Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"bloempjuh zei: ik heb al eens eerder een onderwerp geplaatst en heb het een week uitgehouden maar ben daarna toch weer aan de ghb gegaan ik pak 3 tot 4 potjes per dag al bijna een jaar nu heb gisteren heel de dag niks op en voel me niet raar maar heb vanacht een hele enge droom gehad en hij leek levensecht ik werd zwetend wakker ben naar beneden gegaan heb wat gedronken en ben weer verder gaan slapen en de droom ging weer verder kan dit komen omdat ik geen potje op heb of hoe ontstaat dit? durf bijna niet meer te slapen, en na hoeveel dagen krijg je afkickverschijnselen? ----------------------------------------------------------------------------- ik pak volle potjes en heb vandaag ok heel de dag nog niets op dit is mn 2e dag en probeer het vol te houden zonder af te bouwen heb wel wat zweet handjes maar geen rillingen en ben best snel moe heb net ff geslapen en had gelukkig geen enge dromen maar het maakt me toch wel bang dat je niet ineenkeer moet stoppen maar ik tril niet heb geen hartkloppingen alleen als ik zon enge droom heb gehad word ik zwetend en met hartkloppingen wakker maar dat gaat ook zo weer over ik doe dan wat ademtrainingen en dan ben ik zo weer rustig.. ik laat morgen weer een reactie achter hoe ik me dan voel. Klik om te vergroten... Ik kan me jouw topic nog herinnneren. Heb hem even opgezocht. Op 27 maart 2008 had je 2 weken elke dag achter elkaar genomen. Iets langer dan een half jaar dus dat je dagelijks neemt. Maar voor wat betreft je afkicken kun je het beste naar je eigen lichaam luisteren. Ik gebruik alleen nog maar in het weekend en als ik het te gek heb gemaakt dan heb ik het op maandag ook altijd zwaar. Klinkt misschien stom, maar zolang jij denkt dat het nu gaat zonder afbouwen dan zou ik het gewoon zonder doen. Zorg wel dat je ergens nog een voorraad hebt (bij een vriend of vriendin bv) voor het geval je toch ondraagelijke ontwenningsverschijnselen krijgt. Dan enkel en alleen nemen om die ontwenningsverschijnselen te dempen en niet om vaag te worden. Stel je ook is de vraag waarom je elke dag neemt. Het kan goed zijn dat er achterliggende oorzaken zijn waardoor je elke dag G moet nemen. Probeer daar aan te werken zodat je niet steeds in die G val loopt. Uiteindelijk heb je daar meer aan dan de boel steeds te verdoven. Groeten, Action_man"
"berbe zei: aangezien je dan je lever niet mee laat geniete laat ik het zo maar zegge zal je nog sneller nok gaan omdat de dosering veel kleiner word omdat alles wat je snuift je lever overslaat zelfde zoals prins van engeland snoof vodka, paar lijne en je moet al uitkijke voor alcoholvergiftiging waarom moeilijk make vraag ik me nu af, het is klaar in een flesje te krijge kan je zo binnen giete of bij je bier of cola gooie waarom het dan moeilijk make door op wc met pasjes ligge knoeie buisje make ............................. daar zou ik nu eens een antwoord op wille Klik om te vergroten... Alles wat je snuift slaat echt niet je lever over. Als dat zo zou zijn zou je van snuiven van speed of coke binnen de kortste keren een overdosis krijgen. Als je iets snuift wordt het alleen sneller opgenomen, de slijmvliezen nemen stoffen sneller op dan de maag en dunne darm. Stoffen moeten eerst opgenomen worden in je bloed om bij de lever te komen. Dit kun je dus doen door snuiven, slikken of spuiten. Spuiten is in dit geval het snelste. Daarna snuiven en vervolgens slikken. Groeten, Action_man"
"eyebeekaii zei: Hallo iedereen, Ik vroeg me zomaar af he..... Is GHB snuifbaar ? Als je het vocht laat verdampen blijft er een wit poeder achtig goedje over. Wat als je dit snuift ? Of in in een capsule stopt en slikt ? Niet dat ik dit il gaan doen, ben gewoon benieuwd Klik om te vergroten... Als je het laat verdampen moet je zorgen dat je het in een droge omgeving bewaard. Anders neemt het vocht uit de lucht op en is het geen poeder meer. Als je het snuift zal het waarschijnlijk sneller werken. Ik denk dat je wel enorm last gaat krijgen van je neus door de NAoH. Probeer maar is wat keukenzout te snuiven. In een capsule stoppen en dan slikken heb ik wel vaker gelezen. Of gewoon oplossen in sap ofzo. Ik heb ook weleens verhalen op erowid.org gelezen van mensen die aan farmaceutische GHB konden komen. Dat is dan in poedervorm. GHB wordt ook gebruikt als medicijn voor mensen die narcolepsie hebben. Zoek maar is op Xyrem. Xyrem is a trade name for gamma-hydroxybutyric acid or GHB, an endogenous neurochemical involved in regulating metabolism, especially regarding sleep or hibernation.[1] In medical contexts GHB is often called sodium oxybate, which is an alternate term for the sodium salt of the chemical."
