#1
Ik krijg door dit topic snode plannen met veel roofies in de thee van EO-directeuren 


Petrovic zei:@ Netwerk
Wat willen julie precies duidelijk maken met de informatie?
Je mailt wat je wilt, wisselt telefoonnummer uit, spreekt een locatie af en je koopt het.In de reportage willen we ingaan op vragen als: hoe werkt het als je repectmedicijnen via internet bestelt
?wat mag wel en wat mag niet
Verschilt, sommige uit Azië, sommige Canada/VS, sommige Europa of gewoon een Nederlandse apotheek. Al denk ik dat een meerendeel uit Azië komt.waar komen de medicijnen vandaan
Elk object of elke substantie die je koopt van een bron waar je eigenlijk helemaal geen échte verificatie van kan krijgen is gevaarlijk. Zelfs als je een auto koopt van een louche dealer kan dit gevaarlijk zijn omdat deze niet werkt naar behoren, om maar een voorbeeld te noemen. En natuurlijk geldt dit ook, misschien in grotere mate, ook voor drugs. En dus ook medicijnen.Is het gevaarlijk
Ik denk dat medicatie in populariteit aan het winnen is bij recreatieve gebruikers, met name benzodiazepinen. Ik denk dat veel jongeren en jong-volwassenen door hebben hoe relaxt het kan zijn maar ook hoe het bepaalde ongewenste effecten kan dempen van andere drugs, zoals de 'crash' of 'coming down' bij MDMA of amfetamines of andere uppers. Of de spanningen/paranoïde bij bepaalde psychedelica of zelfs THC. En om het effect van opiaten te versterken.Wij willen weten of er in de tussentijd iets veranderd is, zowel aan de aanbodkant als aan de vraagkant.
Ik denk dat elke gebruiker van wat dan ook in zekere mate zich bewust is van een risico. Bij medicijn gebruik denk ik net wat meer. Ze kiezen bewust voor deze weg en het is vaak nog een wat lastigere weg dan een reguliere dealer. Er zijn relatief weinig dealers die ook medicijnen verkopen.in hoeverre heb je het gevoel dat je een bepaald risico neemt als de medicijnen bestelt via internet
Omdat ik ze sporadisch recreatief gebruik. Als ik eens in de x-aantal weken of zelfs maanden een keertje een avond lekker wil relaxen met een benzodiazepine is het wel erg veel van het goede om mijn huisarts en eventueel een psychiater proberen te overtuigen van het feit dat ik een slaap- of angststoornis heb of iets in die trant.waarom kies je voor deze weg en ga je niet naar de huisarts
Heb ik maar noem ik niet. Ik heb er geen behoefte aan dat daar media-aandacht op wordt gevestigd. Zo kan de aandacht van justitie er ook op gevestigd worden. En voorlopig ben ik tevreden met de bron die ik gebruik. Lijkt me zonde als deze verdwijnt. Verder heb ik zelf slechts één keer een 'miskoop' gedaan bij medicijnen. De rest was altijd in orde.heb je een vast (web)adres waar je je medicijnen bestelt en wat voor ervaringen heb je met de levering van de medicijnen.
Jammer dat ik gewoon een 'normale' student ben die er absoluut niets voor voelt om op tv te komen, ongeacht of ik onherkenbaar ben met een vervormde stem. Tenminste, zolang er geen vergoeding tegenover staat nietFrog83 zei:YawningMan das nice heeft die denk ik best wat aan, voor tv scoort het tog beter als je iemand zijn hoofd en stem vervromd denk ik.
Dr Gonzo zei:Yep op 9 december 2010 bij "altijd wat" van de ncrv(uitzending gemist)...dus ik denk dat netwerk weinig aan dit onderwerp kan toevoegen...
RobTrip zei:Dr Gonzo zei:Yep op 9 december 2010 bij "altijd wat" van de ncrv(uitzending gemist)...dus ik denk dat netwerk weinig aan dit onderwerp kan toevoegen...
Was dat het programma waar jij in zat? Of welke was het anders?
Dr Gonzo zei:RobTrip zei:Dr Gonzo zei:Yep op 9 december 2010 bij "altijd wat" van de ncrv(uitzending gemist)...dus ik denk dat netwerk weinig aan dit onderwerp kan toevoegen...
Was dat het programma waar jij in zat? Of welke was het anders?
Ja dat was in dat programma...ik heet in dat programma Mike, maar ze hebben zoveel geknipt en geplakt in dat interview dat ik gewoon als een zielige junk werd neergezet,....
Netwerk zei:Petrovic zei:@ Netwerk
Wat willen julie precies duidelijk maken met de informatie?
Beste Petrovic,
In de reportage willen we ingaan op vragen als: hoe werkt het als je repectmedicijnen via internet bestelt, wat mag wel en wat mag niet, waar komen de medicijnen vandaan, is het gevaarlijk, etc. Helemaal nieuw is het onderwerp natuurlijk niet. Maar eind vorig jaar is er een grote overheidscampagne te zien geweest en was er daarmee veel aandacht vanuit de overheid voor het onderwerp. Ook de Consumentenbond deed onderzoek naar de veiligheid van medicijnen en of en hoe ze binnenkwamen. Wij willen weten of er in de tussentijd iets veranderd is, zowel aan de aanbodkant als aan de vraagkant.
Wij zouden graag een heel 'gewoon iemand' interviewen over vragen als: in hoeverre heb je het gevoel dat je een bepaald risico neemt als de medicijnen bestelt via internet, waarom kies je voor deze weg en ga je niet naar de huisarts, heb je een vast (web)adres waar je je medicijnen bestelt en wat voor ervaringen heb je met de levering van de medicijnen. Etc. Geen verdachtmaking o.i.d. van de geïnterviewde dus, gewoon een open interview.
Mail gerust als er nog aanvullende vragen zijn: [email protected]! David Slager
HTID zei:Journalisten hebben altijd al een standpunt. Ze beginnen een documantaire met een bepaald doel en zullen net zo lang knippen en plakken totdat het beeldmateriaal dat doel ondersteunt.
Hetzelfde geldt voor tv programma's. DR Phil schijnt daar ook erg goed in te zijn. Knippen en plakken totdat iemand zijn antwoorden onherkenbaar geworden zijn.
Niet meewerken aan deze propaganda van de EO!
25tolife zei:Geef je groot gelijk! knippen en plakken is wat ze bijna altijd doen (ga ik vanuit)
Chris Pontius zei:25tolife zei:Geef je groot gelijk! knippen en plakken is wat ze bijna altijd doen (ga ik vanuit)
Dat moeten ze natuturlijk altijd doen, anders heb je een heel lang en saai filmpje,
Het gaat er om wat voor beeld er wordt neer gezet.
alcoholist zei:bullshit..leuk taalgebruik btw
Beeeb zei:alcoholist zei:bullshit..leuk taalgebruik btw
Tsja was eigenlijk wel een retorische vraag, achteraf bezien.
En de EO... Stja, kunnen ze die niet afschaffen?
Beeeeb

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."