Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe dinsdag dip kent geen einde

De dinsdag dip kent geen einde

86 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Ik ben deze week ook erg duizelig geweest en dat mijn zicht onscherp wordt naarmate de dag vordert. Sinds gisteren pas weer de oude, maar ik heb dat vaker gehad bij te hoge doseringen of, zoals nu, bij combi gebruik.
Klik om te vergroten...

Met wat heb je gecombineerd en hoe was je hoeveelheid slaap de laatste tijd voor de duizeligheid begon? Ben benieuwd of er een patroon in te vinden is wat die duizeligheid veroorzaakt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Als jij zelf heel goed in je vel zit terwijl je gebruikt, of gelooft dat dit wordt veroorzaakt door je xtc gebruik, dan zal je vast die positieve effecten voelen. Maar de rest van je uitspraken zijn wel gewoon gevaarlijk, zeker gezien de laatste ervaring van TS.
Klik om te vergroten...
Zou je kunnen aangeven welke specifieke uitspraken van mij gevaarlijk zijn?

Of bedoelde je mij niet?

Edit:

Ik denk dat je mij niet bedoelde, laat maar. :wink:
T
TheundertakerLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Ok. "Chemisch" gezien kan het dus niet. Mdma zorgt voor extra afgifte van noradrenaline, dopamine en serotonine. Samen zorgen zij voor de euforie die vaak wordt omschreven. Dit zijn stoffen die je al in je hebt en die zich niet zomaar in 6 uur weer aanvullen, maar zich wekenlang pas weer opbouwen. Hoeveel weken precies is voor iedereen anders, daarom wordt 3 maanden als gemiddeld genomen. De reden dat ik het onzin noem, is dat het heel gevaarlijk is om te zeggen dat sommige mensen na 6 uur makkelijk kunnen bijpakken voor een vergelijkbaar effect. Dat kan feitelijk gezien dus niet, maar je verhoogd/verdubbeld wel de hoeveelheid mdma. Hierdoor kan in 1 keer zoveel serotonine vrijgemaakt worden, waardoor het serotoninesyndroom kan opspelen met zeer nadelige langdurige effecten. Wat wel kan is wat mindless hier zegt.
Klik om te vergroten...
Dat klopt je moet heel lang herstellen maar je kan genoeg in je hebben om echt wel langer door te gaan en ik ben niet de enige je doet nu net alsof je helemaal bent uitgeput na 1 pilletje. Zo werkt dat niet bij mij.
Ik gebruik al 25 jaar. Hoog gedoseerd ook nog en die 3 maanden regel ook nooit aan gehouden want dat wiste niemand in de jaren 90.
Maar goed ik space hem lekker de dag door neem wel 3 of 4 pillen en op de after zitten we gewoon te knuffelen met liefde 10 uur verder en die laatste pil die verlengt gewoon mijn space en liefdes gevoel op een gegeven moment kan ik wel bijnemen maar dan werkt het niet meer zoals jij zegt maar dat is niet gelijk na 1 pilletje. Je hebt6 de waarheid niet in pacht voor elk persoon. Leuk die kennis die ik hier wel eens lees maar de waarheid is soms anders bij andere...
T
TheundertakerLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Als jij zelf heel goed in je vel zit terwijl je gebruikt, of gelooft dat dit wordt veroorzaakt door je xtc gebruik, dan zal je vast die positieve effecten voelen. Maar de rest van je uitspraken zijn wel gewoon gevaarlijk, zeker gezien de laatste ervaring van TS.
Klik om te vergroten...
Oh ja gevaarlijk uitspraken. Weet je in de hardcore tijd slikte we pillen met honderden mensen en echt abnormale hoeveelheden. Was dat goed nee! Maar iedereen is oke heeft een gezinnetje nu en niemand is dood gegaan. Zelfde later in de hardstyle ook weer met mensen idioot gebruik dat er werd gedaan. Deze tijd is nog erger de mensen in de techno gebruiken keta en coke en pillen en alles door elkaar 2 dagen lang. Nog ghb op het einde en jij gaat nu over een extra pilletje alleen een heel groot verhaal maken over dat het gevaarlijke uitspraken zijn.. Asjeblieft zeg! Dit zijn van die Jellinek dingen die je online leest die alles uit de boeken heeft maar geen enkel idee hoe het er aan toe gaat in real life.