"davie zei: Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Ik heb ook weleens slaapproblemen, maar kan er nu wel mee omgaan. Je moet iig wel goed nadenken met GHB wat je doet. 2 weken zal nog wel te zijn overzien, maar mogelijk zal je, nadat je bent gestopt, nog wel wat slaapproblemen hebben. GHB zorgt ervoor, geloof ik, dat de aanmaak van dopamina stopt. Na 4 uur is het uitgewerkt en komt dat ineens vrij. Het ligt dus niet aan je verslaving, want dat ben je nog niet, maar wel aankomend. Je hebt het dus tijdig ingezien en kan er goed nog even last van hebben. Je bent pas lichamelijk verslaafd indien je 's ochtends moet pakken om de dag door te komen. Zweet handen en zo heb ik ook wel weleens, maar dat is vaak een signaal dat het even teveel is. Gebruik daarom een tijdje niks meer en let op met slapen. Een jointje roken wil ook weleens werken om in slaap te komen. Houd er dus rekening mee dat je 4 uur nadat je hebt gepakt ineens energie krijgt en daardoor niet kan slapen. Ik zelf pak vaak 1 a 2 uur voordat ik ga slapen en als ik dan heb geblowd slaap ik meestal wel door. Dus je moet binnen 2 uur ook echt in slaap vallen, zodat je in een diepe slaap bent indien het is uitgewerkt. Als je in een diepe slaap bent dan slaap je vaak gewoon door. Maar je moet gewoon net weten wanneer en hoeveel je kan pakken om voldoende nachtrust te krijgen. Maar het komt vast wel goed met je. Je hebt tijdig aan de bel getrokken. Klik om te vergroten... Dat dopamine verhaal is echt achterhaald. Het heeft meer te maken met GABA receptoren. Te technisch verhaal om uit te leggen. Waarschijnlijk zal TS gewoon kunnen slapen als hij/zij overdag geen grote dosis meer pakt en niet meer in de avond. Groetjes, Action_man"
"Flugeltje zei: Ben nu ook 2 dagen clean... Heb ook maanden aan een stuk elke dag gebruikt. Zolang je je lichaam per dag nog laat ontwennen aan de ghb en niet constant in een roes leeft waardoor je je lichaam gaat kunnne laten wennen aan de ghb word je niet afhankelijk. Wel opletten, en het is verstandig dat je er bewust mee omgaat. Als je lichaamlijk afhankelijk van ghb bent zul je het wel merken. Branden van je tong is waarschijnlijk een gevolg van een te hoge PH Klik om te vergroten... Branden van de tong zal waarschijnlijk inderdaad wel hele slechte GHB zijn met een verkeerde PH waarde (te zuur of te base). Het is inderdaad van groot belang dat je je hersenen af en toe een beetje rust gunt. Gebruik dus niet langer dan 4 dagen aan een stuk en zeker niet om te (kunnen) slapen. Als het echt niet anders lukt, wanneer je te heftige ontwenningverschijnselen hebt, neem dan wat vaker hele kleine dosissen ipv een grote."
