Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsghb afkicken

ghb afkicken

41 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik had laatst een week geen GHB omdat de GBL maar niet werd geleverd, en ik had geen slaapproblemen maar was wel fucking depressief. Dus toch maar weer eraan begonnen, help, wat voel ik me zwak.
D
DruppeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
na 16jr. cokegebruik, ermee gestopt?!! goed van je.
Heb je dit alleen gedaan, of heb je hier hulp mee gehad??

sorry
maar ik kan nix over ghb zeggen/vertellen, want me eerste ghb slok moet ik nog nemen
.
d
dr becksonLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik was 2 weken gelden begonnen met afkicken. (alweer)
Nou de eerste week wou ik gaan afbouwen.
nou dat lukte dus niet ging toch steeds meer nemen. :(
Toen ben ik maar gewoon gestopt maar wel onder de slaappillen valium extra forte ofzo en nog iets.
Maar moest er wel 6 per nacht van hebben anders sliep ik nog niet toen was ik dus een week gestopt.
Maar heb dit weekend weer gebruikt alleen het weekend ,
Hoe kan het dan dat ik er nu ook weer last van heb? is mijn lichaam er zo aan gewend dat ie het meteen weer herkent of zo
als ik 1 buisje neem voel ik ook nix moet er perse 1half of 2 nemen voor ik wat voel
Maar de afkick het is nu niet zo heftig als voorheen hoef niet te trillen Enzo maar voel me gewoon kut en altijd die zweet handen en niet slapen.
ben nu naar de huisarts geweest en die heeft me diazepam gegeven en daar moet ik voor het slapen gaan 1 van in nemen, maar dan slaap ik nog niet.
wat moet nou doen want ik moet echt slapen ben al bijna 2 weken wakker. en voel me super verkenkert.
weet iemand misch wat ik het beste kan doen om te slapen want heb het echt nodig overdag loop ik er bij als een zombie en s nachts ben ik wel moe maar kan gewoon niet in slaap komen
groetjes
r
ronnyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een beetje alcohol, of wat wiet kan je wel helpen denk ik.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alleen ghb nemen om te slapen
f
fessieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je bent al wakker omdat je 2 weken lang ook snachts ghb gebruikt. Thats it.

Weet niet hoelang je er al aanzit, en hoeveel en om welke tijd.

Als ghb is uitgewerkt (vooral hogedosisen) dan krijg je een zogeheette dopamine rebound effect.
Soort van wakker worden/blijven impuls.
Net als dat je speed pakt en je ken niet slapen.

Maar diazepam werkt prima voor de afkick. MAAAAAAAR het is niet een echt slaap middel, maar eerder een zwaar ontspannings middel. Je zei al dat die Valeriaan extra forte een beetje werkt bij hoge dosis, dat klopt omdat het ook heel mild net als valium werkt.

Je kreeg zeker van de doc maar een stuk of 5 pilletjes van 5mg

Je zou het daarmee kunnen redden, maar mij ervaring is dat het net te weinig is.

Je ken mbv valium in 2,3 dagen met ghb kappen.

Ik nam de dag dat ik helemaal stopte ermee vanaf sochtends geen gbl-ghb meer.
na 3 uurtjes ongeveer 5 mg valium. En voor het eten nog eens 5 mg.
En uurjte of 2 voor het slapen gaan 10/15 mg

Diazepam bouwt zich zegmaar op in je lichaam vanwege de lange halfwaarde tijd (48 uur, en de active metabolieten 100+ uur) en werkt heel langzaam uit.
Daarom ik het geschikt voor afkicken en werkt ook op de GABA-B receptoren net als Ghb.

Volgende dag smiddag nog 5 mg genomen en voor het slapen gaan weer 10mg

Die dag daarna (maandag) gewoon lekker je dingetjes doen werken whatever en dan is zogoed als de afkick over. Misschien moet je nog 1 dag extra wat valium nemen, maar hoefde bij mij niet.
Daarna ben je ook heus niet verslaafd aan de valium. Dan moet je eg een paar weken lang elke dag wat voor nemen, en niet 3 dagen ofzo

Gewoon cold-turkey gestopt na lange tijd gebruik ghb.

Ook als je een week ofzo gestopt bent niet weer gebeginnen omdat je je weerk lekker voelt.

