Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA/XTC. Therapeutisch.....

MDMA/XTC. Therapeutisch.....

56 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wij, man en vrouw van 40+, hebben kort geleden de mooiste ontdekking van ons leven gedaan. Wij zijn beiden niet onbekend met drugsgebruik, maar dat er zoiets moois zou bestaan konden we in onze gekste fantasieƫn niet vermoeden.
Al vanaf onze jeugd roken we allebei graag een jointje ’s avonds en hebben daar geen problemen mee. Onze oudste zoon mag zo nu en dan van ons ook een jointje roken, liever dat hij het thuis doet dan dat hij ergens in een verlaten parkje bad gaat of iets dergelijks. Hij experimenteert graag, maar altijd in overleg met ons.

In de zomervakantie wilde hij paddo’s gebruiken en dat hebben we toen samen met hem en zijn vriendin gedaan. Nogmaals, liever onder onze begeleiding dan ergens in een parkje met vrienden die er niets vanaf weten. We hebben liever dat hij al dat geĆ«xperimenteer nu thuis doet dan scheelt dat hem later weer als hij studeert. Je moet het maar gehad hebben hĆØ?

Vlak na de zomervakantie kwam hij opeens met een aantal pilletjes thuis. Jongens, ik heb deze van iemand op school gekocht, is echte mdma! Mag ik die ook eens proberen?
Nou zijn wij bepaald niet onbekend met drugs, maar mdma had ik nog nooit van gehoord. Gelukkig bestaat er zoiets als een drugsforum dus dat gebrek was snel bijgeschaafd. Wat ik las maakte me erg nieuwsgierig en vooral steeds enthousiaster. We hadden wel eens eerder een pilletje gehad maar eigenlijk nog nooit ook maar iets van gevoeld, behalve een wat draaierig en stoned gevoel. Maar nogmaals, wat ik allemaal hier las maakte me toch wel erg nieuwsgierig.

Het waren trouwens blanco pilletjes en volgens opgave van de leverancier (ik hou niet van het woord ā€œdealerā€, klinkt zo junkerig) gevuld met 140 mg mdma. Nou kan ik hier gaan liegen dat ik ze heb laten testen, maar dat had ik dus niet. Stom, ik weet het.

Aan zoonlief gezegd dat we er nog even over na moesten denken of hij het mocht gebruiken en na een paar weken was er voor ons een gelegenheid om het eens te proberen. (kinderloos weekend)

Zonder er eigenlijk ook maar iets van te verwachten stopten we beiden een pilletje in onze monden, slikten het door met flink wat water en wachtten af wat er gebeuren ging. Ondertussen rookten we een jointje.

We keken naar het programma ā€œPopstarsā€ met Henkjan Smits in de jury. Ik kan altijd onwijs genieten van zijn commentaar op de kandidaten, zal wel een soort van sadistische inslag van me zijn of zo, maar hij kan ze wat mij betreft niet hard genoeg afzeiken.

Plotseling realiseerde ik me dat ik medelijden kreeg met het meisje dat hij aan het afbranden was…… WTF?

Ik keek naar mijn vriendin en zag dat ze in iets andere sferen verkeerde, diezelfde sferen die ik even later ook zou betreden.

We hebben beiden de beste avond van ons leven beleefd en hebben de meest krankzinnige ervaringen meegemaakt die ik hieronder zal proberen op te schrijven, maar ik zeg er wel bij dat we inmiddels meerdere avondjes hebben gedaan en de ervaringen zijn niet meer per avond samen te vatten. Chronologisch zal het dan ook niet echt kloppen allemaal, maar wat zal het boeien.

Mijn vriendin kreeg een enorm therapeutische bui en bleef maar praten over allerhande zaken die haar op dat moment bezighielden. Achteraf vertelde ze dat ze aan deze ene keer mdma meer heeft gehad dan jaren therapie.