"BROWSER zei: Robdebob zei: BROWSER zei: Atropa zei: Iedereen Het gekke is dat ik dus wel eens ben gestopt na langdurig 27/7 gebruik en de afkick ècht cold turkey deed. de afkick sucks big time en je komt ook op een punt dat je iss denkt dat je doodgaat. MAAR als je je goed voorbereid, jezelf rustig weet te houden en jezelf niet gek maakt, duren die hartklopppingen op z'n hoogst een half à 1 uur, daarna word je weer rustig. het is alleen zo dat iedereen zich laat leiden door zijn angst/ paniek. (logisch, ikzelf de eerste 3x ook.) maar dan heb je een punt bereikt dat je erboven gaat staan en het gewoon laat gebeuren, ik heb toen ervaren dat het elke keer stukken makkelijker ging. je eigen angst maakt het ondraaglijk, de angst dat je doodgaat. toen ik dit eenmaal achter de rug had (terwijl ik wel xanax had) kon ik uiteindelijk na 2 dagen niet normaal bewegen, ik verkrampte, pas op dat moment heb ik de xanax gepakt. kunst is om de juiste mensen erbij te hebben die je door dat ene uurtje heen slepen. dat is eigenlijk mijn boodschap, mensen roepen en lezen dat als je zomaar stopt je dood neervalt. ja uit pure angst dat je doodgaat ja. Klik om te vergroten... Klik om te vergroten... Klik om te vergroten... Klik om te vergroten... Ik denk dat jou boodschap deels waar is. Uit eigen ervaring heb ik ook gemerkt dat het best mee kan vallen, mits je je goed voorbereid. Ik denk ook dat het van persoon tot persoon zal verschillen in welke mate je een afkick hebt. Daarnaast vraag ik me af hoe lang jij 24/7 hebt gebruikt en hoeveel je gebruikte. Ik heb mensen gesproken die elke 2 uur een buisje gebruikte, met sterke stroperige GHB. Hoe langer je er mee doorgaat hoe sterker de afkick denk ik. Over paniekaanvallen is het trouwens ook bekend dat mensen bang zijn om dat te gaan als ze zoiets krijgen. De therapie is er dan ook vaak op gericht om om te gaan met die gevoelens. Dit omdat de gevoelens tijdens een paniekaanval de aanval alleen maar heviger maken. Er schijnt ook een verschil te zijn in afkick tussen GBL en GHB. Vrij logisch omdat deze twee niet helemaal dezelfde werking hebben. Waarom ben je eigenlijk al drie keer afgekicked? Vond je het na de eerste keer niet genoeg? Tenslotte wil ik toch even zeggen dat je echt wel dood kan gaan tijdens een afkick. Misschien niet iedere verslaafde, maar ik kan me wel voorstellen dat extreme gebruikers echt op moeten passen. Zoek maar is op google of op erowid.org. Groeten, Action_man"
"Drientje zei: Ik vind GHB eigenlijk de meest zielige drug die er bestaat... Je verliest de controle over dingen waarvan je de controle niet wil verliezen. Ik ben 1 x out gegaan met GHB en toen heb ik meteen besloten om het nooit meer te doen, ik kan me niet voorstellen dat je na 2 weken nog plezier beleeft aan het nemen van de drugs... Echt elke dag? Je bent niet goed wijs en waarschijnlijk krijg je er ook een hersenbeschadiging van. Zulke mensen zoals jij geven de drugs een slechte naam, de maatschappij wordt opgezadelt met jou probleem en de overheid mag weer betalen voor jou afkick... Stop ermee nu je nog kan, en ja je zult waarschijnlijk een moeilijke tijd krijgen omdat afkicken(lees: afblijven) van iets wat zo lekker is, nu eenmaal een sterke wil en karakter nodig heeft.. Ik wens je succes ermee... Klik om te vergroten... Dorientje, ik respecteer je mening. Wil alleen jou een paar dingen meegeven. Jou hersenen zijn niet hetzelfde als de mijne, bij iedereen werken ze verschillend. Sommige mensen vinden bijvoorbeeld coke heel lekker, ik vind daar niets aan. Omdat jij GHB geen lekkere drugs vind wil nog niet zeggen dat onze TS niet goed wijs is. Dit zijn een beetje grote woorden en zal niet echt bijdrage aan het probleem dat ze geschetst heeft. In eerste instantie lijkt het erop dat zij niet wist dat GHB zoveel kwaad kon. Daarnaast is het zo dat wanneer je de voor jou juiste dosering pakt als het goed is niet out gaat en nog gewoon de controle houd over jezelf. Vergelijk het even met 4 wijntjes drinken of 3 flessen op een avond. Als je er niet mee om kunt gaan dan zul je de schuld geven aan de drug en niet aan jezelf. Daarna geef je aan dat ze direct moet stoppen. Een wijze raad. Jammer alleen dat je daarna suggereerd dat ze dat ze het moeilijk gaat krijgen. Je maakt haar onnodig bang, zo moeilijk is het echt niet. Door de woorden "nu eenmaal een sterke wil en karakter" suggereer je ook nog eens dat ze dat ze daar niet over zou beschikken. Als je de volgende keer weer reageert zou je dan eerst willen nadenken over hoe je een constructief advies zou kunnen geven in plaats van aan te geven dat je er geen begrip voor hebt en dat iemands probleem alleen maar een kostenpost is voor de maatschappij. Met vriendelijke groet, Action_man"
