Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[XTC] Te veel pillen, geen vocht

[XTC] Te veel pillen, geen vocht

68 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
TRAVOLTA zei:
spacelord zei:
Einstein zei:
Herkenbaar. Er is hier nog nooit zoveel liefde onder één dak geweest als die keer dat ik ze uit moest leggen wat ik te maken had met drijfgaspatronen voor slagroom. Ben toen nog vergeleken met lijmsnuivers en weet ik veel wat al niet, achteraf vind ik het zelfs flink beledigend.
Klik om te vergroten...

Sja, ze kunnen er niet aan doen dat ze zo onwetend zijn
Klik om te vergroten...

onwetend is 1 ding, maar niet meer willen leren/luisteren is wat anders. beetje bekrompen boerse mentaliteit. wat ons vreemd is willen we niet leren kennen, laat staan er gebruik van maken
Klik om te vergroten...

En dat heb je op dat moment ook maar te accepteren van je ouders, hoe scheef het ook mag lijken op dat moment.

Btw: als ik 15 was en graag uit wou gaan; no way in hell dat ik me dan om de twee uur ging melden bij een nabij gelegen terrasje bij m'n ouders.. Zal dat meiske ook wel gedacht hebben.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#2
NorthernLightBE zei:
Al had ze de laatste tijd, net als haar hartsvriendin Kim Dijkman (17), plannen om naar de politieschool te gaan en een opleiding tot agent te volgen.
Klik om te vergroten...

Het blijft jammer, dit had met een beetje goede voorlichting voorkomen kunnen worden.
Klik om te vergroten...
Dat ze naar de politieschool wou? :tearsofjoy:
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ook een beetje dom van die EHBD'ers dat ze haar weg hebben laten gaan toen het weer ging, in plaats van haar nog even ter observatie te houden en wat te laten drinken...
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flexx zei:
Dit kan toch niet na 1 xtc pil gebeurd zijn?
Klik om te vergroten...

Je hebt het verhaal gelezen? Blijkbaar niet :grin:
F
FlexxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee klopt heb het vanmiddag beetje (te) snel door gelezen

jammer en triest voor de nabestaanden dat dit soort dingen gebeuren
ik denk dat het ook wel is goed om dit soort dingen te lezen zodat je weet waar je voor moet oppassen enzo
maar verder ben Ik ben van mening dat xtc mits het op een verantwoorde manier gebruikt word best een redelijk veilige drugs
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
als het getest is en zonder rotzooi blijkt, goed gedoseerd is en daarna goed gedronken word en een ervaren iemand erbij is (tenzij je zelf ervaren bent natuurlijk) dan is het zeker best veilig. Niet minder veilig dan alcohol in ieder geval.
F
FlexxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Andyy zei:
tja.. zielig verhaal, en natuurlijk heel erg voor die ouders.. maar zo zie je ook wel weer hoe dom sommige mensen wel niet zijn :wink:
Klik om te vergroten...

dom vind ik een beetje kort door de bocht...
gewoon niet goed voorgelicht, niet volwassen genoeg, nog niet verantwoordelijk genoeg dat lijkt me eerder..
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flexx zei:
Andyy zei:
tja.. zielig verhaal, en natuurlijk heel erg voor die ouders.. maar zo zie je ook wel weer hoe dom sommige mensen wel niet zijn :wink:
Klik om te vergroten...

dom vind ik een beetje kort door de bocht...
gewoon niet goed voorgelicht, niet volwassen genoeg, nog niet verantwoordelijk genoeg dat lijkt me eerder..
Klik om te vergroten...

als je 12 bent is er een ding wat je weet over drugs, dat het slecht voor je is. ik ga ervan uit dat iedere puber dit dus weet. met ook maar een klein beetje verstand ga je dingen eerst uitzoeken voordat je ze gaat doen als iedereen al tegen je heeft gezegd dat het gevaarlijk is. je gaat toch ook niet elastiekjes aan je been binden en dan van een brug afspringen omdat je zo graag wil bungee jumpen? het is en blijft je eigen verantwoordelijkheid, hoe puber je ook mag zijn.

