Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke medicijnen heb jij op voorschrift gehad?

Welke medicijnen heb jij op voorschrift gehad?

69 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
-Remergon 15 en 30mg, toen ik nog thuis woonde, maar ik wou sneller positieve werking ervaren, week genomen en vond da brol waar ik juist loom van werd en vreetbuien, soit zeg wel dat het helpt, mr bleef mn mij da ook voorschrijven. Had zo tot 4 volle doosjes en dacht wel eens, ast ni meer ga, wa zou da geven alsk die allemaal ineens neem met wodka. Antidepresiva en slaappillen, wist ik amper iets van n zette da op 1 lijn.
Later toen ik alleen woonde, nog jaren en in periodes Mirtazapine (steeds onder die naam) 30mg en 60mg voorgeschreven gekregen. Hier eigenlijk maar heel halfslachtig mee omgesprongen. Voor het eerst toch eens voor langere periode. Maar werkte totaal niet vr betere stemming.

-Zolpidem 10mg, ca 10-11j genomen als slaapmedicatie, jaren volgens voorschrift, max 3 dagen achter elkaar en minstens 2 dagen zonder ertussen. En int begin top e, ik sliep er sneller en veel vaster door.
Maar tolerantie treedt op en het middel verliest beetje bij beetje meer van zn pluimen. Uiteindelijk had ik periodes waarbij ik bij Zolpidem nog andere zaken kreeg voorgeschreven.

-Seroquel oftewel Quetiapine
100mg
200mg
En periode reguliere 200mg 's avonds + 50mg XR (verlengde afgifte) 's morgens

-Duloxetine onder de merknaam Cymbalta 60mg

-Midazolam onder de merknaam Dormicum 7,5 en 15mg

-Tramadol onder zelfde naam en merknaam Contramal en in tabletten 50 en 100mg en als vloeistof in flesjes van 50ml met 100mg Tramadol/1ml.

-Atomoxetine onder de merknaam Strattera 40mg

-Methylfenidaat onder de merknaam Rilatine modified release 40mg

-Venlafaxine onder de merknaam Efexor-Exel 75mg

-Codeïnefosfaat onder merknaam Teva 10mg

Van hetgeen hierboven, gebruik ik enkel Rilatine modified release 40mg (Methylfenidaat) voor mijn ADHD als vaste medicatie.
Mirtazapine en Seroquel (Quetiapine) gebruik ik heel sporadisch en echt uitzonderlijk om te slapen, na periode met net iets te veel slapeloze nachten en ik ook geen benzo rc wil nemen.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bescheiden lijstje :

oxazepam 10 mg voor angst en paniekaanvallen vooral tijdens kerst oud en nieuw vuurwerk

Had vaak aan halfje al genoeg 😌

Laatste jaren weinig tot niks meer van nodig gehad ik heb er nog paar in de kast
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
Helemaal niks, nooit. Godzijdank.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Chloordiazepoxide
Oxazepam
Diazepam
Lorazepam
Farmaceutische GHB
Xyrem
Baclofen
Gabapentine
Haldol
Seroquel
Citalopram
Bupropion
Mirtazapine
Methylfenidaat (verschillende vormen; snelwerkend etc)
Dexamfetamine
Desloratadine
Klik om te vergroten...

+ promethazine
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#5
- Oxycodon tegen niersteen
- Citalopram (5 dagen en toen gestopt)
- Quetiapine & Quetiapine retard (om te slapen)
- Oxazepam (om te slapen inmiddels ghetsopt)
- Temazepam (om te slapen inmiddels gestopt)
- Olanzapine (tegen psychose inmiddels gestopt)
- Aripiprazol (tegen psychose aan het afbouwen nu op 5 mg)
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb ook een poosje quetiapine geslikt 25 tot 50mg per dag. Maar kreeg er denk ik enorme nachtmerries van hebben meer mensen die dit slikte dit en hield het op toen je ermee stopte. Twijfel zelf af en toe of dit nu door deze medicatie kwam of dat het toeval was.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Zweevteev zei:
En amitrityline is toch een antidepressivum? Ik wist niet dat dat ook een pijnstiller was.
Klik om te vergroten...
Werkt tegen zenuwpijnen. Bij mij was het helaas niet effectief :(
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat ik allemaal geslikt heb:

Depressie:

Venlafaxine

Neuropatische pijn en verslaving:

Oxazepam
Zolpidem
Clonazepam
Diazepam
Tramadol
MS Contin
Oxycodon
Methadon
Quatiapine
amitrityline

