Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe dinsdag dip kent geen einde

De dinsdag dip kent geen einde

86 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
C
ConjoPascalLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dirkjan zei:
Bizar hoevaak mensen met deze vraag komen. MDMA IS XTC. Alles wat er bij zit is of vulstof, of een andere psychoactieve stof .

3,4-methylenedioxy-n-methylamphetamine

dst is de stof
Klik om te vergroten...
Waarom hebben ze dan hier aparte naam voor bedacht?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Over 10 jaar komen hier waarschijnlijk nog mensen deze vraag stellen, allemaal omdat het onderwijs het vertikt om nou eindelijk eens een beetje drugsvoorlichting te geven. :sweatsmile:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
ConjoPascal zei:
Waarom hebben ze dan hier aparte naam voor bedacht?
Klik om te vergroten...
Omdat xtc, uitgesproken als extase, perfect omschrijft wat het effect is. Je raakt in een euforische extatische staat, net zoals cocaïne ook coke of snow wordt genoemd.

MDMA verkoopt minder lekker. Net als Xanax beter verkoopt dan alprazolam.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ConjoPascal zei:
Waarom hebben ze dan hier aparte naam voor bedacht?
Klik om te vergroten...
Veel drugs hebben straatnamen/bijnamen
C
ConjoPascalLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Over 10 jaar komen hier waarschijnlijk nog mensen deze vraag stellen, allemaal omdat het onderwijs het vertikt om nou eindelijk eens een beetje drugsvoorlichting te geven. :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Nou in mijn idee zat er in XTC gewoon nog meer troep zeg maar en was t “beter” om met MDMA bij te nemen
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
ConjoPascal zei:
Nou in mijn idee zat er in XTC gewoon nog meer troep zeg maar en was t “beter” om met MDMA bij te nemen
Klik om te vergroten...
In andere delen van de wereld wellicht en ook hier in Nederland zat in het verleden in XTC pillen naast MDMA en bindmiddel nog weleens wat anders, zoals bijvoorbeeld speed. Maar tegenwoordig is dat in Nederland zeer uitzonderlijk, al kan het in principe natuurlijk altijd voorkomen.

Als je zeker wilt zijn van de inhoud van je pil, moet je hem dan ook laten testen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
ConjoPascal zei:
Nou in mijn idee zat er in XTC gewoon nog meer troep zeg maar en was t “beter” om met MDMA bij te nemen
Klik om te vergroten...
Stel je voor, je hebt een lab. Je maakt mdma. Je moet dus mdma synthetischeren, en daarna ook nog speed of welke andere toevoeging een ook.

1. Wat is de meerwaarde?
2. Extra mankracht tijd geld energie
3. Je pillen staan bekend als vervuild en je reputatie is naar de maan.
C
ConjoPascalLid
01-01-2024, 00:00
#8
Cerberus zei:
Met wat heb je gecombineerd en hoe was je hoeveelheid slaap de laatste tijd voor de duizeligheid begon? Ben benieuwd of er een patroon in te vinden is wat die duizeligheid veroorzaakt.
Klik om te vergroten...
Ik had 31 december 7:00 op gestaan en van 8-15 gewerkt daarna door naar het feest en van 20:00 tm 8:30 gebeukt en lag om 13:15 in bed weer dus was 30 uur wakker
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb nog nooit gehoord van duizeligheid als dip wel. Normaal zou het neerslachtigheid moeten zijn. Pak je nog andere drugs (inclusief medicatie dus)?
Ben zelf geen fan van die 1-1.5 regel maar je hebt inderdaad héél veel genomen. Hopelijk herken je geen symptomen van serotoninesyndroom ofzo.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Cerberus zei:
Met wat heb je gecombineerd en hoe was je hoeveelheid slaap de laatste tijd voor de duizeligheid begon? Ben benieuwd of er een patroon in te vinden is wat die duizeligheid veroorzaakt.
Klik om te vergroten...
Alcohol, sos en coke, niet slechtere of betere slaap dan anders.
C
ConjoPascalLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wel grappig dat het begint bij duizeligheid en eindigt in al deze coversaties😂

kleine update: duizeligheid is al minder hopelijk vanaf maandag weg
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#12
ConjoPascal zei:
Wel grappig dat het begint bij duizeligheid en eindigt in al deze coversaties😂
Klik om te vergroten...
Welkom op DF 😂
ConjoPascal zei:
kleine update: duizeligheid is al minder hopelijk vanaf maandag weg
Klik om te vergroten...
Ik duim voor je. Fijn dat het in ieder geval al minder is.
C
ConjoPascalLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Super dat je dit zo doet!

Op zich is het misschien niet de verantwoordelijkheid van het onderwijs, maar het onderwijs is natuurlijk wel een mooie centrale plek om informatie te verschaffen.

Als het via de ouders zou komen zou dat goed zijn, maar dat gebeurt lang niet altijd en daarnaast: welke puber luistert nou aandachtig naar zijn/haar ouders? En nog verder: welke puber volgt de adviezen van hun ouders op?

