sinfonyLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik heb dit inderdaad ook opgemerkt de laatste tijd
en zoals in wiki beschreven staat heb ik het met vlak voor het in slaap vallen met een hele hooge schreeuw

best angstaanjagend, ik kap er nu ook maar even een tijdje mee :rolleyes:
k
kaboutertjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jaa ik heb hier dus nu ook last van maar er is weinig informatie over te vinden...

2 jaar geleden heb ik ook erg fanatiek gebruikt en nooit nergens last van toen deed ik het zelfs doordeweeks..

Maar nu na 2 jaar stoppen ben ik er weer een beetje aan gegaan maar alleen weekends..
En merk nu dat ik er op een of andere manier dan niet tegen kan, heb doordeweeks last van die schokjes, en vooral als ik wil gaan slapen. maar ook gewoon overdag en op het werk enz en niet alleen als ik wil slapen??!!...

Ik lag gister een film te kijken maar mijn ogen vielen bijna dicht maar ineens leek het net of me hersenen sijntjes gaven en schokjes en dan zie je zo`n lichte flits.. jh het klink best raar maar vind het zelf ook best raar..


algelopen weekend dan wel flink begaait, maar 2 jaar geleden was ik zelfs 10 x erger..

wat kan dit zijn dan??? :angry:
V
VidaLoCaLid
01-01-2024, 00:00
#20
kaboutertje zei:
Jaa ik heb hier dus nu ook last van maar er is weinig informatie over te vinden...

2 jaar geleden heb ik ook erg fanatiek gebruikt en nooit nergens last van toen deed ik het zelfs doordeweeks..

Maar nu na 2 jaar stoppen ben ik er weer een beetje aan gegaan maar alleen weekends..
En merk nu dat ik er op een of andere manier dan niet tegen kan, heb doordeweeks last van die schokjes, en vooral als ik wil gaan slapen. maar ook gewoon overdag en op het werk enz en niet alleen als ik wil slapen??!!...

Ik lag gister een film te kijken maar mijn ogen vielen bijna dicht maar ineens leek het net of me hersenen sijntjes gaven en schokjes en dan zie je zo`n lichte flits.. jh het klink best raar maar vind het zelf ook best raar..


algelopen weekend dan wel flink begaait, maar 2 jaar geleden was ik zelfs 10 x erger..

wat kan dit zijn dan??? :angry:
Klik om te vergroten...
Ik heb ook een lange tijd geleden gebruikt een jaar erg fanatiek.
Als ik nu xtc neem dus een jaar geleden moet ik er alsnog 5 nemen voor iets te voelen.
Ik begrijp niet hoe dit kan (de pillen zijn getest op 87 mg)(dolfintjes).

Je lichaam maakt eigenlijk een stof aan na je eerste keer XTC gebruiken.
Daarom blijft je 1ste x de beste keer.
Ik weet niet juist wat het is maar beschouw het als een teken dat je lichaam geeft dat je best even stopt.
Ik ben volledig met pillen gestopt. Af en toe ga ik aan de speed of aan de GHB.
Dit werkt evengoed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."