Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsghb afkicken

ghb afkicken

41 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
M
MarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Allemaal herkenbare verhalen. Maar al weer bijna 10 jaar geleden.

Ik lees alle forums ook elke keer af als ik stop met gebruiken.
Ben elke keer 5 dagen 24/7 aan de g tot het flesje op is.
Als ik er eenmaal aan begin dan kan ik niet stoppen. Maar koop nu nooit meer meer dan een kwartje per keer en op is op.
Heb in het verleden wel eens een halve liter gekocht maar dan zit ik er 10 dagen aan en die afkick is verschikkelijk.

Nu ga ik altijd cold turkey maar ook echt cold turkey.. Geen benzos of andere dingen.
Ik begrijp als je een lange tijd 24/7 neemt dat je wel moet overstappen naar benzos of iets anders anders speel je met je leven.
Ik zit elke keer net op die grens ik ga niet dood van die cold turkey maar zo voelt het wel..
Wat ik wel doe is alcohol drinken (vodka zo uit de fles) Dan val ik na die 5 dagen als een blok in slaap en pak ik mijn 8 uurtjes weer een keer. De dagen erna zijn minder leuk, slaapproblemen, hartkloppingen en soms lichte psychische klachten vooral gekke dromen.

Maar het blijft bizar dat ik na de afkick een tijdje later toch weer een flesje moet hebben. Het gevoel van ghb overwint de pijn van de afkick bij mij. Het is wel zo als je gelijk na 2 weken weer neemt dat je er sneller in zit en je afkick heftiger word.

Ik heb die fout wel vaker gemaakt en neem te snel weer een nieuw flesje. Tot ik op een gegeven moment 20 dagen in de maand aan de g zat. Toen ging het fout! Ik dacht het wel weer op te lossen met alcohol maar was dat stadion al gepasseerd. Ik heb toen behoorlijk last van me hart gehad en ben ook erg ziek geweest daarna. Ik heb toen 6 maanden niks meer gebruikt, ook geen andere drugs.
Tot voor kort... nu net gestopt met het derde flesje (250ml) in 2 maanden.
Nu zijn de ontweningsverschijnselen weer super heftig.

Wat ik met mijn verhaal hier wil laten weten aan mensen is, je kan kan wel 2 weken stoppen met ghb en dan denken dat je de verslaving hebt doorbroken.. Maar je lichaam pikt het zo op waar je gebleven was. Die 2 weken zijn niet genoeg! Je tolerantie is nog steeds het zelfde..

Gevaalijk spul dat G maar oh zo lekker!
Maar ga nooit 24/7 nemen want dan is het einde zoek...
S
SandokanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Atropa zei:
Sterkte man, ik heb zelf m'n maatschappelijke bestaan gewoon voort kunnen zetten en gewoon naar m'n werk gegaan e.d. Enige wat ik dus moest doen is telkens stiekem wat nemen om geen hartkloppingen en opwinding te krijgen. Ik was fors verslaafd en gebruikte 12 tot wel meer dan 20 doseringen GBL per dag.

Ben gedurende de hele tijd wezen sporten en m'n hele kracht en conditie programma gewoon voortgezet. Zag er niet slecht uit en eigenlijk was er ook geen verschil behalve dan dat ik gebonden was aan het nemen van een onderhoudsdosis. Dat, en echt 24/7 bere geil. Wat ik op een gegeven moment wel zat was. Voor de rest heeft niemand wat gemerkt. En ik was minder enthausiast, ik was ook niet meer gevoelloos, maar wel grijser en soberder.

Voor de rest weet ik niet wat die GBL van binnen heeft gedaan, maar goed, dat is m'n zonde in het leven dan eventueel. Want voor de rest altijd zorgzaam met m'n lichaam omgegaan. Korte en lange termijn geheugen zijn nog steeds ijzersterk. Heb me ook nooit echt slecht gevoelt maar meer afhankelijk van het spul en die gedachte is het naarste van een GHB verslaving.

