"Atropa zei:
Je moet uitkijken dat, indien je van specialisten of huisartsen pharms (zoals Xanax/Diazepam/Valium etc) krijgt voorgeschreven, je niet verstrikt raakt in het nemen van pharms en G tegelijk. Daardoor verlies je op den duur het overzicht en de grip en raken je neurotransmitters tussen de receptoren nog meer uit balans.
Om die reden raad ik persoonlijk aan om enkel met GHB af te kicken zodat het overzichtelijk blijft en je aan de hand v/d lagere verreiste dosis per keer voor demping van withdrawals, kunt zien of je progressie maakt.
Want de halfwaardetijd van de meeste pharms is veel langer dan die van GHB waardoor je misschien elke keer denkt clean te zijn (omdat je ook weer vrij normaal slaapt), maar wanneer de pharms in het bloed teruglopen, halsoverkop opeens weer veel GHB of volop pharms nodig hebt om niet een kloppend hart, hevige opwinding, zweet handen en trillingen te krijgen.
Het is heel moelijk te zeggen hoeveel iemand nodig heeft, maar als basis stel ik altijd...
Wacht tot je de eerste onrustige signalen of hartkloppingen voelt en neem dan 33 tot maximaal 50 procent van de GHB dosis die je normaal gebruikt om geestelijk plezier te ervaren. Je hoeft van deze dosis elke keer NIETS te voelen, als de afkicks maar gedempt worden.
De frequentie maakt niet uit tijdens het afkicken! Zolang je maar telkens nèt voldoende neemt om de withdrawals te dempen. Maar zorg dat er GEEN VOLLE doseringen bij zitten, want die maken de neurotransmitters weer meer afhankelijk van de aanwezigheid van GHB in het bloed.
De nacht is het grootste opstakel, aangezien de waardes binnen 3 uur teruglopen en je klaar wakker schrikt. Maar toch raad ik aan om je tanden hiervoor stevig op elkaar te zetten en elke 2/3 uur dan maar wat te reloaden.
Naar verloop van tijd merk je dat je telkens met wat minder G door het leven kunt en op een gegeven moment echt nog hele kleine doseringen nodig hebt om rustig te blijven. Als je niet meer zweet, trilt of hartkloppingen hebt kun je proberen om helemaal niets meer te nemen maar toch G altijd bij je te hebben indien je toch nog wat hartkloppingen voelt. Het hele proces kan wel 2 maanden duren, maar meestal is er na 3 weken al forse verbetering.
Uitindelijk voel je je saai, onenthausiast, wat moe voor langere tijd maar dat is een kwestie van uitzitten. Hoewel inslapen gepaard gaat met wat vlaagjes van ongemak. Maar dit is normaal de eerste periode dat je clean bent.
Als je echt hevig verslaafd bent raad ik aan om èèn instantie te zoeken die jou gaat helpen en ervaring heeft met GHB verslaving. Huisarten die de patient wat voorschrijven hebben geen idee hoe link dat wel niet is, een patient dient onder toezicht heel nauw z'n doseringen te nemen en dit is geen coke/smack verslaving of slapeloosheid maar een kwestie van leven of dood.
Niets mag langs elkaar heen werken, neureologisch moet alles weer heel trapsgewijs worden afgebouwd naar de normale toestand. En met pharms of G moeten de verhoudingen zo nauw zijn dat daar een gediplomeerde voor moet komen kijken, of iemand die zich heel bewust is van z'n eigen lichaam en geest en wat medische kennis heeft.
Want teveel G of pharms betekend geen progressie, en te weinig kan gevaarlijke withdrawals opleveren.
De rest van je leven de neurotransmitters laten lopen door altijd maar wat te nemen is grote afhankelijkheid want op vakantie kun je niet ongestoord zonder een apothekers doosje. En je moet maar afwachten hoe het buitenlandse beleid is.
