Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel X neem jij en hoe vaak neem je bij?

Hoeveel X neem jij en hoe vaak neem je bij?

51 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#1
sonnoz zei:
Ik doe altijd een hele (120 mg getest) en dan nog een halve. Man 90 kg. Altijd lekker thuis. Soms neem ik wat meer. Dan ga ik echt heerlijk uit m'n reet. Hoort niet. Maar soms zo lekker bijna K.O. oogjes dicht. Op de koude vloer liggen naakt. Is natuurlijk niet zoals het hoort. Maar hey, ik vind het lekker dus dikke prima voor mij!
Klik om te vergroten...
wel geen oververhitting
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#2
ILoveRCs zei:
dat is bij 4-FA zo geweest ja. bij 4-FMA nog nooit voor gekomen.
Klik om te vergroten...
ik heb er echt angst voor meer niet ...
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#3
troksky zei:
ik heb er echt angst voor meer niet ...
Klik om te vergroten...
dan moet je het niet doen. zo simpel is het. hersenbloeding is bijzonder heftig.
kan met 3/4mmc en mdma ook gebeuren trouwens... dusja. maar omdat het een RC is doen ze alsof het speciaal is. terwijl zulke dingen altijd voorkomen .
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#4
ILoveRCs zei:
dan moet je het niet doen. zo simpel is het. hersenbloeding is bijzonder heftig.
kan met 3/4mmc en mdma ook gebeuren trouwens... dusja. maar omdat het een RC is doen ze alsof het speciaal is. terwijl zulke dingen altijd voorkomen .
Klik om te vergroten...
Toch een verschil met een drug dat 100 jaar bestaat en nu voor PTSS word gebruikt.
Ondertussen weten we meer over de dosis enz...
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Te weinig :sleepy:
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lemmy zei:
Te weinig :sleepy:
Klik om te vergroten...
oei , problemen?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#7
troksky zei:
oei , problemen?
Klik om te vergroten...

Haha nee hoor, maar ik zou het liefst dat zalig gevoel nog veel langer willen ondergaan. :grinning:
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lemmy zei:
Haha nee hoor, maar ik zou het liefst dat zalig gevoel nog veel langer willen ondergaan. :grinning:
Klik om te vergroten...
met NAC kom dat zeker terug hoor ..
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pollewop zei:
Ik begin met een halfje en dan vaak nog een kwartje op de piek, na 1,5 uur ongeveer. Vaker bijpakken of meer heb ik gedaan maar dan helemaal er vanaf, overgeven soms als ik te hard ging. De week erna is echt ziekelijk, down en depri. Veel dromen ook.

Vroeger pakte ik teveel en te vaak achter elkaar, soms om het weekend. Nu 2 x per jaar, een avondje en dan op tijd naar bed. Gewoon chille mindset thuis dan ga ik het aller allerfijnste.
Klik om te vergroten...
Toch, als ik deze en zo'n beetje alle andere commentaren lees vraag ik me af waarom die pillen zo hoog gedoseerd zijn; één pil is per definitie te veel als start dosering. ( volgens mij zijn ze tegenwoordig allemaal boven 150mg). En dat terwijl zo veel andere drugs juist versneden worden
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#10
ManPaardKrokodil zei:
Toch, als ik deze en zo'n beetje alle andere commentaren lees vraag ik me af waarom die pillen zo hoog gedoseerd zijn; één pil is per definitie te veel als start dosering. ( volgens mij zijn ze tegenwoordig allemaal boven 150mg). En dat terwijl zo veel andere drugs juist versneden worden
Klik om te vergroten...
Ik heb ze met een spreiding tussen 130 en 150mg volgens testcentrum. Zelf ong 80kg dus eigenlijk een perfecte dosering voor mij voor een hele avond.
Nu wil ik daar soms wel een beetje overheen gaan maar dat zijn uitzonderingen.
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#11
ManPaardKrokodil zei:
Toch, als ik deze en zo'n beetje alle andere commentaren lees vraag ik me af waarom die pillen zo hoog gedoseerd zijn; één pil is per definitie te veel als start dosering. ( volgens mij zijn ze tegenwoordig allemaal boven 150mg). En dat terwijl zo veel andere drugs juist versneden worden
Klik om te vergroten...
1. Omdat het stoer is om veel mg te hebben 😅 zeker als je dezelfde prijs betaald per pil betaal je het liefst zo min mogelijk per mg.

