"Je bent bang om bad te gaan, je vrienden zijn mogelijk vermoeid, je weet niet precies hoeveel er in je pil, je doet het voor de eerste keer en dan ook nog in een setting die niet ideaal is. Ik wil je dus wel wat adviezen geven op basis van mijn ervaringen met 2cb, maar hou wel in je achterhoofd dat het gewoon een stuk verstandiger is om eerst een lagere dosis uit te proberen met rust in een vertrouwde setting.
1) Dosissen inschatten voor andere personen is lastig. Meestal wordt bij 2cb zo'n 15 - 18mg aangeraden, maar dit is vrij algemeen. Ik kan uit je tekst bijvoorbeeld niet opmaken wat je gewicht is en hoeveel tripervaring je al hebt. Ik voel zelf bij 18mg al vrij sterk een effect (ben dan ook niet erg zwaar, zo'n 75kg) maar heb mensen gehoord bij wie 18mg nog heftiger was en ook mensen bij wie 18mg eigenlijk vrij weinig deed.
Ik zou, als er nog tijd voor is (edit; dat is er dus niet), je pil laten testen. Als jullie allemaal 22,5mg nemen is het risico wel erg groot dat er één bij is voor wie het eigenlijk te heftig is. Als je het niet test zou ik dan 1 (liever minder nog) pil nemen, mocht het tegenvallen kan je altijd een keer hoger doseren (een volgende keer, bijnemen werkt bij 2cb niet erg goed).
2) Er wordt vaak geopperd van wel, mijn ervaring met 2cb is dat het niet zo veel uitmaakt. Heb het een paar keer op een lege maag gedaan en een paar keer terwijl ik echt een flinke maaltijd naar binnen heb gewerkt van te voren (nooit heel zwaar verteerbare dingen imo). Het enige verschil dat ik merkte was dat het iets langer duurde voordat het begon te werken. Maar goed, dit zal per persoon ook weer verschillen. Zou in ieder geval aanraden om het of met een lege maag te doen of iets licht verteerbaars te eten.
3) Ik zou het in zo'n setting afraden. Ik heb het zelf wel een paar keer 2cb in de kroeg gedaan met een vriend en vond het dan leuk om de sfeer op te nemen als het ware, alleen je bent minder in staat om zelf uitgebreide kroegverhalen op te hangen. Moet ik wel bij zeggen dat ik wat vaker getript heb en ook kan accepteren dat ik niet in dezelfde staat ben als de rest van de aanwezigen. Mocht je hier niet toe in staat zijn, dan kan een trip wel erg vervelend worden. Terugkomend op je eerste vraag zou ik in zo'n situatie eerder richting de 15mg gaan (er vanuitgaande dat je het toch doet); als 18mg zwaar valt en iemand vind de situatie niet chill kan dit tot een vervelende trip leiden. 15mg is over het algemeen nog redelijk goed te verteren.
Beter zou zijn om eerst 2cb gewoon op zichzelf uit te testen zonder al dat publiek om je heen om te kijken hoe het bij je valt. Daarna kan je nog bepalen of je het in zo'n setting wil doen (dan weet je ook beter welke dosis je kan hebben).
4) Die glowsticks lijken me wel tof voor 2cb. Ik ben vaak een blij schaap met 2cb, vind dan zo'n donkere kamer vrij snel irritant zwaarmoedig. Ik zou in ieder geval als je op zo'n feest bent een wat vrolijke situatie uitzoeken, zeker als meer mensen het voor het eerst doen. Mochten er mensen zich wat minder voelen, is dit beter geschikt om ze weer op de rails te krijgen dan een duistere kamer.
5) 2cb werkt iets minder op je psyche en zorgt voor minder 'mindfucks' als stoffen als LSD en paddo's (bij paddo's wil je bijvoorbeeld nog wel eens meergesleurd worden in gedachtestromen zonder dat je er echt veel invloed op hebt). Je bent dus als het ware wat helderder van geest en je hebt je gedachten wat meer in de hand. Je kan dus ook wat makkelijker je gedachten weer in een positieve vibe krijgen als je wat minder gaat (je gaat dus ook minder snel bad). Ik weet eigenlijk niet hoe ik het duidelijker uit moet leggen, het is vooral iets wat je moet ervaren.
Het is natuurlijk ook allemaal dosis gerelateerd. Ik denk dat pak 'm beet 50mg 2cb moeilijker stuurbaar is dan 100 microgram LSD. Heb enkel nog nooit zo hoog gedoseerd met 2cb, dus zou het je niet zeker kunnen vertellen.
6) 4fmp werkt wat minder op serotogene receptoren in vergelijking met bijv MDMA, bovendien begint het tekort vaak pas na 2 a 3 dagen merkbaar te worden. Wat serotonine betreft zou het niet veel uit moeten maken. Ze kunnen wel wat vermoeid zijn, zou het in dat geval gewoon een andere keer doen.
Trippen is naar mijn idee vaak laten gaan. Je hebt zo te zien al wat glowsticks, wat eten en muziek; de rest komt vanzelf wel (inderdaad, go with the flow ). Zo'n kamertje voor alleen de trippers is ook wel een goed idee.
Zoals al eerder vermeld, ik wil het je niet aanraden. Mocht je het toch doen, wees dan op z'n minst verstandig genoeg om niet te hoog te doseren en doe het niet als iedereen nog vermoeid is van gisteravond. Je kan beter wat te laag zitten dan te hoog. (zou dan eerder rond de 15 doseren, het risico van je 1,25pil-idee is wel hoog) In het eerste geval drink je dan gewoon wat biertjes met de rest, heb je alsnog een leuke avond. In het geval van te hoog zit je met je te heftige ervaringen in een ruimte vol wappe dronken en stonede mensen. Ik heb het een keer meegemaakt en dat is echt niet fijn.
Tot slot, er vanuitgaande dat je het toch doet, veel plezier"