Terwijl zij zo bezig was met haar narigheid te verwerken gebeurden mij ook de mooiste dingen. Ik merkte dat het heerlijk was om naar mijn vriendin te kijken, luisteren en vooral om haar aan te raken. Vreemde was dat deze aanrakingen op geen enkele manier een sexuele lading hadden. Het was heerlijk om te zoenen en zo, maar op de een of andere manier weet ik zeker dat sex niet echt aan de orde zal komen. Simpelweg omdat het mij niet mogelijk leek om je daar lang op te concentreren. Alles wat je ziet is op zo’n moment zo mooi, dat je absoluut niet de behoefte hebt om je op een ding te concentreren. Mijn vriendin werd, in tegenstelling tot mij, wel heel erg energiek. Zij voelde wel de behoefte om te dansen of in ieder geval om te bewegen. Ik had daar juist absoluut geen behoefte aan, moet er ook niet aan deken om zo’n pil in het uitgaansleven te gebruiken. Dat lijkt me erg overweldigend allemaal.

Ik weet nog dat vlak na na de inslag het love gevoel er zo overweldigend inhakte dat ik niets anders kon uitbrengen dan zinnen als ā€œ Ohhhhhhhhhh….. wat is dit fucking lekker zegā€ en ā€œoh my god! Dit wil ik de rest van mijn leven voelen!ā€ Ik heb ook zeker een uur ongegeneerd liggen kreunen, gewoon omdat dat lekker voelde. Vreemd is dat ik zeker weet dat ik meerde keren ben klaargekomen, zonder dat ik het gemerkt heb op de manier zoals je dat normaalgesproken merkt. Ik heb meerdere keren een soort van lichamelijk orgasme gehad. Het gevoel dat je hele lijf klaarkomt in plaats van alleen dat gevoel in je onderbuik. Waanzinnig!

We konden allebei niet meer ophouden met vertellen hoeveel we van elkaar houden en hoe mooi we elkaar wel niet vinden. Het gevoel komt, bedenk ik me nu, wel het dichtst bij een hele heftige verliefdheid, maar dan honderd keer sterker.

Ik heb, de paar keren dat we het gebruikten, de behoefte gehad om even buiten een hap lucht in te ademen, omdat diep ademhalen zo lekker was. Maar elke keer ben ik het vergeten ook daadwerkelijk te doen. Ook roken was heerlijk, ik heb me helemaal uit de naad gerookt.

Onze glazen Bacardi-cola bleven trouwens onaangeroerd staan. Man wat was dat smerig zeg. Het enige wat lekker was, was water. We hebben denk ik zeker de man zo’n 5 liter gedronken.

Mijn vriendin kreeg na een tijdje last van ā€œticsā€ zonder dat dat hinderlijk was voor haar. Aangezien ik wat kennis heb van de psychiatrie herkende ik bij haar op dat moment een aantal eigenaardigheden. Zo zou ik iemand die nuchter dit gedrag zou vertonen, diagnosticeren als schizofreen met Gilles de la Tourette achtige gedragingen. Ze slaakte continu kreetjes en vreemde geluidjes. Ook ging ze regelmatig een soort van dialoog aan met zichzelf. Mijn vriendin is overigens een heel stabiel en sterk persoon, zonder al teveel heftige geestelijke bagage, dus ik maakte me geen zorgen over haar gesteldheid. Ze kon, als ze wilde, dit gedrag ook gewoon stoppen, dus redenen om mezelf zorgen te maken waren er niet.

Nieuwe ontdekking was voor mij het lopen. Geweldig om te lopen met kussentjes onder je voeten. Of wolkjes, zoals we het op dat moment beschreven. Volgende keer wil ik echt een keer naar buiten en een rondje wandelen. Lijkt me geweldig. Maar ja, ik heb de laatste keer ook allemaal plannen zitten maken en dingen klaargelegd, maar als je eenmaal in die roes zit vind je al die dingen plotseling helemaal niet belangrijk meer. Zo had ik 12 cd’s klaargelegd om te draaien, maar we hebben de hele avond en nacht maar 1 cd gedraaid welke we steeds weer opnieuw opzetten. Ook proberen we iedere keer weer elkaar te masseren. Maar voordat we klaarliggen is er alweer een ander leuk ding te ontdekken.

