Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswie kan me vragen beantwoorden over me ghb gebruik DOODSBANG

wie kan me vragen beantwoorden over me ghb gebruik DOODSBANG

65 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
k
ketLid
01-01-2024, 00:00
#1
je moet niet te sneldoods bang worden 2 weken is redelijk kort ik zit er nu al 3 jaar aan aan een stuk iedere 2 uur een buisje dag en nacht omdat ik met mijn gevoel niet om kan gaan . velen zullen zeggen zieligerd maar ik ben nu in igg gelukkig. ik gebruik het vanaf mijn 14e tot nu 28 jaar met grote regelmaat nu 3 jaar aan een stuk 2 weken is even zweten wat wakker liggen voor de rest komt dat wel goed maak je daar maar geen zorgen over ik kan ook nog afbouwen alleen kan dan niet verder met mijn werk en leven das de enige drempel voor me wat aan de andere kant ook een drempel is is dat ik t nog altijd lekker vind ondanks dat ik verslaafd ben aan die zooi

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re:

Dumpy zei:
jcutter123 zei:
Hmm, ik hoop voor wat mensen dat ze niet gierig was op haar organen.
Klik om te vergroten...

Tering, wat ben je een lul.
Klik om te vergroten...

schitterende comeback :grin:
M
MarinusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Careless zei:
Maar nogmaals EERST info opzoeken DAN PAS gebruiken...en als je de verhalen over afkicken zo eng vond...waarom besluit je dan nog 2 weken lang het te gebruiken :)
Klik om te vergroten...

Een van de problemen is dat er maar weinig info te vinden is over lichamelijke verslaving aan GHB/GBL. En al helemaal niet over hoe snel die precies kan optreden. Bij mij was het begin van verslaving al aanwezig na 3 1/2 dag semi 24/7 gebruik. En dat kwam vooral ook omdat ik =echt geen idee had; en reken maar dat ik stevig gegoogled heb voor ik dat schoonmaakmiddel in mijn hoofd goot :rolleyes:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb een vraag. Heb maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdagavond ghb gebruimt en vanavond ook weer op een feestje. Dus alleen savonds vanaf een uur of 10 steeds. Maak ik kans lichamelijk verslaafd te zijn nu al?

Lees hier al die verhalen dus onder het motto better be safe than sorry!
M
MarinusLid
01-01-2024, 00:00
#5
J0rrit zei:
Ik heb een vraag. Heb maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdagavond ghb gebruimt en vanavond ook weer op een feestje. Dus alleen savonds vanaf een uur of 10 steeds. Maak ik kans lichamelijk verslaafd te zijn nu al?

Lees hier al die verhalen dus onder het motto better be safe than sorry!
Klik om te vergroten...

Als ervaringsdeskundige op het gebied van GHB-verslaving kan ik je vertellen dat het soms verdomde snel kan optreden maar meestal niet. Kap gewoon een uur of 12 met die zooi, en als je dan nog niet begint te trilen en te zweten is er niets aan e hand
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zweethanden, nerveusiteit en een warm gevoel met name rondom je oren zijn lichte afkicks die direct optreden na de uitwerking en ook snel weer verdwijnen. Opzich kun je ervan uit gaan wanneer dat uitblijft, er geen lichamelijke response is en je 24 uur later weer veilig kunt nemen. Let wel, ik spreek hier over 1 dosering per keer.

Op zich is dit een goede graadmeter, als je wel zweet, warm bent, kouig of nerveus, moet je de G echt minimaal 72 uur laten staan. De afkicks kunnen genegeerd worden als je geen hartkloppingen hebt en je receptoren moeten rusten voor minimaal 3 dagen. In die tijd dus ook geen alcohol of benzo's! (Beide actief op een gedeelte van GABA)

Verder bericht alleen Erowid over tapering off en withdrawals, maar ook in die vault staat het er niet opvallend bij.

Dat terwijl een verslaving echt duidelijk moet worden gemaakt. Een GHB verslaving is makkelijk vanaf te komen als je echt alle informatie en kennis hebt.

Maar als je ontwetend bent en op artsen afgaat en niet weet dat je heel frequent kleine beetjes moet nemen op onderhoud en die secure moet terugschroeven, val je dood neer.

COLD TURKEY kan gewoon niet!
u
utregLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maar juist 3 dagen benzos nemen, diazepam, bromazepam, hielpen bij mij juist prima om de 3 dagen door te komen zonder problemen. en na 7 maanden bijna 24/7.
Diazepam brengt je tot rust en begon toen vanaf 6 uur na het eten te stoppen met ghb nemen.
savonds om 11 uur 15mg diazepam naar binnen, en toen paar uur laten lekker kunnen slapen omdat je met je hoofd niet zit te malen enzow. toen relijk lang geslapen. ergens halverwege de ochtend nog eens 5mg genomen. en in die avond voor eens 10mg
Daarna volgende dag was ik al zalig in me vel.