Want geestelijk kun je vaak van de een op de andere dag stoppen, tenminste ik wel alleen m'n lichaam liet dat niet toe. Het was totaal geen cravingskwestie maar puur een te bewandelen pad om neureologisch alles weer terug te zetten naar het oude niveau zonder dat het lichaam GHB nodig heeft om z'n vitale functies te kunnen uitvoeren.

Voor de rest als je afkicks opvangt is het ook minimaal schadelijk alleen om uit het plakkende spinnenweb te komen is gewoon een hele opgave. Als je withdrawals negeert zullen er wel zeer ernstige gevolgen zijn die dodelijk kunnen aflopen. Ik veronderstel dat het bloed niet meer goed z'n werk kan doen en de bloedsomloop min of meer langzaam vertraagt en stilvalt.

Goed opgevangen afkicks is naar mijn gevoel een licht verschil in bloeddruk, lichaamstempratuur en hartslag in rust. Niets drastisch.

Het grootste gevaar zit hem dan ook in niet weten wat een G verslaving is, zonder G komen te zitten afkicks krijgen en dan niets meer op tijd kunnen krijgen, of hardnekkig G blijven vermijden omdat je ervan af wilt.

Btw, hou me hier op de hoogte wat het CAD weet over G verslaving.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie

Ik heb GBL nog nooit gebruikt, weet van horen zeggen dat dit nog veel sterker moet zijn dan GHB.
Ben je nu definitief gestopt of gebruik je nu nog steeds of in het weekend??
Ik ben nog steeds op de goede weg, voor het slapen een Xanax, s'ochtends vroeg weer 1 en pas de volgende dag rond 11.00/12.00 uur mijn 1e Gtje. Nu nog ong 4 a 5x per dag een kwartje. S' avonds geen G meer en sta veel uitgeruster op. Heb nog niet gebeld i.v.m. mijn werk, maar ga dit maandag regelen, dan ben ik vrij.
Ik heb ook al die tijd gewerkt en gesport, geef zelf aerobicslessen . Sport zelf 3 a 4 x per week. Maar altijd met G, zonder heb ik geen energie. Heb 2 x zonder G les moeten geven en voelde me nerveus en de hele tijd enorm zenuwachtig. Kreeg black-outs en durfde niet meer te praten. Was echt een hel. Met G ben ik een stuk zekerder en durf ik conflicten aan te gaan. Weinig schaamte en voel me sterk. Zonder dat ben ik verlegen, durf weinig feed back te geven. Raar eigenlijk, voordat ik met G begon, redde ik mij ook prima, maar het is denk ik een gevoel van mijzelf. Vind het moeilijk om mijn zelfverzekerdheid en lef te verliezen zonder G. Ook in het begin altijd opgewonden en geil, maar dit werd al snel minder, zelfs met een heel buisje had ik geen zin meer in sex. Waarschijnlijk omdat ik non stop gebruikte. ook heb ik al veel akelige situaties meegemaakt, out gaan op mijn werk, geen controle meer over mijzelf, veels te veel praten en enorm druk gedrag vertonen, hyperactief zijn en weg vallen bij gelegenheden en ga zo maar door....Afschuwelijk gewoon, wil dit nooit meer meemaken. Mensen om mij heen en op het werk hebben wel eens gevraagd of ik iets gebruikte, nou dan kan je wel door de grond zakken. Altijd maar een smoes verzinnen over een burn-out of problemen thuis. Maar het voelt klote dat mensen wel vermoedens hebben. Ik weet dat als ik helemaal ben gestopt, ik mij depressief ga voelen en geen energie heb in mijn lijf. Dat wordt het moeilijkste moment om dan niet weer naar de G te grijpen. Maar ik hoop met hulp van het CAD dat ik het ga redden.... Ik hou je op de hoogte
Mag ik vragen hoe jouw story is verlopen, je kan me ook prive mailen
S
SandokanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Flugeltje zei:
In mijn geval is de geestelijke verslaving toch een pak erger. Dagelijks je lichaam enkele uren zonder ghb zette moet wel voldoende zijn.