Ideaal zou zijn als ze het van meerdere kanten horen/leren. En inderdaad zoals jij zegt: niet van de ene leraar wel en de andere niet. Als veilige omgang met drugs algemeen bekende kennis wordt, dan zal dat waarschijnlijk al heel veel helpen.
Klik om te vergroten...
Meer een taboe onder ouders, ik wordt t huis uitgezet als ze het weten😅😂
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
ConjoPascal zei:
Meer een taboe onder ouders, ik wordt t huis uitgezet als ze het weten😅😂
Klik om te vergroten...
Ik ben wat dat betreft echt lucky omdat ik "altijd" eerlijk heb verteld en kon vertellen over mijn drugsgebruik tegen mijn ouders. Mijn ouders zijn wat dat betreft heel openminded. Heck... Ik heb mijn vader zelfs zo ver gekregen om ook eens wiet te proberen voor zijn lage rugpijn. Hij heeft een paar keer wiet gevaped. Het werkte wel, maar volgens hem niet zo goed als een glaasje sterke drank. Dat was wat beside the point, want het idee was (imo) om meer langdurige pijnstilling doorheen de dag (middels bijvoorbeeld edibles) te hebben en je kunt natuurlijk niet de hele dag door alcohol drinken (doet hij gelukkig ook niet).

Het was ook het soort drugs dat ik gebruikte dat ervoor zorgde dat ik het erover kon hebben met mijn ouders. Wiet dus en daarnaast psychedelica en mdma. Over die allemaal waren ze niet veroordelend en zelfs geïnteresseerd in de effecten. Althans, om erover te horen, niet om ze zelf te doen, behalve wiet dan. Misschien hielp het wel mee dat ik al een tijd uit huis was. Anders was het wellicht anders geweest.

Toen ik relatief recent wat ging experimenteren met speed en ghb, heb ik dat wel verzwegen voor mijn ouders. Puur door de naam/het stigma wat rondom die drugs hangt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Theundertaker zei:
Je hebt6 de waarheid niet in pacht voor elk persoon.
Klik om te vergroten...
Niet voor elk persoon, niet altijd, maar nu wel

Theundertaker zei:
Oh ja gevaarlijk uitspraken. Weet je in de hardcore tijd slikte we pillen met honderden mensen en echt abnormale hoeveelheden.
Klik om te vergroten...
Ja maar pillen zijn tegenwoordig véél hoger gedoseerd dan 25-15 jaar geleden.

Theundertaker zei:
Maar goed ik space hem lekker de dag door neem wel 3 of 4 pillen
Klik om te vergroten...
Tenzij je echt klote pillen hebt kan dit niet best zijn🤷🏻‍♀️

Theundertaker zei:
Maar ik geef even aan dat als iemand de les wilt lezen over een pilletje extra ga dan niet zo overdrijven damn!
Klik om te vergroten...
Hangt er vanaf of dat een pilletje 100 of 200 mg mdma bevat, bijvoorbeeld. Je blijft het maar over pilletjes praten maar dat zegt niks en is tegenwoordig en is dus vrij hoog.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Theundertaker zei:
Oh ja gevaarlijk uitspraken. Weet je in de hardcore tijd slikte we pillen met honderden mensen en echt abnormale hoeveelheden. Was dat goed nee! Maar iedereen is oke heeft een gezinnetje nu en niemand is dood gegaan. Zelfde later in de hardstyle ook weer met mensen idioot gebruik dat er werd gedaan. Deze tijd is nog erger de mensen in de techno gebruiken keta en coke en pillen en alles door elkaar 2 dagen lang. Nog ghb op het einde en jij gaat nu over een extra pilletje alleen een heel groot verhaal maken over dat het gevaarlijke uitspraken zijn.. Asjeblieft zeg! Dit zijn van die Jellinek dingen die je online leest die alles uit de boeken heeft maar geen enkel idee hoe het er aan toe gaat in real life.

Zeg ik dat dit allemaal oke is zo drugs gebruiken? Nee!
Maar ik geef even aan dat als iemand de les wilt lezen over een pilletje extra ga dan niet zo overdrijven damn!
Klik om te vergroten...
Het staat vast dat bijnemen 4u na de eerste werking het gewenste effect niet verlengd. Je wordt er zeker vager van maar de nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Meer schade, meer kater en langer herstellen. Vrij zinloos dus.
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#17
ConjoPascal zei:
Beste lezers,

mijn naam is Pascal en ben best nieuw in de drugs wereld, althans die van XTC/MDMA. Ik was op ADE en toen heb uk 2,5 pil in m’n mik gedaan en dagen daarna eigenlijk gewoon helemaal nergens last van dit feest duurde 10 uur lang.

nou is mijn tweede keer aangebroken in Eindhoven met oud en nieuw in het klok gebouw en heb ik 3 pillen genomen over een bestek van 13 uur. Waarbij er 180mg MDMA in de pil zat. Nou heb ik dinsdag op beetje hoofdpijn na niks gehad maar der mate de dag werdt ik heel duizelig tot de dag van vandaag al 5 dagen dus heb ik nog steeds duizeligheid?!

ik vroeg me dus af heeft iemand anders dit ook gehad? Of moet ik naar de huisarts omdat dr misschien wat anders mis kan zijn in mijn hersenen, want zo kan ik echt niet door t dagelijks leven 😅

laat Ff weten als je tips hebt of dat t gewoon echt uit zitten is of dat juist dit gevaarlijk is ofso?
Klik om te vergroten...