Als je zonodig weer moet, wacht dan een week en neem het niet meer 24/7, niet meer op te slapen nemen en mocht je 1 of 2 dosisen willen. Pak dan bv smiddags en pak niet meer na 6en

Als de dokter je niet meer diazepam wilt voorschrijven of je nog meer vragen hebt, stuur me dan ff een PM
Mzzls

Damn, lange post btw, maar wel duidelijk he:wink:
S
SandokanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben zelf ook al lang aan de gggg, ongeveer 5 jaar met af en toe een pauze ingelast. Wil ook al lang stoppen en heb al meerdere pogingen gedaan, maar lukt niet meer. Ook het afbouwen heb ik geprobeerd, wat mij niet gaat lukken. En cold turkey heb ik meerder malen gedaan. Maar zelfs na 1 week voel ik me verrot en kan ik nog steeds niet slapen. Kom als een zombie op mijn werk en kan niet normaal funcioneren.Dan toch maar weer een gggggtje voor de nacht, slaap ik in ieder geval 2 a 3 uur. Het blijft een vicuele cirkel waar ik niet meer uitkom.
Nu mijn vraag aan jou, hoe lang heb jij gebruikt en hoeveel nam je in de nacht om maar in slaap te komen. Het lijkt zo simpel hoe je het allemaal beschrijft met Valium (Diazepam) om na 3 dagen ervan af te zijn. Ik gebruik zelf een half buisje per 2 1/2 uur en voor de nacht om de 3 uur. Ik wil er echt vanaf, ben het spuugzat en voel me niet goed meer, (hartkloppingen, vermoeidheid en er niet meer uitzien). Een radeloosje vraagt raad...
f
flugelloverLid
01-01-2024, 00:00
#8
dr beckson zei:
ik was 2 weken gelden begonnen met afkicken. (alweer)
Nou de eerste week wou ik gaan afbouwen.
nou dat lukte dus niet ging toch steeds meer nemen. :(
Toen ben ik maar gewoon gestopt maar wel onder de slaappillen valium extra forte ofzo en nog iets.
Maar moest er wel 6 per nacht van hebben anders sliep ik nog niet toen was ik dus een week gestopt.
Maar heb dit weekend weer gebruikt alleen het weekend ,
Hoe kan het dan dat ik er nu ook weer last van heb? is mijn lichaam er zo aan gewend dat ie het meteen weer herkent of zo
als ik 1 buisje neem voel ik ook nix moet er perse 1half of 2 nemen voor ik wat voel
Maar de afkick het is nu niet zo heftig als voorheen hoef niet te trillen Enzo maar voel me gewoon kut en altijd die zweet handen en niet slapen.
ben nu naar de huisarts geweest en die heeft me diazepam gegeven en daar moet ik voor het slapen gaan 1 van in nemen, maar dan slaap ik nog niet.
wat moet nou doen want ik moet echt slapen ben al bijna 2 weken wakker. en voel me super verkenkert.
weet iemand misch wat ik het beste kan doen om te slapen want heb het echt nodig overdag loop ik er bij als een zombie en s nachts ben ik wel moe maar kan gewoon niet in slaap komen
groetjes
Klik om te vergroten...


hoelang neem je al ghb dagelijk en hoeveel ml per dag ????
S
SandokanLid
01-01-2024, 00:00
#9
fessie zei:
Je bent al wakker omdat je 2 weken lang ook snachts ghb gebruikt. Thats it.

Weet niet hoelang je er al aanzit, en hoeveel en om welke tijd.

Als ghb is uitgewerkt (vooral hogedosisen) dan krijg je een zogeheette dopamine rebound effect.
Soort van wakker worden/blijven impuls.
Net als dat je speed pakt en je ken niet slapen.

Maar diazepam werkt prima voor de afkick. MAAAAAAAR het is niet een echt slaap middel, maar eerder een zwaar ontspannings middel. Je zei al dat die Valeriaan extra forte een beetje werkt bij hoge dosis, dat klopt omdat het ook heel mild net als valium werkt.

Je kreeg zeker van de doc maar een stuk of 5 pilletjes van 5mg

Je zou het daarmee kunnen redden, maar mij ervaring is dat het net te weinig is.

Je ken mbv valium in 2,3 dagen met ghb kappen.