dat neemt natuurlijk niet weg dat het heel erg zielig is voor de ouders, maar ik kan nou niet echt meedelijden hebben met het meisje. hoe hard dit ook klinkt ik bedoel het niet kut.
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#9
DutchCookie zei:
Flexx zei:
Andyy zei:
tja.. zielig verhaal, en natuurlijk heel erg voor die ouders.. maar zo zie je ook wel weer hoe dom sommige mensen wel niet zijn :wink:
Klik om te vergroten...

dom vind ik een beetje kort door de bocht...
gewoon niet goed voorgelicht, niet volwassen genoeg, nog niet verantwoordelijk genoeg dat lijkt me eerder..
Klik om te vergroten...

als je 12 bent is er een ding wat je weet over drugs, dat het slecht voor je is. ik ga ervan uit dat iedere puber dit dus weet. met ook maar een klein beetje verstand ga je dingen eerst uitzoeken voordat je ze gaat doen als iedereen al tegen je heeft gezegd dat het gevaarlijk is. je gaat toch ook niet elastiekjes aan je been binden en dan van een brug afspringen omdat je zo graag wil bungee jumpen? het is en blijft je eigen verantwoordelijkheid, hoe puber je ook mag zijn.
Klik om te vergroten...

hmm ben ik t toch niet helemaal mee eens hoor.
uiteraard weet iedereen op die leeftijd wle dat drugs slecht zijn, dat je van roken kanker krijgt en dat alcohol nou ook niet echt bevordelijk is voor je gezondheid. en ook over die anderen middelen krijgen ze genoeg voorlichting; maar toch gaat -iedereen!- er uiteindelijk mee experimenteren. en de meeste mensen hebben wel eens een keer te veel gedronken. de een heeft wat meer geluk dan de ander en die belandt gewoon een avond boven de wc met een kater, maar een ander beland in het ziekenhuis en sterft er mogelijk zelfs aan. en deze mensen wisten ook dat het niet goed voor ze was, wat de risisco's waren maar deden het alsnog.

't zelfde geld voor roken, dat proberen de meeste ook een keer, d'r is niks aan, en vervolgens blijven ze 't proberen tot ze 't wel lekker vinden (of om gewoon bij de groep te horen). en raken ook al snel verslaafd, tsja, je krijgt er inderdaad longkanker van maar "dat gebeurt mij toch zeker niet?" denken ze dan wss.

en dit is volgens mij gewoon het zelfde. ze had het al eerder gedaan staat in het bericht, mogelijk door groepsdruk of door nieuwsgierigheid en deed 't nu weer maar heeft teveel gepakt/te weinig gedronken/niet laten testen of een combinatie van alledrie, maar ze verwachtte nooit dat haar (!) zou gebeuren waar je normaal alleen over in de krant leest.

vind 't in erg geval erg sneu dat mensne hier zo reageren. ik durf te wedden dat 95% van dit board wel eens onverantwoord drugs heeft gebruikt (als 't dat niet al is): te veel nemen/niet laten testen/te vaak gebruiken/combineren/deelnemen aan het verkeer/en noem maar op. heel veel mensen hebben dr nou eenmaal geluk mee maar af en toe heeft er toch iemand pech, en om dan zo te reageren.. :openmouth:
:wave:
F
FlexxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mooi verwoord TRAVOLTA ben het helemaal met je eens :)
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flexx zei:
Mooi verwoord TRAVOLTA ben het helemaal met je eens :)
Klik om te vergroten...
hetzelfde.
Ik ben zeker dat er al iedereen hier 1 keer onverantwoordelijk gebruikt heeft...
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn vader heeft haar nog gereanimeerd op de intensive care, maar tevergeefs zoals je kunt lezen, erg verhaal dit hoor.
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#13
TRAVOLTA zei:
hmm ben ik t toch niet helemaal mee eens hoor.
uiteraard weet iedereen op die leeftijd wle dat drugs slecht zijn, dat je van roken kanker krijgt en dat alcohol nou ook niet echt bevordelijk is voor je gezondheid. en ook over die anderen middelen krijgen ze genoeg voorlichting; maar toch gaat -iedereen!- er uiteindelijk mee experimenteren. en de meeste mensen hebben wel eens een keer te veel gedronken. de een heeft wat meer geluk dan de ander en die belandt gewoon een avond boven de wc met een kater, maar een ander beland in het ziekenhuis en sterft er mogelijk zelfs aan. en deze mensen wisten ook dat het niet goed voor ze was, wat de risisco's waren maar deden het alsnog.

