Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel X neem jij en hoe vaak neem je bij?

Hoeveel X neem jij en hoe vaak neem je bij?

51 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
jackhan zei:
Maar hoe doen jullie dat in de praktijk? Houden jullie je hieraan?
Klik om te vergroten...
Nee, vaak toch wel 100-120mg als startdosis en 50-60mg aan t einde van m’n piek.

jackhan zei:
Die laatste doe ik trouwens niet altijd, hangt er een beetje vanaf hoe erg ik er nog in zit.
Qua katers gelukkig nooit last, snel weer in het gezonde ritme:grin:

Hoe zijn jullie ervaringen? En merken jullie bijv. dat je strak gaat staan bij een bepaalde dosis?
Klik om te vergroten...
Ja soms als ik meer blijf bijnemen na de tweede dosis kan ik wel eens (te) strak staan😂 Maar ga altijd wel lekker, en ook weinig katers indd. Nauwelijks een ritme ook trouwens ahahaha
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
jackhan zei:
Ik zit er vaak net wat boven.
Begin met 85mg en dan 2 uur later 85mg bijnemen
Klik om te vergroten...
Ik doe het zo (liefst zonder de derde dosis er nog achterna)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
https://drugsforum.nl/search/8387763/?q=Mdma+dosering&o=relevance

Resultaten voor zoekopdracht: Xtc dosering

drugsforum.nl drugsforum.nl
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Ik doe het zo (liefst zonder de derde dosis er nog achterna)
Klik om te vergroten...
Waarom neem je twee keer dezelfde dosis in plaats van eerst 2/3 en dan 1/3 als booster/verlenger? Hier wijk je dan toch af van MAPS protocollen en het standaard doseer advies? Heb je daar een reden voor?

Persoonlijk heb ik aan een tweede dosis van 1/3 genoeg. Dus ik ga bijvoorbeeld voor 80/40 mg of 100/50 mg. De tweede dosis neem ik dan 2–2,5 uur in na de eerste.

Verder probeer ik onder de 160 mg te blijven, dus een derde dosis probeer ik te vermijden, maar als ik een derde dosis neem, neem ik weer 1/3 als booster/verlenger. Aangezien er toch nog wat MDMA in mijn bloed zit heb ik dan geen volle dosis nodig (zo ervaar ik het tenminste).

Edit: Ik moet trouwens wel zeggen dat ik na gebruik van MDMA, zelfs als ik me netjes aan alle voorschriften hou, altijd last heb van een dip die ongeveer een week duurt. De eerste dag erna heb ik nog wel iets van een afterglow maar tegen de avond begin ik in te kakken en dan zit ik zeker een week tegen het oververmoeide, overgevoelige en depressieve aan. Voor mij reden om maar heel zelden MDMA te gebruiken.
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Het ligt er aan of het X of M is. De X is getest op 180mg dus dan start ik met een halve en neem later nog een halve bij. Bij M start ik met 100-125 mg en neem dan of 50-75 bij. In totaliteit zit ik dan rond de 170-180mg en hiermee net iets boven de 2x lichaamsgewicht. Maar omdat het makkelijk te doseren is op deze manier vind ik het wel prima.

Ik neem geen derde dosis en rekenen dus ook uit wanneer te starten zodat ik tot het eind kan genieten. Periode tussen inname en eind festival is meestal 5-6 uur. De periode ervoor neem ik maximaal 3 biertjes verspreid over een tijdspad van 3 uur.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Waarom neem je twee keer dezelfde dosis in plaats van eerst 2/3 en dan 1/3 als booster/verlenger? Hier wijk je dan toch af van MAPS protocollen en het standaard doseer advies? Heb je daar een reden voor?
Klik om te vergroten...
Ik had geen zin om te mierenneuken. Inderdaad is het meestal 80 mg en dan 60 mg.
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
https://drugsforum.nl/search/8387763/?q=Mdma+dosering&o=relevance

Resultaten voor zoekopdracht: Xtc dosering

drugsforum.nl drugsforum.nl
Klik om te vergroten...
Ben ik uiteraard mee bekend. Was vooral benieuwd naar aangeraden vs praktijk :)
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#8
jackhan zei:
Ben ik uiteraard mee bekend. Was vooral benieuwd naar aangeraden vs praktijk :)
Klik om te vergroten...
Hele veel mensen weten hoe het werkt en heel vele mensen houden zich daar ook niet altijd aan (waaronder ondergetekende). Hangt ook echt af van mijn gezelschap en de setting.
Mijn vriendin gebruikt niet en dan wil ik er niet helemaal af gaan bij haar. Als ik met maten weg ben dan loopt het soms net even anders😵‍💫🚀.

We all can relate.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
jackhan zei:
Ben ik uiteraard mee bekend. Was vooral benieuwd naar aangeraden vs praktijk :)
Klik om te vergroten...
Haha ik vind het ook een heel leuk topic tbh.

Op het forum komen natuurlijk veel mensen die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn met dosissen. Daarom worden de vuistregels vaak aangehaald, ook door mij. En ook omdat je mensen niet per ongeluk een vergiftiging wil aanpraten met stoere “1g mdma op een avond” praatjes natuurlijk. Maar die vuistregels zijn natuurlijk ook heel voorzichtig omdat je uit gaat van een gemiddeld mens en de risico’s zo veel mogelijk beperkend, uiteindelijk moet je met mdma je eigen sweetspot ontdekken. Dus lache om te lezen hoe we allemaal braaf adviseren maar zeker niet altijd braaf zijn hehehe.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nou ben ik vroeger niet altijd braaf geweest maar ook toen was ik er wel snel achter wat mijn sweetspot is.
80 tot 100mg als start en dan 2 a 3 uur later nog eens 40 a 60. Dit zijn echter wel festival dosissen. Thuis met gezelschap kan er bij beide doseringen wel eens 20mg bijkomen. Dus 100 a 120 met 60 a 80 later erbij.

Ik weeg overigens rond de 80kg dus zit ik op max 2mg per kg
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pistooltje zei:
4-5 u na je startdosis nog bijnemen heeft letterlijk geen zin.

Lichaamsgewicht in mg nemen en 1.5u-2u later nog eens de helft daarvan (mag maar moet niet). Is the only way.
Klik om te vergroten...
Hoezo heeft dat letterlijk geen zin?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
jackhan zei:
Ben ik uiteraard mee bekend. Was vooral benieuwd naar aangeraden vs praktijk :)
Klik om te vergroten...
Dat is een wereld van verschil 🫠

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."