Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIn je zelf keren

In je zelf keren

33 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind mdma tot nu toe een van de fijnste drugs die er zijn, ik heb het nu een aantal keer thuis gebruikt en 2 keer op n festival, ik ben groot fan!
Het punt is alleen dat ik niet de gezelligste ben om samen mdma te nemen, vanaf ongeveer 30 min na inname komt er bijna geen woord meer uit, alleen nog een knikje of een korte "zeker!" Als me gevraagd word of ik nog lekker ga. Dit blijft een uurtje of 4 zo,
thuis vind ik dit geen probleem, als ik het hier neem is dat met een vriendin die net als ik meer behoefte heeft aan aanraking als praten, maar op een festival lijkt het me leuker, en gezelliger om ook nieuwe mensen te ontmoeten, en dat gaat wat lastig als je niet praat.
Het verbaast me ook wat, omdat ik nuchter vrij extravert ben en met iedereen praat en makkelijk nieuwe vrienden/kennisen maak.
Wie heeft er een idee over hoe ik wat praatgrager wordt op m?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je wordt stil van MDMA. Niks mis mee lijkt me zo. MDMA kan je heel dicht bij jezelf brengen. Als je dan even geen zin hebt om te praten zou ik dat zo laten. Het wordt er echt niet leuker op als je jezelf gaat opleggen dat je moet socializen.

Dus misschien gewoon voor een ander middel kiezen op een feestje? Sommige mensen worden praatgraag van middelen zoals pep of coke, maar er is helemaal niks mis met een beetje alcohol en/of cannabis. Dan bewaar je MDMA voor speciale momenten met je vriendin.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb dit ook met MDMA (en 6-APB). Dan word ik stil(ler dan normaal), omdat ik daar gewoon van geniet. Geen behoefte om te praten, maar juist genieten van het moment. Liefst eigenlijk in stilte.

Met bijvoorbeeld speed ging ik veel praten. Met 4F-MPH ook, in mindere mate.

Wat @OtherShore zegt: niet geforceerd proberen te socializen op MDMA. Dan er beter gewoon van genieten zoals jij ervan geniet, of een ander middel gebruiken.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn partner heeft dit hetzelfde, met zowel mdma als coke of 3mmc. Zit dan stil ergens een beetje te observeren en geeft aan er ook rustig van te worden. Iedereen (waaronder ik) vraagt dan ook altijd of hij het nog wel naar z’n zin heeft, maar hij wil dan echt nog niet naar huis. Hij heeft dit ook gewoon geaccepteerd en geniet van het moment.

Om antwoord te geven op je vraag, ik denk dat het gewoon is wat het is, misschien heeft het op jou ook een iets andere werking dan op sommige anderen. Gewoon lekker van proberen te genieten op jouw manier en niet teveel druk leggen op moeten praten, waarvan ik me overigens kan voorstellen dat dat in sommige settings ook wel lastig kan zijn als anderen juĂ­st op de praatstoel komen te zitten met mdma :wink:
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, dit waren eigenlijk de antwoorden wel die ik verwachtte, en jullie hebben gelijk ook, op coke lul ik iedereen de oren van de kop als ik het herdoseren beperkt kan houden, dan maar wat minder praten die paar keer per jaar dat ik mdma gebruik
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeker! Ik vind deze stoffen idd laag psychedelisch. Bij normale dosissen MDMA en 6-APB vind ik M iets psychedelischer aanvoelen. Bij hoge dosissen het omgekeerde. Van M word ik dan vrolijk vaag. 6-APB wordt bij mij meer psychedelisch bij hoge dosis
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#7
OtherShore zei:
Dan bewaar je MDMA voor speciale momenten met je vriendin.
Klik om te vergroten...
Het is overigens niet mijn vriendin, dat hebben we een tijdje geprobeerd, maar haar gebruik is te gek voor mij, dan ga ik er in mee en er aan onderdoor, dus we houden het bij af en toe een avondje als een van beiden de eenzaamheid eens zat is
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ik op een festival ben is het laaste wat ik wil onder invloed socialiseren’ ook tegen me maten praat ik niet veel ik zit lekker in me zelf
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#9
Herkenbaar! Heel chill in m’n eigen bubbel steeds weer dezelfde YouTube aanzetten omdat me dat zo’n fijn gevoel geeft. Praten? Nee joh! Me aanraken voor een knuffel, soms maar liever niet. Laat me gewoon muziekjes kijken. Pak af en toe een sigaret, kauw wat fruit weg en snuif aan m’n vicks-stick 🤪

Ik kan dit ook alleen in een thuis setting, dansjes doen lukt gewoon niet.