En aangezien diazepam een halfwaardetijd heeft van tussen de 48-100 uur, heb je dus daar een buffer mee opgebouwd en trek je door de moeilijkste dagen heen. Daarna is het gewoon je eigenkracht die beslist of je toch weer gaat nemen of niet.

Maar laat het daarna gewoon lekker staan. Je kan kort na 24/7 herstel er niet meer 'een buissie' doen. Dan ga je of gelijk weer meer nemen, of je kan gelijk weer die verschijnselen krijgen.

Zelf ook eens zo stom geweest om 2 weken later weer te beginnen en kon het weer niet in de hand houden. Toen weer afgekickt als hierboven en het een maand laten staan.

Nu kan ik af en toe in het weekend als ik wat leuks ga doen rustig goeie dosis nemen, misschien wel 2, maar daarna gelijk de kraan weer dicht.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je hebt gelijk als het om een stadium gaat waarin de afkicks niet meer genegeerd kunnen worden. In dat geval kunnen benzo's idd helpen om clean te worden. Alcohol ook, omdat deze actief zijn op dezelfde receptoren als GHB en dus de afkicks opvangen.

Maar op het moment dat iemand licht lichamelijk afhankelijk is, is het juist noodzaak dat iemand dus wegblijft van GHB en andere dempende middelen. In dat geval kan het wel cold turkey. Als het om zweet handen gaat, geirriteerdheid, saaie gevoelens en dufheid is het een kwestie van uitzitten. Het betreft dan alleen geestelijk weerstand bieden aan de GHB trek. In dat geval is het dus niet nodig om benzo's of alcohol te nuttigen want dan wordt je alleen maar verder de lichamelijke gewenning ingetrokken.

Het wordt pas gevaarlijk als het lichaam om GHB vraagt om z'n vitale functies te kunnen blijven uitvoeren. Dit merk je sterk aan een hevige hartkloppingen die zich afwisselen met juist verminderde hartkloppingen. Het ene moment bedwelmd, het andere moment zeer onrustig met opwinding. Tijdens de slaap kun je uit het niets opspringen met hallucinaties.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#9
Atropa zei:
Als het om zweet handen gaat, geirriteerdheid, saaie gevoelens en dufheid is het een kwestie van uitzitten.
Klik om te vergroten...

Hier heb ik eigenlijk wel een beetje last van, maar ja, voor alles kan ook een andere reden zijn. Zweethanden door de hitte, geirriteerdheid door een grote ruzie met me 'vriendin'. Maar goed, ik denk wel dat het door de G komt voel me ook echt heel dufjes terwijl ik gewoon 8 uurtjes geslapen heb. Ik was sowieso al van plan pas weere volgende week vrijdag te nemen op Solar, dus dan heb ik 6 dagen pauze gehad, dat moet toch wel ruim genoeg zijn?

Op solar wil ik trouwens wel ( zeker de zaterdag en zondag ) gewoon 24/7 G pakken, is dit een erg probleem?

Thansk voor de reacties!
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#10
Angstig zijn, snel schrikken door dingen, kan dat aan veel GHB gebruik te wijten zijn?
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb verleden weekend, in combi met amfetamine, 250 ml opgedronken over 3 dagen. 24/24

Maandag enkele uren gestopt, kreeg ik toch enkele paniekaanvallen, angstzweet. Gewoon blijven gebruiken, maar frequentie en hoeveelheid zeer rustig afgebouwt. Dinsdagavond 3 ml om de 3 uur. Woensdagmorgen van 7 u tot 14u gewoon clean gebleven zonder enige problemen. Het gaat hem enkel om het afbouwen. Hou nog een beetje ghb over na enkele dagen zwaar te hebben gebruikt.

Grtz
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Omdat ghb steeds kalmte, rust, relaxatie en een gevoel dat alles in orde komt geeft, kan het wel zijn dat dat omslaagt naar angst, onrust, paniek omdat je het ineens niet meer hebt
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#13
J0rrit zei:
Angstig zijn, snel schrikken door dingen, kan dat aan veel GHB gebruik te wijten zijn?
Klik om te vergroten...

Ja. Erg kenmerkend. Is neureologisch en niet lichamelijk gelukkig.

Blijf bewust letten op je ademhaling en voel je hartslag om te voelen of deze ritmisch blijft kloppen. Vaak voel je ook je handen en voeten minder goed, tintelingen in de vingertoppen en een opgezwollen gevoel. Als dat uitblijft...

