Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPillen via internet

Pillen via internet

60 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik krijg door dit topic snode plannen met veel roofies in de thee van EO-directeuren :rockband:
N
NetwerkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Petrovic zei:
@ Netwerk

Wat willen julie precies duidelijk maken met de informatie?
Klik om te vergroten...

Beste Petrovic,

In de reportage willen we ingaan op vragen als: hoe werkt het als je repectmedicijnen via internet bestelt, wat mag wel en wat mag niet, waar komen de medicijnen vandaan, is het gevaarlijk, etc. Helemaal nieuw is het onderwerp natuurlijk niet. Maar eind vorig jaar is er een grote overheidscampagne te zien geweest en was er daarmee veel aandacht vanuit de overheid voor het onderwerp. Ook de Consumentenbond deed onderzoek naar de veiligheid van medicijnen en of en hoe ze binnenkwamen. Wij willen weten of er in de tussentijd iets veranderd is, zowel aan de aanbodkant als aan de vraagkant.

Wij zouden graag een heel 'gewoon iemand' interviewen over vragen als: in hoeverre heb je het gevoel dat je een bepaald risico neemt als de medicijnen bestelt via internet, waarom kies je voor deze weg en ga je niet naar de huisarts, heb je een vast (web)adres waar je je medicijnen bestelt en wat voor ervaringen heb je met de levering van de medicijnen. Etc. Geen verdachtmaking o.i.d. van de geïnterviewde dus, gewoon een open interview.

Mail gerust als er nog aanvullende vragen zijn: [email protected]! David Slager
F
Frog83Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Jeez wat stil hier al dagen?
Y
YawningManLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat niemand hier behoefte aan heeft.

Overigens is het heel simpel:
In de reportage willen we ingaan op vragen als: hoe werkt het als je repectmedicijnen via internet bestelt
Klik om te vergroten...
Je mailt wat je wilt, wisselt telefoonnummer uit, spreekt een locatie af en je koopt het.

wat mag wel en wat mag niet
Klik om te vergroten...
?

waar komen de medicijnen vandaan
Klik om te vergroten...
Verschilt, sommige uit Azië, sommige Canada/VS, sommige Europa of gewoon een Nederlandse apotheek. Al denk ik dat een meerendeel uit Azië komt.

Is het gevaarlijk
Klik om te vergroten...
Elk object of elke substantie die je koopt van een bron waar je eigenlijk helemaal geen échte verificatie van kan krijgen is gevaarlijk. Zelfs als je een auto koopt van een louche dealer kan dit gevaarlijk zijn omdat deze niet werkt naar behoren, om maar een voorbeeld te noemen. En natuurlijk geldt dit ook, misschien in grotere mate, ook voor drugs. En dus ook medicijnen.
Echter is het risico klein als je geen losse tabletten koopt, veel worden gewoon geleverd in originele verpakkingen en blisters, van bekende farmaceutische fabrikanten als Roche, Sandoz, Bayer, Pfizer, etc.
Lees wel: Ongevaarlijk in die zin, dat het gepaard gaat met verantwoord gebruik.

Wij willen weten of er in de tussentijd iets veranderd is, zowel aan de aanbodkant als aan de vraagkant.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat medicatie in populariteit aan het winnen is bij recreatieve gebruikers, met name benzodiazepinen. Ik denk dat veel jongeren en jong-volwassenen door hebben hoe relaxt het kan zijn maar ook hoe het bepaalde ongewenste effecten kan dempen van andere drugs, zoals de 'crash' of 'coming down' bij MDMA of amfetamines of andere uppers. Of de spanningen/paranoïde bij bepaalde psychedelica of zelfs THC. En om het effect van opiaten te versterken.

in hoeverre heb je het gevoel dat je een bepaald risico neemt als de medicijnen bestelt via internet
Klik om te vergroten...
Ik denk dat elke gebruiker van wat dan ook in zekere mate zich bewust is van een risico. Bij medicijn gebruik denk ik net wat meer. Ze kiezen bewust voor deze weg en het is vaak nog een wat lastigere weg dan een reguliere dealer. Er zijn relatief weinig dealers die ook medicijnen verkopen.

waarom kies je voor deze weg en ga je niet naar de huisarts
Klik om te vergroten...
Omdat ik ze sporadisch recreatief gebruik. Als ik eens in de x-aantal weken of zelfs maanden een keertje een avond lekker wil relaxen met een benzodiazepine is het wel erg veel van het goede om mijn huisarts en eventueel een psychiater proberen te overtuigen van het feit dat ik een slaap- of angststoornis heb of iets in die trant.

