Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFlunitrazepam, diazepam en nitrazepam, ik voel niks

Flunitrazepam, diazepam en nitrazepam, ik voel niks

27 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
i
ikwilslapenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,
Ik ben sinds een tijd aan pillen begonnen, omdat ik NIET slaap.
Ik heb van de apotheek, met een echt recept gekregen : eerst nitrazepam 5mg 2x.
Hielp niet.
Toen, vanwegen grote stess diazepam 10mg erbij. Hielp niks. Heb stiekem (en stom) zelf de dosis verhoogd, op een gegeven moment een hele strip van 10mg, dus 100 mg diazepam. NIKS.
Later, als uitzondering, kreeg ik in plaats van de nitrazepam, flunitrazepam2mg, maar ik moest wel heel erg voorzichtig zijn!
Niks. Zelfs met 4x 2mg en de diazepammen erbij niet. Ik slaap hooguit heel los 3 uur.

Ik heb geen drugsverleden ofzo. En de medicatie is dus echt.
Iemand ervaring?
Ik weet het echt niet meer, word echt gek zowat van vemoeidheid!

Groet van Ikwilslapen
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jij neemt wel extreem hoge dosissen, en dan nog niks voelen ! :openmouth:

Dat kan eigenlijk niet.
*
**NYX**Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Als een dikke dosis flunitrazepam niks met je doet, dan ga ik me haast afvragen of je arts je geen placebo's heeft gegeven.
Maar voordat je verder gaat met je dosis verhogen zou ik serieus naar je arts gaan om dit te bespreken en je eventueel laten doorverwijzen naar een specialist.
Want kan me voorstellen dat ondanks dat je niks voelt het wel effecten moet hebben, en dat je daar wel heel voorzichtig mee moet zijn.
Flunitrazepam is niet zomaar wat.
Het lijkt me dat als je blijkbaar ongevoelig bent voor deze categorie middelen je iets heel anders zult moeten proberen ipv de dosis op voeren.

Heb je al eens geprobeerd om een jointje te roken?
Je zegt dat je geen drugsverleden hebt, als ik daaruit mag opmaken dat je ook nog nooit thc hebt geprobeerd dan zou dit misschien kunnen helpen in de vorm van roken of thee ofz?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
**NYX** zei:
Als een dikke dosis flunitrazepam niks met je doet, dan ga ik me haast afvragen of je arts je geen placebo's heeft gegeven.
Klik om te vergroten...

Inderdaad. :grin:
i
ikwilslapenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi,
Tja, placebo's, maar hij weet best dat ik daarnaar ga vragen omdat het niks doet.
En de valium en de nitra's dan? (die zijn van een ander...ook recept).

Tja, iets roken, ik rook niet, maar ik kan het wel :)
Stinkt wel heul erg.

Nee, ik zal de dosis niet verhogen, niet verstandig. En het helpt niet. Bedankt voor de waarschuwing, want het is inderdaad niet niks begreep ik.
In elk geval dank voor de reacties, vorige keer gloofde niemnad mij..grrr.
Maar goed, jointje en wijn helpen wel bij mij...behalve dan dat ik ze niet echt lekkr vind :(
GroetenI k wil slaaapen
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ga naar de huisarts!