Waar ik mezelf zorgen om maak is dat zoveel ghb nemen lichaamlijk niets kapot maakt. Als ik een paar dagen stop voel ik me terug kiplekker, en dan praat ik mezelf misschien leugens aan dat het allemaal geen kwaad kan. Volgens mij zijn er nog altijd geen studies die aantonen dat ghb schade aanricht, terwijl ik in mijn achterhoofd misschien wel weet dat het om sporadisch gebruik gaat. Ben ooit ergens tegen gekomen dat ze ratten constant ghb gaven, en die bleken langer te leven dan de andere ratten.

Ghb werkt als een soort demper op je gevoelens.
Ik zie mijn geluk als een grafiek. De lijn ligt constanter en gemiddeld hoger zonder ghb, maar met ghb heb je meer pieken en dalen. Het zijn die pieken die het moeilijk maken om er af te blijven.
Na een week ghb gebruik zie je er inderdaad al stukken beter uit, eigenlijk al reden genoeg om het te laten. Steeds die gedachte, 'nog eentje, eentje kan toch geen kwaad, waarom niet...'
Klik om te vergroten...

Dat maakt het ook zo moeilijk, geestelijk blijf je er altijd aan denken. Vooral in lastige, moeilijke situaties doe je een moord voor een Gtje, geen stress of zenuwen meer. Wat je al aangeeft. Zoek afleiding of ga sporten om bepaalde lastige situaties uit je hoofd te zetten, dat ga ik ook proberen. Suc6 ermee
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#4
dutchmarshal zei:
dat is zwak man.. dat tegen je vriendin verzwijgen..
Klik om te vergroten...

GHB is de moeilijkste drugs om vanaf te komen er is geen vervangend middel wat je kunt gebruiken alleen minderen is de oplossing en probeer dat maar eens.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik sport vrij intensief. Ik doe aan krachttraining en na elke training een potje ghb en ik ben dolgelukkig. Het voldaan gevoel van je trainingen met ghb. Ghb zou ook nog eens anabool werken... allemaal dingen die het niet makkelijker maken om eraf te blijven, en toch weet ik dat ik alles maar blijf goed praten. Heb zelfs een vriendin leren kennen die absoluut niet mag merken dat ik ghb gebruik. Met deze frequentie gaat ze het vroeg of laat toch merken, en dan verlies ik haar ook nog eens :(
a
azerty1987Lid
01-01-2024, 00:00
#6
dat is zwak man.. dat tegen je vriendin verzwijgen..
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oordeel niet zo vlug
S
SandokanLid
01-01-2024, 00:00
#8
dutchmarshal zei:
dat is zwak man.. dat tegen je vriendin verzwijgen..
Klik om te vergroten...
Weet je wie zwak is...jij!!! Dat je zo durft te reageren, zeg.
Oordeel niet zo snel, hij zal er zijn redenen voor hebben en weet je wel hoe moeilijk het is om daar over te praten, vooral met de mensen van wie je houdt. Die kwets je het meest en begrijpen niet waarom je GHB gebruikt. Zoek maar eens een goed moment, die is er nooit.
Geef het de tijd, je bepaalt zelf wanneer je er klaar voor bent. Ik raad je aan om naar je huisarts te gaan voor Xanax, is bij mij de enige manier om van de GHB af te blijven en het is niet eens moeilijk..Het werkt 8 uur lang en heeft een zeer rustgevende werking. Voor meer info, zie mijn citaten boven of mail me even. Je komt er wel....Suc6
a
action_manLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sandokan zei:
dutchmarshal zei:
dat is zwak man.. dat tegen je vriendin verzwijgen..
Klik om te vergroten...
Weet je wie zwak is...jij!!! Dat je zo durft te reageren, zeg.
Oordeel niet zo snel, hij zal er zijn redenen voor hebben en weet je wel hoe moeilijk het is om daar over te praten, vooral met de mensen van wie je houdt. Die kwets je het meest en begrijpen niet waarom je GHB gebruikt. Zoek maar eens een goed moment, die is er nooit.
Geef het de tijd, je bepaalt zelf wanneer je er klaar voor bent. Ik raad je aan om naar je huisarts te gaan voor Xanax, is bij mij de enige manier om van de GHB af te blijven en het is niet eens moeilijk..Het werkt 8 uur lang en heeft een zeer rustgevende werking. Voor meer info, zie mijn citaten boven of mail me even. Je komt er wel....Suc6
Klik om te vergroten...

