Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel X neem jij en hoe vaak neem je bij?

Hoeveel X neem jij en hoe vaak neem je bij?

51 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
P
PistooltjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
4-5 u na je startdosis nog bijnemen heeft letterlijk geen zin.

Lichaamsgewicht in mg nemen en 1.5u-2u later nog eens de helft daarvan (mag maar moet niet). Is the only way.
K
Koning schepperLid
01-01-2024, 00:00
#2
jackhan zei:
Er worden hier natuurlijk een hoop adviezen gegeven over hoeveel je als startdosis moet nemen en hoeveel maximaal.
Maar hoe doen jullie dat in de praktijk? Houden jullie je hieraan?

Ik zit er vaak net wat boven.
Begin met 85mg en dan 2 uur later 85mg bijnemen en 2-3 uur later nog eens. Die laatste doe ik trouwens niet altijd, hangt er een beetje vanaf hoe erg ik er nog in zit.
Qua katers gelukkig nooit last, snel weer in het gezonde ritme:grin:

Hoe zijn jullie ervaringen? En merken jullie bijv. dat je strak gaat staan bij een bepaalde dosis?
Klik om te vergroten...
Als in xtc geen idee ik doe alleen pure mdma snuiven als ik het doe.
Heb wel eens een hele gram op gemaakt maar hou verder niet bij hoeveel ik exact neem.

Dit raad ik trouwens absoluut af aan anderen
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vroeger maakte ik er wel een potje van maar, nu neem ik me eerste dosis dan 2 uur na inkicken weer een dosis en daarna nog 1 x en stopt het bij mij
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alles meer dan 1x bijnemen zorgt alleen maar voor meer negatieve werking. Kaak klapperen, meer waus en afwezig, hallucineren. (oja, je ziet er niet uit maar dat weet je zelf niet).
Heel soms vind ik het wel leuk om me een beetje in die richting te begeven maar vaker liever niet. Die come-down is ook geen kattenpis daarna.

D.P. zei:
Als in xtc geen idee ik doe alleen pure mdma snuiven als ik het doe.
Heb wel eens een hele gram op gemaakt maar hou verder niet bij hoeveel ik exact neem.

Dit raad ik trouwens absoluut af aan anderen
Klik om te vergroten...
En dit is dus een typisch voorbeeld van hoe het niet moet. MDMA snuiven lijkt me al geen pretje en in 1 avond een hele gram naar binnen harken is echt buiten proportie. Tenzij je 660 kilo weegt, dan heb ik niets gezegd.
W
WauzelingLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb mij vroeger eigenlijk nooit gehouden aan de 1-1.5mg per kg lichaamsgewicht en kwam daar later (na meerdere malen gebruik) pas achter dat dit de geadviseerde maatstaf was. Ik gebruikte altijd XTC en eigenlijk nooit MDMA kristallen.

Begon altijd met een 1/4 XTC en ongeveer 2-2,5u later nog een kwartje en toen had ik het al wel gezien. Vervolgens ga je steeds meer naar feesten, bouw je (voor je gevoel) tolerantie en ervaring op. En toen begon ik altijd met 1/3 en laatste paar keren met 1/2 (waren pillen van 180mg). Ik weeg ongeveer 75kg, dus dan heb je eigenlijk al je "goede" startdosis. Maar met bijnemen deed ik altijd een timer zetten op m'n telefoon en pas na 2-2,5u aanvoelen of ik bij neem ja of nee, als ik begon met een 1/2, deed ik eigenlijk gewoon 1/4 bijnemen and so on. Anders sta je volledig koekwaus staantafels te hallucineren.

Nooit een hele of meer dan 1/2 naar binnen gegooid in 1x.
K
Koning schepperLid
01-01-2024, 00:00
#6
MarcieMarc zei:
En dit is dus een typisch voorbeeld van hoe het niet moet. MDMA snuiven lijkt me al geen pretje en in 1 avond een hele gram naar binnen harken is echt buiten proportie. Tenzij je 660 kilo weegt, dan heb ik niets gezegd.
Klik om te vergroten...
Klopt allemaal. Weeg dan alleen absoluut geen 660 kilo(72). En het snuiven vind ik zelf echt goed te doen. Vind 3M en vroeger speed kuter.
Dosering slaat natuurlijk nergens op nee. Maar krijg mij dat maar eens aan het verstand als ik uit mijn plaat ga.
K
Koning schepperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wauzeling zei:
Ik heb mij vroeger eigenlijk nooit gehouden aan de 1-1.5mg per kg lichaamsgewicht en kwam daar later (na meerdere malen gebruik) pas achter dat dit de geadviseerde maatstaf was.
Klik om te vergroten...
Net als nagenoeg iedereen.