Op een van de avonden heb ik in plaats van 1 pilletje er twee ingenomen. Gevolg was dat ik wat dieper ging maar ook dat ik visuals kreeg. (hallicunaties) Niet de hallicunaties zoals ik die ken van paddogebruik, maar gewoon hele duidelijke en mooie dingetjes. Ik zat te staren naar de muur en zag daar een soort kerstkaart hangen waar een kerstmannetje omheen draaide. Ik wilde aan mijn vriendin vragen van wie die kaart was maar zag toen dat het helemaal niet kon wat ik zag. Op dat moment realiseerde ik me dat het er ook helemaal niet was. Maar dat ik het wel zag. Daarna was ieder schilderij, elke spiegel en welk wit vlak dan ook, gevuld met allerhande stripfiguren. Bekende (Donald Duck) maar ook onbekende. Heel maf. Ik wist dat het niet echt was. Ik kon het ook oproepen en sturen. Ook dat vind ik het leuke van deze drug, je kan het aardig sturen en het kan nooit eng worden, want je hoofd weet gewoon wat er gaande is. Van tijd tot tijd was ik helderder dan ik ooit geweest was.

Wat ik vreemd vind, is dat na de come down, ik elke keer min of meer in elkaar stort. Ik val dan in een heerlijke diepe roes en verlang steeds meer naar mijn bed. Mijn vriendin daarentegen wordt steeds energieker en wil van slapen niks weten. Misschien omdat bij mij de jointjes wat meer inslaan? Zij heeft lang niet zo’n rookbehoefte als ik en ik vermoed dat als ik de joint aan haar doorgeef dat ze er stomweg niets van rookt. En ik hijs me helemaal gek dus….

Na de eerste keer hebben we trouwens zeker nog twee dagen in een soort love rush geleefd en mijn vriendin heeft echt de hele week zingend door het huis gelopen. Zij heeft in de mdma roes heel veel blokkades opgelost en ook ik heb een aantal ontdekkingen gedaan over mezelf die ik nooit voor mogelijk had gehouden. Mdma als therapeutische drugs, wie zou dat vermoeden? Het heeft onze onderlinge band in ieder geval flink versterkt en we houden meer van elkaar dan ooit tevoren.

Inmiddels hebben we nu zo’n zes avondjes mdma achter de rug en merkte ik dat het love gevoel dat we zo heerlijk vinden af begint te nemen, of in ieder geval korter duurde. Jammer maar helaas. We zullen dus een poosje moeten stoppen en de eerstvolgende keer wordt half februari. Hopelijk is het dopamine level dan weer op pijl (met behulp van 5htp en veel andere vitamine pilletjes)

Enthousiaste verhalen dus van mijn kant over een drug waar mijn lief en ik samen denk ik onbewust al heel lang naar zochten. Ik hoop in de toekomst eens echte mdma kristallen te kunnen bemachtigen, want uit andere trip reports heb ik begrepen dat dat allemaal nog leuker moet zijn, iets dat ik me niet kan voorstellen. Het is nu al zo leuk!

Vragen die voor mij overblijven, zijn de volgende. Misschien is het een idee om er aparte topics voor te openen, maar ik zet ze vooralsnog hier neer.

Ik heb me de afgelopen dagen beziggehouden met de vraag wat is echt en wat is nep als je in de roes zit? Ik vind mijn vriendin in het dagelijks leven ook de mooiste vrouw van de wereld, dus het is niet gek als ik dat dan ook tegen haar zeg. Maar wat nou als ik met iemand een pil zou slikken die ik lelijk vind en helemaal niet aardig? Zou ik die dan ook mooi vinden en zou ik daar dan ook van houden?

Ik heb het idee dat ik na zo,n pilletje hopeloos verliefd zou kunnen worden op een lantaarnpaal, dit terwijl ik normaal nooit zo opgewonden wordt van die dingen… :grin:

Wij hebben met onze oudste zoon besproken dat we het voor hem nog even te vroeg vinden om Mdma te gaan gebruiken. Ik weet het, heel hypocriet, maar opvoeden is nou eenmaal hypocriet. We zijn bang dat het voor hem veel te leuk is en dat hij er teveel van gaat snoepen. Hoewel hij nu al wel blijk geeft van verstandig druggebruik vinden we dit toch nog net even een stapje te ver voor hem. Nog even een paar jaartjes wachten dus.

Ik hoop dat dit verhaal niet al te lang is geworden en dat het een beetje te lezen valt. Ik zal later nog wat meer ervaringen proberen te beschrijven en misschien krijg ik mijn vriendin ook zo ver dat ze wat over haar therapeutische ervaringen zal gaan schrijven. Voor sommigen hier misschien wel interessant.