Overigens zullen de mensen die veel van dit soort klachten hebben wel gewoon de 'verstandige' weg kiezen omdat zij professioneel advies willen en omdat het veelal vergoed wordt. Het is namelijk een dure grap. Het percentage dat daadwerkelijk medische achtergrond heeft om te gebruiken dat via internet koopt is er ongetwijfeld, maar lijkt mij nihil.

heb je een vast (web)adres waar je je medicijnen bestelt en wat voor ervaringen heb je met de levering van de medicijnen.
Klik om te vergroten...
Heb ik maar noem ik niet. Ik heb er geen behoefte aan dat daar media-aandacht op wordt gevestigd. Zo kan de aandacht van justitie er ook op gevestigd worden. En voorlopig ben ik tevreden met de bron die ik gebruik. Lijkt me zonde als deze verdwijnt. Verder heb ik zelf slechts één keer een 'miskoop' gedaan bij medicijnen. De rest was altijd in orde.
F
Frog83Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedoelde trouwens stil in het algemeen op dit parma deel.
YawningMan das nice heeft die denk ik best wat aan, voor tv scoort het tog beter als je iemand zijn hoofd en stem vervromd denk ik.
Zeker nuttige informatie.
Ik ga je voorbeeld volgen en ook wat er neer zetten.


Wat aanvullends is dat de handel best is groot is naar mijn idee, groter als word gedacht in het algemeen.
Als je kijkt naar alle soorten nep viagra die op de markt zijn en Benzodiazepines, zit veel namaak tussen.
Ik slik alles wel, van Benzo's maar idd precies weten wat er in zit weet je nooit 100% zeker tenzij je laat testen.

Er is namaak op de martk die kwa uiterlijk echt niet te onderscheiden zijn van orginele op recpet medicatie, blisters serie nummers doosjes alles kunnen ze namaken.
Dat is toen ook al is in Netwerk, of een gelijksoortig nieuwsprogramma geweest.
Y
YawningManLid
01-01-2024, 00:00
#6
Frog83 zei:
YawningMan das nice heeft die denk ik best wat aan, voor tv scoort het tog beter als je iemand zijn hoofd en stem vervromd denk ik.
Klik om te vergroten...
Jammer dat ik gewoon een 'normale' student ben die er absoluut niets voor voelt om op tv te komen, ongeacht of ik onherkenbaar ben met een vervormde stem. Tenminste, zolang er geen vergoeding tegenover staat niet :sunglasses:
R
RobTripLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dr Gonzo zei:
Yep op 9 december 2010 bij "altijd wat" van de ncrv(uitzending gemist)...dus ik denk dat netwerk weinig aan dit onderwerp kan toevoegen...
Klik om te vergroten...


Was dat het programma waar jij in zat? Of welke was het anders?
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#8
RobTrip zei:
Dr Gonzo zei:
Yep op 9 december 2010 bij "altijd wat" van de ncrv(uitzending gemist)...dus ik denk dat netwerk weinig aan dit onderwerp kan toevoegen...
Klik om te vergroten...


Was dat het programma waar jij in zat? Of welke was het anders?
Klik om te vergroten...

Ja dat was in dat programma...ik heet in dat programma Mike, maar ze hebben zoveel geknipt en geplakt in dat interview dat ik gewoon als een zielige junk werd neergezet,....
R
RobTripLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dr Gonzo zei:
RobTrip zei:
Dr Gonzo zei:
Yep op 9 december 2010 bij "altijd wat" van de ncrv(uitzending gemist)...dus ik denk dat netwerk weinig aan dit onderwerp kan toevoegen...
Klik om te vergroten...


Was dat het programma waar jij in zat? Of welke was het anders?
Klik om te vergroten...

Ja dat was in dat programma...ik heet in dat programma Mike, maar ze hebben zoveel geknipt en geplakt in dat interview dat ik gewoon als een zielige junk werd neergezet,....
Klik om te vergroten...


Ah ok. Even kijken of ik het terug kan zien. Ben benieuwd.

Het is 10 december toch, ipv 9.

Ik heb het inmiddels gezien. Eerlijk gezegd lijkt het ook niet alsof het geknipt is, maar dat weet jij natuurlijk beter. Zou je misschien willen zeggen wat er geknipt is, of wil je het er niet over hebben? Vind het wel interessant namelijk :flushed:
B
BeeebLid
01-01-2024, 00:00
#10
Netwerk zei:
Petrovic zei:
@ Netwerk

Wat willen julie precies duidelijk maken met de informatie?
Klik om te vergroten...

