Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel MG gebruik jij (festival)?

Hoeveel MG gebruik jij (festival)?

38 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Met Mdma is het belangrijk dat je gelijk een goede dosering pakt en niet bijvoorbeeld 3x 60mg over 3 uur.

Het zal beter voelen en fysiek beter zijn om met 120mg te starten.

Verder zijn herdoseringen relatief ineffectief en verlengen ze in het algemeen alleen de duratie zonder de sterkte veel te beïnvloeden.
Maar dragen ze wel even goed bij aan neurotoxiteit en de comedown.

De herdoseringen is niet verplicht maar als je er doet beperk het tot 1 en neem deze in het begin van de piek.
Ideal met een maximum van de helft van je start dosis.
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mmm zat er wel een keertje aan te denken om een keer een hele pil van 111mg te nemen en dan zonder bij te pakken kijken hoe dat voelt.

Hier nog even de link over de formule die @benzzzy bedoelde.

K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Voor mij werkt bijpakken niet zo. Dit heeft denk ik ook te maken met dat ik constant op mijn telefoon zit te kijken wanneer ik de 2e erin mag gooien.
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi, ik heb een vraagje ga in april naar kingdance. Ik heb pillen met 120 mg mdma. Ben een dame van 60 kg. Zat te denken om als ik binnen ben rond 15:00/16:00 een halfje te nemen. Het festival duurt volgens mij tot 23:00. Zat te denken om dan 2 keer een kwartje bij te nemen. Zou dit nut hebben of kan ik het beter anders doen?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Peppie0546 zei:
Hoi, ik heb een vraagje ga in april naar kingdance. Ik heb pillen met 120 mg mdma. Ben een dame van 60 kg. Zat te denken om als ik binnen ben rond 15:00/16:00 een halfje te nemen. Het festival duurt volgens mij tot 23:00. Zat te denken om dan 2 keer een kwartje bij te nemen. Zou dit nut hebben of kan ik het beter anders doen?
Klik om te vergroten...
Lichaamsgewicht in kg x 0.9=....+50mg
Eventueel een Redose van 50% de boven genoemde dosering.
Geeft een dosering van 100mg en een Redose van 50.

60mg is een lage dosis ongeacht gewicht.
Je eerste keer is altijd de beste verneuk deze niet door perongeluk te onderdoseren.

Ga in iedergeval voor 2/3e.

En niet meer dan 1 herdoseringen niet eerder dan 1 uur na inname of later dan 2 uur.

Het her doseren van Mdma is vrij ineffectief gezien een meerderheid van de serotonine vrij komt bij de eerste dosis en de 2e zal daardoor geen linear effect hebben.
Maar de 2e is nog wel even neuptoxisch en remt nog wel de omzet van tryptophan naar 5htp en zal daarvoor de comedown en schade wel linear vergroten zonder een linear voordeel.

Dus
Lichaamsgewicht in kg x 0.9=....+50mg
Eventueel een Redose van 50% de boven genoemde dosering.
En 1 Redose 90m na inname om de duratie te vergroten.
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@benzzzy
Dit word mijn 2e Keer xtc dan had de eerste keer een halfje gehad (zijn dezelfde pillen heb samen met 2 vrienden 10 ingekocht). Aangezien ik mijn 1e keer echt goed ging op mijn halfje zat ik te twijfelen over dosering bij het festival. Ook omdat de setting heel anders is en ik niet op de helft van het festival wil inkakken zegmaar. Dus ik zat te twijfelen tussen: startdosis halfje en 2 keer kwartje bijpakken. Of 3 kwart startdosering en dan kwartje bijnemen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Met 1 Redose kom je met gemak het festival rond als het maar 4 uur is.

Geloof me je wilt een goede dosering als je start dosis.
Bijpakken zal veel minder effectief zijn en de dosis verhogen is extra neurotoxisch en maakt de Mdma meer speedy.
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Peppie0546 zei:
@benzzzy
Dit word mijn 2e Keer xtc dan had de eerste keer een halfje gehad (zijn dezelfde pillen heb samen met 2 vrienden 10 ingekocht). Aangezien ik mijn 1e keer echt goed ging op mijn halfje zat ik te twijfelen over dosering bij het festival. Ook omdat de setting heel anders is en ik niet op de helft van het festival wil inkakken zegmaar. Dus ik zat te twijfelen tussen: startdosis halfje en 2 keer kwartje bijpakken. Of 3 kwart startdosering en dan kwartje bijnemen.
Klik om te vergroten...

