Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe dinsdag dip kent geen einde

De dinsdag dip kent geen einde

86 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
C
ConjoPascalLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wollukker zei:
Na 1x veel te veel pakken kun je al meer hersenbeschadiging op lopen dan 10x (afzonderlijk) fatsoenlijk doseren met voldoende pauze (lees: 2-3 maanden) er tussen.

Nu zal het in jouw specifieke geval allemaal wel meevallen, maar onderschat deze drug niet!

Lees inderdaad het MDMA/XTC handboek eens goed door.

Hoeveel kg weeg jij?
Klik om te vergroten...
95kg
T
TheundertakerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ken die regels maar bijpakken na 6 uur is bij mij nooit een probleem geweest en 6 uur later weer. Maar iedereen is anders doe gewoon rustig aan de volgende keer. Ik heb gehoord dat mdma nu een andere chemische samenstelling heeft de afgelopen jaren maar wel mdma is. Weet iemand dit?
C
ConjoPascalLid
01-01-2024, 00:00
#3
Cerberus zei:
(inclusief medicatie dus)?
Klik om te vergroten...
Nee verder gebruik ik niks heb ook verder totaal geen last van m’n serotonine of dat ik depri ben, zit gewoon lekker in m’n vel alleen had ii kaak pijn ofc en die duizeligheid die vandaag weer iets minder is geworden gelukkig!😀ik had mezelf wel goed ingelezen over hoeveel mdma je mag gebruiken op de avond alleen denk dat ik (en misschien meer mensen de fout in gaan) dat je harder wilt en harder en dat je eig het “niet meer voelt” terwijl je dan al hard gaat eig. Klinkt eig heel dom als ik het zo zeg maar denk wel dat veel jongeren hier ook last van hebben dat ze altijd hard willen gaan
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het komt er in de basis op neer:

- Voor én na de trip gezond eten, bewegen, vitaminepillen, magnesium.
- 3 uur voor de trip de laatste maaltijd.
- Je weegt 95kg. Voor jou zou dus een totale dosis van 145-190mg "fatsoenlijk" zijn. Laten we het gemiddelde hiervan pakken, ca. 170mg.
- Ik zou, persoonlijk, dan beginnen met 115mg en na 1,5 tot 2 uur nog eens 55mg, en dan stoppen en accepteren dat het voorbij is
- Als je hierna toch nog bijpakt versterk je alleen de negatieve effecten (kaakschaatsen, trillende ogen, etc.) en de kater, en niet de positieve effecten. Daarnaast wordt de kans op hersenschade groter.

Succes, veel plezier, en hou even een paar maandjes pauze he!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
ConjoPascal zei:
Nee verder gebruik ik niks heb ook verder totaal geen last van m’n serotonine of dat ik depri ben, zit gewoon lekker in m’n vel alleen had ii kaak pijn ofc en die duizeligheid die vandaag weer iets minder is geworden gelukkig!😀ik had mezelf wel goed ingelezen over hoeveel mdma je mag gebruiken op de avond alleen denk dat ik (en misschien meer mensen de fout in gaan) dat je harder wilt en harder en dat je eig het “niet meer voelt” terwijl je dan al hard gaat eig. Klinkt eig heel dom als ik het zo zeg maar denk wel dat veel jongeren hier ook last van hebben dat ze altijd hard willen gaan
Klik om te vergroten...
Maar is het dan echt dat je harder wilt gaan, of meer dat je voelt dat het gevoel iets afzwakt en je min of meer wanhopig in/op die high wilt blijven? En daarnaast: wat versta je precies onder "harder"? Meer euforie?

Wat je goed moet begrijpen bij MDMA/XTC, is dat het geen magic pill is. Het fijne gevoel komt niet direct van de pil/het poeder zelf. Het is jouw eigen "voorraad" aan stofjes zoals met name serotonine (en ik geloof ook dopamine, noradrenaline en meer) die je zo goed doen laten voelen. En die voorraad is niet oneindig. Het is dus ook niet zo dat door simpelweg meer pillen te nemen, je steeds weer hetzelfde effect krijgt. Is je "voorraad" aan "geluksstofjes" op, dan zal je euforie niet of nauwelijks meer toenemen, maar nog erger: de ongewenste bijeffecten wél. Voor sommige (imo aparte) mensen zijn sommige van deze effecten zelfs gewenst, maar het echte fijne MDMA gevoel van sereniteit, liefde, empathie... Dat houdt op een gegeven moment op.

