Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb eigenlijk een vraag. Ik gebruik nu sinds 1 week diazepam ivm paniekaanvallen. Nou de paniekaanvallen zijn er niet meer. Ik ben wel onrustig en soms flink zweterig maar het loopt niet meer uit naar paniek. Twee weken voordat ik met de diazepam begon heb ik heel slecht geslapen. Maar nu na het innemen voel ik me honds en honds moe. Ik heb absoluut geen zin om ook maar iets te doen en heb zwabberbenen. Wie heeft hier ervaring mee? En hoelang duurt het voordat je een beetje aan de diazepam gewend bent?"
"Wat fijn al jullie reacties! Vandaag een aantal belangrijke beslissingen genomen. ik gebruik namelijk al een SSRI (Efexor) maar blijkbaar laat die me iedere keer terugstorten in aan paniek/angstaanval. Ik heb een verwijsbrief naar de psychiater gevraagt zodat hij kan kijken naar mijn medicijn gebruik. Duurt ongeveer een week of 3 voordat je een afspraak hebt. Bij de psycholoog loop ik ook en dat is vrij heftig waarschijnlijk ook daarom dat ik vaak terugval. Maar daarmee stoppen is echt geen optie. ik vraag me alleen af of Efexor goed voor mij werkt. En die Diazepam, volgende week weer een afspraak en ik ga dan vragen of ik al mag minderen. Ik bracht vanmorgen mijn husband naar het station en had nog niets ingenomen en voelde me stukken beter. Een uur later Dia ingenomen en direct loom, slap en vooral heel heeel heeeeel erg moe. Reacties zijn natuurlijk van harte welkom. Groet, Marretje"
"Hi Iris, Jij bent al duidelijk verder dan dat ik ben. Ik heb pas net Diazepam gekregen (sinds 1,5 week) en ik heb gebeld voor het maken van een afspraak met een psychiater. Ik ben er nog nooit geweest en het zal ongeveer nog 3 weken duren voordat ik daar terecht kan. De moeheid begint langzaam weg te trekken en ik ben al voorzichtig begonnen met het innemen van minder. Maar voor dit moment neemt het wel de paniek weg. De onrust en het zweten is er soms nog wel (nog wel dagelijks hoor) maar het echt in paniek raken in voorbij. Het is gewoon weer even omhoog krabbelen. En dan naar de psychiater om te laten kijken naar mijn Efexor gebruik en hem eens contact laten opnemen met mijn psychologe. Welke overigens zegt dat ik al ontzettend veel heb opgelost en dat we nu bij het kernpunt terecht zijn gekomen. Misschien is dat wel de reden dat ik een terugval heb. Maar waarom eigenlijk proberen te verklaren waarom ik een terugval van heb. Dat valt nooit te verklaren. het is gewoon zo. Vind het heel goed dat jij al zo met de benzo kan spelen. Wel nemen of niet nemen, gewoon luisteren naar je lichaam. Waarom heb jij ze eigenlijk voorgeschreven gekregen? Groet!"
"A_J_ en heb jij ooit de oorzaak gevonden. Of is dat gewoon een droom van mij?? Maar je hebt wel gelijk hoor dat je er moed voor nodig hebt. De andere kant is natuurlijk dat ik anders de rest van mijn leven terugvallen moet accepteren die een week of 5/6 duren waarin het leven een hel is. Niet slapen, continu onrust, paniekaanvallen, niet alleen thuis willen zijn, zweten etc. En eigenlijk is dat voor mij niet acceptabel. Gelukkig voel ik me niet 352 dagen per jaar zo maar zijn er echt "knalperiodes". De overige tijd kan ik me bijzonder goed en gelukkig voelen. Ik ben net getrouwd en ga binnenkort naar Australie. Maar er hoeft maar iets te gebeuren waarbij ik het gevoel heb dat mij onrecht wordt gedaan of dat als iemand me diep in me ziel trapt en daar is dan weer zo een periode. Gisteren heb gesprek aangegaan met mijn werk en aangegeven dat ik zo langer niet door wil gaan. Zij zijn regelmatig de oorzaak van een terugval en nu heb ik gezegd dat we een manier moeten zoeken om vriendschappelijk uit elkaar moeten gaan. En dat gaat nu ook gebeuren. Weer een zorgenbron minder! Al met al begin ik weer voorzichtig stapjes te zetten naar de goede richting. Alleen gaat mijn vent vanavond weer op reis en dat is dan wel weer eventjes heel heftig want bij hem voel ik me het veiligst en geborgen. Anyway, morgen komt hij weer terug! Allemaal heel veel succes want A_J_ je hebt helemaal gelijk! Na regen komt zonneschijn! Tot gauw!"