Ik lees hier al een paar maanden flink mee en heb het idee dat ik de meeste forumleden al een beetje ken. Nu was het voor mij tijd om uit mijn schulp te kruipen,

ik ben Mike, aangenaam kennis te maken! :)

edit: Verhaal van mijn lief: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=19549
K
KurikintonFoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
goeie report!
e
eXeCuzeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geweldig report,

En wat een geweldige ouders, ik ben nu 17 jaar maar heb al een tijdje geleden besloten dat ik mijn kinderen ook zo op ga voeden. Ik ben overigens te vroeg begonnen aan drugs, ook al heb ik er nu geen problemen mee maar op je 14e al aan de pillen zitten is toch niet zo verantwoord. En ik zat dan wel ergens buiten op een bankje.

Maar wat ik wou zeggen jij zegt dat jij heel suf word van zo een pilletje.
Ik heb precies hetzelfde ik denk dat het een beetje aan de persoon licht hoe je erop reageert, ik ben namelijk ook altijd zo rustig als iets ik wil best een wandelingetje maken maar om echt helemaal los te gaan erop lijkt me ook niks. Een vriend van mij daaroptegen die krijgt er zoveel energie van dat je er bijna bang van zou worden hij knijpt heel zijn handen fijn en wil maar blijven lopen/rennen.

Dus naar mijn mening licht het niet aan de jointjes, ik rookte echter ook wel jointjes als ik onder invloed van mdma was maar toch was ik zowiezo rustiger als anderen.

Gewoon lekker op de bank hangen lekker knuffelen goed praten, heerlijk!!!!

Zo een avondje moet ik ook weer eens gaan beleven almeer als een jaar geleden inmiddels.
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit is echt een schitterend report. mdma reports als deze hebben we meer nodig op dit forum.

zelf ben ik ook enorme voorstander om deze drug op deze manier te gebruiken.
thuisgebruik geeft de diepste, meest extreme en liefdevolle ervaring die nog maandenlang therapeutisch effect en voldoening geeft. Het is zonde om de extreme helende kracht van mdma te verspillen door gedurende een paar maanden elke week te slikken.
Ikzelf gebruik het nog geen 2 keer per jaar en ik hoop dat ik er nog zo lang mogelijk zal van kunnen genieten want deze ervaringen zijn onvervangbaar en hebben een enorme impact op je relaties en je kijk op het leven.
Ik heb zelf ook al meegemaakt dat ik er enorm energiek van werd en andere keren enorm mellow en lui, ik weet niet hoe dit komt.
Verder vind ik het een aanrader om op zoek te gaan naar kristallen, iedereen die ik ken vind dat dit een veel puurdere en diepere ervaring geeft.
Ik vind dat je op mdma niet echt dingen zult doen waar je later spijt van zult hebben, je kan extreme liefde hebben voor bepaalde personen maar dit is niet onbeperkt, ik vind het gevoel niet fake, het zorgt ervoor dat je masker die je in het dagelijkse leven helaas nodig hebt in onze maatschappij dat die volledig verdwijnt, dit gevoel van onvoorwaardelijke liefde vind ik de essentie van het leven en probeer ik zolang mogelijk vast te houden, behoefte om een lantarenpaal te knuffelen heb ik nooit gehad (bij wijze van spreken)
Ikzelf was 17 toen ik voor het eerst gebruikte en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad, sinds die dag ben ik met veel meer liefde en empathie beginnen leven.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thanks voor de reacties. Ik werd er blij van... :hearteyes:
R
RammelslakjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Super mooi report :) Erg herkenbaar... Binnenkort is het een jaar geleden dat ik xtc/mdma opheb dus misschien wel weer voor herhaling vatbaar :grin: De magie zal er dan hopelijk wel weer inzitten :hearteyes:
m
monkahLid
01-01-2024, 00:00
#7
Prachtig report mike, zo zouden er meer moeten zijn!