En daarom kun je bij MDMA echt wel spreken van "less is more". Er is een dosering passende bij jouw lichaam(sgewicht) die ideaal is voor jou: optimale gewenste effecten/minimale bijeffecten. Het is raadzaam om uit te zoeken wat die dosering is. En de 1-1,5 mg/kg leidraad is een verantwoord begin om die te kunnen vinden.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maak je niet te druk. Je hebt al snel dat je alles koppelt aan de pilletjes die je hebt genomen. Hierdoor creëer je een placebo effect en maak je jezelf gek om niets. Je hebt de feestdagen achter de rug, dat vreet energie. Je hebt er nog een schepje bovenop gedaan met de XTC. Een weekje moe zijn is niet raar. Je bent ok! En met een paar dagen voel je weer goed 🤗
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Al ben ik blij dat er dan tenminste nog zoiets als DF is, waar mensen alsnog kunnen leren over deze dingen. Jammer dat dat vaak eigenlijk wat te laat is. Dit soort dingen kunnen voorkomen worden met goede voorlichting.
Klik om te vergroten...
Die jeugd heeft ook Google inderdaad🤪

Theundertaker zei:
Ik ken die regels maar bijpakken na 6 uur is bij mij nooit een probleem geweest en 6 uur later weer. Maar iedereen is anders doe gewoon rustig aan de volgende keer. Ik heb gehoord dat mdma nu een andere chemische samenstelling heeft de afgelopen jaren maar wel mdma is. Weet iemand dit?
Klik om te vergroten...
Dat klinkt als behoorlijke onzin. Je zal misschien langer aanstaan en hardgaan, maar de echt xtc love vibe duurt niet zo lang, en die "voorraad" weer aansterken duurt zeker langer dan 6 uur. Eerder 3 maanden, zoals hierboven benoemd.
Daarnaast is mdma is gewoon mdma, er is maar 1 chemische samenstelling van mdma. In pillen van vroeger zat vaker andere shit zoals caffeine, maar dat is sterk afgenomen en de pillen zijn juist zuiverder. Wel wordt testen natuurlijk nog aangeraden om zeker te zijn dat er geen troep inzit of bijzit, er zijn ook pillen die verkocht worden als mdma maar bijvoorbeeld 3cmc bevatten. Er zijn wel vergelijkbare RCs op de markt die op mdma moeten lijken met andere chemische samenstellingen, zoals 6apb.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Cerberus zei:
Ik heb nog nooit gehoord van duizeligheid als dip wel. Normaal zou het neerslachtigheid moeten zijn. Pak je nog andere drugs (inclusief medicatie dus)?
Ben zelf geen fan van die 1-1.5 regel maar je hebt inderdaad héél veel genomen. Hopelijk herken je geen symptomen van serotoninesyndroom ofzo.
Klik om te vergroten...
Ik ben deze week ook erg duizelig geweest en dat mijn zicht onscherp wordt naarmate de dag vordert. Sinds gisteren pas weer de oude, maar ik heb dat vaker gehad bij te hoge doseringen of, zoals nu, bij combi gebruik.
M
Meterof2Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Eens.

En ik vind het oprecht jammer en tegelijk ook een faal dat mensen naderhand op DF moeten komen om hierover te leren.

Wat doen ze aan drugsvoorlichting op school!? MDMA/XTC is een populaire drug. Waarom wordt jeugd niet geleerd wat veilige doseringen zijn? Ja, deze drugs zijn illegaal, maar we weten allemaal hoe het is om jong te zijn: als je iets wilt doen, dan doe je het toch wel. Beter dan goed geïnformeerd dan (blijkbaar) helemaal niet geïnformeerd.

Oprecht teleurgesteld in de drugsvoorlichting die jeugd wordt gegeven.