Weet namelijk niet zeker of meer dan 1 hele pil teveel van het goeie is aangezien dit nog maar mijn 2e keer word en 60 kg niet heel veel gewicht is ofzo haha
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Peppie0546 zei:
Mmmh oke dus even voor de duidelijkheid. Als ik om 17:00 uur 3/4 neem kickt die rond 18:00 ongeveer goed in. En dan rond 19:30 keer laatste kwartje innemen?
Klik om te vergroten...
Ja dan zit je wel goed denk ik. Heb je iig geen last van een comedown als je nog wil feesten.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Peppie0546 zei:
@benzzzy
Dit word mijn 2e Keer xtc dan had de eerste keer een halfje gehad (zijn dezelfde pillen heb samen met 2 vrienden 10 ingekocht). Aangezien ik mijn 1e keer echt goed ging op mijn halfje zat ik te twijfelen over dosering bij het festival. Ook omdat de setting heel anders is en ik niet op de helft van het festival wil inkakken zegmaar. Dus ik zat te twijfelen tussen: startdosis halfje en 2 keer kwartje bijpakken. Of 3 kwart startdosering en dan kwartje bijnemen.
Klik om te vergroten...
Ik zou wat later beginnen als je tot 11 wil blijven. Als je dan om 17:00 wat neemt hou je het prima uit.

Uiteindelijk is de dosering ook een beetje persoonlijk, probeer de manier van benzy eens uit en kijk of het bevalt. Anders zou je het die keer erna iets anders kunnen indelen.
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ganggang💯 zei:
Ik zou wat later beginnen als je tot 11 wil blijven. Als je dan om 17:00 wat neemt hou je het prima uit.

Uiteindelijk is de dosering ook een beetje persoonlijk, probeer de manier van benzy eens uit en kijk of het bevalt. Anders zou je het die keer erna iets anders kunnen indelen.
Klik om te vergroten...

Mmmh oke dus even voor de duidelijkheid. Als ik om 17:00 uur 3/4 neem kickt die rond 18:00 ongeveer goed in. En dan rond 19:30 keer laatste kwartje innemen?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Comedowns zijn altijd kut ja.

Maar na 40m zit je in de hemel dus het zal allemaal wel.
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Peppie0546 zei:
En dan rond 19:30 keer laatste kwartje innemen?
Klik om te vergroten...
Als je je er dan fijn bij voelt omdat te doen kun je dat idd doen. Hou er rekening dat de come up wel wat zwaarder kan zijn dan de vorige keer.
Wat mij betreft is een zwaardere come-up het effect erna wel waard. Maar misschien moet je dan ff een colaatje pakken of rustig acclimatiseren.
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Oke top, bedankt!
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Zonnetje zei:
Als je je er dan fijn bij voelt omdat te doen kun je dat idd doen. Hou er rekening dat de come up wel wat zwaarder kan zijn dan de vorige keer.
Wat mij betreft is een zwaardere come-up het effect erna wel waard. Maar misschien moet je dan ff een colaatje pakken of rustig acclimatiseren.
Klik om te vergroten...

Je bedoelt het inkick gevoel zegmaar? Dat vond ik bij mijn 1e keer xtc best heftig. Dus dat word dan heftiger als je bijneemt?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nee.
Het word heftiger van een hogere dosering.
Bijnemen zal dit juist verminderen maar zal daardoor minder effectief zijn en de schade/risico's nemen toe.
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#17
benzzzy zei:
Nee.
Het word heftiger van een hogere dosering.
Bijnemen zal dit juist verminderen maar zal daardoor minder effectief zijn en de schade/risico's nemen toe.
Klik om te vergroten...

Sorry als ik irritant ben, maar ben vaak beetje traag van begrip haha
Je bedoelt dus dat bij een hogere startdosering het inkicken heftiger is. En als je na je startdosering bijneemt het inkicken van die pil minder heftig is.
En het versterkt de trip dus niet, maar duurt die dan 1 of 2 uur langer ofzo?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het kan de trip weldegelijk versterken maar over het algemeen heb je een grotere dosering dan je eerste dosis nodig en de verandering is vaak niey zoals verwacht als meer euforisch meer Love gevoel maakt laat je voornamelijk extra strak staan de kans op blackouts vergroten comedowns van hier tot Tokyo.
En boven op alles zal dit relatief neurotoxisch zijn.

Dus ja dit zal de trip alleen verlengen gezien jij dat niet gaat doen als je verstandig bent
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jah lastig ben er zelf ook nog niet uit.

Denk dat minstens 1 mg/kg altijd een goede start is. (was niet te heftig voor mij maar ook zeker niet te soft)
En dan 1 of 2 keer 0,5 mg/kg bijnemen.

Maar ben toch benieuwd naar een keertje die hele pil nemen van 111mg (getest) en dan niks meer bijnemen.
En dan maar het 3 a 4 uur durende effect voor lief nemen.
Ben alleen bang dat ik dan even voor een half uurtje ben uitgeschakeld XD

2 van mijn betere ervaringen met xtc waren keren dat ik 1x iets had genomen.
Beide een keren een halfje. Al was 1 van die keren de eerste keer mdma en de andere was op een spontaan moment tijdens een feest.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."