Sowieso zou ik echt die 6 dagen GEEN GHB nemen en alcohol/benzo's.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Juist omdat de ghb begint uit te werken en je neemt een lichte dosis waardoor je stemming terug 100% veranderd in de andere richting, begin je zo te houden van het goedje
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#15
mensen, fok ghb
P
PaiNandPleasurELid
01-01-2024, 00:00
#16
ja je bent verslaafd..je lichaam althans al wel..
dat met je tong is waarschijnlijk dat het erin gebrand is..
ja het lijkt allemaal erg leuk en het is ook errug lekker,maar helaas zie de meeste mensen niet hoe verslavend het is..
ik denk dat er meer mensen verslaafd aan raken dat dat er verkracht door worden..
mijn ex is trouwens overleden door de ghb,bewust...omdat hij dacht niet te kunnen functioneren n geen geloof meer in zichzelf had erdoor..hij was pas 24
ik hoop dat je verstandig bent en er op tijd mee kapt..je moet weten wanneer je het doet en het doen als extraatje als je het gezellig hebt en als het kan..niet omdat je anders niet kan functioneren of je verveelt..en ja het is enorm lekker helaas en je kan het nergens mee vergelijken dat gevoel..
voor het (door)slapen heb ik wel een tip,seroquel 25 tabletten,dit zijn anti psychotica maar erg licht..ik gebruik ze eens in het half jaar ofzo(ze zijn niet verslavend namelijk zoals valium)om rustig te slapen zonder te dromen en wel gewoon normaal zijn de volgende dag..
succes ermee :wave:
f
flugelloverLid
01-01-2024, 00:00
#17
ket zei:
je moet niet te sneldoods bang worden 2 weken is redelijk kort ik zit er nu al 3 jaar aan aan een stuk iedere 2 uur een buisje dag en nacht omdat ik met mijn gevoel niet om kan gaan . velen zullen zeggen zieligerd maar ik ben nu in igg gelukkig. ik gebruik het vanaf mijn 14e tot nu 28 jaar met grote regelmaat nu 3 jaar aan een stuk 2 weken is even zweten wat wakker liggen voor de rest komt dat wel goed maak je daar maar geen zorgen over ik kan ook nog afbouwen alleen kan dan niet verder met mijn werk en leven das de enige drempel voor me wat aan de andere kant ook een drempel is is dat ik t nog altijd lekker vind ondanks dat ik verslaafd ben aan die zooi
Klik om te vergroten...


das wel hard gaan :) maar ik vraag me af als je stopt :confused: das minder gebruik ook veel ghb maar ik bouw altijd trug wat af en paar dagen tot week 2 weken rust dan trug ff maar elke dag van u 14 en nu ben je 28 das wel grellig man
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
flugellover zei:
ket zei:
je moet niet te sneldoods bang worden 2 weken is redelijk kort ik zit er nu al 3 jaar aan aan een stuk iedere 2 uur een buisje dag en nacht omdat ik met mijn gevoel niet om kan gaan . velen zullen zeggen zieligerd maar ik ben nu in igg gelukkig. ik gebruik het vanaf mijn 14e tot nu 28 jaar met grote regelmaat nu 3 jaar aan een stuk 2 weken is even zweten wat wakker liggen voor de rest komt dat wel goed maak je daar maar geen zorgen over ik kan ook nog afbouwen alleen kan dan niet verder met mijn werk en leven das de enige drempel voor me wat aan de andere kant ook een drempel is is dat ik t nog altijd lekker vind ondanks dat ik verslaafd ben aan die zooi
Klik om te vergroten...


das wel hard gaan :) maar ik vraag me af als je stopt :confused: das minder gebruik ook veel ghb maar ik bouw altijd trug wat af en paar dagen tot week 2 weken rust dan trug ff maar elke dag van u 14 en nu ben je 28 das wel grellig man
Klik om te vergroten...

En wat als je een relatie hebt ? Hoe neem jij om de twee uur een dosis zonder dat ze het door hebben ? Om de twee naar toilette begint verdacht te worden...

Ik zou kunnen stoppen met ghb, maar ik vind het toch nog altijd veel te lekker. En de nadelen lijken gewoon niet op te kunnen tegen de voordelen
k
koelkastLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hallo,

Gewoon even ter geruststelling van mijzelf.

Ik heb hier op het forum zitten lezen over de verslaving GHB. Nu ben ik niet zo verslavingsgevoelig maar nu ik dit allemaal las heb ik toch wel enige zorgen.

Ik gebruik nu zo'n 4 maanden dagelijks gbl. Gewoon in de avond 1 of 2 dosissen van 2,3 ml. Dit ben ik gaan doen om beter te slapen en me gewoon gezellig te voelen.

Nu ik allemaal lees van de verschijnselen wil ik er eigenlijk vanaf. Mijn vraag is eigenlijk kan ik dan vanaf nu de gbl gewoon laten staan?

Ik denk dat geestelijk het een gemis zal zijn maar dat is niet zo erg, dan maar wat eerder naar bed. IK heb alleen geen zin om onderuit te gaan, in het ziekenhuis te komen of wat dan ook.

Heb al vaker dingen langer gebruikt en ben overal zo mee gestopt. Ook met xtc en cocaine en het enige wat dat opleverde was een dagje bliksemflitsjes in mijn hoofd.

Ja ja ik weet het had er van te voren over na moeten denken maar soms lopen dingen zoals ze lopen. Ik denk dat ik geen probleem gebruiker ben maar wil van te voren even weten wat er gebeurt als ik stop.

greets koelkast
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Niets
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."