#1
Waarom hebben ze dan hier aparte naam voor bedacht?Bizar hoevaak mensen met deze vraag komen. MDMA IS XTC. Alles wat er bij zit is of vulstof, of een andere psychoactieve stof .
3,4-methylenedioxy-n-methylamphetamine
dst is de stof
Waarom hebben ze dan hier aparte naam voor bedacht?Bizar hoevaak mensen met deze vraag komen. MDMA IS XTC. Alles wat er bij zit is of vulstof, of een andere psychoactieve stof .
3,4-methylenedioxy-n-methylamphetamine
dst is de stof
Omdat xtc, uitgesproken als extase, perfect omschrijft wat het effect is. Je raakt in een euforische extatische staat, net zoals cocaïne ook coke of snow wordt genoemd.Waarom hebben ze dan hier aparte naam voor bedacht?
Veel drugs hebben straatnamen/bijnamenWaarom hebben ze dan hier aparte naam voor bedacht?
Nou in mijn idee zat er in XTC gewoon nog meer troep zeg maar en was t “beter” om met MDMA bij te nemenOver 10 jaar komen hier waarschijnlijk nog mensen deze vraag stellen, allemaal omdat het onderwijs het vertikt om nou eindelijk eens een beetje drugsvoorlichting te geven.![]()
In andere delen van de wereld wellicht en ook hier in Nederland zat in het verleden in XTC pillen naast MDMA en bindmiddel nog weleens wat anders, zoals bijvoorbeeld speed. Maar tegenwoordig is dat in Nederland zeer uitzonderlijk, al kan het in principe natuurlijk altijd voorkomen.Nou in mijn idee zat er in XTC gewoon nog meer troep zeg maar en was t “beter” om met MDMA bij te nemen
Stel je voor, je hebt een lab. Je maakt mdma. Je moet dus mdma synthetischeren, en daarna ook nog speed of welke andere toevoeging een ook.Nou in mijn idee zat er in XTC gewoon nog meer troep zeg maar en was t “beter” om met MDMA bij te nemen
Ik had 31 december 7:00 op gestaan en van 8-15 gewerkt daarna door naar het feest en van 20:00 tm 8:30 gebeukt en lag om 13:15 in bed weer dus was 30 uur wakkerMet wat heb je gecombineerd en hoe was je hoeveelheid slaap de laatste tijd voor de duizeligheid begon? Ben benieuwd of er een patroon in te vinden is wat die duizeligheid veroorzaakt.
AlcoholMet wat heb je gecombineerd en hoe was je hoeveelheid slaap de laatste tijd voor de duizeligheid begon? Ben benieuwd of er een patroon in te vinden is wat die duizeligheid veroorzaakt.
Welkom op DF 😂Wel grappig dat het begint bij duizeligheid en eindigt in al deze coversaties😂
Ik duim voor je. Fijn dat het in ieder geval al minder is.kleine update: duizeligheid is al minder hopelijk vanaf maandag weg
Meer een taboe onder ouders, ik wordt t huis uitgezet als ze het weten😅😂Super dat je dit zo doet!
Op zich is het misschien niet de verantwoordelijkheid van het onderwijs, maar het onderwijs is natuurlijk wel een mooie centrale plek om informatie te verschaffen.
Als het via de ouders zou komen zou dat goed zijn, maar dat gebeurt lang niet altijd en daarnaast: welke puber luistert nou aandachtig naar zijn/haar ouders? En nog verder: welke puber volgt de adviezen van hun ouders op?
Ideaal zou zijn als ze het van meerdere kanten horen/leren. En inderdaad zoals jij zegt: niet van de ene leraar wel en de andere niet. Als veilige omgang met drugs algemeen bekende kennis wordt, dan zal dat waarschijnlijk al heel veel helpen.
Ik ben wat dat betreft echt lucky omdat ik "altijd" eerlijk heb verteld en kon vertellen over mijn drugsgebruik tegen mijn ouders. Mijn ouders zijn wat dat betreft heel openminded. Heck... Ik heb mijn vader zelfs zo ver gekregen om ook eens wiet te proberen voor zijn lage rugpijn. Hij heeft een paar keer wiet gevaped. Het werkte wel, maar volgens hem niet zo goed als een glaasje sterke drank. Dat was wat beside the point, want het idee was (imo) om meer langdurige pijnstilling doorheen de dag (middels bijvoorbeeld edibles) te hebben en je kunt natuurlijk niet de hele dag door alcohol drinken (doet hij gelukkig ook niet).Meer een taboe onder ouders, ik wordt t huis uitgezet als ze het weten😅😂
Niet voor elk persoon, niet altijd, maar nu welJe hebt6 de waarheid niet in pacht voor elk persoon.