"Antigone zei: action_man zei: Dat dopamine verhaal is echt achterhaald. Het heeft meer te maken met GABA receptoren. Te technisch verhaal om uit te leggen. Waarschijnlijk zal TS gewoon kunnen slapen als hij/zij overdag geen grote dosis meer pakt en niet meer in de avond. Groetjes, Action_man Klik om te vergroten... Heb jij misschien een linkje waar die uitleg, hier op het forum of ergens anders, staat? En dan het liefst in het Nederlands, als ikzelf google kom ik veel op Engelstalige sites. Op de een of andere manier neemt mijn brein dat niet zo goed op Tnx Klik om te vergroten... Er is geen onderzoek in het nederlands. Zie hieronder voor de uitleg in het nederlands. Dit klopt als een bus. GHB gebruikt leidt tot "snoeien" van GABA-B receptoren. De hersenen maken minder GABA-B receptoren aan en aan de andere kant meer glutamaat receptoren. Glutamaat is de belangrijkste "stimulerende" neurotransmitter, het zorgt voor meer hersenactiviteit. Dan heb je nog de GHB receptor. Als GHB zich bind aan de GHB receptor dan ontstaat er een stimulerende impuls aan de andere neurotranmitters. Als je stopt met GHB gebruiken. Dan leidt de combinatie van minder GABA-B (remmende werking) en meer Glutamaat (stimulerende werking) plus de stimulatie van de GHB receptor (ook stimulerend) tot de welbekende afkickverschijnselen. De hersenactiviteit is hierdoor heel hoog (hogere hartslag, niet kunnen slapen, trillen etc etc). Wanneer je dan weer een dosis GHB pakt zullen de afkickverschijnselen tijdelijk weer verdwijnen omdat de GABA-B (remmende werking) weer gestimuleerd wordt. Zo raak je dus steeds verder in een spiraal waarbij je steeds heftigere afkickverschijnselen krijgt. Benzo's als Xanax werken ook op het GABA systeem. Het vervangt als het ware de GHB die je voorheen nam. Als je een dusdanig lange tijd 24/7 GHB neemt en je stopt plotseling dan kan dit in theorie zeker leiden tot de dood. Waarschijnlijk krijg je dan last van angst/paniek, slapeloosheid, trillen, zeer hoge hartslag, psychosen en hallicunaties. Hoe langer je 24/7 gebruikt hoe erger de afkickverschijnselen zullen zijn. Hoop dat je gewaarschuwd bent. Groeten, Action_man"
"Drientje zei: Het klopt inderdaad dat er weinig bekend is over de gevolgen van langdurig GHB gebruik, ik heb ook niet gezegd dat ze zeker een hersenbeschadiging oploopt, ik zei:'waarschijnlijk krijg je er ook een hersenbeschadiging van. Als je op wikipedia de bijverschijnselen leest(die ik twee posts later ook nog citeer)kan dat toch niet goed zijn voor je hersenen en de rest van je lichaam? X Klik om te vergroten... Er is inderdaad nog weinig bekend. GHB verslaving is in zekere mate wel te vergelijken met alcohol verslaving. Het schijnt dat bij het afkicken een bepaald proces kan ontstaan dat wel leidt tot hersenschade. Helaas is er geen onderzoek beschikbaar waaruit blijkt dat dit zo is. Maar het is niet onwaarschijnlijk. Voor alle zekerheid kun je wel hersenschade voorkomen tijdens afkick door een aantal supplementen/medicijnen extra te nemen. gabapentin of pregabalin zijn voorbeelden hiervan, helaas niet te verkrijgen zonder recept. Ook kunnen magnesium en zink, vitamine B en antioxidanten helpen tegen beschadigingen tijdens de afkick. Groeten, Action_man"
"Flugeltje zei: GHB beinvloed de neurotransmitter-huishouding in onze hersenen. Het beïnvloedt voornamelijk de afgifte van serotonine en van acetylcholine. GHB verhoogt van beide neurotransmitters de afgifte. Het verhoogde niveau van acetylcholine zorgt, onder andere door het verlagen van de hartslag, voor het verdovende effect. Het verhoogde niveau van serotonine zorgt voor het euforische, lekkere en waarschijnlijk ook voor het seksueel ontremde gevoel. Klik om te vergroten... Klik om te vergroten... Heb je daar een bron van?"