't zelfde geld voor roken, dat proberen de meeste ook een keer, d'r is niks aan, en vervolgens blijven ze 't proberen tot ze 't wel lekker vinden (of om gewoon bij de groep te horen). en raken ook al snel verslaafd, tsja, je krijgt er inderdaad longkanker van maar "dat gebeurt mij toch zeker niet?" denken ze dan wss.

en dit is volgens mij gewoon het zelfde. ze had het al eerder gedaan staat in het bericht, mogelijk door groepsdruk of door nieuwsgierigheid en deed 't nu weer maar heeft teveel gepakt/te weinig gedronken/niet laten testen of een combinatie van alledrie, maar ze verwachtte nooit dat haar (!) zou gebeuren waar je normaal alleen over in de krant leest.

vind 't in erg geval erg sneu dat mensne hier zo reageren. ik durf te wedden dat 95% van dit board wel eens onverantwoord drugs heeft gebruikt (als 't dat niet al is): te veel nemen/niet laten testen/te vaak gebruiken/combineren/deelnemen aan het verkeer/en noem maar op. heel veel mensen hebben dr nou eenmaal geluk mee maar af en toe heeft er toch iemand pech, en om dan zo te reageren.. :openmouth:
:wave:
Klik om te vergroten...


ik zal het je nog sterker vertellen, ik ga al jaren lang onverantwoord met drugs om, ik weet dat dit niet slim is maar ik heb me er wel vaak genoeg over ingelezen. ik weet alles van de risico's en ik weet wat ik moet doen als het misgaat, alsnog blijf ik onverantwoord met drugs omgaan. ben ik dom bezig? NATUURLIJK, ik ben een van de grootste assholes die er zijn. ik ben degene die zegt wat mensen niet willen horen. ik ben degene die doet wat mensen niet goed vinden. ik ben degene die je nooit zou willen zijn.
maar dat neemt nog niet weg dat deze mensen heel dom bezig zijn
tuurlijk gaat dit alleen over mezelf maar het is je eigen keuze dom te zijn of niet. ookal ben je dom geboren dan is er nog de keuze niet zo dom te zijn.
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#14
DutchCookie zei:
ik zal het je nog sterker vertellen, ik ga al jaren lang onverantwoord met drugs om, ik weet dat dit niet slim is maar ik heb me er wel vaak genoeg over ingelezen. ik weet alles van de risico's en ik weet wat ik moet doen als het misgaat, alsnog blijf ik onverantwoord met drugs omgaan. ben ik dom bezig? NATUURLIJK, ik ben een van de grootste assholes die er zijn. ik ben degene die zegt wat mensen niet willen horen. ik ben degene die doet wat mensen niet goed vinden. ik ben degene die je nooit zou willen zijn.
maar dat neemt nog niet weg dat deze mensen heel dom bezig zijn
tuurlijk gaat dit alleen over mezelf maar het is je eigen keuze dom te zijn of niet. ookal ben je dom geboren dan is er nog de keuze niet zo dom te zijn.
Klik om te vergroten...

ik ben precies hetzelfde. ik gebruik niets voordat ik me er goed over heb ingelezen en weet wat ik kan verwachten, wat de risisco's zijn (bij (on)verantwoordt gebruik), welke dosis ik moet pakken en wat ik moet doen als het misgaat. maar of ik me er altijd aan hou? de eerste keer misschien. maar als dat goed bevalt wordt al snel een dosis opgekrikt of gecombineert met wat anders. ik ben dus net zo'n grote "asshole" :wink:.