En verschillende antibiotica's maar die weet ik niet meer
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tot paar maanden terug:
- Tramadollekes
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#10
Red pill zei:
Werkt tegen zenuwpijnen. Bij mij was het helaas niet effectief :(
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me echt verschrikkelijk en vooral beangstigend, voor mezelf sprekend, tenminste. Zodra ik iets van aanhoudende pijn ergens voel, dan denk ik al gewoon dat ik dood ga lol en het helpt niet dat ik de symptomen dan ga googelen en dat de resultaten bevestigen dat ik waarschijnlijk al maanden kanker heb en binnen aan aantal uur zal sterven. Heb je er nu nog steeds last van?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kleine update:

Lithium 1000 mg
seroquel 25 mg (dit was 250)
Lamotrigine 25 mg (dit was 300)

en geen pammen meer.
ook geen alcohol

Binnenkort de sleutelhanger halen bij CA voor 1 mnd clean.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#12
Finasteride, haargroeimiddel. Het is overdreven, maar het voelde noodzakelijk at the time. De grote haarrecessie begon in te treden rond 2008 en aangezien ik toen nog maar 17 jaar was, was het een beangstigende gedachte dat ik een paar jaar later al met zo'n ouwelullenkrans rond zou lopen. Informatie opgezocht online en naar mijn huisarts gestapt voor een recept. Puur op basis van de werking zou ik het iemand die te ijdel is om de natuur zijn beloop te laten zeker aanraden; ik ben inmiddels 32 en loop nog met een goede kop haar rond. Om eerlijk te zijn weet ik nog steeds te weinig van het middel af, terwijl ik het toch al 15 jaar gebruik. Nogal onverantwoord, maar als ik er nu mee stop ben ik binnen no time zo kaal als een biljartbal. Daar heb ik niet zo'n trek in, dus steek ik bewust lekker mijn kop in het zand. :sweatsmile:
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#13
7.5 t/m 2.5mg diazepam voor laatste stukje afbouwen
s
sameshitdiffdayLid
01-01-2024, 00:00
#14
Trazodone, quatipine, tramadol,50 mag, en 200 mg. diazepam, temazepam, oxycodon. Xanax. Alprazolam. Oh en vitamine d!!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Succes @Zeebats

En ga je ook naar 0 daarna?
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alinde zei:
Succes @Zeebats

En ga je ook naar 0 daarna?
Klik om te vergroten...
Sorry ben er al meer dan 10 jaar vanaf haha. Dit is het enige wat ik ooit voorgeschreven heb gekregen
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oooh haha. Goed voor jou. Dacht ff dat je nu op dat punt was en snapte niet dat je daar op bleef.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zweevteev zei:
1. Antipsychoticum: quetiapine
2. Antipsychoticum: aripiprazol
3. Benzodiazepine: oxazepam
4. Antidepressivum: mirtazapine
5. Opoïde: tramadol
6. ADHD-medicatie: methylfenidaat
7. ADHD-medicatie: atomoxetine
8. ADHD-medicatie: bupropion
9. Antidepressivum: escitalopram
10. ADHD-medicatie: lisdexamfetamine
11. Hypnoticum: zopiclon
12. Benzodiazepine: lorazepam
13. Benzodiazepine: temazepam
14. Benzodiazepine: flunitrazepam
15. Antidepressivum: venlafaxine
16. Benzodiazepine: alprazolam
Klik om te vergroten...
17. Antihistamine: promethazine
18. Antidepressivum: clomipramine
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zweevteev zei:
17. Antihistamine: promethazine
18. Antidepressivum: clomipramine
Klik om te vergroten...
Jezus ik dacht dat ik een chemisch bestaan leidde maar ik kom meeste dagen niet voorbij de 4 of 5 middelen (meestal 's ochtends klein beetje van een stim, 1 of soms 2 soorten opiaten en s avonds 1-2 soorten benzo's). En met bewuste stop pauzes. Mag hopen dat dit een opsomming is van alles dat je HEBT gebruikt?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#20
PapaverMan zei:
Jezus ik dacht dat ik een chemisch bestaan leidde maar ik kom meeste dagen niet voorbij de 4 of 5 middelen. Mag hopen dat dit een opsomming is van alles dat je HEBT gebruikt?
Klik om te vergroten...
Het is een opsomming ja! Als ik alles nog zou slikken dan was ik m'n vaardigheid om te communiceren lang geleden verloren geweest waarschijnlijk. :')

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."