Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswie kan me vragen beantwoorden over me ghb gebruik DOODSBANG

wie kan me vragen beantwoorden over me ghb gebruik DOODSBANG

65 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drientje zei:
Ik vind GHB eigenlijk de meest zielige drug die er bestaat... Je verliest de controle over dingen waarvan je de controle niet wil verliezen. Ik ben 1 x out gegaan met GHB en toen heb ik meteen besloten om het nooit meer te doen, ik kan me niet voorstellen dat je na 2 weken nog plezier beleeft aan het nemen van de drugs... Echt elke dag? Je bent niet goed wijs en waarschijnlijk krijg je er ook een hersenbeschadiging van. Zulke mensen zoals jij geven de drugs een slechte naam, de maatschappij wordt opgezadelt met jou probleem en de overheid mag weer betalen voor jou afkick... Stop ermee nu je nog kan, en ja je zult waarschijnlijk een moeilijke tijd krijgen omdat afkicken(lees: afblijven) van iets wat zo lekker is, nu eenmaal een sterke wil en karakter nodig heeft..

Ik wens je succes ermee...
Klik om te vergroten...



Zulke mensen als jij geven de drugs een slechte naam, je gaat out, verliest de controle over alles, zeggen dat je een hersenbeschadiging oploopt waarvan tot op heden nog geen enkel onderzoek dit bevestigd......


Stop ermee nu je nog kan, en ja je zult waarschijnlijk een moeilijke tijd krijgen
Klik om te vergroten...


Daar weet jij alles van ??? :rolleyes:

Het dagelijks gebruik zoals flugeltje dat doet vereist veel ervaring en controle over jezelf en is lang niet voor iedereen weg gelegt.
Klik om te vergroten...

Ik ben mijn tweede week clean (behalve dan in het weekend :wink:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flugeltje zei:
Daar weet jij alles van ??? :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Nee ik ben nog nooit verslaafd geweest aan GHB. Ik heb het totaal zo'n 10x in mijn leven gebruikt, waarvan de eerste 9x leuk en de 10e x ging ik out. Ik ben een control freak(zeker wat drugs betreft)en ik schaamde me dood toen ik besefte in welke toestand ik verkeerd had. Ik laat het met mijn gebruik nooit zover komen dat ik niet meer weet wat ik gedaan heb of dat ik me moet gaan schamen voor mijn gedrag...
Zulke mensen als jij geven de drugs een slechte naam, je gaat out, verliest de controle over alles, zeggen dat je een hersenbeschadiging oploopt waarvan tot op heden nog geen enkel onderzoek dit bevestigd...... .
Klik om te vergroten...

Het klopt inderdaad dat er weinig bekend is over de gevolgen van langdurig GHB gebruik, ik heb ook niet gezegd dat ze zeker een hersenbeschadiging oploopt, ik zei:'waarschijnlijk krijg je er ook een hersenbeschadiging van. Als je op wikipedia de bijverschijnselen leest(die ik twee posts later ook nog citeer)kan dat toch niet goed zijn voor je hersenen en de rest van je lichaam?

X
a
action_manLid
01-01-2024, 00:00
#3
Drientje zei:
Het klopt inderdaad dat er weinig bekend is over de gevolgen van langdurig GHB gebruik, ik heb ook niet gezegd dat ze zeker een hersenbeschadiging oploopt, ik zei:'waarschijnlijk krijg je er ook een hersenbeschadiging van. Als je op wikipedia de bijverschijnselen leest(die ik twee posts later ook nog citeer)kan dat toch niet goed zijn voor je hersenen en de rest van je lichaam?

X
Klik om te vergroten...

Er is inderdaad nog weinig bekend. GHB verslaving is in zekere mate wel te vergelijken met alcohol verslaving. Het schijnt dat bij het afkicken een bepaald proces kan ontstaan dat wel leidt tot hersenschade. Helaas is er geen onderzoek beschikbaar waaruit blijkt dat dit zo is. Maar het is niet onwaarschijnlijk. Voor alle zekerheid kun je wel hersenschade voorkomen tijdens afkick door een aantal supplementen/medicijnen extra te nemen. gabapentin of pregabalin zijn voorbeelden hiervan, helaas niet te verkrijgen zonder recept. Ook kunnen magnesium en zink, vitamine B en antioxidanten helpen tegen beschadigingen tijdens de afkick.