4F zou dan wel goed kunnen, ben je scherp op een praatstoel en lekker stickeren aan alles en iedereen. Weet niet of het nog verkrijgbaar is. Hoorde dat het al een jaar of wat uit de verkoop is gehaald.
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Introvert na gebruik xtc op feestje of festival, herkenbaar.
Ik merk bij mezelf ook dat ik na gebruik redelijk Zen rondloop en niet snel uit mezelf ga praten maar als ik aangesproken wordt en het klikt dat is het volop kletsen.
Zou willen dat ik daarin wat losser wordt maar ik wil me zelf nooit opdringen aan een ander en dat gevoel is redelijk hardnekkig, zelfs onder invloed.
Wel ga ik prima in mijn bolleke op de muziek en geniet als observant van alle mensen die op een festival rondlopen.
Volgende maand techno feestje in een club en ik ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen met xtc omdat ik nog nooit in een club geweest ben met iets op behalve alcohol.
Wel vorig jaar naar een indoor feestje terwijl ik een microdosering truffels op had, was wel apart moet ik zeggen want ik voelde me prima,licht euforisch en fedelijk ZEN.
Als xtc het niet meer voor me doet denk ik dat ik is wat meer met psychedelica ga testen op feestjes en festivals, lees verhalen dat meer mensen dit met veel plezier doen.
C
CeraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik merk als ik het combineer met een klein beetje speed dat ik een praatkick krijg
k
kipzonderkopzoektkopLid
01-01-2024, 00:00
#12
Stratora zei:
Ik merk bij mezelf ook dat ik na gebruik redelijk Zen rondloop en niet snel uit mezelf ga praten maar als ik aangesproken wordt en het klikt dat is het volop kletsen.
Klik om te vergroten...

Erg herkenbaar. De juiste snaar raken kan er voor zorgen dat ik helemaal extravert wordt, maar intern gekeerd zijn is voor mij normale geworden naar mate ik XTC/MDMA vaker heb gebruikt. Je wil genieten van het feit dat alles juist en correct voelt, en daar is geen praten voor nodig om dat te voelen. Iemand die juist precies hier op in spreekt kan dat vergroten, maar het moet geen verplichting zijn.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Herkenbaar. Mijn partner blijft altijd maar doorlullen tegen alles en iedereen en ik keer in mezelf. Het grappige is, dat in het normale leven ik constant ouwehoer, met alles en iedereen. Maar onder invloed van mdma en juist die rust in me hoofd en het ontspannen kunnen genieten van alles om me heen vind ik heerlijk.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb ik ook. Zolang de rest weet dat je zo bent is er niets aan de hand 👍
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
miles zei:
Ik vind mdma tot nu toe een van de fijnste drugs die er zijn, ik heb het nu een aantal keer thuis gebruikt en 2 keer op n festival, ik ben groot fan!
Het punt is alleen dat ik niet de gezelligste ben om samen mdma te nemen, vanaf ongeveer 30 min na inname komt er bijna geen woord meer uit, alleen nog een knikje of een korte "zeker!" Als me gevraagd word of ik nog lekker ga. Dit blijft een uurtje of 4 zo,
thuis vind ik dit geen probleem, als ik het hier neem is dat met een vriendin die net als ik meer behoefte heeft aan aanraking als praten, maar op een festival lijkt het me leuker, en gezelliger om ook nieuwe mensen te ontmoeten, en dat gaat wat lastig als je niet praat.
Het verbaast me ook wat, omdat ik nuchter vrij extravert ben en met iedereen praat en makkelijk nieuwe vrienden/kennisen maak.
Wie heeft er een idee over hoe ik wat praatgrager wordt op m?
Klik om te vergroten...
Hoeveel MDMA neem je?

Meer in jezelf gekeerd raken kan namelijk ook een kenmerk zijn van hogere doseringen.
Vaak wordt geadviseerd om niet meer dan 1,5 milligram MDMA per kilogram lichaamsgewicht te nemen. Ik adviseer meestal simpelweg om niet meer dan 140 milligram MDMA per gebruiksmoment te nemen (dus inclusief bijpakken).

Bij wat lagere doseringen, zo rond de 80 milligram, heb je als het goed is niet zo het naar binnen gekeerde effect met verminderde aanspreekbaarheid.
Mijn ervaring bij zulke doseringen is dat ik er energiek, opgewekt, en prosociaal van word, zonder dat ik overduidelijk onder invloed ben. Maar als ik meer neem, of als ik langer doorga, dan krijgen bijwerkingensteeds meer de overhand, zoals dus een verminderde aanspreekbaarheid.

