Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA/XTC. Therapeutisch.....

MDMA/XTC. Therapeutisch.....

56 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik lig bij de inslag ook altijd te kreunen van genot. Mooi reportje mike!
B
Bertus2Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wow een schitterend verhaal Mike.
K
KokosnootLid
01-01-2024, 00:00
#3
Prachtig reportje Mike! :)
Mooi dat je je zoon verantwoord leert omgaan met drugs. :wink:
l
loveloveloveLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heerlijk raport,
Ik word precies zo opgevoed heb de delfde leeftijd als uw zoon Al vind ik wel dat hoe je je kind ook opvoed ze hebben zelf een innerlijke drang naar drugs of niet . En misschien als ik niet zo veel uitgelegd had gekregen zou ik minder nieuwsgierig zijn . Al heb ik wel veel gehad aan hun kennis wat fijn is bij experimenteren.
prettig kennis te maken :)
M
MeepoLid
01-01-2024, 00:00
#5
dag pap. Dus dat hebben jullie gedaan met mijn pillen.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Meepo zei:
dag pap. Dus dat hebben jullie gedaan met mijn pillen.
Klik om te vergroten...

lol! :)
s
space-cowboyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ondanks dat het report al dik 2 jaar oud is, toch nog even een reactie :) Je beschrijft exact wat wij ook beleven.... MDMA is echt da bomb voor ons. Dat heerlijk euforische, en ook de hallucinaties vinden wij mega om mee te maken. De laatste keer reden er bij mij hele gestileerde zwarte autootjes en fietsjes over het plafond... je weet dat het gebeurd en toch kan het niet, je kunt ze ook nawijzen, errug grappig. Keer daarvoor zakten aan draadjes uit het plafond hele gekleurde libelles, onwijs mooi gezicht. Je voelt je ook zo extreem happy.... heerlijk heerlijk heerlijk.

Ik las dat jullie love gevoel wat aan het afnemen is na een aantal keren gebruikt te hebben. Dat hadden wij ook, we zijn toen heel strikt terug gegaan naar 1x per 2 maanden, dus max 6x per jaar. En geloof me dat helpt heel erg, dan is elke keer weer een feestje. Wij hadden toen we vaker slikten ook soms zulke slechte ervaringen dat we baalden dat we genomen hadden, 1 grote teleurstelling. Dat voorkom je door strikt eens in de 8 weken te gebruiken !

Veel plezier verder, a.s. vrijdag is het voor ons 8 weken geleden dus dat gaat helemaal top worden vrijdag !

Ciao4Now,

Space Cowboy
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Veel plezier verder, a.s. vrijdag is het voor ons 8 weken geleden dus dat gaat helemaal top worden vrijdag !
Klik om te vergroten...

En? Hoe was het?
s
space-cowboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mike zei:
Veel plezier verder, a.s. vrijdag is het voor ons 8 weken geleden dus dat gaat helemaal top worden vrijdag !
Klik om te vergroten...

En? Hoe was het?
Klik om te vergroten...


Het was wederom geweldig, wat meer mellow deze keer, en hebben de avond afgesloten met een joint. Daarvan heb ik een uur vlak van het lachen gelegen is mij verteld. Kortom zeer geslaagd en relaxed weer allemaal !
F
Flying_DutchmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Super mooi report dat was dus een gezellig dagje spacen :hearteyes:
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wij, man en vrouw van 40+, hebben kort geleden de mooiste ontdekking van ons leven gedaan. Wij zijn beiden niet onbekend met drugsgebruik, maar dat er zoiets moois zou bestaan konden we in onze gekste fantasieën niet vermoeden.
Al vanaf onze jeugd roken we allebei graag een jointje ’s avonds en hebben daar geen problemen mee. Onze oudste zoon mag zo nu en dan van ons ook een jointje roken, liever dat hij het thuis doet dan dat hij ergens in een verlaten parkje bad gaat of iets dergelijks. Hij experimenteert graag, maar altijd in overleg met ons.