En deze past beter in farmaceutische drugs.
*
**NYX**Lid
01-01-2024, 00:00
#7
je zou wiet dmv een vaporiser kunnen proberen is toch anders dan een echt jointje,
en anders wat hasj oplossen in warme melk en ff doorkoken, doet het vaak ook prima.
Valeriaan...stelt voor mij niks voor in vergelijking met flunitrazepam maar aangezien je daar schijnbaar ongevoelig voor bent werkt valium bij jouw misschien juist prima...
h
hmkeyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het enige goede advies is om een arts te bezoeken inderdaad.
Je hoeft ook echt niet bang te zijn dat geen 1 medicijn bij jou zal werken.
Dan maar uit een andere groep producten.
Y
YawningManLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou ook bijna aan placebo's gaan denken. 100mg diazepam voor iemand met geen tolerantie is een ontzettend hoge dosis. 100mg diazepam legt menig mens plat. Mij wel in ieder geval.
Sowieso vind ik alprazolam en diazepam geen logische medicatie om voor te schrijven bij een slaapstoornis, deze worden voornamelijk gebruikt bij angststoornissen, paniekaanvallen en beroertes. Flunitrazepam is daarentegen wel meer hypnotisch.
Gewoon in gesprek gaan met je huisarts, vraag ook eens naar Zoldipem (google ook even). Mochten benzodiazepinen om wat voor reden écht geen uitwerking op jou hebben (wat ik betwijfel) zijn er ook altijd nog barbituraten. Deze worden alleen bijna nooit meer voorgeschreven sinds benzo's zijn uitgevonden. Barbituraten kun je extreem makkelijk een overdosis van nemen met een CZS depressie met coma of dood als gevolg. Mocht je arts je dit gaan voorschrijven, ga NOOIT zelf met de dosering aan de haal. Met benzo's is het gevaar hiervan gering, de LD50 (fatale dosis voor 50% van de bevolking) voor (bijvoorbeeld) diazepam is ongeveer 1200mg per kilo lichaamsgewicht. Alhoewel er wel comateuze toestanden zijn geweest bij mensen met het innemen van al 500mg. Oppassen dus.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#10
ikwilslapen zei:
Maar goed, jointje en wijn helpen wel bij mij...behalve dan dat ik ze niet echt lekkr vind :(
Klik om te vergroten...
Als je wel iets merkt door het drinken van een wijntje vermoed ik dat je een placebo hebt gekregen, de werkingsmechanismen van alcohol en van benzo's lijken erg op elkaar. Helemaal niets voelen van grote hoeveelheden flunitrazepam is dan op zijn zachtst gezegd vreemd.
Ga, zoals gezegd, naar een andere arts en probeer of de benzo's die je daar krijgt wel effect hebben. Zo niet (in vreemde gevallen) dan wordt het cannabis en/of alcohol of desnoods barbituraten (lees hierover YawningMan's comment, barbituraten zijn gevaarlijk).
i
ikwilslapenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oeps...naar huisarts dus.
Heb dus toch weer een hele strip eringegooid 2 uur geleden en kan nog gewoon op 1 been staan, met ogen dicht.
Mischien word ik wel een kermisattractie :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#12
W.F.L. zei:
:grin:

Je bent wel erg gevaarlijk bezig, let ermee op dat je niet zulke streken uithaalt bij een middel dat wél werkt want daar zul je vast wel spijt van krijgen.. :P
Klik om te vergroten...


Inderdaad!
En vraag me af hoelang je ze gebruikt , paar weken, maanden, jaren?

Succes bij de huisarts!
h
hmkeyLid
01-01-2024, 00:00
#13
YawningMan zei:
Ik zou ook bijna aan placebo's gaan denken. 100mg diazepam voor iemand met geen tolerantie is een ontzettend hoge dosis. 100mg diazepam legt menig mens plat. Mij wel in ieder geval.
Sowieso vind ik alprazolam en diazepam geen logische medicatie om voor te schrijven bij een slaapstoornis, deze worden voornamelijk gebruikt bij angststoornissen, paniekaanvallen en beroertes. Flunitrazepam is daarentegen wel meer hypnotisch.
Gewoon in gesprek gaan met je huisarts, vraag ook eens naar Zoldipem (google ook even). Mochten benzodiazepinen om wat voor reden écht geen uitwerking op jou hebben (wat ik betwijfel) zijn er ook altijd nog barbituraten. Deze worden alleen bijna nooit meer voorgeschreven sinds benzo's zijn uitgevonden. Barbituraten kun je extreem makkelijk een overdosis van nemen met een CZS depressie met coma of dood als gevolg. Mocht je arts je dit gaan voorschrijven, ga NOOIT zelf met de dosering aan de haal. Met benzo's is het gevaar hiervan gering, de LD50 (fatale dosis voor 50% van de bevolking) voor (bijvoorbeeld) diazepam is ongeveer 1200mg per kilo lichaamsgewicht. Alhoewel er wel comateuze toestanden zijn geweest bij mensen met het innemen van al 500mg. Oppassen dus.
Klik om te vergroten...