Kortom: Als je merkt dat je niet in staat bent zelf af te kicken, zoek gediplomeerde hulp en vertel ze dat GHB afkicks waar niet naar omgegeken wordt met de kennis ervan, ernstige gevolgen kan hebben. GHB verslaving is bij veel huisarten en specialisten niet bekend, en dit is GEEN benzo verslaving of verslaving aan kalmerende middelen/opiaten en mag daar geenzins mee vergeleken worden.
Als er ook sprake van geestelijke verslaving is het wel een ernstige situatie, want dan is er continue de verleiding om weer een VOLLE dosis te nemen. En dat zou het toch al zeer moelijke proces in een slurend traject duwen.
GHB werkt naar verluid op de GABA (zowel A als B!) en dopamine.
Er zijn verdenkingen dat GHB ook acetylcholine beinvloed, met name blokkering tijdens withdrawals. Dit zou ook de afkicks kunnen verklaren in een vergevorderd stadium als een stokkend hart, opwinding, hallucinaties, delirium en moeite met ademhalen op opzwelling (expanderende aderen, met name handen en hals).
Klik om te vergroten...
Ontzettend bedankt voor je reactie en eerlijkheid, hier heb ik veel steun aan....
Het is fijn om te weten dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat je dit ook als serieus beschouwt. Heb je reactie dan ook meerder malen gelezen. Hieronder mijn begin van afkicken:
Ik ben dan toch maar met lood in mijn schoenen naar de huisarts gegaan.
Mijn huisarts heeft hier geen ervaring mee en heeft mij een verwijsbrief meegegeven voor het CAD.
Wel heb ik door alle sites gelezen te hebben, gevraagd om Xanax ( 5mg per pil).
Gelukkig heb ik dit gekregen en ben ik alvast begonnen met afbouwen. S 'ochtends voor het werk een half pilletje (8.00 uur) genomen om rustig te blijven. Na ongeveer 2 uur nog een half pilletje, omdat ik erge last had van hartkloppingen en onrust en een benauwd gevoel op de borst.
Pas na de middag mijn 1e Gtje gehad, waardoor ik weer iets fitter werd en de lichamelijk/geestelijke klachten direct verdwenen. Na 2 uurtjes weer een Gtje, nu ong. een kwartje van het buisje. Tot s 'avonds na 18.00-19.00 uur geen G meer. Rond 20.00 uur een Xanax 5 mg genomen en om 22.00 uur nog één. Je wordt hier ontzettend loom en ontspannen van en ik kan haast niet meer op mijn benen staan, alles is zwaar. Als je dat voelt, ga dan naar bed. Leg de Xanax voor de zekerheid naast je bed met water. Ik heb de eerste nacht zeer goed geslapen, wel na 3 uur wakker, gewoon blijven liggen of nog een half pilletje innemen.
Ik heb tot aan mijn wekker heerlijk geslapen. En dat is werkelijk lang geleden.
Ik ben nu 3 dagen verder en heb 3 goede nachten gehad. Wel steeds na 3 uur wakker, maar val dan weer in slaap zonder Xanax bij te nemen. Door het in slaap komen met G, moest ik ook heel veel plassen s 'nachts, nu geen last meer van. Door de goede nachten ben ik geneigd om overdag ook minder te nemen, dit gaat mij steeds makkelijker af. Pas i.d.d. op met de lange uitwerking van Xanax. Dit werkt ruim 8 uur, G maar 3 uur. Neem nooit samen!!!!! Houd de tijd in de gaten van wanneer en hoeveel...Ik ben i.i.g op de goede weg, s 'nachts geen G meer gehad, een enorme overwinning en het valt tot nu toe reuze mee. Nu, vandaag een afspraak maken bij het CAD. Dat wordt mijn 2e stap naar een G-loze toekomst. En een voordeel van minder G in je lijf is dat je er al een stuk beter uit gaat zien. ..
Ik ga ervoor...Een iets minder radeloosje"