Groeten,

Action_man
A
AntigoneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: wie kan me vragen beantwoorden over me ghb gebruik DOODS

Antigone zei:
Hoe is het er inmiddels mee?
Klik om te vergroten...

Ik ben nog steeds benieuwd hoe het met bloempjuh gaat nu. Inmiddels clean en
hopelijk lekker aan het slapen geweest. Of er nog een 3de week aan vastgeplakt?! :P
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bloempjuh?
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hmm, ik hoop voor wat mensen dat ze niet gierig was op haar organen.
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#7
jcutter123 zei:
Hmm, ik hoop voor wat mensen dat ze niet gierig was op haar organen.
Klik om te vergroten...

Tering, wat ben je een lul.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#8

Heb je last van je geweten joh? Niemand die ziet dat je lacht volgens mij...
Maar het was idd een erge zwakke en lullige opmerking van mij.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Iig heb ik zelf maanden lang elke dag gebruikt zonder afkicks of wat dan ook. Dat was 1 dosis per dag en ging zonder problemen.

De terreur begon pas nadat ik dagenlang 24 uur per dag onder invloed had rondgelopen.

Ik denk dat je het vrij frequent kunt gebruiken zonder dat je echt gevaarlijke afkicks krijgt. 1 dosis per dag en dan direct stoppen zal geen gevaar opleveren. Misschien wel wat slapeloosheid en kouigheid. Maar het lichaam past zich snel terug aan naar z'n nuchtere situatie na afloop van de uitwerking.

Maar echte hartkloppingen, zwaar zweten etc. komt voort uit 24/7 dagenlang onder invloed zonder ruimte voor de receptoren met een rust moment. Dan opeens terug kunnen ze niet zomaar, dan plegen de neurotransmitters zelfmoord.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Juist, vergeet trouwens ook niet dat na injectie, de ghb 5 uur later volledig uit je lichaam is verdwenen. Als je je na 5-6 uur onthouding nog normaal blijft voelen is er niets aan de hand.

Daarom, met enkele regels, is de lichaamlijke afhankelijkheid toch nihil.

- Enkel na 18u 's avonds
- Enkele dagen per week niet
- Niet teveel kloten met je slaap
b
bloempjuhLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: wie kan me vragen beantwoorden over me ghb gebruik DOODS

Antigone zei:
bloempjuh zei:
......dit is de eerste x dat ik 2 weken elke dag heb gepakt ben ik nu verslaafd?.........wie kan me helpen ben echt DOODSBANG na al die verhalen
Klik om te vergroten...

Je gedraagt je wel een beetje als een dramaqueen hoor bloempjuh :grin:

Hoe is het er inmiddels mee?
Klik om te vergroten...

Hihi:P nou ik stop er gewoon een paar dagen mee en dan pak ik het weer en de eerste dag heb ik dus zweet handen en heb ik het gevoel alsof ik elk moment door me benen kon zakken en ik kreeg een rare hoest pijn op mn borst van het hoesten dus ben ik er weer een paar dagen mee gestopt en als ik dan weer uit me eigen in slap viel was het als ik wakker werd over!! GeK toch nja ik probeer vanaf nu gewoon een paar dagen te stoppen en dan een heel klein betjhuh te pakke en dan zo loamgzaam afbouwen ik ben ok een blower dus dat is me afleiding op het moment
A
AntigoneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Op het moment dat je uit jezelf weer in slaap valt ben je er waarschijnlijk lichamelijk alweer
bovenop. Dan blijft het geestelijke natuurlijk nog wel wat dwars zitten en zul je zo af en toe,
of misschien wel heel vaak, zin hebben en hopsa ga je weer :grin:

Moet volgens mij niet echt een heel zwaar probleem zijn als je het zo doet.
Ben je toch van "zwaarverslaafde" ineens een wijze gebruikster geworden :)