Al ben ik blij dat er dan tenminste nog zoiets als DF is, waar mensen alsnog kunnen leren over deze dingen. Jammer dat dat vaak eigenlijk wat te laat is. Dit soort dingen kunnen voorkomen worden met goede voorlichting.
Klik om te vergroten...
Ik geef zelf les op een vmbo, onder andere maatschappijleer. Naast vele onderwerpen over de maatschappij hebben we het ook over drugs. Ik wijs niet met een vingertje, maar heb een open houding over drugs. Dat resulteert er meestal in dat leerlingen ook open hierover zijn en dan kun je een gesprek met de aangaan. Ook over dosering en de gevaren die er bij komen kijken. Uiteindelijk wil je dat ze zelf nadenken over bepaalde zaken en er zo verantwoordelijk mogelijk mee omgaan. Dit is iets dat bij mij past, maar mijn naaste collega zie ik het zo niet doen. Die weet er echt niets van. Hoe geloofwaardig is het dan? Dan is het het zoveelste blaverhaal die door de puber aan de kant geschoven wordt. Een tabelletje met doseringen etc in een lesboek zal ook echt niet beklijven.
De echte verantwoordelijkheid ligt mijns inziens toch echt bij de ouders. Als zij daar vragen over hebben, kan een school/docent eventueel ondersteunen, maar ook daar zijn weer genoeg andere instanties voor.

Kortom. Ik heb het er zeker over/maak het bespreekbaar, maar zie dit niet ook nog als een rol van het onderwijs
T
TheundertakerLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Dat klinkt als behoorlijke onzin. Je zal misschien langer aanstaan en hardgaan, maar de echt xtc love vibe duurt niet zo lang, en die "voorraad" weer aansterken duurt zeker langer dan 6 uur. Eerder 3 maanden, zoals hierboven benoemd.
Klik om te vergroten...
Dat werkt bij iedereen anders, het gelijk onzin noemen! Ik ging gewoon weer verder na een aantal uurtjes weer helemaal erin. Dus ja dat kan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Meterof2 zei:
Ik geef zelf les op een vmbo, onder andere maatschappijleer. Naast vele onderwerpen over de maatschappij hebben we het ook over drugs. Ik wijs niet met een vingertje, maar heb een open houding over drugs. Dat resulteert er meestal in dat leerlingen ook open hierover zijn en dan kun je een gesprek met de aangaan. Ook over dosering en de gevaren die er bij komen kijken. Uiteindelijk wil je dat ze zelf nadenken over bepaalde zaken en er zo verantwoordelijk mogelijk mee omgaan. Dit is iets dat bij mij past, maar mijn naaste collega zie ik het zo niet doen. Die weet er echt niets van. Hoe geloofwaardig is het dan? Dan is het het zoveelste blaverhaal die door de puber aan de kant geschoven wordt. Een tabelletje met doseringen etc in een lesboek zal ook echt niet beklijven.
De echte verantwoordelijkheid ligt mijns inziens toch echt bij de ouders. Als zij daar vragen over hebben, kan een school/docent eventueel ondersteunen, maar ook daar zijn weer genoeg andere instanties voor.

Kortom. Ik heb het er zeker over/maak het bespreekbaar, maar zie dit niet ook nog als een rol van het onderwijs
Klik om te vergroten...
Super dat je dit zo doet!

Op zich is het misschien niet de verantwoordelijkheid van het onderwijs, maar het onderwijs is natuurlijk wel een mooie centrale plek om informatie te verschaffen.

Als het via de ouders zou komen zou dat goed zijn, maar dat gebeurt lang niet altijd en daarnaast: welke puber luistert nou aandachtig naar zijn/haar ouders? En nog verder: welke puber volgt de adviezen van hun ouders op?

