#1
Ik had laatst een week geen GHB omdat de GBL maar niet werd geleverd, en ik had geen slaapproblemen maar was wel fucking depressief. Dus toch maar weer eraan begonnen, help, wat voel ik me zwak.
dr beckson zei:ik was 2 weken gelden begonnen met afkicken. (alweer)
Nou de eerste week wou ik gaan afbouwen.
nou dat lukte dus niet ging toch steeds meer nemen.![]()
Toen ben ik maar gewoon gestopt maar wel onder de slaappillen valium extra forte ofzo en nog iets.
Maar moest er wel 6 per nacht van hebben anders sliep ik nog niet toen was ik dus een week gestopt.
Maar heb dit weekend weer gebruikt alleen het weekend ,
Hoe kan het dan dat ik er nu ook weer last van heb? is mijn lichaam er zo aan gewend dat ie het meteen weer herkent of zo
als ik 1 buisje neem voel ik ook nix moet er perse 1half of 2 nemen voor ik wat voel
Maar de afkick het is nu niet zo heftig als voorheen hoef niet te trillen Enzo maar voel me gewoon kut en altijd die zweet handen en niet slapen.
ben nu naar de huisarts geweest en die heeft me diazepam gegeven en daar moet ik voor het slapen gaan 1 van in nemen, maar dan slaap ik nog niet.
wat moet nou doen want ik moet echt slapen ben al bijna 2 weken wakker. en voel me super verkenkert.
weet iemand misch wat ik het beste kan doen om te slapen want heb het echt nodig overdag loop ik er bij als een zombie en s nachts ben ik wel moe maar kan gewoon niet in slaap komen
groetjes
fessie zei:Je bent al wakker omdat je 2 weken lang ook snachts ghb gebruikt. Thats it.
Weet niet hoelang je er al aanzit, en hoeveel en om welke tijd.
Als ghb is uitgewerkt (vooral hogedosisen) dan krijg je een zogeheette dopamine rebound effect.
Soort van wakker worden/blijven impuls.
Net als dat je speed pakt en je ken niet slapen.
Maar diazepam werkt prima voor de afkick. MAAAAAAAR het is niet een echt slaap middel, maar eerder een zwaar ontspannings middel. Je zei al dat die Valeriaan extra forte een beetje werkt bij hoge dosis, dat klopt omdat het ook heel mild net als valium werkt.
Je kreeg zeker van de doc maar een stuk of 5 pilletjes van 5mg
Je zou het daarmee kunnen redden, maar mij ervaring is dat het net te weinig is.
Je ken mbv valium in 2,3 dagen met ghb kappen.
Ik nam de dag dat ik helemaal stopte ermee vanaf sochtends geen gbl-ghb meer.
na 3 uurtjes ongeveer 5 mg valium. En voor het eten nog eens 5 mg.
En uurjte of 2 voor het slapen gaan 10/15 mg
Diazepam bouwt zich zegmaar op in je lichaam vanwege de lange halfwaarde tijd (48 uur, en de active metabolieten 100+ uur) en werkt heel langzaam uit.
Daarom ik het geschikt voor afkicken en werkt ook op de GABA-B receptoren net als Ghb.
Volgende dag smiddag nog 5 mg genomen en voor het slapen gaan weer 10mg
Die dag daarna (maandag) gewoon lekker je dingetjes doen werken whatever en dan is zogoed als de afkick over. Misschien moet je nog 1 dag extra wat valium nemen, maar hoefde bij mij niet.
Daarna ben je ook heus niet verslaafd aan de valium. Dan moet je eg een paar weken lang elke dag wat voor nemen, en niet 3 dagen ofzo
Gewoon cold-turkey gestopt na lange tijd gebruik ghb.
Ook als je een week ofzo gestopt bent niet weer gebeginnen omdat je je weerk lekker voelt.
Als je zonodig weer moet, wacht dan een week en neem het niet meer 24/7, niet meer op te slapen nemen en mocht je 1 of 2 dosisen willen. Pak dan bv smiddags en pak niet meer na 6en
Als de dokter je niet meer diazepam wilt voorschrijven of je nog meer vragen hebt, stuur me dan ff een PM
Mzzls
Damn, lange post btw, maar wel duidelijk he![]()
Atropa zei:Je moet uitkijken dat, indien je van specialisten of huisartsen pharms (zoals Xanax/Diazepam/Valium etc) krijgt voorgeschreven, je niet verstrikt raakt in het nemen van pharms en G tegelijk. Daardoor verlies je op den duur het overzicht en de grip en raken je neurotransmitters tussen de receptoren nog meer uit balans.
Om die reden raad ik persoonlijk aan om enkel met GHB af te kicken zodat het overzichtelijk blijft en je aan de hand v/d lagere verreiste dosis per keer voor demping van withdrawals, kunt zien of je progressie maakt.
Want de halfwaardetijd van de meeste pharms is veel langer dan die van GHB waardoor je misschien elke keer denkt clean te zijn (omdat je ook weer vrij normaal slaapt), maar wanneer de pharms in het bloed teruglopen, halsoverkop opeens weer veel GHB of volop pharms nodig hebt om niet een kloppend hart, hevige opwinding, zweet handen en trillingen te krijgen.
Het is heel moelijk te zeggen hoeveel iemand nodig heeft, maar als basis stel ik altijd...
Wacht tot je de eerste onrustige signalen of hartkloppingen voelt en neem dan 33 tot maximaal 50 procent van de GHB dosis die je normaal gebruikt om geestelijk plezier te ervaren. Je hoeft van deze dosis elke keer NIETS te voelen, als de afkicks maar gedempt worden.