Beste is toch om eerlijk te zijn. Als ze erachter komt dat hij G gebruikt en dat zal zeker gebeuren als je ermee doorgaat dan vertrouwt ze je helemaal niet meer. Als het goed is kun je met de mensen die van jou houden ook goed praten. Eerlijk zijn is ook beter voor jezelf en voor je geweten. Trust me, been there done that.
l
lespaulLid
01-01-2024, 00:00
#10
het is bekend dat mensen die veel ghb gebruiken en dan plots stoppen een slaap probleem hebben.

een vriend van mij heeft het ook gehad. nood gedwongen moest hij stoppen omdat de dealer op gepakt was. en verder in oost nederland is het moeielijk aan ghb te komen.

hij had ook een maand lang last van slaap problemen.maar uiteindelijk trekt dat wel weg.
en nu kan hij prima slapen.

dus gewoon letterlijk afkicken. als je niet kan slapen: zorg dat je wat kunt doen ( lezen, gamen, schoonmaken)
S
SandokanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo, hier ben ik weer...

Ik zou je even op de hoogte houden van het CAD.
Morgen ga ik er naar toe, heb dan pas mijn eerste gesprek.
Verders gaat het nog steeds goed, weinig veranderd.
Ik hou je op de hoogte na morgen.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zo kick ik ook af eindhoven, en na maanden ben ik zonder problemen gestopt.

Als je af en toe een periode inlast dat je je lichaam zonder zet valt het nog wel mee.
Elk lichaam is ook anders ja, sommige zullen sneller afhankelijk worden dan andere
e
eindhovenannoLid
01-01-2024, 00:00
#13
hallo allemaal.ik ben verslaafd aan ghb.om de 2/3 uur neem ik een buisje van 4,5 mm.nu lees ik veel hier over het stoppen.zelf stop ik af en toe ook een week.ik doe dit trouwens al een jaar of drie... als ik stop, neem ik de laatste 2 dagen gewoon een half buisje per keer.daarna heb ik verder nergens last meer van.geen hartkloppingen, zweethanden, helemaal niks.hoe zou het komen dat de 1 er meer last van heeft dan de ander?
gewicht, sterkte?
ik ben 40 jaar, 180 cm, en 85 kg.
de ghb is sterk, want als ik 2 buisjes neem, ga ik ook wel eens out.
ik zal wel mzzl hebben.wel is het zo dat ik er sterk aan denk, en ook slaap problemen heb.
ik wil ieder die probeert te stoppen veel s6 wensen, en alle goeds voor 2009.