Ik nam de dag dat ik helemaal stopte ermee vanaf sochtends geen gbl-ghb meer.
na 3 uurtjes ongeveer 5 mg valium. En voor het eten nog eens 5 mg.
En uurjte of 2 voor het slapen gaan 10/15 mg

Diazepam bouwt zich zegmaar op in je lichaam vanwege de lange halfwaarde tijd (48 uur, en de active metabolieten 100+ uur) en werkt heel langzaam uit.
Daarom ik het geschikt voor afkicken en werkt ook op de GABA-B receptoren net als Ghb.

Volgende dag smiddag nog 5 mg genomen en voor het slapen gaan weer 10mg

Die dag daarna (maandag) gewoon lekker je dingetjes doen werken whatever en dan is zogoed als de afkick over. Misschien moet je nog 1 dag extra wat valium nemen, maar hoefde bij mij niet.
Daarna ben je ook heus niet verslaafd aan de valium. Dan moet je eg een paar weken lang elke dag wat voor nemen, en niet 3 dagen ofzo

Gewoon cold-turkey gestopt na lange tijd gebruik ghb.

Ook als je een week ofzo gestopt bent niet weer gebeginnen omdat je je weerk lekker voelt.

Als je zonodig weer moet, wacht dan een week en neem het niet meer 24/7, niet meer op te slapen nemen en mocht je 1 of 2 dosisen willen. Pak dan bv smiddags en pak niet meer na 6en

Als de dokter je niet meer diazepam wilt voorschrijven of je nog meer vragen hebt, stuur me dan ff een PM
Mzzls

Damn, lange post btw, maar wel duidelijk he:wink:
Klik om te vergroten...
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je moet uitkijken dat, indien je van specialisten of huisartsen pharms (zoals Xanax/Diazepam/Valium etc) krijgt voorgeschreven, je niet verstrikt raakt in het nemen van pharms en G tegelijk. Daardoor verlies je op den duur het overzicht en de grip en raken je neurotransmitters tussen de receptoren nog meer uit balans.

Om die reden raad ik persoonlijk aan om enkel met GHB af te kicken zodat het overzichtelijk blijft en je aan de hand v/d lagere verreiste dosis per keer voor demping van withdrawals, kunt zien of je progressie maakt.

Want de halfwaardetijd van de meeste pharms is veel langer dan die van GHB waardoor je misschien elke keer denkt clean te zijn (omdat je ook weer vrij normaal slaapt), maar wanneer de pharms in het bloed teruglopen, halsoverkop opeens weer veel GHB of volop pharms nodig hebt om niet een kloppend hart, hevige opwinding, zweet handen en trillingen te krijgen.

Het is heel moelijk te zeggen hoeveel iemand nodig heeft, maar als basis stel ik altijd...

Wacht tot je de eerste onrustige signalen of hartkloppingen voelt en neem dan 33 tot maximaal 50 procent van de GHB dosis die je normaal gebruikt om geestelijk plezier te ervaren. Je hoeft van deze dosis elke keer NIETS te voelen, als de afkicks maar gedempt worden.

De frequentie maakt niet uit tijdens het afkicken! Zolang je maar telkens nèt voldoende neemt om de withdrawals te dempen. Maar zorg dat er GEEN VOLLE doseringen bij zitten, want die maken de neurotransmitters weer meer afhankelijk van de aanwezigheid van GHB in het bloed.

De nacht is het grootste opstakel, aangezien de waardes binnen 3 uur teruglopen en je klaar wakker schrikt. Maar toch raad ik aan om je tanden hiervoor stevig op elkaar te zetten en elke 2/3 uur dan maar wat te reloaden.

Naar verloop van tijd merk je dat je telkens met wat minder G door het leven kunt en op een gegeven moment echt nog hele kleine doseringen nodig hebt om rustig te blijven. Als je niet meer zweet, trilt of hartkloppingen hebt kun je proberen om helemaal niets meer te nemen maar toch G altijd bij je te hebben indien je toch nog wat hartkloppingen voelt. Het hele proces kan wel 2 maanden duren, maar meestal is er na 3 weken al forse verbetering.

Uitindelijk voel je je saai, onenthausiast, wat moe voor langere tijd maar dat is een kwestie van uitzitten. Hoewel inslapen gepaard gaat met wat vlaagjes van ongemak. Maar dit is normaal de eerste periode dat je clean bent.