In de zomervakantie wilde hij paddo’s gebruiken en dat hebben we toen samen met hem en zijn vriendin gedaan. Nogmaals, liever onder onze begeleiding dan ergens in een parkje met vrienden die er niets vanaf weten. We hebben liever dat hij al dat geëxperimenteer nu thuis doet dan scheelt dat hem later weer als hij studeert. Je moet het maar gehad hebben hè?

Vlak na de zomervakantie kwam hij opeens met een aantal pilletjes thuis. Jongens, ik heb deze van iemand op school gekocht, is echte mdma! Mag ik die ook eens proberen?
Nou zijn wij bepaald niet onbekend met drugs, maar mdma had ik nog nooit van gehoord. Gelukkig bestaat er zoiets als een drugsforum dus dat gebrek was snel bijgeschaafd. Wat ik las maakte me erg nieuwsgierig en vooral steeds enthousiaster. We hadden wel eens eerder een pilletje gehad maar eigenlijk nog nooit ook maar iets van gevoeld, behalve een wat draaierig en stoned gevoel. Maar nogmaals, wat ik allemaal hier las maakte me toch wel erg nieuwsgierig.

Het waren trouwens blanco pilletjes en volgens opgave van de leverancier (ik hou niet van het woord “dealer”, klinkt zo junkerig) gevuld met 140 mg mdma. Nou kan ik hier gaan liegen dat ik ze heb laten testen, maar dat had ik dus niet. Stom, ik weet het.

Aan zoonlief gezegd dat we er nog even over na moesten denken of hij het mocht gebruiken en na een paar weken was er voor ons een gelegenheid om het eens te proberen. (kinderloos weekend)

Zonder er eigenlijk ook maar iets van te verwachten stopten we beiden een pilletje in onze monden, slikten het door met flink wat water en wachtten af wat er gebeuren ging. Ondertussen rookten we een jointje.

We keken naar het programma “Popstars” met Henkjan Smits in de jury. Ik kan altijd onwijs genieten van zijn commentaar op de kandidaten, zal wel een soort van sadistische inslag van me zijn of zo, maar hij kan ze wat mij betreft niet hard genoeg afzeiken.

Plotseling realiseerde ik me dat ik medelijden kreeg met het meisje dat hij aan het afbranden was…… WTF?

Ik keek naar mijn vriendin en zag dat ze in iets andere sferen verkeerde, diezelfde sferen die ik even later ook zou betreden.

We hebben beiden de beste avond van ons leven beleefd en hebben de meest krankzinnige ervaringen meegemaakt die ik hieronder zal proberen op te schrijven, maar ik zeg er wel bij dat we inmiddels meerdere avondjes hebben gedaan en de ervaringen zijn niet meer per avond samen te vatten. Chronologisch zal het dan ook niet echt kloppen allemaal, maar wat zal het boeien.

Mijn vriendin kreeg een enorm therapeutische bui en bleef maar praten over allerhande zaken die haar op dat moment bezighielden. Achteraf vertelde ze dat ze aan deze ene keer mdma meer heeft gehad dan jaren therapie.

Terwijl zij zo bezig was met haar narigheid te verwerken gebeurden mij ook de mooiste dingen. Ik merkte dat het heerlijk was om naar mijn vriendin te kijken, luisteren en vooral om haar aan te raken. Vreemde was dat deze aanrakingen op geen enkele manier een sexuele lading hadden. Het was heerlijk om te zoenen en zo, maar op de een of andere manier weet ik zeker dat sex niet echt aan de orde zal komen. Simpelweg omdat het mij niet mogelijk leek om je daar lang op te concentreren. Alles wat je ziet is op zo’n moment zo mooi, dat je absoluut niet de behoefte hebt om je op een ding te concentreren. Mijn vriendin werd, in tegenstelling tot mij, wel heel erg energiek. Zij voelde wel de behoefte om te dansen of in ieder geval om te bewegen. Ik had daar juist absoluut geen behoefte aan, moet er ook niet aan deken om zo’n pil in het uitgaansleven te gebruiken. Dat lijkt me erg overweldigend allemaal.