Barbituraten..tja..
Ik denk dat er eerder Seroquel oid voorgeschreven word.
Maarja, de arts zal het wel weten maar geef het niet op ikwilslapen, ga terug naar de arts :wink: !
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nog tal van slaapmedicatie die je kunnen helpen.
Zolpidem, Zopiclon, maar helaas werken die op de zelfde receptor als benzo's dus twijfel ik of je hiervan iets voelt...
Ze schrijven ook antideppresiva voor tegen slaapeloosheid, vooral tricyclidische.

Wat betreft die 100mg Diazepam, zonder tolerantie zou je plat liggen voor een lange tijd!
Maar hij vermelde 4x 2mg Flunitrazepam... Dat is extreem hoog. Zelfs na 1 en indien niet na 2 dan is iemand plat :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Pammer zei:
Nog tal van slaapmedicatie die je kunnen helpen.
Zolpidem, Zopiclon, maar helaas werken die op de zelfde receptor als benzo's dus twijfel ik of je hiervan iets voelt...
Ze schrijven ook antideppresiva voor tegen slaapeloosheid, vooral tricyclidische.

Wat betreft die 100mg Diazepam, zonder tolerantie zou je plat liggen voor een lange tijd!
Maar hij vermelde 4x 2mg Flunitrazepam... Dat is extreem hoog. Zelfs na 1 en indien niet na 2 dan is iemand plat :)
Klik om te vergroten...

Helaas kan je erop een gegeven moment 20-30mg weg slikken die echt zijn op 1 avond spreek ik uit ervaring helaas (te hoge tolerantie voor van allerlei benzos nog steeds eigenlijk)sliep er goed op ja maar was niet leuk vanaf te komen. Heb toen met andere dingen gerotzooid tot ik op dia was en af kon bouwen daarmee bij me huisarts met een kloppend verhaal en een goede dok.
Piece!
i
ikwilslapenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het zijn geen placebo's, want bij een vriend werken ze wel.
Ik heb nu dormicum...15mg! Later zelfs mix gemaakt van vanalles.
Ik ben er nog hoor.
Misschien TE gestressed.
Zelfs dormicum doet het niet....ik denk dat ik lijp ben ofzo.

Maar bedankt voor de reacties.
Y
YawningManLid
01-01-2024, 00:00
#17
hmkey zei:
YawningMan zei:
Ik zou ook bijna aan placebo's gaan denken. 100mg diazepam voor iemand met geen tolerantie is een ontzettend hoge dosis. 100mg diazepam legt menig mens plat. Mij wel in ieder geval.
Sowieso vind ik alprazolam en diazepam geen logische medicatie om voor te schrijven bij een slaapstoornis, deze worden voornamelijk gebruikt bij angststoornissen, paniekaanvallen en beroertes. Flunitrazepam is daarentegen wel meer hypnotisch.
Gewoon in gesprek gaan met je huisarts, vraag ook eens naar Zoldipem (google ook even). Mochten benzodiazepinen om wat voor reden écht geen uitwerking op jou hebben (wat ik betwijfel) zijn er ook altijd nog barbituraten. Deze worden alleen bijna nooit meer voorgeschreven sinds benzo's zijn uitgevonden. Barbituraten kun je extreem makkelijk een overdosis van nemen met een CZS depressie met coma of dood als gevolg. Mocht je arts je dit gaan voorschrijven, ga NOOIT zelf met de dosering aan de haal. Met benzo's is het gevaar hiervan gering, de LD50 (fatale dosis voor 50% van de bevolking) voor (bijvoorbeeld) diazepam is ongeveer 1200mg per kilo lichaamsgewicht. Alhoewel er wel comateuze toestanden zijn geweest bij mensen met het innemen van al 500mg. Oppassen dus.
Klik om te vergroten...