Zeg ik dat dit allemaal oke is zo drugs gebruiken? Nee!
Maar ik geef even aan dat als iemand de les wilt lezen over een pilletje extra ga dan niet zo overdrijven damn!
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#5
Theundertaker zei:
Dat klopt je moet heel lang herstellen maar je kan genoeg in je hebben om echt wel langer door te gaan en ik ben niet de enige je doet nu net alsof je helemaal bent uitgeput na 1 pilletje. Zo werkt dat niet bij mij.
Ik gebruik al 25 jaar. Hoog gedoseerd ook nog en die 3 maanden regel ook nooit aan gehouden want dat wiste niemand in de jaren 90.
Maar goed ik space hem lekker de dag door neem wel 3 of 4 pillen en op de after zitten we gewoon te knuffelen met liefde 10 uur verder en die laatste pil die verlengt gewoon mijn space en liefdes gevoel op een gegeven moment kan ik wel bijnemen maar dan werkt het niet meer zoals jij zegt maar dat is niet gelijk na 1 pilletje. Je hebt6 de waarheid niet in pacht voor elk persoon. Leuk die kennis die ik hier wel eens lees maar de waarheid is soms anders bij andere...
Klik om te vergroten...
Dit klinkt niet echt wijs.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Theundertaker zei:
Oh ja gevaarlijk uitspraken. Weet je in de hardcore tijd slikte we pillen met honderden mensen en echt abnormale hoeveelheden. Was dat goed nee! Maar iedereen is oke heeft een gezinnetje nu en niemand is dood gegaan. Zelfde later in de hardstyle ook weer met mensen idioot gebruik dat er werd gedaan. Deze tijd is nog erger de mensen in de techno gebruiken keta en coke en pillen en alles door elkaar 2 dagen lang. Nog ghb op het einde en jij gaat nu over een extra pilletje alleen een heel groot verhaal maken over dat het gevaarlijke uitspraken zijn.. Asjeblieft zeg! Dit zijn van die Jellinek dingen die je online leest die alles uit de boeken heeft maar geen enkel idee hoe het er aan toe gaat in real life.

Zeg ik dat dit allemaal oke is zo drugs gebruiken? Nee!
Maar ik geef even aan dat als iemand de les wilt lezen over een pilletje extra ga dan niet zo overdrijven damn!
Klik om te vergroten...
Ik zie 100 mensen te voet een drukke snelweg oversteken, ze overleven het allemaal.

Conclusie: een drukke snelweg oversteken is helemaal niet zo gevaarlijk. Kijk maar: deze 100 hebben er niets aan overgehouden...
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Cerberus zei:
Met wat heb je gecombineerd en hoe was je hoeveelheid slaap de laatste tijd voor de duizeligheid begon? Ben benieuwd of er een patroon in te vinden is wat die duizeligheid veroorzaakt.
Klik om te vergroten...
Alcohol, sos en coke, niet slechtere of betere slaap dan anders.
C
ConjoPascalLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wel grappig dat het begint bij duizeligheid en eindigt in al deze coversaties😂

kleine update: duizeligheid is al minder hopelijk vanaf maandag weg
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#9
ConjoPascal zei:
Wel grappig dat het begint bij duizeligheid en eindigt in al deze coversaties😂
Klik om te vergroten...
Welkom op DF 😂
ConjoPascal zei:
kleine update: duizeligheid is al minder hopelijk vanaf maandag weg
Klik om te vergroten...
Ik duim voor je. Fijn dat het in ieder geval al minder is.
C
ConjoPascalLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Super dat je dit zo doet!

Op zich is het misschien niet de verantwoordelijkheid van het onderwijs, maar het onderwijs is natuurlijk wel een mooie centrale plek om informatie te verschaffen.

Als het via de ouders zou komen zou dat goed zijn, maar dat gebeurt lang niet altijd en daarnaast: welke puber luistert nou aandachtig naar zijn/haar ouders? En nog verder: welke puber volgt de adviezen van hun ouders op?

Ideaal zou zijn als ze het van meerdere kanten horen/leren. En inderdaad zoals jij zegt: niet van de ene leraar wel en de andere niet. Als veilige omgang met drugs algemeen bekende kennis wordt, dan zal dat waarschijnlijk al heel veel helpen.
Klik om te vergroten...
Meer een taboe onder ouders, ik wordt t huis uitgezet als ze het weten😅😂
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pepschepje zei:
Ik heb ergens gelezen dat ze dat expres niet doen (ging over RC’s) toen er nog 3mmc legaal te koop was Wert er veel over gepraat, dat wekte interesse bij mensen die het nog nooit geprobeerd hadden. Het werkte averechts dus. Vandaar dat ze ook geen “bekendheid” willen geven aan bijv. 3cmc
Klik om te vergroten...
Lijkt me ook niet helemaal de oplossing. Als je ziet hoeveel jonge mensen hier op DF komen met geen enkel benul van veilig gebruik en dat dan achteraf hier nog allemaal moeten leren, na bijvoorbeeld jarenlang wekelijks mdma te hebben gedaan.
C
ConjoPascalLid
01-01-2024, 00:00
#12
Beste lezers,