De verschillen in effecten worden veroorzaakt doordat MDMA een veelheid aan verschillende receptoren activeert. Sommige van die receptoren zijn betrokken bij een stimulerend, energiek, effect, en andere bij een kalmerend effect. Omdat niet elke receptor even hard wordt getriggerd, kan het zijn dat bij hogere of lagere dosering van MDMA de balans tussen de verschillende effecten zoekraakt. Zo kan het kalmerende effect de overhand gaan krijgen.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#16
120 mg , en dan 1,5/2 uur later 50 mg en ik weeg 95 kilo, dus dat zou het kunnen zijn, ik ga het eens met 100mg proberen, kijken of dat iets anders doet.
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dick_van_Leeuwen zei:
Herkenbaar. Mijn partner blijft altijd maar doorlullen tegen alles en iedereen en ik keer in mezelf. Het grappige is, dat in het normale leven ik constant ouwehoer, met alles en iedereen. Maar onder invloed van mdma en juist die rust in me hoofd en het ontspannen kunnen genieten van alles om me heen vind ik heerlijk.
Klik om te vergroten...
Hahha, ja dat heb ik ook...bij tijd en wijle opper ouwehoer in dagelijkse levenen met XTc op Zen achtig met een smile op mijn gezicht rond stappen..
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Meer in jezelf gekeerd raken kan namelijk ook een kenmerk zijn van hogere doseringen.
Vaak wordt geadviseerd om niet meer dan 1,5 milligram MDMA per kilogram lichaamsgewicht te nemen. Ik adviseer meestal simpelweg om niet meer dan 140 milligram MDMA per gebruiksmoment te nemen (dus inclusief bijpakken).
Klik om te vergroten...
Ik vraag me af of dit werkelijk zo bepalend is maar dat het eerder een optelsom is van sfeer, stemming waarin je verkeerd, verwachtingen, metale en fysiek gesteldheid. Ik weeg 82 kilo en als max werk ik 120 weg wat gezien mijn gewicht net zou kunnen. Maar ik heb leuke tijden gehad op 60, 90 en 120 maar ook net zo goed tijden dat 60/90 weinig deed . Overigens gaat gewenning bij mij vrij snel in de zin van dat het nieuwe er af is en we het kunstje nu wel kennen maar dat heb ik met heel veel dingen. Maaar....een nieuw jaar met leuke feestjes breekt aan dus daar duiken we open in en laat het maar gebeuren.
Nadeel van al die leuke festivals ......waar neem ik wel wat en waar niet...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Stratora zei:
Ik vraag me af of dit werkelijk zo bepalend is maar dat het eerder een optelsom is van sfeer, stemming waarin je verkeerd, verwachtingen, metale en fysiek gesteldheid. Ik weeg 82 kilo en als max werk ik 120 weg wat gezien mijn gewicht net zou kunnen. Maar ik heb leuke tijden gehad op 60, 90 en 120 maar ook net zo goed tijden dat 60/90 weinig deed . Overigens gaat gewenning bij mij vrij snel in de zin van dat het nieuwe er af is en we het kunstje nu wel kennen maar dat heb ik met heel veel dingen. Maaar....een nieuw jaar met leuke feestjes breekt aan dus daar duiken we open in en laat het maar gebeuren.
Nadeel van al die leuke festivals ......waar neem ik wel wat en waar niet...
Klik om te vergroten...
Uiteraard spelen contextuele factoren ook een rol.
o
opiat junkieLid
01-01-2024, 00:00
#20
miles zei:
Ik vind mdma tot nu toe een van de fijnste drugs die er zijn, ik heb het nu een aantal keer thuis gebruikt en 2 keer op n festival, ik ben groot fan!
Het punt is alleen dat ik niet de gezelligste ben om samen mdma te nemen, vanaf ongeveer 30 min na inname komt er bijna geen woord meer uit, alleen nog een knikje of een korte "zeker!" Als me gevraagd word of ik nog lekker ga. Dit blijft een uurtje of 4 zo,
thuis vind ik dit geen probleem, als ik het hier neem is dat met een vriendin die net als ik meer behoefte heeft aan aanraking als praten, maar op een festival lijkt het me leuker, en gezelliger om ook nieuwe mensen te ontmoeten, en dat gaat wat lastig als je niet praat.
Het verbaast me ook wat, omdat ik nuchter vrij extravert ben en met iedereen praat en makkelijk nieuwe vrienden/kennisen maak.
Wie heeft er een idee over hoe ik wat praatgrager wordt op m?
Klik om te vergroten...
Ala je een hoge dosering mdma neemt voel je de stimulerende effecten meer en kan je in jezelf keren. Ben je ooit getest voor adhd? Is bekend dat mensen met adhd rustiger worden van uppers zoals mdma en speed

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."