Sanne (31) kreeg na een avondje xtc psychische klachten: “Het voelde alsof de hele wereld was veranderd”

Wanneer Sanne van de ene op de andere dag last krijgt van mysterieuze klachten, weet ze zeker dat het komt door de xtc-pil die ze de dag ervoor had genomen. Na een zoektocht van meer dan zeven jaar komt ze eindelijk uit bij een diagnose.
www.npo3.nl www.npo3.nl

Herkenbaar, komt wel weer goed.

https://g.co/kgs/V7fhZM
Medisch Spreekuur Partydrugs
088 358 2940
T
TheundertakerLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Niet voor elk persoon, niet altijd, maar nu wel
Klik om te vergroten...

Gewoon niet overdrijven met gevaarlijke uitspraken.. Klaar!
T
TheundertakerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Ik zie 100 mensen te voet een drukke snelweg oversteken, ze overleven het allemaal.

Conclusie: een drukke snelweg oversteken is helemaal niet zo gevaarlijk. Kijk maar: deze 100 hebben er niets aan overgehouden...
Klik om te vergroten...

Het gaat over overdrijven als je een beetje levenservaring hebt in de drugwereld dan weet je dat 1 pilletje extra niet levensgevaarlijk is.
Nu ga je ook overdrijven met de snelweg oversteken wat heeft dat er nou mee te maken. Dat is gevaarlijk ja... Kom op gast!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Theundertaker zei:
Het gaat over overdrijven als je een beetje levenservaring hebt in de drugwereld dan weet je dat 1 pilletje extra niet levensgevaarlijk is.
Nu ga je ook overdrijven met de snelweg oversteken wat heeft dat er nou mee te maken. Dat is gevaarlijk ja... Kom op gast!
Klik om te vergroten...
Hoezo 1 "pilletje" extra, dit is letterlijk wat je zei:

Theundertaker zei:
Oh ja gevaarlijk uitspraken. Weet je in de hardcore tijd slikte we pillen met honderden mensen en echt abnormale hoeveelheden. Was dat goed nee! Maar iedereen is oke heeft een gezinnetje nu en niemand is dood gegaan. Zelfde later in de hardstyle ook weer met mensen idioot gebruik dat er werd gedaan. Deze tijd is nog erger de mensen in de techno gebruiken keta en coke en pillen en alles door elkaar 2 dagen lang. Nog ghb op het einde en jij gaat nu over een extra pilletje alleen een heel groot verhaal maken over dat het gevaarlijke uitspraken zijn.. Asjeblieft zeg! Dit zijn van die Jellinek dingen die je online leest die alles uit de boeken heeft maar geen enkel idee hoe het er aan toe gaat in real life.

Zeg ik dat dit allemaal oke is zo drugs gebruiken? Nee!
Maar ik geef even aan dat als iemand de les wilt lezen over een pilletje extra ga dan niet zo overdrijven damn!
Klik om te vergroten...

En waarom maak je er een verklein woordje van? "Pilletje?" Weet je dat die "pilletjes" tegenwoordig mogelijk 300 mg MDMA kunnen bevatten? 1 "extra pilletje" zou in zo'n geval 600 mg MDMA zijn en ja dat kán écht gevaarlijk zijn ja. Voor iemand van 80 kilo is dat 5 tot 7,5 keer de aanbevolen veilige hoeveelheid.

Voor de meesten zal het goed gaan, maar dat is een stevige overdosering. Een stuk lager dan dat is dat trouwens ook al. Ik denk dat het terecht is dat mensen je er hier op wijzen dat jouw lichtzinnige kijk hierop gevaarlijk is, want er lezen een hoop (ook jonge) mensen mee. Als die dan lezen dat een "extra pilletje" niet zo'n kwaad kan, draag jij eraan bij dat zij mogelijk overdoseren. Heb je daar weleens bij stilgestaan?

Het snelweg verhaal was een metafoor en imo een treffende, al zeg ik het zelf. Want jij zegt min of meer hetzelfde met dat je met honderden mensen abnormale hoeveelheden MDMA slikte en dat iedereen nu oké is. Niemand is in die gevallen dood gegaan, maar mensen gáán dood op die manier. Óf houden er ernstige complicaties aan over zoals bijvoorbeeld serotoninesyndroom, mogelijk pas ook na vele jaren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."