Ideaal zou zijn als ze het van meerdere kanten horen/leren. En inderdaad zoals jij zegt: niet van de ene leraar wel en de andere niet. Als veilige omgang met drugs algemeen bekende kennis wordt, dan zal dat waarschijnlijk al heel veel helpen.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Alcohol, sos en coke, niet slechtere of betere slaap dan anders.
Klik om te vergroten...
Waaghals 🙊
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Theundertaker zei:
Dat werkt bij iedereen anders, het gelijk onzin noemen! Ik ging gewoon weer verder na een aantal uurtjes weer helemaal erin. Dus ja dat kan.
Klik om te vergroten...
Ok. "Chemisch" gezien kan het dus niet. Mdma zorgt voor extra afgifte van noradrenaline, dopamine en serotonine. Samen zorgen zij voor de euforie die vaak wordt omschreven. Dit zijn stoffen die je al in je hebt en die zich niet zomaar in 6 uur weer aanvullen, maar zich wekenlang pas weer opbouwen. Hoeveel weken precies is voor iedereen anders, daarom wordt 3 maanden als gemiddeld genomen. De reden dat ik het onzin noem, is dat het heel gevaarlijk is om te zeggen dat sommige mensen na 6 uur makkelijk kunnen bijpakken voor een vergelijkbaar effect. Dat kan feitelijk gezien dus niet, maar je verhoogd/verdubbeld wel de hoeveelheid mdma. Hierdoor kan in 1 keer zoveel serotonine vrijgemaakt worden, waardoor het serotoninesyndroom kan opspelen met zeer nadelige langdurige effecten. Wat wel kan is wat mindless hier zegt.
Mindless zei:
Wat je goed moet begrijpen bij MDMA/XTC, is dat het geen magic pill is. Het fijne gevoel komt niet direct van de pil/het poeder zelf.
Klik om te vergroten...
Als jij zelf heel goed in je vel zit terwijl je gebruikt, of gelooft dat dit wordt veroorzaakt door je xtc gebruik, dan zal je vast die positieve effecten voelen. Maar de rest van je uitspraken zijn wel gewoon gevaarlijk, zeker gezien de laatste ervaring van TS.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Ik ben deze week ook erg duizelig geweest en dat mijn zicht onscherp wordt naarmate de dag vordert. Sinds gisteren pas weer de oude, maar ik heb dat vaker gehad bij te hoge doseringen of, zoals nu, bij combi gebruik.
Klik om te vergroten...

Met wat heb je gecombineerd en hoe was je hoeveelheid slaap de laatste tijd voor de duizeligheid begon? Ben benieuwd of er een patroon in te vinden is wat die duizeligheid veroorzaakt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Als jij zelf heel goed in je vel zit terwijl je gebruikt, of gelooft dat dit wordt veroorzaakt door je xtc gebruik, dan zal je vast die positieve effecten voelen. Maar de rest van je uitspraken zijn wel gewoon gevaarlijk, zeker gezien de laatste ervaring van TS.
Klik om te vergroten...
Zou je kunnen aangeven welke specifieke uitspraken van mij gevaarlijk zijn?

Of bedoelde je mij niet?

Edit:

Ik denk dat je mij niet bedoelde, laat maar. :wink:
T
TheundertakerLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Ok. "Chemisch" gezien kan het dus niet. Mdma zorgt voor extra afgifte van noradrenaline, dopamine en serotonine. Samen zorgen zij voor de euforie die vaak wordt omschreven. Dit zijn stoffen die je al in je hebt en die zich niet zomaar in 6 uur weer aanvullen, maar zich wekenlang pas weer opbouwen. Hoeveel weken precies is voor iedereen anders, daarom wordt 3 maanden als gemiddeld genomen. De reden dat ik het onzin noem, is dat het heel gevaarlijk is om te zeggen dat sommige mensen na 6 uur makkelijk kunnen bijpakken voor een vergelijkbaar effect. Dat kan feitelijk gezien dus niet, maar je verhoogd/verdubbeld wel de hoeveelheid mdma. Hierdoor kan in 1 keer zoveel serotonine vrijgemaakt worden, waardoor het serotoninesyndroom kan opspelen met zeer nadelige langdurige effecten. Wat wel kan is wat mindless hier zegt.
Klik om te vergroten...
Dat klopt je moet heel lang herstellen maar je kan genoeg in je hebben om echt wel langer door te gaan en ik ben niet de enige je doet nu net alsof je helemaal bent uitgeput na 1 pilletje. Zo werkt dat niet bij mij.
Ik gebruik al 25 jaar. Hoog gedoseerd ook nog en die 3 maanden regel ook nooit aan gehouden want dat wiste niemand in de jaren 90.
Maar goed ik space hem lekker de dag door neem wel 3 of 4 pillen en op de after zitten we gewoon te knuffelen met liefde 10 uur verder en die laatste pil die verlengt gewoon mijn space en liefdes gevoel op een gegeven moment kan ik wel bijnemen maar dan werkt het niet meer zoals jij zegt maar dat is niet gelijk na 1 pilletje. Je hebt6 de waarheid niet in pacht voor elk persoon. Leuk die kennis die ik hier wel eens lees maar de waarheid is soms anders bij andere...
T
TheundertakerLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Als jij zelf heel goed in je vel zit terwijl je gebruikt, of gelooft dat dit wordt veroorzaakt door je xtc gebruik, dan zal je vast die positieve effecten voelen. Maar de rest van je uitspraken zijn wel gewoon gevaarlijk, zeker gezien de laatste ervaring van TS.
Klik om te vergroten...
Oh ja gevaarlijk uitspraken. Weet je in de hardcore tijd slikte we pillen met honderden mensen en echt abnormale hoeveelheden. Was dat goed nee! Maar iedereen is oke heeft een gezinnetje nu en niemand is dood gegaan. Zelfde later in de hardstyle ook weer met mensen idioot gebruik dat er werd gedaan. Deze tijd is nog erger de mensen in de techno gebruiken keta en coke en pillen en alles door elkaar 2 dagen lang. Nog ghb op het einde en jij gaat nu over een extra pilletje alleen een heel groot verhaal maken over dat het gevaarlijke uitspraken zijn.. Asjeblieft zeg! Dit zijn van die Jellinek dingen die je online leest die alles uit de boeken heeft maar geen enkel idee hoe het er aan toe gaat in real life.

