Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIn je zelf keren

In je zelf keren

33 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#1
opiat junkie zei:
Ala je een hoge dosering mdma neemt voel je de stimulerende effecten meer en kan je in jezelf keren. Ben je ooit getest voor adhd? Is bekend dat mensen met adhd rustiger worden van uppers zoals mdma en speed
Klik om te vergroten...
Vroeger nooit een officiële diagnose gekregen, wel sterke verdenkingen, maar nooit meer terug gegaan naar de psych, ik heb wel een vermoeden, ook door de ontzettend relaxte rust in m'n kop die dingen als 2-fa me geven, alleen kan ik met speed of 2-fa nog wel een gesprek voeren, waar dat met m al lastiger werd
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Hoeveel MDMA neem je?

Meer in jezelf gekeerd raken kan namelijk ook een kenmerk zijn van hogere doseringen.
Vaak wordt geadviseerd om niet meer dan 1,5 milligram MDMA per kilogram lichaamsgewicht te nemen. Ik adviseer meestal simpelweg om niet meer dan 140 milligram MDMA per gebruiksmoment te nemen (dus inclusief bijpakken).

Bij wat lagere doseringen, zo rond de 80 milligram, heb je als het goed is niet zo het naar binnen gekeerde effect met verminderde aanspreekbaarheid.
Mijn ervaring bij zulke doseringen is dat ik er energiek, opgewekt, en prosociaal van word, zonder dat ik overduidelijk onder invloed ben. Maar als ik meer neem, of als ik langer doorga, dan krijgen bijwerkingensteeds meer de overhand, zoals dus een verminderde aanspreekbaarheid.

De verschillen in effecten worden veroorzaakt doordat MDMA een veelheid aan verschillende receptoren activeert. Sommige van die receptoren zijn betrokken bij een stimulerend, energiek, effect, en andere bij een kalmerend effect. Omdat niet elke receptor even hard wordt getriggerd, kan het zijn dat bij hogere of lagere dosering van MDMA de balans tussen de verschillende effecten zoekraakt. Zo kan het kalmerende effect de overhand gaan krijgen.
Klik om te vergroten...
2 weekeinden geleden kwam een maatje van me langs, t was al ff geleden, dus samen mdma genomen, beetje minder als anders, 100 mg, en na 2 uur nog eens 40.
Hier ging het al beduidend beter op, alhoewel dit ook aan de rustige thuissetting kan hebben gelegen
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is ook zo dat mdma in je lichaam langzaam omgezet wordt in mda, ook een mooie drug maar wel wat vager en psychedelischer. En dat space-effect wordt sterker, helemaal als je veel neemt/bijpakt.

In het begin van de trip ben ik met mdma veel socialer en opener. Later sta ik meer te genieten van muziek en dans. Alhoewel ik dan meestal nog steeds graag met mensen praat.

Als je binnen 30 min al zo sterk in jezelf gekeerd bent terwijl je eigenlijk langer wil socializen heb je een te hoge startdosis genomen volgens mij.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmm ik volg t niet meer, ik dacht dat minder nemen de oplossing zou zijn, maar dit weekeind 2 dagen achtereen gebruikt, en meer dan verstandig was, maar deze keer was ik veel opener, en heb ik juist veel met iedereen die voorbij kwam staan lullen
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Game&Watch zei:
Het is ook zo dat mdma in je lichaam langzaam omgezet wordt in mda, ook een mooie drug maar wel wat vager en psychedelischer. En dat space-effect wordt sterker, helemaal als je veel neemt/bijpakt.
Klik om te vergroten...
De hoeveelheid MDA die wordt geproduceerd is maar een klein beetje, en komt over een lange periode vrij. Daardoor heeft de MDA mogelijk niet zoveel effect op je ervaring. De meeste MDMA wordt afgebroken tot HMMA, of wordt ongewijzigd uitgescheiden via de urine.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#6
@miles

De absolute dosis was dit weekend misschien meer, maar door tolerantie was het effect minder. 2 dagen achter elkaar is ook niet ideaal met XTC. Dan moet je dag 2 ook duidelijk meer nemen voor een enigszins vergelijkbaar effect. Niet persé een aanrader voor de mentale gezondheid als je dat vaak doet overigens. Als je het leuk hebt gehad kan het best een keer.

Als je nu een aantal maanden zou stoppen, dan is je tolerantie weg. Dan zou je daarna een lagere startdosis kunnen proberen dan je afgelopen weekend nam.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
miles zei:
Hmm ik volg t niet meer, ik dacht dat minder nemen de oplossing zou zijn, maar dit weekeind 2 dagen achtereen gebruikt, en meer dan verstandig was, maar deze keer was ik veel opener, en heb ik juist veel met iedereen die voorbij kwam staan lullen
Klik om te vergroten...
Tja je voelt je niet altijd hetzelfde :wink:

Mdma heeft een paradoxaal stimulerend én rustgevend effect. Soms krijgt het stimulerende de overhand, en soms het rustgevende. Dat komt deels door de dosis, maar deels ook door andere factoren. Zoals hoe je in je vel zit, en of je op eem dansvloer staat met muziek die je leuk vindt, of niet.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
De hoeveelheid MDA die wordt geproduceerd is maar een klein beetje, en komt over een lange periode vrij. Daardoor heeft de MDA mogelijk niet zoveel effect op je ervaring. De meeste MDMA wordt afgebroken tot HMMA, of wordt ongewijzigd uitgescheiden via de urine.
Klik om te vergroten...
Hmm, interessant. Misschien is mdma in hogere dosissen ook al psychedelisch en vaag als de serotine dump al uren daarvoor geweest is.

