Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsghb afkicken

ghb afkicken

41 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sterkte man, ik heb zelf m'n maatschappelijke bestaan gewoon voort kunnen zetten en gewoon naar m'n werk gegaan e.d. Enige wat ik dus moest doen is telkens stiekem wat nemen om geen hartkloppingen en opwinding te krijgen. Ik was fors verslaafd en gebruikte 12 tot wel meer dan 20 doseringen GBL per dag.

Ben gedurende de hele tijd wezen sporten en m'n hele kracht en conditie programma gewoon voortgezet. Zag er niet slecht uit en eigenlijk was er ook geen verschil behalve dan dat ik gebonden was aan het nemen van een onderhoudsdosis. Dat, en echt 24/7 bere geil. Wat ik op een gegeven moment wel zat was. Voor de rest heeft niemand wat gemerkt. En ik was minder enthausiast, ik was ook niet meer gevoelloos, maar wel grijser en soberder.

Voor de rest weet ik niet wat die GBL van binnen heeft gedaan, maar goed, dat is m'n zonde in het leven dan eventueel. Want voor de rest altijd zorgzaam met m'n lichaam omgegaan. Korte en lange termijn geheugen zijn nog steeds ijzersterk. Heb me ook nooit echt slecht gevoelt maar meer afhankelijk van het spul en die gedachte is het naarste van een GHB verslaving.

Want geestelijk kun je vaak van de een op de andere dag stoppen, tenminste ik wel alleen m'n lichaam liet dat niet toe. Het was totaal geen cravingskwestie maar puur een te bewandelen pad om neureologisch alles weer terug te zetten naar het oude niveau zonder dat het lichaam GHB nodig heeft om z'n vitale functies te kunnen uitvoeren.

Voor de rest als je afkicks opvangt is het ook minimaal schadelijk alleen om uit het plakkende spinnenweb te komen is gewoon een hele opgave. Als je withdrawals negeert zullen er wel zeer ernstige gevolgen zijn die dodelijk kunnen aflopen. Ik veronderstel dat het bloed niet meer goed z'n werk kan doen en de bloedsomloop min of meer langzaam vertraagt en stilvalt.

Goed opgevangen afkicks is naar mijn gevoel een licht verschil in bloeddruk, lichaamstempratuur en hartslag in rust. Niets drastisch.

Het grootste gevaar zit hem dan ook in niet weten wat een G verslaving is, zonder G komen te zitten afkicks krijgen en dan niets meer op tijd kunnen krijgen, of hardnekkig G blijven vermijden omdat je ervan af wilt.

Btw, hou me hier op de hoogte wat het CAD weet over G verslaving.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
In mijn geval is de geestelijke verslaving toch een pak erger. Dagelijks je lichaam enkele uren zonder ghb zette moet wel voldoende zijn.

Waar ik mezelf zorgen om maak is dat zoveel ghb nemen lichaamlijk niets kapot maakt. Als ik een paar dagen stop voel ik me terug kiplekker, en dan praat ik mezelf misschien leugens aan dat het allemaal geen kwaad kan. Volgens mij zijn er nog altijd geen studies die aantonen dat ghb schade aanricht, terwijl ik in mijn achterhoofd misschien wel weet dat het om sporadisch gebruik gaat. Ben ooit ergens tegen gekomen dat ze ratten constant ghb gaven, en die bleken langer te leven dan de andere ratten.

Ghb werkt als een soort demper op je gevoelens.
Ik zie mijn geluk als een grafiek. De lijn ligt constanter en gemiddeld hoger zonder ghb, maar met ghb heb je meer pieken en dalen. Het zijn die pieken die het moeilijk maken om er af te blijven.

Na een week ghb gebruik zie je er inderdaad al stukken beter uit, eigenlijk al reden genoeg om het te laten. Steeds die gedachte, 'nog eentje, eentje kan toch geen kwaad, waarom niet...'

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."