Zeg ik dat dit allemaal oke is zo drugs gebruiken? Nee!
Maar ik geef even aan dat als iemand de les wilt lezen over een pilletje extra ga dan niet zo overdrijven damn!
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#18
Theundertaker zei:
Dat klopt je moet heel lang herstellen maar je kan genoeg in je hebben om echt wel langer door te gaan en ik ben niet de enige je doet nu net alsof je helemaal bent uitgeput na 1 pilletje. Zo werkt dat niet bij mij.
Ik gebruik al 25 jaar. Hoog gedoseerd ook nog en die 3 maanden regel ook nooit aan gehouden want dat wiste niemand in de jaren 90.
Maar goed ik space hem lekker de dag door neem wel 3 of 4 pillen en op de after zitten we gewoon te knuffelen met liefde 10 uur verder en die laatste pil die verlengt gewoon mijn space en liefdes gevoel op een gegeven moment kan ik wel bijnemen maar dan werkt het niet meer zoals jij zegt maar dat is niet gelijk na 1 pilletje. Je hebt6 de waarheid niet in pacht voor elk persoon. Leuk die kennis die ik hier wel eens lees maar de waarheid is soms anders bij andere...
Klik om te vergroten...
Dit klinkt niet echt wijs.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Theundertaker zei:
Oh ja gevaarlijk uitspraken. Weet je in de hardcore tijd slikte we pillen met honderden mensen en echt abnormale hoeveelheden. Was dat goed nee! Maar iedereen is oke heeft een gezinnetje nu en niemand is dood gegaan. Zelfde later in de hardstyle ook weer met mensen idioot gebruik dat er werd gedaan. Deze tijd is nog erger de mensen in de techno gebruiken keta en coke en pillen en alles door elkaar 2 dagen lang. Nog ghb op het einde en jij gaat nu over een extra pilletje alleen een heel groot verhaal maken over dat het gevaarlijke uitspraken zijn.. Asjeblieft zeg! Dit zijn van die Jellinek dingen die je online leest die alles uit de boeken heeft maar geen enkel idee hoe het er aan toe gaat in real life.

Zeg ik dat dit allemaal oke is zo drugs gebruiken? Nee!
Maar ik geef even aan dat als iemand de les wilt lezen over een pilletje extra ga dan niet zo overdrijven damn!
Klik om te vergroten...
Ik zie 100 mensen te voet een drukke snelweg oversteken, ze overleven het allemaal.

Conclusie: een drukke snelweg oversteken is helemaal niet zo gevaarlijk. Kijk maar: deze 100 hebben er niets aan overgehouden...
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Theundertaker zei:
Nog ff een ding overmatig alcohol is ernstig voor je receptoren net als overmatig pillen slikken. Dat is geen stoken maar iemand met zijn neus op de feiten drukken.. Daaaag
Klik om te vergroten...

DOEI

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."