2. Omdat je in Nederland wordt bestraft op de hoeveelheid pillen en niet het aantal mg. Minder pillen mee is dus beter als je gepakt wordt ongeacht hoe sterk ze zijn
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#12
jackhan zei:
1. Omdat het stoer is om veel mg te hebben 😅 zeker als je dezelfde prijs betaald per pil betaal je het liefst zo min mogelijk per mg.

2. Omdat je in Nederland wordt bestraft op de hoeveelheid pillen en niet het aantal mg. Minder pillen mee is dus beter als je gepakt wordt ongeacht hoe sterk ze zijn
Klik om te vergroten...
Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken. Bedankt!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
jackhan zei:
Ben ik uiteraard mee bekend. Was vooral benieuwd naar aangeraden vs praktijk :)
Klik om te vergroten...
Haha ik vind het ook een heel leuk topic tbh.

Op het forum komen natuurlijk veel mensen die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn met dosissen. Daarom worden de vuistregels vaak aangehaald, ook door mij. En ook omdat je mensen niet per ongeluk een vergiftiging wil aanpraten met stoere “1g mdma op een avond” praatjes natuurlijk. Maar die vuistregels zijn natuurlijk ook heel voorzichtig omdat je uit gaat van een gemiddeld mens en de risico’s zo veel mogelijk beperkend, uiteindelijk moet je met mdma je eigen sweetspot ontdekken. Dus lache om te lezen hoe we allemaal braaf adviseren maar zeker niet altijd braaf zijn hehehe.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nou ben ik vroeger niet altijd braaf geweest maar ook toen was ik er wel snel achter wat mijn sweetspot is.
80 tot 100mg als start en dan 2 a 3 uur later nog eens 40 a 60. Dit zijn echter wel festival dosissen. Thuis met gezelschap kan er bij beide doseringen wel eens 20mg bijkomen. Dus 100 a 120 met 60 a 80 later erbij.

Ik weeg overigens rond de 80kg dus zit ik op max 2mg per kg
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
Pistooltje zei:
4-5 u na je startdosis nog bijnemen heeft letterlijk geen zin.

Lichaamsgewicht in mg nemen en 1.5u-2u later nog eens de helft daarvan (mag maar moet niet). Is the only way.
Klik om te vergroten...
Hoezo heeft dat letterlijk geen zin?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
jackhan zei:
Ben ik uiteraard mee bekend. Was vooral benieuwd naar aangeraden vs praktijk :)
Klik om te vergroten...
Dat is een wereld van verschil 🫠
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#17
mijn max dosering is 120 mg maar begin altijd met 60 a 70 mg . Soms gaat daar na 1,5 a 2 uur nog 60 mg achteraan maar de laatste feestjes heb ik het bij de startdosis gehouden en dat beviel eigenlijk heel goed. In een keer 100 mg genomen na harde werkdag was geen goed idee want dat klapte er hard in .
Minder is meer idee?
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Persoonlijk hou ik mij nu aan 1 mg per kilo op een avond.
Denk "veilige" dosis.

Gezellig met de vrouw knuffels geven.

Nu met alles te lezen op dit forum 0,75 per kilo ...
Om de 3 maanden denk het minst ongezond.

Moet goed uitgeslapen zijn en gezond geleefd.

met vriendelijke groeten,
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#19
135mg mdma en na 1,5uur 85mg.
Man 100kg
R
RhythmoftheNightLid
01-01-2024, 00:00
#20
Inmiddels na wat trial en error op festivals doe ik het volgende met MDMA. (ben 70 kg)

Dagfestival tot 23:00. Meestal start ik met 110 mg rond 17:00 'smiddags. 1,5 uur later een 2e dosis van 70 mg

Nachtfestival (max 1 keer per jaar, getting old..) zelfde als bovenstaande maar dan rond 00:00 beginnen zodat je 's ochtends nog soort van kan slapen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."