Mijn Ouders waren ook altijd zeer open over mijn drugsgebruik (terwijl zij zelf niks meer gebruikte)
Dit heeft mij altijd bewust met drugs leren omgaan tot de dag van vandaag!
Gaat zo door :)

Zoals velen voor me al hebben opgemerkt, probeer je MDMA gebruik te beperken tot 3/4 (of zelfs minder) per jaar. Dan blijft de magie een beetje bestaan.
Het zou jammer zijn als je het zou verliezen, want naar mijn mening is MDMA nogsteeds het mooiste wat er is :wave:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goed report, heb zelf mdma nooit therapeutisch ervaren. Alleen maar heel erg van genoten.
Ik gebruik het hoog uit 2 keer per jaar, maar dat is ook anders geweest. Ik kwam op mijn 16e in aanraking met mdma en dit was achteraf veel te vroeg, ben er toen wel redelijk verantwoordelijk mee omgegaan. Geen gevaarlijke situaties bijvoorbeeld, maar wel TE vaak gebruikt. En op die leeftijd besef je dat nog niet, dus is het maar goed dat er iemand is die zegt wanneer je het wel kan hebben. En iemand ergens van onthouden werkt alleen als die persoon zelf daar ook mee eens is, anders werkt het alleen maar averechts.

Hopelijk kun je mdma in kristal vorm vinden, dat geeft een veel dieper en warm gevoel. En wat je zegt over die kater/duf zijn na dat de mdma is uitgewerkt, dat heb ik met mdma kristallen nooit. probeer anders een half pilletje in plaats van een hele, dan zal de kater ook minder zijn.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#9
DrippTone zei:
Hopelijk kun je mdma in kristal vorm vinden, dat geeft een veel dieper en warm gevoel. En wat je zegt over die kater/duf zijn na dat de mdma is uitgewerkt, dat heb ik met mdma kristallen nooit. probeer anders een half pilletje in plaats van een hele, dan zal de kater ook minder zijn.
Klik om te vergroten...

Ben zelf ook heel benieuwd naar kristallen, al zou ik op dit moment niet weten waar ze te halen. Ben al blij dat ik goede xtc weet te vinden. Maar ik ben ervan overtuigd dat ze vanzelf wel op mijn pad zullen komen. Ik heb geduld. :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
TrippyShit zei:
KoxBox zei:
Dus het is ook altijd leuk om naar hun ervaringen te luisteren natuurlijk. :beer:
Klik om te vergroten...
Haha ja :P De oude drugsverhalen van mn vader vind ik altijd prachtig :grin:
Klik om te vergroten...

Toen het nog DRUGS was. :wink: Nu zijn het maar slappe afkooksels: aldus mijn vader. :tearsofjoy:
J
Junk DeluxeLid
01-01-2024, 00:00
#11
KoxBox zei:
Junk Deluxe zei:
Waaw, knap dat je het zo met je zoon kan overleggen, dat getuigt van veel respect :)
Vind het echt super dat je je zoon een jointje laat roken, en een keer paddo's eten ofzo
jullie hebben volkomen gelijk, je zoon zal denk ik sneller zeggen dat hy het al eens gedaan heeft zonder dat jullie het weten, anyways Chapeau voor jullie
Klik om te vergroten...

Ik kan ook alles zeggen/bespreken met m'n ouders over drugs. Ik moet zeggen dat dat wel bevrijdend werkt, ik zou het echt niet kunnen om alles te verzwijgen en altijd zo stiekem te moeten doen.

Ze hebben zelf ook veel geƫxperimenteerd vroeger, en mijn vader blowt nog dagelijks. :)
Dus het is ook altijd leuk om naar hun ervaringen te luisteren natuurlijk. :beer:
Klik om te vergroten...
dat wouwen je ouders misschien ook vermijden dat je het stiekem gingen doen, en kijk nu naar het resultaat , ik denk dat het best wel fijn is om alles tegen je ouders te kunnen/durven zeggen :tongueout:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sublimo zei:
Met je ouders open over drugs kunnen praten is zeer goed. Als zij het kunnen opbrengen om er over te praten en je niet te veroordelen zal de kans dat het ergens misloopt verkleind worden.

Respect voor de ouders die dat kunnen !
Klik om te vergroten...