De frequentie maakt niet uit tijdens het afkicken! Zolang je maar telkens nèt voldoende neemt om de withdrawals te dempen. Maar zorg dat er GEEN VOLLE doseringen bij zitten, want die maken de neurotransmitters weer meer afhankelijk van de aanwezigheid van GHB in het bloed.
De nacht is het grootste opstakel, aangezien de waardes binnen 3 uur teruglopen en je klaar wakker schrikt. Maar toch raad ik aan om je tanden hiervoor stevig op elkaar te zetten en elke 2/3 uur dan maar wat te reloaden.
Naar verloop van tijd merk je dat je telkens met wat minder G door het leven kunt en op een gegeven moment echt nog hele kleine doseringen nodig hebt om rustig te blijven. Als je niet meer zweet, trilt of hartkloppingen hebt kun je proberen om helemaal niets meer te nemen maar toch G altijd bij je te hebben indien je toch nog wat hartkloppingen voelt. Het hele proces kan wel 2 maanden duren, maar meestal is er na 3 weken al forse verbetering.
Uitindelijk voel je je saai, onenthausiast, wat moe voor langere tijd maar dat is een kwestie van uitzitten. Hoewel inslapen gepaard gaat met wat vlaagjes van ongemak. Maar dit is normaal de eerste periode dat je clean bent.
Als je echt hevig verslaafd bent raad ik aan om èèn instantie te zoeken die jou gaat helpen en ervaring heeft met GHB verslaving. Huisarten die de patient wat voorschrijven hebben geen idee hoe link dat wel niet is, een patient dient onder toezicht heel nauw z'n doseringen te nemen en dit is geen coke/smack verslaving of slapeloosheid maar een kwestie van leven of dood.
Niets mag langs elkaar heen werken, neureologisch moet alles weer heel trapsgewijs worden afgebouwd naar de normale toestand. En met pharms of G moeten de verhoudingen zo nauw zijn dat daar een gediplomeerde voor moet komen kijken, of iemand die zich heel bewust is van z'n eigen lichaam en geest en wat medische kennis heeft.
Want teveel G of pharms betekend geen progressie, en te weinig kan gevaarlijke withdrawals opleveren.
De rest van je leven de neurotransmitters laten lopen door altijd maar wat te nemen is grote afhankelijkheid want op vakantie kun je niet ongestoord zonder een apothekers doosje. En je moet maar afwachten hoe het buitenlandse beleid is.
Kortom: Als je merkt dat je niet in staat bent zelf af te kicken, zoek gediplomeerde hulp en vertel ze dat GHB afkicks waar niet naar omgegeken wordt met de kennis ervan, ernstige gevolgen kan hebben. GHB verslaving is bij veel huisarten en specialisten niet bekend, en dit is GEEN benzo verslaving of verslaving aan kalmerende middelen/opiaten en mag daar geenzins mee vergeleken worden.
Als er ook sprake van geestelijke verslaving is het wel een ernstige situatie, want dan is er continue de verleiding om weer een VOLLE dosis te nemen. En dat zou het toch al zeer moelijke proces in een slurend traject duwen.
GHB werkt naar verluid op de GABA (zowel A als B!) en dopamine.
Er zijn verdenkingen dat GHB ook acetylcholine beinvloed, met name blokkering tijdens withdrawals. Dit zou ook de afkicks kunnen verklaren in een vergevorderd stadium als een stokkend hart, opwinding, hallucinaties, delirium en moeite met ademhalen op opzwelling (expanderende aderen, met name handen en hals).
Mandysss zei:Hallo,
Een hele tijd geleden heb ik jullie allemaal eens laten weten dat ik wilde gaan afkicken. Ben heel wat hulp en instanties wijzer geworden, mede dankzij dit forum. Ben na 5 jaar gebruiken eindelijk eraf en voel me erg goed. Heb het verhaal op geschreven op mijn eigen pagina die je best even mag bekijken. Laat er ook iets weten over afbouwschema's
Wil iedereen die me heeft gemotiveerd op dit forum bedanken. Heb er veel steun aan gehad.
Iedereen die nog moet afkicken wens ik heel erg veel sterkte toe.
Mijn pagina: http://www.xead.nl/ghb-het-leek-zo-onschuldig
Het is uitgevonden rond 1960 en is nadat het is uitgevonden gebruikt als een narcose middel.
De eerste poging tot synthese van GHB werd uitgevoerd in 1874 door de Rus Alexander Mikhailovitsj Zaitsev
Het is in Nederland jaren lang in de Smart Shop verkrijgbaar geweest en pas in 1980 verboden verklaard.
In Nederland valt GHB sinds 1 januari 2002 onder de opiumwet, voorheen alleen onder de Wet op de Geneesmiddelenvoorziening. Tot 7 mei 1996 was het middel verkrijgbaar als legale chemische stof. De Inspectie voor de Gezondheidszorg heeft de verkoop verboden op grond van de Wet op de Geneesmiddelenvoorziening.
Flugeltje zei:Ik sport vrij intensief. Ik doe aan krachttraining en na elke training een potje ghb en ik ben dolgelukkig. Het voldaan gevoel van je trainingen met ghb. Ghb zou ook nog eens anabool werken... allemaal dingen die het niet makkelijker maken om eraf te blijven, en toch weet ik dat ik alles maar blijf goed praten. Heb zelfs een vriendin leren kennen die absoluut niet mag merken dat ik ghb gebruik. Met deze frequentie gaat ze het vroeg of laat toch merken, en dan verlies ik haar ook nog eens![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."