Als je echt hevig verslaafd bent raad ik aan om èèn instantie te zoeken die jou gaat helpen en ervaring heeft met GHB verslaving. Huisarten die de patient wat voorschrijven hebben geen idee hoe link dat wel niet is, een patient dient onder toezicht heel nauw z'n doseringen te nemen en dit is geen coke/smack verslaving of slapeloosheid maar een kwestie van leven of dood.

Niets mag langs elkaar heen werken, neureologisch moet alles weer heel trapsgewijs worden afgebouwd naar de normale toestand. En met pharms of G moeten de verhoudingen zo nauw zijn dat daar een gediplomeerde voor moet komen kijken, of iemand die zich heel bewust is van z'n eigen lichaam en geest en wat medische kennis heeft.

Want teveel G of pharms betekend geen progressie, en te weinig kan gevaarlijke withdrawals opleveren.

De rest van je leven de neurotransmitters laten lopen door altijd maar wat te nemen is grote afhankelijkheid want op vakantie kun je niet ongestoord zonder een apothekers doosje. En je moet maar afwachten hoe het buitenlandse beleid is.

Kortom: Als je merkt dat je niet in staat bent zelf af te kicken, zoek gediplomeerde hulp en vertel ze dat GHB afkicks waar niet naar omgegeken wordt met de kennis ervan, ernstige gevolgen kan hebben. GHB verslaving is bij veel huisarten en specialisten niet bekend, en dit is GEEN benzo verslaving of verslaving aan kalmerende middelen/opiaten en mag daar geenzins mee vergeleken worden.

Als er ook sprake van geestelijke verslaving is het wel een ernstige situatie, want dan is er continue de verleiding om weer een VOLLE dosis te nemen. En dat zou het toch al zeer moelijke proces in een slurend traject duwen.

GHB werkt naar verluid op de GABA (zowel A als B!) en dopamine.

Er zijn verdenkingen dat GHB ook acetylcholine beinvloed, met name blokkering tijdens withdrawals. Dit zou ook de afkicks kunnen verklaren in een vergevorderd stadium als een stokkend hart, opwinding, hallucinaties, delirium en moeite met ademhalen op opzwelling (expanderende aderen, met name handen en hals).
S
SandokanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Atropa zei:
Je moet uitkijken dat, indien je van specialisten of huisartsen pharms (zoals Xanax/Diazepam/Valium etc) krijgt voorgeschreven, je niet verstrikt raakt in het nemen van pharms en G tegelijk. Daardoor verlies je op den duur het overzicht en de grip en raken je neurotransmitters tussen de receptoren nog meer uit balans.

Om die reden raad ik persoonlijk aan om enkel met GHB af te kicken zodat het overzichtelijk blijft en je aan de hand v/d lagere verreiste dosis per keer voor demping van withdrawals, kunt zien of je progressie maakt.

Want de halfwaardetijd van de meeste pharms is veel langer dan die van GHB waardoor je misschien elke keer denkt clean te zijn (omdat je ook weer vrij normaal slaapt), maar wanneer de pharms in het bloed teruglopen, halsoverkop opeens weer veel GHB of volop pharms nodig hebt om niet een kloppend hart, hevige opwinding, zweet handen en trillingen te krijgen.

Het is heel moelijk te zeggen hoeveel iemand nodig heeft, maar als basis stel ik altijd...

Wacht tot je de eerste onrustige signalen of hartkloppingen voelt en neem dan 33 tot maximaal 50 procent van de GHB dosis die je normaal gebruikt om geestelijk plezier te ervaren. Je hoeft van deze dosis elke keer NIETS te voelen, als de afkicks maar gedempt worden.

De frequentie maakt niet uit tijdens het afkicken! Zolang je maar telkens nèt voldoende neemt om de withdrawals te dempen. Maar zorg dat er GEEN VOLLE doseringen bij zitten, want die maken de neurotransmitters weer meer afhankelijk van de aanwezigheid van GHB in het bloed.

De nacht is het grootste opstakel, aangezien de waardes binnen 3 uur teruglopen en je klaar wakker schrikt. Maar toch raad ik aan om je tanden hiervoor stevig op elkaar te zetten en elke 2/3 uur dan maar wat te reloaden.