Barbituraten..tja..
Ik denk dat er eerder Seroquel oid voorgeschreven word.
Maarja, de arts zal het wel weten maar geef het niet op ikwilslapen, ga terug naar de arts :wink: !
Klik om te vergroten...
Denk je nou werkelijk dat een huisarts één van de meest omstreden antidepressiva en antipsychotica gaat voorschreven voor een slaapstoornis omdat het ook een sederend en hypnotisch effect heeft? Lijkt me erg sterk!

Pammer zei:
Nog tal van slaapmedicatie die je kunnen helpen.
Zolpidem, Zopiclon, maar helaas werken die op de zelfde receptor als benzo's dus twijfel ik of je hiervan iets voelt...
Ze schrijven ook antideppresiva voor tegen slaapeloosheid, vooral tricyclidische.

Wat betreft die 100mg Diazepam, zonder tolerantie zou je plat liggen voor een lange tijd!
Maar hij vermelde 4x 2mg Flunitrazepam... Dat is extreem hoog. Zelfs na 1 en indien niet na 2 dan is iemand plat :)
Klik om te vergroten...
Hij zegt wel van drank te kunnen slapen, alcohol werkt ook op de GABA receptor. Dus dat is het probleem niet. Benzo's zouden moeten werken, evenals Zoldipem oid. en inderdaad amitriptyline (één van de tricyclische) is ook nog relatief gebruikelijk voor slaapstoornissen (of pijnstiller) naast antidepressiva.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sta je open voor een holistische behandeling ofzo? Ik zou zeggen dat het een sterk deel in jezelf is wat echt niet wilt ontspannen, maar dat is mijn visie en ik respecteer het als je dat maar bullshit vind. Hoe dan ook ben ik zeer benieuwd wat er gebeurt als je is naar een goede healer gaat of een ceremonie met een psychedelische plant doet, deze dingen werken beter en sterker op de chemie in je hoofd dan die pammetjes.

PM maar als je meer wilt weten, maar wie weet vind je het gewoon niets is het ook goed :)

Adreno
F
Frog83Lid
01-01-2024, 00:00
#19
je zal wel hoge weerstand dan denk, als je normaal geen toelrantie hebt zou je met die dosering tog wel een keer moeten slapen.

ik kan 4 x2 mg flura nemen en wakker blijven, maar ben helaas dan ook een regelamtig gebruiker. In jouw geval denk aan hoog ziektebeeld psygish (stress mischien andere factoren) en enrome hoge weerstand maar laat dat is onderzoeken zou ik zeggen, en ga zelf niet alles mixen.

iig succes met alles
i
ikwilslapenLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Adrenochroom : Ik ben wel een beetje holistisch, maar ik ben absoluut zeker dat echt elk deel van mij wil slapen. Juist omdat, wat Frog 83 zegt : Ik heb gewoon echt teveel stress.
Ik rook niet, en nu rook ik 1x in de week een sigaret om rustig te worden, daarna de pillen erin en naar bed. De sigaret helpt, maar dat schijn te maken te hebben met je ademhaling. Dus ik probeer in bed net te doen alsof ik rook.... :)
Ik krijg binnenkort wel een vette behandeling bij psych. Misschien dat hij mij xanax voor kan schrijven, maar ja....dan moet ik wel opbiechten wat ik allemaal uit heb gespookt.
En wat de plant betreft, ik geloof wel dat dat kan, maar ik zou zo graag es echt van de wereld willen zijn, en daarom ben ik aan die benzo's begonnen.

@Frog, ik ben zo eigenwijs wel te mixen, ik weet het, stom. Heb zelfs al met sterke drank geprobeerd en ik drink niet. Dan neem ik 1 glaasje. Sigaret en pillen.
Waarom stop k niet gewoon, het is zooooo duur.
Maar ja, ik hooop steeds dat het lukt.
En ik heb nog liggen, dus waarom niet. Maar eigenlijk moet ik me erbij neerleggen.
1 ding is zeker, met oud en nieuw ga ik aan de witte wijn, kan er nog net in, zo vies vind ik het niet, en dan lig ik na 2 glaasjes onder de tafel van het lachen en na 4 wankel ik lekker naar boven en slaap aan 1 stuk door. Geen kater.
Blij dat ik niet van alcohol houd, anders nu verslaafd.



Bedankt voor de reacties

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."