mijn naam is Pascal en ben best nieuw in de drugs wereld, althans die van XTC/MDMA. Ik was op ADE en toen heb uk 2,5 pil in m’n mik gedaan en dagen daarna eigenlijk gewoon helemaal nergens last van dit feest duurde 10 uur lang.

nou is mijn tweede keer aangebroken in Eindhoven met oud en nieuw in het klok gebouw en heb ik 3 pillen genomen over een bestek van 13 uur. Waarbij er 180mg MDMA in de pil zat. Nou heb ik dinsdag op beetje hoofdpijn na niks gehad maar der mate de dag werdt ik heel duizelig tot de dag van vandaag al 5 dagen dus heb ik nog steeds duizeligheid?!

ik vroeg me dus af heeft iemand anders dit ook gehad? Of moet ik naar de huisarts omdat dr misschien wat anders mis kan zijn in mijn hersenen, want zo kan ik echt niet door t dagelijks leven 😅

laat Ff weten als je tips hebt of dat t gewoon echt uit zitten is of dat juist dit gevaarlijk is ofso?
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je hebt 540mg tot je genomen. Dit is véél te veel. Zeker als je er weinig ervaring mee hebt. Dit voel je dus wel even inderdaad. Hou je rustig, eet gezond, ga lekker sporten, op tijd naar bed, en kijk het nog even aan. Als je er over, pak hem beet, een week nog steeds last van hebt is een bezoek aan de huisarts wellicht geen overbodige luxe.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je neemt veel te veel mdma per keer. Dan is een heftige dip logisch.

In het subforum mdma zijn heel veel harm reduction topics te vinden. Lees die eens door! En sterkte met je dip, gaat vanzelf wel overm
C
ConjoPascalLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maar… was wel leuk oud en nieuw feestje😂😅maar gok ook dat dit 1x “fout” gaan niet erger is dan 10x gebruiken?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja, wat de anderen zeggen: je hebt veel teveel genomen, dus zul je nu op de blaren moeten zitten.

Een goede stelregel bij MDMA is dat je 1-1,5 mg per kilo lichaamsgewicht als dosering aanhoudt. Dus stel, je weegt 80 kilo, dan neem je 80 mg(1 x 80) tot maximaal 120 mg (1,5 x 80) MDMA op een avond.

Maar dat is voor de volgende keer.

Wat je nu kunt doen om je herstel te bevorderen is gezond eten, voldoende lang en regelmatig slapen, buiten komen en bewegen. En eventueel extra vitamines supplementeren.

Voor uitgebreidere informatie, check bijvoorbeeld eens de MDMA/XTC Handleiding hier op DF.
C
ConjoPascalLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ohja en idd ik had gelezen over die (…)lichaamsgewicht x (…)mg MDMA. Maar dit geld dus voor een avond en niet voor een x aantal uren?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wollukker zei:
Hoeveel kg weeg jij?
Klik om te vergroten...
Als het 360 kilo is, zit hij nog net op het randje van de veilige 1 - 1,5 mg/kg stelregel.

Positief blijven denken!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
ConjoPascal zei:
Ohja en idd ik had gelezen over die (…)lichaamsgewicht x (…)mg MDMA. Maar dit geld dus voor een avond en niet voor een x aantal uren?
Klik om te vergroten...

Dit geld voor het hele feest of de keer dat je mdma gebruikt, hoe lang het ook duurt.
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#20
ConjoPascal zei:
Maar… was wel leuk oud en nieuw feestje😂😅maar gok ook dat dit 1x “fout” gaan niet erger is dan 10x gebruiken?
Klik om te vergroten...
Na 1x veel te veel pakken kun je al meer hersenbeschadiging op lopen dan 10x (afzonderlijk) fatsoenlijk doseren met voldoende pauze (lees: 2-3 maanden) er tussen.

Nu zal het in jouw specifieke geval allemaal wel meevallen, maar onderschat deze drug niet!

Lees inderdaad het MDMA/XTC handboek eens goed door.

Hoeveel kg weeg jij?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."