Naar verloop van tijd merk je dat je telkens met wat minder G door het leven kunt en op een gegeven moment echt nog hele kleine doseringen nodig hebt om rustig te blijven. Als je niet meer zweet, trilt of hartkloppingen hebt kun je proberen om helemaal niets meer te nemen maar toch G altijd bij je te hebben indien je toch nog wat hartkloppingen voelt. Het hele proces kan wel 2 maanden duren, maar meestal is er na 3 weken al forse verbetering.

Uitindelijk voel je je saai, onenthausiast, wat moe voor langere tijd maar dat is een kwestie van uitzitten. Hoewel inslapen gepaard gaat met wat vlaagjes van ongemak. Maar dit is normaal de eerste periode dat je clean bent.

Als je echt hevig verslaafd bent raad ik aan om èèn instantie te zoeken die jou gaat helpen en ervaring heeft met GHB verslaving. Huisarten die de patient wat voorschrijven hebben geen idee hoe link dat wel niet is, een patient dient onder toezicht heel nauw z'n doseringen te nemen en dit is geen coke/smack verslaving of slapeloosheid maar een kwestie van leven of dood.

Niets mag langs elkaar heen werken, neureologisch moet alles weer heel trapsgewijs worden afgebouwd naar de normale toestand. En met pharms of G moeten de verhoudingen zo nauw zijn dat daar een gediplomeerde voor moet komen kijken, of iemand die zich heel bewust is van z'n eigen lichaam en geest en wat medische kennis heeft.

Want teveel G of pharms betekend geen progressie, en te weinig kan gevaarlijke withdrawals opleveren.

De rest van je leven de neurotransmitters laten lopen door altijd maar wat te nemen is grote afhankelijkheid want op vakantie kun je niet ongestoord zonder een apothekers doosje. En je moet maar afwachten hoe het buitenlandse beleid is.

Kortom: Als je merkt dat je niet in staat bent zelf af te kicken, zoek gediplomeerde hulp en vertel ze dat GHB afkicks waar niet naar omgegeken wordt met de kennis ervan, ernstige gevolgen kan hebben. GHB verslaving is bij veel huisarten en specialisten niet bekend, en dit is GEEN benzo verslaving of verslaving aan kalmerende middelen/opiaten en mag daar geenzins mee vergeleken worden.

Als er ook sprake van geestelijke verslaving is het wel een ernstige situatie, want dan is er continue de verleiding om weer een VOLLE dosis te nemen. En dat zou het toch al zeer moelijke proces in een slurend traject duwen.

GHB werkt naar verluid op de GABA (zowel A als B!) en dopamine.

Er zijn verdenkingen dat GHB ook acetylcholine beinvloed, met name blokkering tijdens withdrawals. Dit zou ook de afkicks kunnen verklaren in een vergevorderd stadium als een stokkend hart, opwinding, hallucinaties, delirium en moeite met ademhalen op opzwelling (expanderende aderen, met name handen en hals).
Klik om te vergroten...

Ontzettend bedankt voor je reactie en eerlijkheid, hier heb ik veel steun aan....
Het is fijn om te weten dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat je dit ook als serieus beschouwt. Heb je reactie dan ook meerder malen gelezen. Hieronder mijn begin van afkicken:
Ik ben dan toch maar met lood in mijn schoenen naar de huisarts gegaan.
Mijn huisarts heeft hier geen ervaring mee en heeft mij een verwijsbrief meegegeven voor het CAD.
Wel heb ik door alle sites gelezen te hebben, gevraagd om Xanax ( 5mg per pil).
Gelukkig heb ik dit gekregen en ben ik alvast begonnen met afbouwen. S 'ochtends voor het werk een half pilletje (8.00 uur) genomen om rustig te blijven. Na ongeveer 2 uur nog een half pilletje, omdat ik erge last had van hartkloppingen en onrust en een benauwd gevoel op de borst.
Pas na de middag mijn 1e Gtje gehad, waardoor ik weer iets fitter werd en de lichamelijk/geestelijke klachten direct verdwenen. Na 2 uurtjes weer een Gtje, nu ong. een kwartje van het buisje. Tot s 'avonds na 18.00-19.00 uur geen G meer. Rond 20.00 uur een Xanax 5 mg genomen en om 22.00 uur nog één. Je wordt hier ontzettend loom en ontspannen van en ik kan haast niet meer op mijn benen staan, alles is zwaar. Als je dat voelt, ga dan naar bed. Leg de Xanax voor de zekerheid naast je bed met water. Ik heb de eerste nacht zeer goed geslapen, wel na 3 uur wakker, gewoon blijven liggen of nog een half pilletje innemen.
Ik heb tot aan mijn wekker heerlijk geslapen. En dat is werkelijk lang geleden.
Ik ben nu 3 dagen verder en heb 3 goede nachten gehad. Wel steeds na 3 uur wakker, maar val dan weer in slaap zonder Xanax bij te nemen. Door het in slaap komen met G, moest ik ook heel veel plassen s 'nachts, nu geen last meer van. Door de goede nachten ben ik geneigd om overdag ook minder te nemen, dit gaat mij steeds makkelijker af. Pas i.d.d. op met de lange uitwerking van Xanax. Dit werkt ruim 8 uur, G maar 3 uur. Neem nooit samen!!!!! Houd de tijd in de gaten van wanneer en hoeveel...Ik ben i.i.g op de goede weg, s 'nachts geen G meer gehad, een enorme overwinning en het valt tot nu toe reuze mee. Nu, vandaag een afspraak maken bij het CAD. Dat wordt mijn 2e stap naar een G-loze toekomst. En een voordeel van minder G in je lijf is dat je er al een stuk beter uit gaat zien. ..