Ja maar pillen zijn tegenwoordig véél hoger gedoseerd dan 25-15 jaar geleden.Oh ja gevaarlijk uitspraken. Weet je in de hardcore tijd slikte we pillen met honderden mensen en echt abnormale hoeveelheden.
Tenzij je echt klote pillen hebt kan dit niet best zijn🤷🏻♀️Maar goed ik space hem lekker de dag door neem wel 3 of 4 pillen
Hangt er vanaf of dat een pilletje 100 of 200 mg mdma bevat, bijvoorbeeld. Je blijft het maar over pilletjes praten maar dat zegt niks en is tegenwoordig en is dus vrij hoog.Maar ik geef even aan dat als iemand de les wilt lezen over een pilletje extra ga dan niet zo overdrijven damn!
Het staat vast dat bijnemen 4u na de eerste werking het gewenste effect niet verlengd. Je wordt er zeker vager van maar de nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Meer schade, meer kater en langer herstellen. Vrij zinloos dus.Oh ja gevaarlijk uitspraken. Weet je in de hardcore tijd slikte we pillen met honderden mensen en echt abnormale hoeveelheden. Was dat goed nee! Maar iedereen is oke heeft een gezinnetje nu en niemand is dood gegaan. Zelfde later in de hardstyle ook weer met mensen idioot gebruik dat er werd gedaan. Deze tijd is nog erger de mensen in de techno gebruiken keta en coke en pillen en alles door elkaar 2 dagen lang. Nog ghb op het einde en jij gaat nu over een extra pilletje alleen een heel groot verhaal maken over dat het gevaarlijke uitspraken zijn.. Asjeblieft zeg! Dit zijn van die Jellinek dingen die je online leest die alles uit de boeken heeft maar geen enkel idee hoe het er aan toe gaat in real life.
Zeg ik dat dit allemaal oke is zo drugs gebruiken? Nee!
Maar ik geef even aan dat als iemand de les wilt lezen over een pilletje extra ga dan niet zo overdrijven damn!
Beste lezers,
mijn naam is Pascal en ben best nieuw in de drugs wereld, althans die van XTC/MDMA. Ik was op ADE en toen heb uk 2,5 pil in m’n mik gedaan en dagen daarna eigenlijk gewoon helemaal nergens last van dit feest duurde 10 uur lang.
nou is mijn tweede keer aangebroken in Eindhoven met oud en nieuw in het klok gebouw en heb ik 3 pillen genomen over een bestek van 13 uur. Waarbij er 180mg MDMA in de pil zat. Nou heb ik dinsdag op beetje hoofdpijn na niks gehad maar der mate de dag werdt ik heel duizelig tot de dag van vandaag al 5 dagen dus heb ik nog steeds duizeligheid?!
ik vroeg me dus af heeft iemand anders dit ook gehad? Of moet ik naar de huisarts omdat dr misschien wat anders mis kan zijn in mijn hersenen, want zo kan ik echt niet door t dagelijks leven 😅
laat Ff weten als je tips hebt of dat t gewoon echt uit zitten is of dat juist dit gevaarlijk is ofso?
Niet voor elk persoon, niet altijd, maar nu wel
Ik zie 100 mensen te voet een drukke snelweg oversteken, ze overleven het allemaal.
Conclusie: een drukke snelweg oversteken is helemaal niet zo gevaarlijk. Kijk maar: deze 100 hebben er niets aan overgehouden...
Hoezo 1 "pilletje" extra, dit is letterlijk wat je zei:Het gaat over overdrijven als je een beetje levenservaring hebt in de drugwereld dan weet je dat 1 pilletje extra niet levensgevaarlijk is.
Nu ga je ook overdrijven met de snelweg oversteken wat heeft dat er nou mee te maken. Dat is gevaarlijk ja... Kom op gast!
Oh ja gevaarlijk uitspraken. Weet je in de hardcore tijd slikte we pillen met honderden mensen en echt abnormale hoeveelheden. Was dat goed nee! Maar iedereen is oke heeft een gezinnetje nu en niemand is dood gegaan. Zelfde later in de hardstyle ook weer met mensen idioot gebruik dat er werd gedaan. Deze tijd is nog erger de mensen in de techno gebruiken keta en coke en pillen en alles door elkaar 2 dagen lang. Nog ghb op het einde en jij gaat nu over een extra pilletje alleen een heel groot verhaal maken over dat het gevaarlijke uitspraken zijn.. Asjeblieft zeg! Dit zijn van die Jellinek dingen die je online leest die alles uit de boeken heeft maar geen enkel idee hoe het er aan toe gaat in real life.
Zeg ik dat dit allemaal oke is zo drugs gebruiken? Nee!
Maar ik geef even aan dat als iemand de les wilt lezen over een pilletje extra ga dan niet zo overdrijven damn!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."