Gek genoeg heb ik zelf ineens niet meer zoveel zin in GHB, zomaar van de een op andere
dag dacht ik mwah....niet zoveel zin in. Blowen rules overigens zwaar, ik zou niet zonder
blowtje kunnen, maar zeer zeker ook gewoon niet willen :stoned:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oke tnx flugetlej, nee smorgens voel ik me nooit rot eigenlijk, en ik pak sowieso niet meteen s morgens ghb hoor, pas savonds neem ik het dan.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe snel is het lichamelijk verslavend eig? gebruik nu zelf ongeveer zeg zon 2 weken toch wel iedere avond ofzo, en een enkele keer ook overdag. Weet niet of ik me nu zorgen moet maken?
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je 's morgens opstaat, je voelt je rot... en door enkele ml ghb verdwijnt dat rotte gevoel zoals water in een emmer zonder bodem, dan moet je gaan oppassen
B
BROWSERLid
01-01-2024, 00:00
#16
het grootste "gevaar" is juist de angst.
de angst van alle wilde verhalen.
er schiet van alles door je hoofd:
oei ik voel een steekje op mijn borst, nu ga ik dood(hartaanval)
oei ik voel me raar in mijn hoofd nu ga ik dood (hersenbloeding)

trouwens, voor de mensen die moeten gaan afkicken: ongeveer 6 uur na je laatste buisje krijg je hartkloppingen. door veel water (tijdens die 6 uur) te drinken kun je dat beperken. maar je krijgt ze hoe dan ook. wat mij hielp is de ademhalingstechniek die je bij hyperventilatie toepast, en natuurlijk ontspannen zijn.

de 1e afkick was idd een hel, maar ik weet nu dat 80% daarvan paniek en angst was.
ik weet nu wat me te wachten staat als ik (weer eens) afkick en hoe je dat het beste doet, en de eerste dag van de afkick vind ik geen probleem, de 3 à 4 dagen erna zijn bagger.

veel water drinken, je lichaam schoon spoelen.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
BROWSER zei:
het grootste "gevaar" is juist de angst.
de angst van alle wilde verhalen.
er schiet van alles door je hoofd:
oei ik voel een steekje op mijn borst, nu ga ik dood(hartaanval)
oei ik voel me raar in mijn hoofd nu ga ik dood (hersenbloeding)

trouwens, voor de mensen die moeten gaan afkicken: ongeveer 6 uur na je laatste buisje krijg je hartkloppingen. door veel water (tijdens die 6 uur) te drinken kun je dat beperken. maar je krijgt ze hoe dan ook. wat mij hielp is de ademhalingstechniek die je bij hyperventilatie toepast, en natuurlijk ontspannen zijn.

de 1e afkick was idd een hel, maar ik weet nu dat 80% daarvan paniek en angst was.
ik weet nu wat me te wachten staat als ik (weer eens) afkick en hoe je dat het beste doet, en de eerste dag van de afkick vind ik geen probleem, de 3 à 4 dagen erna zijn bagger.

veel water drinken, je lichaam schoon spoelen.
Klik om te vergroten...

:confused:
Ben je al wel eens lichaamlijk afhankelijk geweest van ghb ?
B
BROWSERLid
01-01-2024, 00:00
#18
uh hoe bedoel je?
C
CarelessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik wil dan wel even kwijt dat ik een half jaar terug 3 maanden achter elkaar ghb heb gepakt en soms zelfs een gbltje erbij, en hierna stoptte ik, en nee het was geen fijne ervaring maar dat zou toch ook wel erg fout zijn als het dat wel was.
Het lijkt me beter om voortaam VOORDAT je besluit 2 weken achter elkaar te gebruiken er vragen over stelt of op dit forum of medegebruikers in je omgeving.

En wie zei dat sommige mensen drugs een slechte naam geven kan denk ook wel inzien dat die slechte naam eerder door de drugs komt dan de mensen die gewoon gebruiken..
of je nou ghb 2 weken gebruikt of 2 weken lang na je werk een joint rookt..beide is nou niet egt geweldig voor je..

Maar nogmaals EERST info opzoeken DAN PAS gebruiken...en als je de verhalen over afkicken zo eng vond...waarom besluit je dan nog 2 weken lang het te gebruiken :)
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dagelijks gebruiken kan zonder problemen gepaard gaan. 24/24 - 7/7 niet
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."