Ik ga ervoor...Een iets minder radeloosje
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sterkte man, ik heb zelf m'n maatschappelijke bestaan gewoon voort kunnen zetten en gewoon naar m'n werk gegaan e.d. Enige wat ik dus moest doen is telkens stiekem wat nemen om geen hartkloppingen en opwinding te krijgen. Ik was fors verslaafd en gebruikte 12 tot wel meer dan 20 doseringen GBL per dag.

Ben gedurende de hele tijd wezen sporten en m'n hele kracht en conditie programma gewoon voortgezet. Zag er niet slecht uit en eigenlijk was er ook geen verschil behalve dan dat ik gebonden was aan het nemen van een onderhoudsdosis. Dat, en echt 24/7 bere geil. Wat ik op een gegeven moment wel zat was. Voor de rest heeft niemand wat gemerkt. En ik was minder enthausiast, ik was ook niet meer gevoelloos, maar wel grijser en soberder.

Voor de rest weet ik niet wat die GBL van binnen heeft gedaan, maar goed, dat is m'n zonde in het leven dan eventueel. Want voor de rest altijd zorgzaam met m'n lichaam omgegaan. Korte en lange termijn geheugen zijn nog steeds ijzersterk. Heb me ook nooit echt slecht gevoelt maar meer afhankelijk van het spul en die gedachte is het naarste van een GHB verslaving.

Want geestelijk kun je vaak van de een op de andere dag stoppen, tenminste ik wel alleen m'n lichaam liet dat niet toe. Het was totaal geen cravingskwestie maar puur een te bewandelen pad om neureologisch alles weer terug te zetten naar het oude niveau zonder dat het lichaam GHB nodig heeft om z'n vitale functies te kunnen uitvoeren.

Voor de rest als je afkicks opvangt is het ook minimaal schadelijk alleen om uit het plakkende spinnenweb te komen is gewoon een hele opgave. Als je withdrawals negeert zullen er wel zeer ernstige gevolgen zijn die dodelijk kunnen aflopen. Ik veronderstel dat het bloed niet meer goed z'n werk kan doen en de bloedsomloop min of meer langzaam vertraagt en stilvalt.

Goed opgevangen afkicks is naar mijn gevoel een licht verschil in bloeddruk, lichaamstempratuur en hartslag in rust. Niets drastisch.

Het grootste gevaar zit hem dan ook in niet weten wat een G verslaving is, zonder G komen te zitten afkicks krijgen en dan niets meer op tijd kunnen krijgen, of hardnekkig G blijven vermijden omdat je ervan af wilt.

Btw, hou me hier op de hoogte wat het CAD weet over G verslaving.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
In mijn geval is de geestelijke verslaving toch een pak erger. Dagelijks je lichaam enkele uren zonder ghb zette moet wel voldoende zijn.

