#1
Dit is al heeeel oud nieuws(2003)...maar bedankt voor de waarschuwing though.... ![:grin:]()
Bij 500mics is een psychose wel aanwezig. Gelukkig was dit bij mij niet het geval. *phew*Intoxication zei:Chris Pontius zei:500 mics?![]()
iedereen kiest zelf wat hij/zij in zn lichaam gooit, dat is je eigen verantwoordelijk, statistisch gezien zullen er altijd doden vallen bij 1 pil bvb dit meisje en geen doden bij 500mics zoals deze meneer.. het hangt er ook allemaal vanaf he, 15 jaar komaan zeg, had toen zelfs nog niet geblowed
Intoxication zei:iedereen kiest zelf wat hij/zij in zn lichaam gooit, dat is je eigen verantwoordelijk, statistisch gezien zullen er altijd doden vallen bij 1 pil bvb dit meisje en geen doden bij 500mics zoals deze meneer.. het hangt er ook allemaal vanaf he, 15 jaar komaan zeg, had toen zelfs nog niet geblowed
Dr Gonzo zei:Dit is al heeeel oud nieuws(2003)...maar bedankt voor de waarschuwing though....![]()
Ben ik een slechte persoon als ik batsen las ipv bashen?Chris Pontius zei:Intoxication zei:iedereen kiest zelf wat hij/zij in zn lichaam gooit, dat is je eigen verantwoordelijk, statistisch gezien zullen er altijd doden vallen bij 1 pil bvb dit meisje en geen doden bij 500mics zoals deze meneer.. het hangt er ook allemaal vanaf he, 15 jaar komaan zeg, had toen zelfs nog niet geblowed
Ik heb het niet alleen over de directe schade van een stof. Ik heb het natuurlijk ook over omstandigheden die tot de dood kunnen leiden.
Juist omdat ze 15 was vind ik het triest om dat soort dingen te zeggen. Zo'n puber meisje is zo beïnvloedbaar als de pest en kun je amper verantwoordelijk houden.
Wel makkelijk; 15 jarige dode meisjes bashen.
DutchCookie zei:Flexx zei:Andyy zei:tja.. zielig verhaal, en natuurlijk heel erg voor die ouders.. maar zo zie je ook wel weer hoe dom sommige mensen wel niet zijn![]()
dom vind ik een beetje kort door de bocht...
gewoon niet goed voorgelicht, niet volwassen genoeg, nog niet verantwoordelijk genoeg dat lijkt me eerder..
als je 12 bent is er een ding wat je weet over drugs, dat het slecht voor je is. ik ga ervan uit dat iedere puber dit dus weet. met ook maar een klein beetje verstand ga je dingen eerst uitzoeken voordat je ze gaat doen als iedereen al tegen je heeft gezegd dat het gevaarlijk is. je gaat toch ook niet elastiekjes aan je been binden en dan van een brug afspringen omdat je zo graag wil bungee jumpen? het is en blijft je eigen verantwoordelijkheid, hoe puber je ook mag zijn.

hetzelfde.Flexx zei:Mooi verwoord TRAVOLTA ben het helemaal met je eens![]()
TRAVOLTA zei:hmm ben ik t toch niet helemaal mee eens hoor.
uiteraard weet iedereen op die leeftijd wle dat drugs slecht zijn, dat je van roken kanker krijgt en dat alcohol nou ook niet echt bevordelijk is voor je gezondheid. en ook over die anderen middelen krijgen ze genoeg voorlichting; maar toch gaat -iedereen!- er uiteindelijk mee experimenteren. en de meeste mensen hebben wel eens een keer te veel gedronken. de een heeft wat meer geluk dan de ander en die belandt gewoon een avond boven de wc met een kater, maar een ander beland in het ziekenhuis en sterft er mogelijk zelfs aan. en deze mensen wisten ook dat het niet goed voor ze was, wat de risisco's waren maar deden het alsnog.
't zelfde geld voor roken, dat proberen de meeste ook een keer, d'r is niks aan, en vervolgens blijven ze 't proberen tot ze 't wel lekker vinden (of om gewoon bij de groep te horen). en raken ook al snel verslaafd, tsja, je krijgt er inderdaad longkanker van maar "dat gebeurt mij toch zeker niet?" denken ze dan wss.
en dit is volgens mij gewoon het zelfde. ze had het al eerder gedaan staat in het bericht, mogelijk door groepsdruk of door nieuwsgierigheid en deed 't nu weer maar heeft teveel gepakt/te weinig gedronken/niet laten testen of een combinatie van alledrie, maar ze verwachtte nooit dat haar (!) zou gebeuren waar je normaal alleen over in de krant leest.
vind 't in erg geval erg sneu dat mensne hier zo reageren. ik durf te wedden dat 95% van dit board wel eens onverantwoord drugs heeft gebruikt (als 't dat niet al is): te veel nemen/niet laten testen/te vaak gebruiken/combineren/deelnemen aan het verkeer/en noem maar op. heel veel mensen hebben dr nou eenmaal geluk mee maar af en toe heeft er toch iemand pech, en om dan zo te reageren..![]()
![]()
DutchCookie zei:ik zal het je nog sterker vertellen, ik ga al jaren lang onverantwoord met drugs om, ik weet dat dit niet slim is maar ik heb me er wel vaak genoeg over ingelezen. ik weet alles van de risico's en ik weet wat ik moet doen als het misgaat, alsnog blijf ik onverantwoord met drugs omgaan. ben ik dom bezig? NATUURLIJK, ik ben een van de grootste assholes die er zijn. ik ben degene die zegt wat mensen niet willen horen. ik ben degene die doet wat mensen niet goed vinden. ik ben degene die je nooit zou willen zijn.
maar dat neemt nog niet weg dat deze mensen heel dom bezig zijn
tuurlijk gaat dit alleen over mezelf maar het is je eigen keuze dom te zijn of niet. ookal ben je dom geboren dan is er nog de keuze niet zo dom te zijn.
luchtigtoetje zei:moet zeggen dat mijn eerste keer xtc ook on doordacht en spontaan was. ik was wel 7 jaar ouder en werd goed voorgelicht door iemand die ik vertrouw en als vriend beschouw. Dus dat scheelt dan weer. Maar ik gooide hem naar binnen en zei toen, oh ja, het is mn 1e keer, moet ik iets weten?![]()
mooie avbond was dat.
TRAVOLTA zei:luchtigtoetje zei:moet zeggen dat mijn eerste keer xtc ook on doordacht en spontaan was. ik was wel 7 jaar ouder en werd goed voorgelicht door iemand die ik vertrouw en als vriend beschouw. Dus dat scheelt dan weer. Maar ik gooide hem naar binnen en zei toen, oh ja, het is mn 1e keer, moet ik iets weten?![]()
mooie avbond was dat.
mijne was ook nog al onverstandig, 16 jaar, verhalen gehoord en van een vreemde (erg erg erg) een pilletje gehaald. deze dan gedeeld met iemand die t een keer eerder had gedaan. was gelukkig geen rotzooi en verliep goed. moest ook pas naderhand horen waar ik op moest letten.
ga er nu gelukkig een stuk verstandiger mee om![]()
Flameon zei:Kan me het verhaal nog herinneren, erg dat het voor die meid zo is moeten aflopen!
Ondanks onverantwoord gebruik, ik denk dat het een kwestie van onvermogen is geweest
atbboy zei:Ben je wel goed hard gegaan, altijd tot het maximale gaan!
Risico`s horen er gewoon bij.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."