gegroet zijt u
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Herkenbaar Fessie, ik had ook een ghb probleem, toen ik mijn vriendin heb leren kennen had ik het in de hand maar ik heb echt moeten kiezen voor haar of ghb. Ik heb voor haar gekozen en verder geen enkele ml ghb meer
f
fessieLid
01-01-2024, 00:00
#15
action_man zei:
Sandokan zei:
dutchmarshal zei:
dat is zwak man.. dat tegen je vriendin verzwijgen..
Klik om te vergroten...
Weet je wie zwak is...jij!!! Dat je zo durft te reageren, zeg.
Oordeel niet zo snel, hij zal er zijn redenen voor hebben en weet je wel hoe moeilijk het is om daar over te praten, vooral met de mensen van wie je houdt. Die kwets je het meest en begrijpen niet waarom je GHB gebruikt. Zoek maar eens een goed moment, die is er nooit.
Geef het de tijd, je bepaalt zelf wanneer je er klaar voor bent. Ik raad je aan om naar je huisarts te gaan voor Xanax, is bij mij de enige manier om van de GHB af te blijven en het is niet eens moeilijk..Het werkt 8 uur lang en heeft een zeer rustgevende werking. Voor meer info, zie mijn citaten boven of mail me even. Je komt er wel....Suc6
Klik om te vergroten...

Beste is toch om eerlijk te zijn. Als ze erachter komt dat hij G gebruikt en dat zal zeker gebeuren als je ermee doorgaat dan vertrouwt ze je helemaal niet meer. Als het goed is kun je met de mensen die van jou houden ook goed praten. Eerlijk zijn is ook beter voor jezelf en voor je geweten. Trust me, been there done that.
Klik om te vergroten...

Inderdaad. Gewoon eerlijk zijn.
Ik ben niet Fessie maar zijn vriendin. Hij heeft het voor mij verzwegen. Voor mij en voor zijn ouders. Zijn leven is flink op het spel gezet. Ja hij heeft geluk gehad en heeft 'niks' maar hij had ook zo ff tussen 6 plankjes kunnen liggen. Om maar niet te zwijgen over het vertrouwen dat na 6,5 jaar weg is. Ik heb hem zelf vaak gezegd: ik ben tegen drugs. ik wil niet dat je het gebruikt. maar als je het toch doet, zeg het me dan alsjeblieft eerlijk.. En nu op dit forum ben ik op nog meer leugens gestuit. Met andere woorden, hij verliest mij zo. Drugs vind ik kut. Maar de oneerlijkheid vind ik vele malen erger.
f
fessieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flugeltje zei:
Herkenbaar Fessie, ik had ook een ghb probleem, toen ik mijn vriendin heb leren kennen had ik het in de hand maar ik heb echt moeten kiezen voor haar of ghb. Ik heb voor haar gekozen en verder geen enkele ml ghb meer
Klik om te vergroten...
(weer ff vriendin van)
Heel goed van je! Drugs kan leuk zijn, maar het maakt in vele 'gevallen' meer kapot dan je lief is. En ik ben blij voor je dat je niks meer hebt genomen. Deed je dat met hulp? Of zonder?Liever voor zo'n keus gesteld worden dan dat je tussen 6 plankjes eindigt.

En ja, ik blijf het iedereen die dit leest op zijn hart drukken. Wees alsjeblieft eerlijk. Hoe moeilijk het ook kan zijn. Hoe bang je ook bent om je familie of vriend(in) kwijt te raken. Ooit komt de waarheid boven water. En dan zijn de gevolgen vele malen erger. Dus probeer je je er alsjeblieft over heen te zetten
M
Mrs. GLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hey,

Ik ben zelf nu een maand uit een klinkiek parnassia in den haag ivm mn ghb verslaving 6 jaar verslaafd geweest om de anderhalf uur een buisje.
Kwam in de detox binnen met 6 x 50mg ceresta, daarna 4 x per dag 40 mg valium en voor het slapen gaan een halve trazolan.
GIng allemaal goed, totdat ze mn valium gingen afbouwen mn mediCATIE stond weer op nul en kreeg weer ontzettend trek in ghb
Ben na 4 maanden weer thuis en weer aan de ghb heb gelukkig wel 200 mg valium van mn verslacvingsarts dus in principe kan ik gewoon stoppen maarja heb hier nog een liter liggen en blijft moeilijk geestelijk om er van af te blijven.
Maar ik raad je aan om je aan te melden bij verslavingsarts, aanmelden voor opname wachttijd is lang ik was crisis binnegekomen dus binen 2 dagen werd blind, verlamd enz.
Zodra je je aanmeld moet je overdrijven en zorgen dagt je crisis binennkomt kriijg je voldoende medicatie die je afkick onderdrukken en daarna sterk blijven.
Geloof me voelde me goed die tijd maar toen mn valium op nul stond voelde ik me edchgt kut saai onzeker enz.
In iedergeval succes.