Wauzeling zei:
Anders sta je volledig koekwaus staantafels te hallucineren.
Klik om te vergroten...
Heb nog nooit hallucinaties gehad van mdma op een keer na maar dat was op een dosis die ik hier niet ga delen.
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#8
jackhan zei:
1. Omdat het stoer is om veel mg te hebben 😅 zeker als je dezelfde prijs betaald per pil betaal je het liefst zo min mogelijk per mg.

2. Omdat je in Nederland wordt bestraft op de hoeveelheid pillen en niet het aantal mg. Minder pillen mee is dus beter als je gepakt wordt ongeacht hoe sterk ze zijn
Klik om te vergroten...
Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken. Bedankt!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Laatste keer was 2x100mg. Ging als een stekker.

Terwijl ik dacht dat ik mdma verpest had.
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#10
ILoveRCs zei:
gelukkig bijna nooit meer. die katers van meer dan een gram zijn nooit leuk. denk 2x per jaar maximaal.
4-FMA is veel leuker en geeft amper een kater
Klik om te vergroten...
Effen opgezocht.. no way dat ik dat product gaat gebruiken.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik begin met een halfje en dan vaak nog een kwartje op de piek, na 1,5 uur ongeveer. Vaker bijpakken of meer heb ik gedaan maar dan helemaal er vanaf, overgeven soms als ik te hard ging. De week erna is echt ziekelijk, down en depri. Veel dromen ook.

Vroeger pakte ik teveel en te vaak achter elkaar, soms om het weekend. Nu 2 x per jaar, een avondje en dan op tijd naar bed. Gewoon chille mindset thuis dan ga ik het aller allerfijnste.
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pollewop zei:
Ik begin met een halfje en dan vaak nog een kwartje op de piek, na 1,5 uur ongeveer. Vaker bijpakken of meer heb ik gedaan maar dan helemaal er vanaf, overgeven soms als ik te hard ging. De week erna is echt ziekelijk, down en depri. Veel dromen ook.

Vroeger pakte ik teveel en te vaak achter elkaar, soms om het weekend. Nu 2 x per jaar, een avondje en dan op tijd naar bed. Gewoon chille mindset thuis dan ga ik het aller allerfijnste.
Klik om te vergroten...
en nog steeds zo down erna ?
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#13
troksky zei:
Effen opgezocht.. no way dat ik dat product gaat gebruiken.
Klik om te vergroten...
hoezo niet dan? je doet net of t iets heel extreems is
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik hou het eigenlijk altijd bij 1 dosering als ik MDMA gebruik. Zo rond 100 mg is voldoende.
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#15
ILoveRCs zei:
hoezo niet dan? je doet net of t iets heel extreems is
Klik om te vergroten...
hersenen bloedingen enz..
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#16
troksky zei:
hersenen bloedingen enz..
Klik om te vergroten...
dat is bij 4-FA zo geweest ja. bij 4-FMA nog nooit voor gekomen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#17
troksky zei:
hersenen bloedingen enz..
Klik om te vergroten...
Waar haal je dat allemaal vandaan?
Je presenteert dit als feiten hier zonder bron, denk dat het beter is om te zoeken naar ervaringen van anderen via de zoek functie.
Beetje voorzichtig zijn met wat je zomaar opschrijft is m’n advies.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#18
troksky zei:
Effen opgezocht.. no way dat ik dat product gaat gebruiken.
Klik om te vergroten...
Je stelt vragen en dat is prima.
Iemand neemt de moeite voor je om te reageren.
Waarom reageer je daarna zo stellig?
Alsof je alles al weet.
Ook prima, hoef je niks te vragen.
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeehond zei:
Je stelt vragen en dat is prima.
Iemand neemt de moeite voor je om te reageren.
Waarom reageer je daarna zo stellig?
Alsof je alles al weet.
Ook prima, hoef je niks te vragen.
Klik om te vergroten...
Google gebruiken..
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeehond zei:
Je stelt vragen en dat is prima.
Iemand neemt de moeite voor je om te reageren.
Waarom reageer je daarna zo stellig?
Alsof je alles al weet.
Ook prima, hoef je niks te vragen.
Klik om te vergroten...
Tridis
Zeehond zei:
Je stelt vragen en dat is prima.
Iemand neemt de moeite voor je om te reageren.
Waarom reageer je daarna zo stellig?
Alsof je alles al weet.
Ook prima, hoef je niks te vragen.
Klik om te vergroten...
dit ging over MDMA dacht ik 😘

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."