Waar ik mezelf zorgen om maak is dat zoveel ghb nemen lichaamlijk niets kapot maakt. Als ik een paar dagen stop voel ik me terug kiplekker, en dan praat ik mezelf misschien leugens aan dat het allemaal geen kwaad kan. Volgens mij zijn er nog altijd geen studies die aantonen dat ghb schade aanricht, terwijl ik in mijn achterhoofd misschien wel weet dat het om sporadisch gebruik gaat. Ben ooit ergens tegen gekomen dat ze ratten constant ghb gaven, en die bleken langer te leven dan de andere ratten.

Ghb werkt als een soort demper op je gevoelens.
Ik zie mijn geluk als een grafiek. De lijn ligt constanter en gemiddeld hoger zonder ghb, maar met ghb heb je meer pieken en dalen. Het zijn die pieken die het moeilijk maken om er af te blijven.

Na een week ghb gebruik zie je er inderdaad al stukken beter uit, eigenlijk al reden genoeg om het te laten. Steeds die gedachte, 'nog eentje, eentje kan toch geen kwaad, waarom niet...'
s
stynLid
01-01-2024, 00:00
#14
gbl afkick is vooral door sodium tekort :) ( heb ik ondervonden ) als je benen paars en heel loom aanvoelen ,, ( ik denk in geroosterde salami zit veel sodium in ( zover ik nu op de voedingspakjes heb gekeken ) ,, je komt vooral door een tekort aan sodium lichamelijke effecten tegen ,, eet veel dingen waar superveel sodium inzitten en je lichamelijke afkick is veel makkelijker dan ,,,, :) test het eens uit ,,,, ( ben van belgie ,, probeer beetje nederlands te praten hehe ) ,,,
M
MandysssLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hallo,
Een hele tijd geleden heb ik jullie allemaal eens laten weten dat ik wilde gaan afkicken. Ben heel wat hulp en instanties wijzer geworden, mede dankzij dit forum. Ben na 5 jaar gebruiken eindelijk eraf en voel me erg goed. Heb het verhaal op geschreven op mijn eigen pagina die je best even mag bekijken. Laat er ook iets weten over afbouwschema's

Wil iedereen die me heeft gemotiveerd op dit forum bedanken. Heb er veel steun aan gehad.
Iedereen die nog moet afkicken wens ik heel erg veel sterkte toe.
Mijn pagina: http://www.xead.nl/ghb-het-leek-zo-onschuldig
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mandysss zei:
Hallo,
Een hele tijd geleden heb ik jullie allemaal eens laten weten dat ik wilde gaan afkicken. Ben heel wat hulp en instanties wijzer geworden, mede dankzij dit forum. Ben na 5 jaar gebruiken eindelijk eraf en voel me erg goed. Heb het verhaal op geschreven op mijn eigen pagina die je best even mag bekijken. Laat er ook iets weten over afbouwschema's

Wil iedereen die me heeft gemotiveerd op dit forum bedanken. Heb er veel steun aan gehad.
Iedereen die nog moet afkicken wens ik heel erg veel sterkte toe.
Mijn pagina: http://www.xead.nl/ghb-het-leek-zo-onschuldig
Klik om te vergroten...


Sorry maar de info op die site is niet echt up to date...

Bv:
Het is uitgevonden rond 1960 en is nadat het is uitgevonden gebruikt als een narcose middel.
Klik om te vergroten...

Dit moet zijn:
De eerste poging tot synthese van GHB werd uitgevoerd in 1874 door de Rus Alexander Mikhailovitsj Zaitsev
Klik om te vergroten...

En:
Het is in Nederland jaren lang in de Smart Shop verkrijgbaar geweest en pas in 1980 verboden verklaard.
Klik om te vergroten...

Dit moet zijn:
In Nederland valt GHB sinds 1 januari 2002 onder de opiumwet, voorheen alleen onder de Wet op de Geneesmiddelenvoorziening. Tot 7 mei 1996 was het middel verkrijgbaar als legale chemische stof. De Inspectie voor de Gezondheidszorg heeft de verkoop verboden op grond van de Wet op de Geneesmiddelenvoorziening.
Klik om te vergroten...