Beste Petrovic,

In de reportage willen we ingaan op vragen als: hoe werkt het als je repectmedicijnen via internet bestelt, wat mag wel en wat mag niet, waar komen de medicijnen vandaan, is het gevaarlijk, etc. Helemaal nieuw is het onderwerp natuurlijk niet. Maar eind vorig jaar is er een grote overheidscampagne te zien geweest en was er daarmee veel aandacht vanuit de overheid voor het onderwerp. Ook de Consumentenbond deed onderzoek naar de veiligheid van medicijnen en of en hoe ze binnenkwamen. Wij willen weten of er in de tussentijd iets veranderd is, zowel aan de aanbodkant als aan de vraagkant.

Wij zouden graag een heel 'gewoon iemand' interviewen over vragen als: in hoeverre heb je het gevoel dat je een bepaald risico neemt als de medicijnen bestelt via internet, waarom kies je voor deze weg en ga je niet naar de huisarts, heb je een vast (web)adres waar je je medicijnen bestelt en wat voor ervaringen heb je met de levering van de medicijnen. Etc. Geen verdachtmaking o.i.d. van de geïnterviewde dus, gewoon een open interview.

Mail gerust als er nog aanvullende vragen zijn: [email protected]! David Slager
Klik om te vergroten...

Oké oké...

Maar hebben jullie NU al een standpunt? Wat is de isnteek van het programma? Is het een docu met als strekking drugs zijn slecht en drugs via internet zijn nog slechter. Of is jullie insteek toch anders. Dus open en onbevangen en niet vooringenomen?

Beeeb
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#11
bullshit..leuk taalgebruik btw
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#12
Journalisten hebben altijd al een standpunt. Ze beginnen een documantaire met een bepaald doel en zullen net zo lang knippen en plakken totdat het beeldmateriaal dat doel ondersteunt.

Hetzelfde geldt voor tv programma's. DR Phil schijnt daar ook erg goed in te zijn. Knippen en plakken totdat iemand zijn antwoorden onherkenbaar geworden zijn.

Niet meewerken aan deze propaganda van de EO!
F
Frog83Lid
01-01-2024, 00:00
#13
ik hoorde via via dat dit laatst is uitgezonden al. zal eerdgaas is zoeken.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
HTID zei:
Journalisten hebben altijd al een standpunt. Ze beginnen een documantaire met een bepaald doel en zullen net zo lang knippen en plakken totdat het beeldmateriaal dat doel ondersteunt.

Hetzelfde geldt voor tv programma's. DR Phil schijnt daar ook erg goed in te zijn. Knippen en plakken totdat iemand zijn antwoorden onherkenbaar geworden zijn.

Niet meewerken aan deze propaganda van de EO!
Klik om te vergroten...

Geef je groot gelijk! knippen en plakken is wat ze bijna altijd doen (ga ik vanuit)
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
25tolife zei:
Geef je groot gelijk! knippen en plakken is wat ze bijna altijd doen (ga ik vanuit)
Klik om te vergroten...

Dat moeten ze natuturlijk altijd doen, anders heb je een heel lang en saai filmpje,
Het gaat er om wat voor beeld er wordt neer gezet.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Chris Pontius zei:
25tolife zei:
Geef je groot gelijk! knippen en plakken is wat ze bijna altijd doen (ga ik vanuit)
Klik om te vergroten...

Dat moeten ze natuturlijk altijd doen, anders heb je een heel lang en saai filmpje,
Het gaat er om wat voor beeld er wordt neer gezet.
Klik om te vergroten...

Inderdaad verkeerd geformuleerd. Beter gezegd ze maken het naar hun wens/doel.
B
BeeebLid
01-01-2024, 00:00
#17
alcoholist zei:
bullshit..leuk taalgebruik btw
Klik om te vergroten...

Tsja was eigenlijk wel een retorische vraag, achteraf bezien.
En de EO... Stja, kunnen ze die niet afschaffen?

Beeeeb
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Beeeb zei:
alcoholist zei:
bullshit..leuk taalgebruik btw
Klik om te vergroten...

Tsja was eigenlijk wel een retorische vraag, achteraf bezien.
En de EO... Stja, kunnen ze die niet afschaffen?

Beeeeb
Klik om te vergroten...

bedoelde t niet over jou..
h
hmkeyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ze hebben het maar zelf in huis geslagen :tearsofjoy:
http://www.uitgesprokeneo.nl/reportage/ ... n-in-huis/
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ze zijn van de eo, zegt genoeg dacht ik... :kots:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."