Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik lees jullie berichten zo eens door en wil iedereen die er af wil sowieso bij voorbaat eerst succes meegeven. Verder hoop ik dat iemand iets heeft aan mijn informatie. Aangezien het een tijd geleden is dat ik me wende tot forums oftewel het mee discussiëren, zal ik in dit bericht te kijken of jullie hier wat aan hebben... Als je verslaafd bent is dat psychisch erg zwaar, maakt niet uit waaraan je verslaafd bent. Het probleem met Gh is helaas een tak waar nog meer nadelen bij kunnen komen kijken omdat het (vrij) nieuw is en zelfs erg veel hulpverleners (geloof me) helaas niet weten waar ze mee bezig zijn als ze je helpen. Daar komt bij dat we allemaal uniek zijn qua lichaam (lichamelijke afkick) en psyche ( Hoe je je voelt bij minderen en stoppen) Waar bijna niemand naar kijkt naar mijn idee is dat een verslaving voortkomt uit al bestaande problematiek. Waarom ik dit noem is omdat zodra je van je verslaving af wilt, je je moet realiseren dat je verslaving een gevolg is. los je het gevolg op,.. en het lukt je nuchter te zijn,.. grote kans dat de oorzaak uiteindelijke weer in beeld komt. Als je nou bij jezelf nagaat, "waarom ben ik verslaafd, en hoe is dit zo gekomen?" misschien uit te weinig zelf respect? verlies van iemand? (vriend/ vriendin? ) Party spirit doorgeslagen? Ik ben hier veel mee bezig geweest omdat ik geloof in de oorzaak aanpakken, en het gevolg verdwijnt. Helaas is naar jezelf kijken 1 van de moeilijkste punten in dit leven voor veel mensen. Maar ik meld het hier omdat er hier misschien wel iemand wat aan heeft en daardoor zichzelf beter leert kennen en daarmee de kern van zijn of haar verslaving. Zelf ben ik er nog niet achter en heb me huisarts gevraagd me door te verwijzen naar een psychiater. Niet omdat ik me zo klote voel en me leven niet op de rails heb, maar omdat ik met iemand wil praten die me een objectieve visie over mezelf kan geven zodat ik hopelijk mezelf kan gaan begrijpen. Nu naar de beter toepasbare ideeën. Realiseer je dat jij de hoofdrol speler bent in jou leven. Het merendeel van je leven heb je nuchter doorlopen dus kun je prima nagaan dat dat geen probleem is. Weet ook dat als je aan !jezelf! hebt toegegeven (en misschien wel aan je dierbare) dat ik vind dat dat zeker een dik compliment waard is voor jezelf. Niets is moeilijker om tegen jezelf en anderen een grote zwakte toe te geven. Voor jezelf in de zin van zelfkennis, en richting je dierbare omdat ze je hoogst waarschijnlijk niet zullen begrijpen en zich niet kunnen inleven zeker als ze zelf nog nooit verslaafd aan een middel zijn geweest. Respect! (tevens is mijn mening dat ouders en familie er zolang het kan er het beste buiten kunnen worden gelaten. ) Nu het positieve: Omdat het jou leven is betekend dat dat elk probleem die je ervaart zo heftig kan worden als Jij het wilt. veel mensen zie ik het onmogelijk groot maken en dieper en dieper in een zelf gecreëerd gat vallen, zich af vragend hoe ze hier nog uit moeten komen. Jij bepaald de diepte van jou probleem. Trek er niet zo hard aan! realiseren dat je verslaafd bent is stap 1 weten dat je wilt stoppen is stap 2 stoppen is stap 3!. meer is er niet tenzij je het jezelf wijs maakt. er is niemand dit er je verplicht het binnen een bepaalde tijd te doen, en je maakt zelf alle regels. Elke vorm van druk die je eventueel ervaart komt uit jou. Haal je druk weg! vergeet niet dat ook dit op een dag een wijsheid voor je zal zijn geweest waar je uit bent gekomen net zoals andere leeslessen. Wees positief richting jezelf. Dit is echt niet makkelijk, maar geloof me, het is te leren. Je komt er sterker uit. Hoe meer je er mee bezig bent hoe groter het wordt. Voorbeeld: Je slaap een nacht slecht, je hebt 7 