En er staan een paar aardige spelfouten in je verhaal.. :flushed:

Ik ben zelf ook ghb verslaafd geweest en nu al meer dan een half jaar clean,goed van je dat je je je ervaringen met andere wil delen maar doe dan wel even goed je huiswerk..
L
LifemetXghbVerslLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben ook de vrouw van een gebruiker die het niet mocht weten, maar ik wist en kon telkens als het dan toch uitkwam knokken voor ons bestaan. En wat ik wel kan zeggen als er dingen mis gaan door eht gebruik van de G is dat eht schuld gevoel wat je er van kan krijgen als je nuchter bent je nog harder trekt naar de G! Ik weet neit hoelang je gebruikt, maar wat ik wel heb gehoord is dat de 1ste periode van gebruik een gevoel geeft van ik kan alles. Maar hoe alnger je gebruikt hoe passiever je kan worden. Er kwam bij mijn man buiten zijn werk om niets meer uit zijn handen. Ook kwamen er steeds meer kwalen spier trekken onrustige benen, vaak plassen snachts en hoofdpijn. Ik wens je sterkte in je keuzes maar onhoud de gene die niet gebruikt ervaard een andere jij geloof me.
Flugeltje zei:
Ik sport vrij intensief. Ik doe aan krachttraining en na elke training een potje ghb en ik ben dolgelukkig. Het voldaan gevoel van je trainingen met ghb. Ghb zou ook nog eens anabool werken... allemaal dingen die het niet makkelijker maken om eraf te blijven, en toch weet ik dat ik alles maar blijf goed praten. Heb zelfs een vriendin leren kennen die absoluut niet mag merken dat ik ghb gebruik. Met deze frequentie gaat ze het vroeg of laat toch merken, en dan verlies ik haar ook nog eens :(
Klik om te vergroten...
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat een ellende, ik lees in korte tijd zoveel problemen over ghb hier op dit moment. Sterkte
s
sprookjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hey....hoi allemaal. Net geregistreerd. Best spannend. Net de relatie verbroken, door wie ik 2 1/2 jaar geleden kennis heb gemaakt met mijn eerste drugs. Ik wordt vlgd maand 49. Kan je nagaan.
Heb in het begin echt genoten van alle nieuwe en spannende dingen.
Ik gebruikte GHB en af en toe klein beet xtc of MDNA. Ging prima zolang het af en toe was.
De relatie ging steeds moeizamer, ellende in de familie en erg ongelukkig en gespannen met de situatie, ben ik het laatste half jaar steeds mee G gaan gebruiken.

De laatste paar maanden in ieder geval dagelijks en de laatste weken zo'n 8 tot 10 x per dag 3.5 ml.
Ik zag er niet meer uit. Net een wasbeertje. Zo zwart waren de kringen om mijn ogen.

Ik ben weggegaan bij mijn (ex) vriend en had klein flesje G meegenomen.
Had me voor genomen om dat te gebruiken bij speciale gelegenheden. MISSSSSS!!!!!!
Ik nam gewoon paar x per dag.

Toen ik 3 dagen geleden weer na 3 uurtjes slapen wakker werd, was ik het zat en heb het flesje leeggegooid in de gootsteen.

Zo dat kon ik niet meer pakken.

Voelde en voel me heel trots en sterk daarover.

Maar,
Nu heb ik alprazolam 0.5 mg zowiezo altijd in huis , dus dat neem ik 3 a 4 x per dag.
Op zich gaat het heel goed. Zie er nu al weer beter uit en direkt de eerste nacht, na een dag zonder G sliep ik al door.
Allemaal prima dus. Denk ik dan.

Maar,
Die hartkloppingen!!!!!!! Daar wordt ik echt gek van. En die onrust in mn lijf. Jeetje.
M'n conditie is ook nul. Als ik iets qua inspanning doe dan bonst m'n hart er bijna uit.Moet ik volgende week ook nog verhuizen en t huis schilderen. Hellup!!!

Vraag is nu;
Doe ik het wel goed?
Kan het kwaad en/ of is het gevaarlijk wat ik nu doe?
Had ik toch beter wat kunnen afbouwen?
Hoelang duurt het als ik zo doorga, tot mijn lichaam weer normaal is?

Wat een vragen he. Nou ja...k hoop dat er iemand met verstand van zaken kan antwoorden.

Groet Sprookje
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#20
Weten mensen dat je bij Brijder Hoofddorp een GHB afbouwprogramma kan volgen met door de instelling verstrekte (farmaceutische-) GHB?? Mijns inziens een veilige en gecontroleerde manier om van ghb verslaving af te komen. Nauwelijks/geen wachtlijst! Succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."