Ik weet nog dat vlak na na de inslag het love gevoel er zo overweldigend inhakte dat ik niets anders kon uitbrengen dan zinnen als “ Ohhhhhhhhhh….. wat is dit fucking lekker zeg” en “oh my god! Dit wil ik de rest van mijn leven voelen!” Ik heb ook zeker een uur ongegeneerd liggen kreunen, gewoon omdat dat lekker voelde. Vreemd is dat ik zeker weet dat ik meerde keren ben klaargekomen, zonder dat ik het gemerkt heb op de manier zoals je dat normaalgesproken merkt. Ik heb meerdere keren een soort van lichamelijk orgasme gehad. Het gevoel dat je hele lijf klaarkomt in plaats van alleen dat gevoel in je onderbuik. Waanzinnig!

We konden allebei niet meer ophouden met vertellen hoeveel we van elkaar houden en hoe mooi we elkaar wel niet vinden. Het gevoel komt, bedenk ik me nu, wel het dichtst bij een hele heftige verliefdheid, maar dan honderd keer sterker.

Ik heb, de paar keren dat we het gebruikten, de behoefte gehad om even buiten een hap lucht in te ademen, omdat diep ademhalen zo lekker was. Maar elke keer ben ik het vergeten ook daadwerkelijk te doen. Ook roken was heerlijk, ik heb me helemaal uit de naad gerookt.

Onze glazen Bacardi-cola bleven trouwens onaangeroerd staan. Man wat was dat smerig zeg. Het enige wat lekker was, was water. We hebben denk ik zeker de man zo’n 5 liter gedronken.

Mijn vriendin kreeg na een tijdje last van “tics” zonder dat dat hinderlijk was voor haar. Aangezien ik wat kennis heb van de psychiatrie herkende ik bij haar op dat moment een aantal eigenaardigheden. Zo zou ik iemand die nuchter dit gedrag zou vertonen, diagnosticeren als schizofreen met Gilles de la Tourette achtige gedragingen. Ze slaakte continu kreetjes en vreemde geluidjes. Ook ging ze regelmatig een soort van dialoog aan met zichzelf. Mijn vriendin is overigens een heel stabiel en sterk persoon, zonder al teveel heftige geestelijke bagage, dus ik maakte me geen zorgen over haar gesteldheid. Ze kon, als ze wilde, dit gedrag ook gewoon stoppen, dus redenen om mezelf zorgen te maken waren er niet.

Nieuwe ontdekking was voor mij het lopen. Geweldig om te lopen met kussentjes onder je voeten. Of wolkjes, zoals we het op dat moment beschreven. Volgende keer wil ik echt een keer naar buiten en een rondje wandelen. Lijkt me geweldig. Maar ja, ik heb de laatste keer ook allemaal plannen zitten maken en dingen klaargelegd, maar als je eenmaal in die roes zit vind je al die dingen plotseling helemaal niet belangrijk meer. Zo had ik 12 cd’s klaargelegd om te draaien, maar we hebben de hele avond en nacht maar 1 cd gedraaid welke we steeds weer opnieuw opzetten. Ook proberen we iedere keer weer elkaar te masseren. Maar voordat we klaarliggen is er alweer een ander leuk ding te ontdekken.

Op een van de avonden heb ik in plaats van 1 pilletje er twee ingenomen. Gevolg was dat ik wat dieper ging maar ook dat ik visuals kreeg. (hallicunaties) Niet de hallicunaties zoals ik die ken van paddogebruik, maar gewoon hele duidelijke en mooie dingetjes. Ik zat te staren naar de muur en zag daar een soort kerstkaart hangen waar een kerstmannetje omheen draaide. Ik wilde aan mijn vriendin vragen van wie die kaart was maar zag toen dat het helemaal niet kon wat ik zag. Op dat moment realiseerde ik me dat het er ook helemaal niet was. Maar dat ik het wel zag. Daarna was ieder schilderij, elke spiegel en welk wit vlak dan ook, gevuld met allerhande stripfiguren. Bekende (Donald Duck) maar ook onbekende. Heel maf. Ik wist dat het niet echt was. Ik kon het ook oproepen en sturen. Ook dat vind ik het leuke van deze drug, je kan het aardig sturen en het kan nooit eng worden, want je hoofd weet gewoon wat er gaande is. Van tijd tot tijd was ik helderder dan ik ooit geweest was.