QFT!
N
Not-NauwLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mooi rapport.
Ik denk dat er zoveel mensen reageren, omdat je waarschijnlijk een van de eerste vaders bent die over de vader/zoon relatie met drugs begint.
Hier is het even wat anders. Mijn moeder is behoorlijk close-minded en schrikt al heel erg van een enkel biertje. Mijn vader, aan de andere kant, heb ik afgelopen vaderdag vijf wietzaadjes gegeven. Hij wou altijd al eens blowen, maar wil nooit naar de coffeeshop, omdat hij leraar is. Ondanks dat hij weet dat ik blow, ben ik nooit verder gegaan. Ik praat er erg veel over met mijn vrienden.
Veel succes nog gewenst met het volbrengen van het komende ouderschap :wink:
Ps. Ik ben je jongste van de drie en het meest 'los geslagen'...
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik lig bij de inslag ook altijd te kreunen van genot. Mooi reportje mike!
B
Bertus2Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Wow een schitterend verhaal Mike.
K
KokosnootLid
01-01-2024, 00:00
#16
Prachtig reportje Mike! :)
Mooi dat je je zoon verantwoord leert omgaan met drugs. :wink:
l
loveloveloveLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heerlijk raport,
Ik word precies zo opgevoed heb de delfde leeftijd als uw zoon Al vind ik wel dat hoe je je kind ook opvoed ze hebben zelf een innerlijke drang naar drugs of niet . En misschien als ik niet zo veel uitgelegd had gekregen zou ik minder nieuwsgierig zijn . Al heb ik wel veel gehad aan hun kennis wat fijn is bij experimenteren.
prettig kennis te maken :)
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een erg mooi report! Leuk ook dat je er wat achtergrondinformatie bij hebt gezet.
Maar hoe leg je zo iets aan je zoon uit? Je hebt wel een beetje een voorbeeldfunctie.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bla bla, weer dat 18-gezeik... Snap nou een keer dat mensen toch gaan gebruiken als ze dat willen, 18 of niet.. Het enige wat je doet met een leeftijdsgrens is ervoor zorgen dat je zoon niet meer met jou + voorlichting gebruikt, maar inderdaad, ergens in het park met vrienden. Ik snap niet hoe mensen in hemelsgodsnaam zo kortzichtig kunnen zijn om werkelijk te geloven dat zoiets een goed idee is.. Het is een bijna aan krankzinnigheid grenzende vorm van stupiditeit.

Ik zou eerder willen zeggen, praat er wel met je zoon over, leg uit hoe het zit met de ontwikkeling van de hersenen, en als hij het doet zorg ervoor dat die geen heroic dosissen neemt. Licht hem ook voor qua gevaar van verschillende drugs; Als die een keer thuis komt met een zegel is een stuk anders dan dat die met een spiegel en snuifbuis komt...

Qua het report zelf, ik vind het een heel mooi geschreven report, en ook een van de weinig goed geschreven MDMA-reports. Ik kan me ook erg inleven in de TS, sinds ik zelf wel eens thuis MDMA met vrienden etc heb gedaan. Het schept inderdaad een band die op een soort niet-seksuele verliefdheid lijkt. Ik word er totaal niet "geil" van zeg maar.

Ik ben blij voor je dat het zo is uitgepakt, al raad ik je wel aan om niet zo vaak achter elkaar MDMA te doen; Het verliest zo snel z'n "Magie" doordat je sero op raakt. Hou er minstens 2-3 maanden tussen, of 3-5 weken als je dagelijks L-Tryptofaan en 5-HTP slikt.
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ten eerste, erg leuk report!
Heel erg fijn dat jullie zo met jullie kind omgaan en hij jullie ook respecteerd in jullie keuzes het hem te ontzeggen. Ook de reden waaorm jullie het hem even verbieden is wel te begrijpen, er zijn genoeg voorbeelden waar het juist zo gegaan is. Maargoed, veel van die gevallen zijn ook makkelijk boven de 18-20. Dus leeftijd is er niet bepaald aan vast te knopen. Eerder innerlijke leeftijd, waarin hij met jullie kan bepalen dat hij er klaar voor is.

Over het therapeutische, mdma werd vroeger al gebruikt in de psychologie.
Ik heb hier even de eerste link van google gepakt omdat ik atm niet zoveel tijd heb, maar er is iig redelijk wat over te vinden. :)

Mvg,

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."