uur gelegen en misschien 3 uur geslapen. staat 's ochtends op,.. zeg dan niet tegen jezelf "oh jee ik heb maar 3 uur geslapen, nee zeg: ik heb 7 uur gelegen me lichaam heeft voldoende rust gehad. lach om jezelf! ook al is het niet grappig. Iedereen die om het uur 1 neemt,.. kijkt veel te veel op de klok. ( hoop dat jullie snappen wat ik hiermee bedoel) leer los te laten van je patroon. probeer er zo min mogelijk psychische aandacht aan te geven. wil je een buis? neem je een buis. denk je er 2 of 3 uur niet aan? lach er dan om als je erachter komt. wordt niet para maar denk, Zo! dus zo kan het blijkbaar ook, en neem vervolgens met een lach je volgende. Begrijp dat bij een verslaving je een neurologisch web in je hoofd hebt gebouwd. dit een een pad die af wordt gegaan zodra je bewustzijn zich in dat web begeeft. dit moet je kapot zien te maken door uit patronen te stappen. (wil iemand hier mee over dat hoor ik het wel) Ik rond af want voor mijn eerste post is dit al wat overdreven (helaas nog maar een fractie wat ik weet over dit onderwerp) en nee, dat is niet tof bedoelt geloof me eerder heel erg jammer voor mij. Korte simpele tips: 1: Gebruik er niets naast! 1 probleem is genoeg. slaap middel speed andere shit in het weekend, stoppen ermee. je wilt eerst van deze af daarna kun je pas weer genieten van andere middelen. 2: Je omgeving speelt een enorme rol. wil je stoppen, maar je vriendengroep gaat vrolijk verder? dan gaat dit je extreem veel meer moeite kosten om het stoppen te blijven te combineren met hun. 3: Iemand om je heen die ervan af weet heeft voordelen, maar belast anderen er niet meer mee dan nodig. als ze iets willen weten vragen ze het wel. Dit punt is aan jou en aan niemand anders. 4: ondanks slecht slapen pak veel rust. zorg dat je een ritme aan houdt. elke avond dezelfde tijd op bed en er op dezelfde tijd uit zullen je lichaam het stukken makkelijker maken je te helpen met beter slapen. 5: Ik raad blowen ten zeerste af tijden het stoppen. psychedelische middelen maken je psychisch zwakker en putten je geestelijk meer uit dan noodzakelijk. Tevens laten ze je eerder focussen op hoe slecht je je voelt terwijl dit misschien nuchter helemaal niet zo is. Hier hou ik het bij. ik zie wel aan de reacties is welke aard dit bij jullie valt. Alles in dit bericht is motiverend bedoelt en absoluut niet om het idee te geven dat een verslaving makkelijk is, want dat is het Absoluut niet! Iedereen sterkte! Als je wilt dat het goed komt twijfel ik er niet aan. Fijn weekend."
"Ik vergeet trouwens een hele goede. Ik kan ingaan op kwaliteit, afbouwschema's, verdunning, ingrediënten, en zoveel meer. dus mocht er iemand een specifieke vraag hebben, altijd welkom. Deze voor iedere gebruiker maar zeker voor verslaafde: g is erg zout. (pff! duh,.. meen je niet? echt waar?) de hoeveelheid zout die men zich toedient is zwaar te merken in de afkick. hoe? vraag maar. gelukkig zijn er mensen die scheikunde, biologie, natuurkunde studeren! en 1 daarvan ( nee niet ik! ) heeft berekend hoeveel water je het beste kan drinken bij een 4 ml buis om de afbraak en schade op je nieren (rest van je lichaam) bijna kan weghalen! Deze theorie luide: 4ml op 187 ml water. wat ik dus aanhoud is bij elke een groot glas a 200ml. De praktijk: je voelt je vele malen beter, mocht je wallen hebben nemen die extreem af, huid wordt beter. wondjes helen weer sneller en de rode waas over je gezicht trekt weg. tevens voel je je lang niet zo depri als je meerdere uren zonder zit! Hoe mooi wil je het hebben van me? zo easy als deze toepassing ken ik helaas weinig daarom moest hij worden vermeld! (de eer gaat naar de geweldige persoon die hier tijd in heeft gestoken! mocht hij dit lezen, vet bedankt! het heeft me geweldig geholpen! )"