Ik heb dit nooit gezien maar dacht altijd dat die gekke objecten die mensen zien door MDA kwam.

Fantoombrillen, hekken, statafels, bankjes. Verhalen genoeg.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Game&Watch zei:
@miles

De absolute dosis was dit weekend misschien meer, maar door tolerantie was het effect minder. 2 dagen achter elkaar is ook niet ideaal met XTC. Dan moet je dag 2 ook duidelijk meer nemen voor een enigszins vergelijkbaar effect. Niet persé een aanrader voor de mentale gezondheid als je dat vaak doet overigens. Als je het leuk hebt gehad kan het best een keer.

Als je nu een aantal maanden zou stoppen, dan is je tolerantie weg. Dan zou je daarna een lagere startdosis kunnen proberen dan je afgelopen weekend nam.
Klik om te vergroten...
Hmm ik heb dit jaar alleen in maart 1 keer mdma gehad, en daar voor was oktober de laatste keer. Ik was gelijk op de eerste dag al veel opener, dus van de tolerantie is het in elk geval op de 1e dag niet gekomen denk ik.

Wel waren het vorig jaar de 1e keren weer na een jaren lange pauze, misschien moest ik ook weer ff leren hoe ik met het gevoel om moest gaan
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hmm, klinkt bescheiden! Goed geslapen, veel gegeten en gedronken voor het feest? Kan het verschil ook zijn.

Of het was toeval. Het valt niet altijd hetzelfde! Maakt ook niet uit. In jezelf gekeerd genieten mag soms ook.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Game&Watch zei:
Hmm, interessant. Misschien is mdma in hogere dosissen ook al psychedelisch en vaag als de serotine dump al uren daarvoor geweest is.

Ik heb dit nooit gezien maar dacht altijd dat die gekke objecten die mensen zien door MDA kwam.

Fantoombrillen, hekken, statafels, bankjes. Verhalen genoeg.
Klik om te vergroten...
MDA is zelf ook niet suuuper psychedelisch.

Daarnaast kan MDMA ook best een klein beetje psychedelisch zijn. Het is altijd een beetje lastig zeggen hoe precies het subjectieve effecten produceert. Maar je kunt best argumenteren dat de extra serotonine in de synaps ook de 5-HT2a-receptor kan activeren. En die wordt in verband gebracht met hallucinogene effecten. Dat is ook niet heel raar, want MDMA lijkt veel op mescaline. Bovendien zijn andere empathogenen zoals 6-APB ook licht psychedelisch.
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
Introvert , extrovert. Het blijft toch wel een apart goedje en dat de sfeer heel bepalend is dat is me dit weekend wel duidelijk geworden.
Eerder dit jaar nog volop aan het kletsen met xtc op bij een festivalleke en dit weekend bij Intents was het toch een mindere ervaring.
Dosis was laag voor mijn doen, 70 en ik weeg 82 dus dat was redelijk maar de bodyload was heel pittig deze keer, waarschijnlijk nog niet voldoende hersteld van verkoudheid denk ik, dus toch even zitten.
Tijdens de inkick kreeg ik te maken met een heel opdringerig figuur waar ik geen zin in had omdat ik net werd gelanceerd dus dat was een mindere ervaring, ik heb graag een beetje rust tijdens de liftoff🤩
Vervolgens betrapt en dat maakte de zaak compleet en ondanks dat het een top feestje was kwam ik er maar niet in en bleef heel erg op mezelf, ergo best wel aangeslagen.
Deze kant van mdma kende ik dus nog niet maar ik heb er toch nog het beste van weten te maken en de dag toch top af kunnen sluiten maar een herhaling is niet wenselijk.
Volgend feestje ook eens een test doen met mindere dosering, misschien dat dat voor mij ook kan werken.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik had dat als ik niet goed heb gegeten of teveel neem. Pep werkte dan altijd goed.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Stratora zei:
Introvert , extrovert. Het blijft toch wel een apart goedje en dat de sfeer heel bepalend is dat is me dit weekend wel duidelijk geworden.
Eerder dit jaar nog volop aan het kletsen met xtc op bij een festivalleke en dit weekend bij Intents was het toch een mindere ervaring.
Dosis was laag voor mijn doen, 70 en ik weeg 82 dus dat was redelijk maar de bodyload was heel pittig deze keer, waarschijnlijk nog niet voldoende hersteld van verkoudheid denk ik, dus toch even zitten.
Tijdens de inkick kreeg ik te maken met een heel opdringerig figuur waar ik geen zin in had omdat ik net werd gelanceerd dus dat was een mindere ervaring, ik heb graag een beetje rust tijdens de liftoff🤩
Vervolgens betrapt en dat maakte de zaak compleet en ondanks dat het een top feestje was kwam ik er maar niet in en bleef heel erg op mezelf, ergo best wel aangeslagen.
Deze kant van mdma kende ik dus nog niet maar ik heb er toch nog het beste van weten te maken en de dag toch top af kunnen sluiten maar een herhaling is niet wenselijk.
Volgend feestje ook eens een test doen met mindere dosering, misschien dat dat voor mij ook kan werken.
Klik om te vergroten...
Heb je allemaal niet met een gecontroleerde omgeving zoals thuis of bij bekenden. Met bekende vrienden of je vriend/vriendin doen waarvan je weet dat er goede vibes zijn en eventuele gelegenheid om even alleen te zijn.

Vind het heerlijk als "thuis-drug".

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."