dr beckson zei:
ik was 2 weken gelden begonnen met afkicken. (alweer)
Nou de eerste week wou ik gaan afbouwen.
nou dat lukte dus niet ging toch steeds meer nemen. :(
Toen ben ik maar gewoon gestopt maar wel onder de slaappillen valium extra forte ofzo en nog iets.
Maar moest er wel 6 per nacht van hebben anders sliep ik nog niet toen was ik dus een week gestopt.
Maar heb dit weekend weer gebruikt alleen het weekend ,
Hoe kan het dan dat ik er nu ook weer last van heb? is mijn lichaam er zo aan gewend dat ie het meteen weer herkent of zo
als ik 1 buisje neem voel ik ook nix moet er perse 1half of 2 nemen voor ik wat voel
Maar de afkick het is nu niet zo heftig als voorheen hoef niet te trillen Enzo maar voel me gewoon kut en altijd die zweet handen en niet slapen.
ben nu naar de huisarts geweest en die heeft me diazepam gegeven en daar moet ik voor het slapen gaan 1 van in nemen, maar dan slaap ik nog niet.
wat moet nou doen want ik moet echt slapen ben al bijna 2 weken wakker. en voel me super verkenkert.
weet iemand misch wat ik het beste kan doen om te slapen want heb het echt nodig overdag loop ik er bij als een zombie en s nachts ben ik wel moe maar kan gewoon niet in slaap komen
groetjes
Klik om te vergroten...
g
ghbeetjegevaarlijkLid
01-01-2024, 00:00
#18
helpt dat echt?
loop ook te klooien man.
eerst maar is alleen 2x 3ml of 4 i2;00 en 14;00
beter 13;00 en 15:00 anders neem je dr toch nog 1 voor t eten.
hoop dat t me gaat lukken, voelt wel vet vaag.
iemand nog nieuwe verse goeie tips PLIEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSS :confused: :confused:
word r niet vlolijker van:angry::angry:

grtz uit aalsmeer
g
ghbeetjegevaarlijkLid
01-01-2024, 00:00
#19
hallo daar ben ik weer.
hoe lees ik m,n berichten? want zag 1 bericht bij m,n vorige reactie van gister.
gister om 14;00 me laatste 5ml g genomen.
vanacht goed geslapen van 22;30 tot 9;00 maar me bed was zeiknat van zweet.
vandaag wou ik op karakter gewoon nix nemen.
het gaat goed maar wel met een jointje en biertje.
nu ben ik dus 33 uur clean.
wel zin om nu 1 te nemen maar doe t niet.
nog maar n jointje zo en n biertje en inslapertje en dan lekker slapen.
zie ut morgen wel weer.
me streven is voorlopig alleen t weekend g te nemen.

wie heeft er verder nog tips voor me?
mvg jakkie :wave:
g
ghbeetjegevaarlijkLid
01-01-2024, 00:00
#20
jaaa hier is jakkie weer, nu al 57 uur geen g genomen:grin:
wel lekker aan de boorel en jointje.
verder geen rare dingen.
denk dat je als je goed luistert naar je lichaam, er wel uit komt.
ben ook zonder hulp van de coke afgeraakt na 16 jaar gebruiken.
jammer dat hier weinig reacties komen. de laaste was van 2008
zitte nu in 2010:confused:
me streven is ghb alleen in t weekend,,,, hoop en denk dat dat me wel lukt:grin:

groetjes jakkie :stoned:
ps. als je tijd nix op heb is 3ml per x wel verstandig toch? niet gelijk weer 5
of 6 ml???????????????????

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."