en inderdaad, wat dat meisje deed was dom, maar zo heeft iedereen zijn stomiteiten. ik wil ook zeker niet goed praten wat ze heeft gedaan, maar alleen even benadrukken dat pretty much iedereen zo'n "fout" kan begaan.

no offence trouwens! ik wilde alleen even mijn mening geven over de vele -trieste- reacties hier en kon makkelijk nav. jou post wat schrijven :)
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nice haha! Mijn eerste avond was echt van te voren gepland, zenuwachtig als de pest enzo! Anderhalf uur op de fiets, veel drinken mee, muziek mee, smoes bedacht :tearsofjoy: !
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
moet zeggen dat mijn eerste keer xtc ook on doordacht en spontaan was. ik was wel 7 jaar ouder en werd goed voorgelicht door iemand die ik vertrouw en als vriend beschouw. Dus dat scheelt dan weer. Maar ik gooide hem naar binnen en zei toen, oh ja, het is mn 1e keer, moet ik iets weten? :hearteyes:


mooie avbond was dat.
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#17
luchtigtoetje zei:
moet zeggen dat mijn eerste keer xtc ook on doordacht en spontaan was. ik was wel 7 jaar ouder en werd goed voorgelicht door iemand die ik vertrouw en als vriend beschouw. Dus dat scheelt dan weer. Maar ik gooide hem naar binnen en zei toen, oh ja, het is mn 1e keer, moet ik iets weten? :hearteyes:


mooie avbond was dat.
Klik om te vergroten...

mijne was ook nog al onverstandig, 16 jaar, verhalen gehoord en van een vreemde (erg erg erg) een pilletje gehaald. deze dan gedeeld met iemand die t een keer eerder had gedaan. was gelukkig geen rotzooi en verliep goed :). moest ook pas naderhand horen waar ik op moest letten.

ga er nu gelukkig een stuk verstandiger mee om :)
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
TRAVOLTA zei:
luchtigtoetje zei:
moet zeggen dat mijn eerste keer xtc ook on doordacht en spontaan was. ik was wel 7 jaar ouder en werd goed voorgelicht door iemand die ik vertrouw en als vriend beschouw. Dus dat scheelt dan weer. Maar ik gooide hem naar binnen en zei toen, oh ja, het is mn 1e keer, moet ik iets weten? :hearteyes:


mooie avbond was dat.
Klik om te vergroten...

mijne was ook nog al onverstandig, 16 jaar, verhalen gehoord en van een vreemde (erg erg erg) een pilletje gehaald. deze dan gedeeld met iemand die t een keer eerder had gedaan. was gelukkig geen rotzooi en verliep goed :). moest ook pas naderhand horen waar ik op moest letten.

ga er nu gelukkig een stuk verstandiger mee om :)
Klik om te vergroten...

ja die vriend van mij die wist er veel vanaf als je me begrijpt zonder dat ik weer gebanned word. Dus hij kon in detail vertellen wat erin zat enzo. En hij gaf me goede raad, bleef bij me. Hij heeft al meer als 10 jaar ervaring met drugs gebruik. Dus dat stelde mij enorm gerust.

maar wel onverstandig.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flameon zei:
Kan me het verhaal nog herinneren, erg dat het voor die meid zo is moeten aflopen!
Ondanks onverantwoord gebruik, ik denk dat het een kwestie van onvermogen is geweest
Klik om te vergroten...

Impulsiviteit en naïviteit vormend de basis van haar ondergang. Dit bewijst dat pubers licht omgaan op vlak van drugs (en ik ontken niet, mijn eerste keer LSD heb ik zonder er al teveel over te weten een zegel gedropt en naar een death metal feestje in brussel gegaan. Ik was de enige die tripte en mijn vriendin wist er niet eens iets vanaf. Gelukkig zat er niet meer dan 50µg op schat ik. Enige kutmoment was toen ik alleen op de trein zat, had ik me daar even een dikke mindfuck :grin:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kan me het verhaal nog herinneren, erg dat het voor die meid zo is moeten aflopen!
Ondanks onverantwoord gebruik, ik denk dat het een kwestie van onvermogen is geweest

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."