Wat ik vreemd vind, is dat na de come down, ik elke keer min of meer in elkaar stort. Ik val dan in een heerlijke diepe roes en verlang steeds meer naar mijn bed. Mijn vriendin daarentegen wordt steeds energieker en wil van slapen niks weten. Misschien omdat bij mij de jointjes wat meer inslaan? Zij heeft lang niet zo’n rookbehoefte als ik en ik vermoed dat als ik de joint aan haar doorgeef dat ze er stomweg niets van rookt. En ik hijs me helemaal gek dus….

Na de eerste keer hebben we trouwens zeker nog twee dagen in een soort love rush geleefd en mijn vriendin heeft echt de hele week zingend door het huis gelopen. Zij heeft in de mdma roes heel veel blokkades opgelost en ook ik heb een aantal ontdekkingen gedaan over mezelf die ik nooit voor mogelijk had gehouden. Mdma als therapeutische drugs, wie zou dat vermoeden? Het heeft onze onderlinge band in ieder geval flink versterkt en we houden meer van elkaar dan ooit tevoren.

Inmiddels hebben we nu zo’n zes avondjes mdma achter de rug en merkte ik dat het love gevoel dat we zo heerlijk vinden af begint te nemen, of in ieder geval korter duurde. Jammer maar helaas. We zullen dus een poosje moeten stoppen en de eerstvolgende keer wordt half februari. Hopelijk is het dopamine level dan weer op pijl (met behulp van 5htp en veel andere vitamine pilletjes)

Enthousiaste verhalen dus van mijn kant over een drug waar mijn lief en ik samen denk ik onbewust al heel lang naar zochten. Ik hoop in de toekomst eens echte mdma kristallen te kunnen bemachtigen, want uit andere trip reports heb ik begrepen dat dat allemaal nog leuker moet zijn, iets dat ik me niet kan voorstellen. Het is nu al zo leuk!

Vragen die voor mij overblijven, zijn de volgende. Misschien is het een idee om er aparte topics voor te openen, maar ik zet ze vooralsnog hier neer.

Ik heb me de afgelopen dagen beziggehouden met de vraag wat is echt en wat is nep als je in de roes zit? Ik vind mijn vriendin in het dagelijks leven ook de mooiste vrouw van de wereld, dus het is niet gek als ik dat dan ook tegen haar zeg. Maar wat nou als ik met iemand een pil zou slikken die ik lelijk vind en helemaal niet aardig? Zou ik die dan ook mooi vinden en zou ik daar dan ook van houden?

Ik heb het idee dat ik na zo,n pilletje hopeloos verliefd zou kunnen worden op een lantaarnpaal, dit terwijl ik normaal nooit zo opgewonden wordt van die dingen… :grin:

Wij hebben met onze oudste zoon besproken dat we het voor hem nog even te vroeg vinden om Mdma te gaan gebruiken. Ik weet het, heel hypocriet, maar opvoeden is nou eenmaal hypocriet. We zijn bang dat het voor hem veel te leuk is en dat hij er teveel van gaat snoepen. Hoewel hij nu al wel blijk geeft van verstandig druggebruik vinden we dit toch nog net even een stapje te ver voor hem. Nog even een paar jaartjes wachten dus.

Ik hoop dat dit verhaal niet al te lang is geworden en dat het een beetje te lezen valt. Ik zal later nog wat meer ervaringen proberen te beschrijven en misschien krijg ik mijn vriendin ook zo ver dat ze wat over haar therapeutische ervaringen zal gaan schrijven. Voor sommigen hier misschien wel interessant.

