Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Bestel jij wel eens pillen via internet, die in Nederland alleen op recept verkrijgbaar zijn? Je bent niet de enige, want er zijn jaarlijks honderdduizenden mensen die dat doen. Wij zijn bezig met een reportage over dit onderwerp: hoe werkt het, is het gemakkelijk en bovenal: is het gevaarlijk? We zouden voor die reportage graag met iemand spreken die zelf regelmatig pillen bestelt en daar gewoon open over durft te praten. Neem (vrijblijvend!) contact op met David Slager, redacteur Uitgesproken EO (Nederland 2, 20.25) via [email protected]."
"Petrovic zei: @ Netwerk Wat willen julie precies duidelijk maken met de informatie? Klik om te vergroten... Beste Petrovic, In de reportage willen we ingaan op vragen als: hoe werkt het als je repectmedicijnen via internet bestelt, wat mag wel en wat mag niet, waar komen de medicijnen vandaan, is het gevaarlijk, etc. Helemaal nieuw is het onderwerp natuurlijk niet. Maar eind vorig jaar is er een grote overheidscampagne te zien geweest en was er daarmee veel aandacht vanuit de overheid voor het onderwerp. Ook de Consumentenbond deed onderzoek naar de veiligheid van medicijnen en of en hoe ze binnenkwamen. Wij willen weten of er in de tussentijd iets veranderd is, zowel aan de aanbodkant als aan de vraagkant. Wij zouden graag een heel 'gewoon iemand' interviewen over vragen als: in hoeverre heb je het gevoel dat je een bepaald risico neemt als de medicijnen bestelt via internet, waarom kies je voor deze weg en ga je niet naar de huisarts, heb je een vast (web)adres waar je je medicijnen bestelt en wat voor ervaringen heb je met de levering van de medicijnen. Etc. Geen verdachtmaking o.i.d. van de geïnterviewde dus, gewoon een open interview. Mail gerust als er nog aanvullende vragen zijn: [email protected]! David Slager"