Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte wat is een, of waar staat CEV voor?"
"Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte Nou ik ben nu al benieuwd naar het volgende tripreport. Over die beelden, het deed mij meteen denken aan de boekencyclus over de Donkere Toren van Stephen King heeft degene die de doornappel genomen had misschien ooit iets uit die boeken gelezen... Die serie gaat over verschillende werelden, en die staan op instorten, het enige goede is een rode stralende roos, die een soort tegenhanger is van al het slechte. Die roos staat midden op een verlaten en troosteloos buwterrein, en iedereen die die roos ziet raakt in extase omdat die het mooiste is wat er is.. ff 7 dikke delen in het heel kort samengevat mbt tot de waargenomen beelden van de roos"
"Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte Hey Sublimo! Wordt het dit weekend.... ik blijf het topic in de gaten houden want ik kijk uit naar wederom een fascinerend report. Ik hoop wel dat je voorzichtig doet en wens je een hele leerzame ervaring toe!"
"De verhalen over GHB stiekum in drankjes doen en dan meisjes meenemen zijn veel groter dan de keren dat het ook daadwerkelijk gebeurt. Een hoop indianenverhalen doen hierover de ronde, net als het bekende 'olifantenverdovingsmiddel'. Ook is het een bekend feit dat mensen die fout zijn gegaan vaak vertellen dat er iets in hun drankje is gedaan puur omdat ze zich schamen. Wat mischien minder sensatie is voor je 'film' maar wel veel meer voorkomend en zinvol om mee te nemen tijdens voorlichting, is je grenzen die vervagen. En het misbruik dat hier uit voortkomt bij 'bekenden' onderling. Men wordt veel makkelijker van ghb, ook of juist op sexueel gebied. Dit verhaal is wel veel genuanceerder als een dader/slachtoffer rol. Maar er zijn zat mensen/meiden die tijdens een ghb roes dingen doen waar ze later spijt van hebben. 'Vrienden' die sex met een meisje hebben terwijl zij half ligt 'out'te gaan, en zo'n meisje die daar later dan niet veel mee zal doen, want ze was immers bij 'vrienden'. Jongens die weten dat een meisje wel in is voor ghb en dat haar expres geven met het vooropgezette plan om sex te hebben, dat meisje wou dan misschien wel wat maar kan alsnog overgehaald zijn of spijt hebben van alles wat er uiteindelijk is gebeurd. Dat ze die jongen wel leuk vond maar nooit van plan was om onveilige sex te hebben, of dat het nooit de bedoeling was dat zijn vriend ook mee zou doen. Zo zijn er talloze voorbeelden en situatie op te noemen, waarin het discutabel is of het nou wel of niet om echt sexueel misbruik gaat, maar wel situaties waarvan mensen spijt kunnen hebben, en meiden die hier veel meer last van hebben dan dat ze durven toe te geven. Juist omdat deze vervelende/ongemakkelijke dingen tussen 'vrienden' of bekenden gebeuren. Ik durf bijna wel te beweren dat iedereen die regelmatig ghb gebruikt zo'voorbeeld kan opnoemen."