Ik lees hier al een paar maanden flink mee en heb het idee dat ik de meeste forumleden al een beetje ken. Nu was het voor mij tijd om uit mijn schulp te kruipen,

ik ben Mike, aangenaam kennis te maken! :)

edit: Verhaal van mijn lief: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=19549
K
KurikintonFoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
goeie report!
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#13
nice report mike,
:hearteyes:
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#14
:hearteyes: :hearteyes:
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed dat er nog ouders zijn die hun kinderen verantwoord met drugs laten omgaan, stapje per stapje. Het feit dat uw zoon thuiskomt met pillen, dit zegt en toestemming vraagt om die te mogen gebruiken getuigt van veel respect voor de ouders en dat hij ook groot belang hecht aan uw mening

over opvoeding is hypocriet : ik denk dat dan misschien wel een duidelijk signaal is naar hem toe dat jullie het "getest" hebben en dit te zwaar is voor hem (wilt u de leeftijd van uw zoon vermelden?), maar ontzeg het hem ook niet te lang om het eens te proberen

U heeft nu net een ongelooflijk mooie ervaring gehad met uw vrouw maar u wil uw zoon die ervaring ontzeggen met zijn vriendin? Plus het feit dat u al samen met hen paddo's genomen heeft wil toch al zeggen dat zij beiden enige ervaring hebben, dat u zijn vriendin ook vertrouwt en dus mij lijkt uit wat ik hier lees dat ze rijp genoeg zijn om mdma eens te proberen. Ook voor hen wordt het waarschijnlijk een liefdevolle ervaring, dat kan je ze toch niet ontnemen als ze in uw ogen al mentaal volwassen zijn?
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#16
geekos zei:
Goed dat er nog ouders zijn die hun kinderen verantwoord met drugs laten omgaan, stapje per stapje. Het feit dat uw zoon thuiskomt met pillen, dit zegt en toestemming vraagt om die te mogen gebruiken getuigt van veel respect voor de ouders en dat hij ook groot belang hecht aan uw mening

over opvoeding is hypocriet : ik denk dat dan misschien wel een duidelijk signaal is naar hem toe dat jullie het "getest" hebben en dit te zwaar is voor hem (wilt u de leeftijd van uw zoon vermelden?), maar ontzeg het hem ook niet te lang om het eens te proberen

U heeft nu net een ongelooflijk mooie ervaring gehad met uw vrouw maar u wil uw zoon die ervaring ontzeggen met zijn vriendin? Plus het feit dat u al samen met hen paddo's genomen heeft wil toch al zeggen dat zij beiden enige ervaring hebben, dat u zijn vriendin ook vertrouwt en dus mij lijkt uit wat ik hier lees dat ze rijp genoeg zijn om mdma eens te proberen. Ook voor hen wordt het waarschijnlijk een liefdevolle ervaring, dat kan je ze toch niet ontnemen als ze in uw ogen al mentaal volwassen zijn?
Klik om te vergroten...

Dank voor je reactie. Wij gaan het onze zoon ook zeker niet ontzeggen, maar hij is nu bijna 17 en als hij er niet meer om vraagt gaan we hem er ook niet aan herrinneren. Het voelt gewoon nog even te vroeg. Maar als hij perse wil dan organiseren we wel een avondje voor hem.
C
CHIASMELid
01-01-2024, 00:00
#17
Gewoon laten doen als hij 18 is, snap alleen niet waarom je hem nu al aan de paddos laat beginnen omdat dat veel heftiger kan zijn maja oke:) miss geen hoge dosis genomen. Ook vind ik het raar dat je meteen veel avonden achter elkaar gebruikt, terwijl je beweert op internet te hebben gelezen? Dan moet je toch weten dat je tussen elke keer minimaal 4-6 weken moet houden :) Als je zoon dit ook gewoon op internet leest of jij vertelt dit aan hem lijkt het me niet dat hij veel gaat "snoepen"... maja. :)

hf

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."