"Tuurlijk, ik wil hiermee ook niemand veroordelen of zeggen dat er geen mensen zijn die verstandig met GHB(of drugs in zijn algemeenheid) kunnen omgaan. Ik wil alleen wijzen op het feit dat de verhalen over 'ghb stiekum in drankjes en sexueel misbruik' vaak heel erg overtrokken zijn en eerder verhalen zijn uit de anti-ghb hoek. Maar al denk ik dat die dingen weinig voorkomen, ik denk dat er wel een kant is aan GHB die als sexueelmisbruik gezien kan worden al is die minder expliciet. Er gebeuren dingen op sexueel gebied die veel minder duidelijk misbruik zijn. Dit omdat het gebeurt tussen bekenden/vrienden. Waar het misschien niet op het moment zelf met tegenzin gebeurt. Meisjes die misschien vrijwillig GHB nemen, met iemand die ze ook wel zien zitten en in situatie terecht komen waar ze achteraf toch spijt van hebben of zich rot over voelen maar hier niet over durven praten omdat ze de schuld bij zichzelf neerleggen, of zich scamen omdat ze zelf die ghb hebben genomen. En ik geloof meteen dat dat niet jouw manier van gebruiken is, maar zeg eens eerlijk, heb je dit nooit zien gebeuren als je ergens was, al was het op een feestje. of heb je nooit dit soort verhalen gehoord? Misschien vergis ik me hoor, maar het is iets dat ik wel veel gezien heb. En dan heb ik het over mijn eigen omgeving, maar ook op feesten waar ik gewerkt heb, en de jongeren die ik ivm werk gesproken heb, Volgens mij is dit aspect of deze kant van GHB heel goed om mee te nemen in voorlichting. En voorlichting is juist bedoeld voor mensen die minder ervaring met een middel hebben. En jij bent blijkbaar een verstandige gebruiker waar deze voorlichting dus in eerste instantie niet direct op gericht is. Maar degene die dit topic heeft geopend heeft het over wat en hoe iets te brengen tijdens voorlichting. En juist het sexuele aspect van GHB en het stellen van grenzen voor jezelf lijkt mij erg goed om mee te nemen in een voorlichting."
"Ben je dan in ieder geval wel met me eens dat het iets is dat voorkomt, en dat het 'stiekum in drankje en verkrachtings'verhaal heel wat minder voorkomt. Dus volgens mij is het juist goed om deze kantte benoemen ipv het rapedrugverhaal in een voorlichtingsboodschap die volgens mij het meeste zin heeft als die zo oprecht en eerlijk mogelijk is. Als ik voorlichting geef zeg ik het liefste ook als eerste dat drugs meestal heel leuk zijn, waarom beginnen er anders zoveel mensen aan? Want hoe serieus wordt je voorlichtingspraatje nog genomen als je alleen maar de negatieve aspecten benadrukt en iemand een geweldig leuke eerste ervaring met drugs heeft? En met een vd eerste keren GHB zal iemand niet veel hebben aan het rapedrugpraatje, wel goed als iemand is voorbereid op de sexueel opwekkend kant van het middel zowel bij jezelf als bij de mensen waar je op dat moment mee bent."
"Ik had laatst ook twee mooie amanita's gevonden, thuis netjes te drogen gelegd op een zooi kranten en de ventilator aan, helaas moest ik een paar dagen weg en toen ik terug kwam was die ene bijna helemaal weggevreten door maden/wormpjes Nou heb ik ergens gelezen dat als je amanita's vind je ze thuis even in de melk kan laten weken alvorens je ze te drogen legt, de beestjes zouden dan in de melk achter blijven. Heeft iemand hier ervaring mee, of is het van die inetonzin??"
"Ik heb geen flauw idee of dat helpt, maar ben wel heel benieuwd. Bij mij werkte codeine laatst wel prima, alhoewel de pep toen ook wel al een beetje aan het uitwerken was."
"Als een dikke dosis flunitrazepam niks met je doet, dan ga ik me haast afvragen of je arts je geen placebo's heeft gegeven. Maar voordat je verder gaat met je dosis verhogen zou ik serieus naar je arts gaan om dit te bespreken en je eventueel laten doorverwijzen naar een specialist. Want kan me voorstellen dat ondanks dat je niks voelt het wel effecten moet hebben, en dat je daar wel heel voorzichtig mee moet zijn. Flunitrazepam is niet zomaar wat. Het lijkt me dat als je blijkbaar ongevoelig bent voor deze categorie middelen je iets heel anders zult moeten proberen ipv de dosis op voeren. Heb je al eens geprobeerd om een jointje te roken? Je zegt dat je geen drugsverleden hebt, als ik daaruit mag opmaken dat je ook nog nooit thc hebt geprobeerd dan zou dit misschien kunnen helpen in de vorm van roken of thee ofz?"
"je zou wiet dmv een vaporiser kunnen proberen is toch anders dan een echt jointje, en anders wat hasj oplossen in warme melk en ff doorkoken, doet het vaak ook prima. Valeriaan...stelt voor mij niks voor in vergelijking met flunitrazepam maar aangezien je daar schijnbaar ongevoelig voor bent werkt valium bij jouw misschien juist prima..."